اخبار داغ

معاون مالیاتی اداره کل امور مالیاتی استان کرمان مطرح کرد

مالیات موتور محرکی برای به گردش درآوردن چرخه تولید/ طرح جامع مالیاتی راهکاری برای کنترل ثروت

مالیات موتور محرکی برای به گردش درآوردن چرخه تولید/ طرح جامع مالیاتی راهکاری برای کنترل ثروت
معاون مالیاتی اداره کل امور مالیاتی استان کرمان گفت: درآمد حاصله از مالیات را می توان به عنوان سرمایه گذاری در بخش تولید و موتور محرکی برای به گردش درآوردن چرخه تولید استفاده کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد ملکی معاون مالیاتی اداره کل امور مالیاتی استان کرمان در ارتباط با اتمام مهلت تسلیم اظهارنامه های مالیاتی و رشد آن ها نسبت به سال گذشته به خبرنگار راه آرمان گفت: مهلت ارسال اظهارنامه های اشخاص حقیقی تا پایان خرداد ماه بوده و تا این بازه زمانی حدود ۸۸ هزار و ۵۰۰ فقره اظهارنامه مالیاتی ارسال شده که نسبت به بازه زمانی مشابه در سال قبل ۷ درصد رشد داشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی عنوان کرد: در ارتباط با اظهارنامه های اشخاص حقوقی میزان رشد هنوز مشخص نشده چرا که تا پایان تیرماه فرصت تسلیم اظهارنامه مالیاتی وجود دارد.

,

معاون مالیاتی اداره کل امور مالیاتی استان کرمان افزود: اظهارنامه اشخاص حقیقی ۴ ماه پس از پایان سال مالی ارسال می شود و از آنجایی که عمده اشخاص حقوقی سال مالی با سال هجری شمسی مطابقت دارد نهایتا تا پایان تیرماه فرصت تسلیم اظهارنامه مالیاتی خود را دارند.

,

ملکی اذعان کرد: تاکنون حدود ۲۵ درصد اظهارنامه های مالیاتی سال قبل برای ما ارسال شده است و عمدتا بیشتر این اظهارنامه ها به علت جمع آوری حساب های مالی در روزهای آخر تیرماه ارسال می شوند.

,

وی ابراز داشت: در ارتباط با اظهارنامه مالیاتی مستقلات طبق ماده ۸۰ همه اشخاصی که درآمد اجاره املاک داشته باشند تا پایان تیرماه فرصت تسلیم اظهارنامه خود را دارند و تاکنون بیش از ۳۰ درصد اظهارنامه های سال قبل تسلیم شده است.

,

پیش بینی رشد ۷ درصدی تسلیم اظهارنامه های مالیاتی نسبت به سال گذشته در کرمان

, پیش بینی رشد ۷ درصدی تسلیم اظهارنامه های مالیاتی نسبت به سال گذشته در کرمان,

معاون مالیاتی اداره کل امور مالیاتی استان کرمان ادامه داد: با توجه به فرا رسیدن روزهای پایانی تیرماه و اتمام فرصت تسلیم اظهارنامه ها روزانه این آمار بالا می رود و به احتمال زیاد همان رشد ۷ درصدی نسبت به سال قبل پیش بینی می شود.

,

ملکی تاکید کرد: با توجه به این که در همه دنیا منابع درآمدی دولت ها مالیات محسوب می شود و از آن به عنوان اصلی ترین منبع درآمدی استفاده می کنند.

,

وی در گفتگو با خبرنگار راه آرمان بیان داشت: در کشور ما در چند سال اخیر با توجه به اتخاذ تحریم های ظالمانه علیه ایران توجه ویژه ای به مالیات شده است تا بتوانیم از آن به عنوان یک منبع اصلی اخذ درآمد استفاده کرد.

, راه آرمان,

معاون مالیاتی اداره کل امور مالیاتی استان کرمان یاد آور شد: اجرای طرح جامع مالیاتی می تواند کمک شایانی به ما کند تا علاوه بر کسب اطلاعات صحیح مالیات واقعی را اخذ کرده و به عنوان یک منبع کنترل ثروت در جامعه از انباشت ثروت در یکجا  جلوگیری به عمل آمده و مالیات متناسب با آن اخذ شود.

,

مالیات موتور محرکی برای به گردش درآوردن چرخه تولید

, مالیات موتور محرکی برای به گردش درآوردن چرخه تولید,

ملکی عنوان کرد: درآمد حاصله از مالیات را می توان به عنوان سرمایه گذاری در بخش تولید و موتور محرکی برای به گردش درآوردن چرخه تولید استفاده کرد.

,

وی افزود: بنابراین دولت و بانک ها به عنوان سرمایه گذار می توانند از این منابع استفاده نموده و برای رونق تولید به کار بگیرند.

,

معاون مالیاتی اداره کل امور مالیاتی استان کرمان اظهار داشت: البته باید توجه داشت که معافیت های مالیاتی برای بخش تولید در نظر گرفته شده است در این صورت کمک شایانی به چرخه تولید به ویژه مشاغل نوپا می شود و می توانند ضمن راه اندازی کار خود مالیات کمتری بپردازند.

,

ملکی خاطرنشان کرد: مالیات های مستقیم به حساب خزانه واریز می شود و بر اساس بودجه ای که به استان ها تعلق می گیرد مجدد تخصیص اعتبار شده به استان ها باز می گردد.

,

وی ادامه داد: در ارتباط با مالیات بر ارزش افزوده ۹ درصد اخذ می شود که ۶ درصد آن به عنوان مالیات به حساب خزانه واریز می شود و ۳ درصد آن مربوط به عوارض است که به استان ها برمی گردد و در طرح های عمرانی که شهرداری ها ، دهیاری ها و بخش داری ها دارند مورد استفاده قرار می گیرد.

,

معاون مالیاتی اداره کل امور مالیاتی استان کرمان در خاتمه توصیه کرد: اشخاص حقوقی و افرادی که در شهر ملک استیجاری دارند اظهارنامه مالیاتی خود را تسلیم کنند تا پایان تیر ماه به سایت امور مالیاتی ارسال نمایند تا در بحث معافیت های مالیاتی بعدا دچار مشکل نشوند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه