اخبار داغ

وزیرکار: وام اشتغال از وام ازدواج مهم‌تر است

وزیرکار: وام اشتغال از وام ازدواج مهم‌تر است
نماینده بانک مرکزی در جلسه مشاغل خانگی اعلام کرد که منابع کافی برای پرداخت تسهیلات بیشتر وجود ندارد، اما وزیر کار گفت: وام اشتغال از وام ازدواج مهم‌تر است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نشست امروز، سه شنبه ۲۵ تیرماه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی با حضور محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مصطفی سالاری مدیرعامل صندوق تامین اجتماعی، عیسی منصوری معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر کار و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی، وزارتخانه‌ها و بانک مرکزی برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
در این جلسه نماینده بانک مرکزی درباره تسهیلات اشتغال مشاغل خانگی اعلام کرد که منابع کافی برای پرداخت تسهیلات بیشتر وجود ندارد، اما وزیر کار گفت: وام اشتغال از وام ازدواج مهم‌تر است.
,
 
,
محمد شریعتمداری، وزیر کار در این نشست خطاب به نماینده بانک مرکزی گفت: تسهیلات مشاغل خانگی افزایش یابد. اما دانشمند، نماینده بانک مرکزی اعلام کرد بانک‌ها منابع کافی برای پرداخت تسهیلات بیشتر ندارند.
,
 
,
وی ادامه داد:از طریق تکالیفی که در قانون بودجه بر عهده بانک‌ها گذاشته شده و از ۱۵۰ هزار میلیارد تومان سال قبل به بیش از ۳۲۰ هزار میلیارد تومان رسیده وام ازدواج دو برابر شده، وام مربوط به کمیته امداد و بهزیستی از ۳۰ هزار میلیارد تومان دو برابر شده، تکلیف وام برای پنل خورشیدی دو برابر شده، وام برای ارتشیان ۱۲ هزار میلیارد تومان شده، وام برای سیل‌زدگان ۵۰ میلیارد ریال بوده که ۳۰ هزار میلیارد ریال به آن اضافه شده است؛ بنابراین منابع بانک‌ها کفاف این تکالیف بودجه‌ای را که دولت بر عهده بانک گذاشته نمی‌دهد.
,
 
,
دانشمند ادامه داد: طبق مصوبه دولت تسهیلات به سیل‌زدگان در اولویت قرار دارد در حالی که مجلس تصویب کرده تسهیلات ازدواج در اولویت هستند و الان وزرات کار می‌گویند تسهیلات برای مشاغل خانگی در اولویت باشد. صندوق کارآفرینی امید جزء بانک‌ها به شمار نمی‌رود که سقف تسهیلات داشته باشد و با این صندوق مشابه سایر صندوق‌های قرض‌الحسنه رفتار می‌شود.
,
 
,
دانشمند گفت: در بانک مرکزی گفته‌ایم اگر افرادی از طریق ستاد‌های استانی اشتغال معرفی شوند طبق صلاح‌دید آن‌ها عمل می‌کنیم در مورد سقف وام کارآفرینان نیز به زودی نهایی می‌شود که اگر امکان داشت تغییر می‌کند وگرنه سقف همین رقم موجود خواهد بود.
,
 
,
* وزیر کار: وام اشتغال از وام ازدواج مهم‌تر است
,
 
,
در ادامه جلسه، اما وزیر کار در واکنش به اظهارات نماینده بانک مرکزی گفت:اولویت کشور ایجاد اشتغال است گرچه وام ازدواج هم مهم است، اما اگر کسی ازدواج کند و بیکار باشد منجر به طلاق می‌شود و اگر همه بانک‌ها در یک چارچوب عمل کنند بهتر است.
,
 
,
دانشمند در واکنش به سخنان وزیر گفت: از طرفی دولت می‌گوید اولویت با اشتغال است، اما مجلس مصوب می‌کند اولویت با وام ازدواج است و بانک‌ها اصلا پولی ندارند که سقف تسهیلات را زیاد کنند
,
ممنوعیت وام به کارمندان دولت و همسران آن‌ها از پیشنهادات یکی از اعضای این ستاد بود. در ادامه نیز وزیر کار پس از گزارش رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت مشاغل خانگی درباره عدم حضور نماینده وزارت بهداشت در جلسه طی تماسی به وزیر بهداشت گفت که نماینده وزارت بهداشت در این جلسه و جلسه قبلی حضور نداشته است.
,
 
,
وی ادامه داد:سال قبل ۲۷۰ هزار نفر برای مشاغل خانگی ثبت‌نام کردند و مشکلی که در این جلسه وجود دارد این است که دستورالعمل ویژه وزارت بهداشت درمورد مواد غذایی می‌گوید اگر تولید مواد غذایی به صورت کارگاهی باشد مجوز می‌دهیم در حالی که آن موقع شامل مشاغل خانگی نمی‌شود بنابراین باید سازوکاری تعریف شود که رشته‌های صنایع غذایی در مشاغل خانگی تعریف شوند.
,
 
,
شریعتمداری خطاب به وزیر بهداشت اظهار داشت:آقای دکتر میرزابیگی نماینده معرفی شده وزارت بهداشت است که در جلسه حضور ندارد. در ادامه شریعتمداری به نقل از وزیر بهداشت گفت:وزیر بهداشت اعلام کرده است که نفر جدیدی معرفی می‌کنیم و ظرف دو هفته در مورد مشاغل صنایع غذایی خانگی تعیین تکلیف می‌کنیم.
,
 
,
شریعتمداری در ادامه جلسه به افزایش تسهیلات مشاغل خانگی در حوزه فردی و کارفرمایی اشاره و گفت: با توجه به اینکه سقف تسهیلات فردی تاکنون ۲۰ میلیون تومان بوده است، سقف این تسهیلات به ۵۰ میلیون تومان رسیده که منتظر ابلاغ این مصوبه توسط بانک مرکزی هستیم؛ همچنین برای سقف تسهیلات مشاغل خانگی پشتیبان (کارفرمایان) در حال حاضر سقف تسهیلات برای هر فرد مشروط بر اشتغال ۱۵ نفر ۱۰۰ میلیون تومان است که پیشنهاد افزایش سقف این تسهیلات به بانک مرکزی ارائه شده است.
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه