اخبار داغ

از استعفای رئیس بیمارستان برازجان تا کمبود پزشک و نیروی انسانی

از استعفای رئیس بیمارستان برازجان تا کمبود پزشک و نیروی انسانی
بیمارستان شهید گنجی برازجان با 10 بخش بستری و مساحت 10 هزار متر مربع از بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر می باشد که به عنوان اصلی ترین مرکز ارائه خدمات بهداشتی درمانی در محدوده دشتستان به مردم خدمات رسانی می کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سپاس؛ نادر شکیب آزاد فوق تخصص خون و آنکولوژی کودکان که اوّل فرودین سال جاری به عنوان ریاست بیمارستان شهید گنجی برازجان منصوب شد اما در اواخر خرداد ماه بود که از سمت خود استعفا کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس,

دلایل مختلفی از جمله عدم پرداخت مطالبات بعضی از کارکنان این بیمارستان و اختلافات و سایر مشکلاتی که در حوزه مدیریتی این بیمارستان با مدیریت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی بوشهر وجود داشته است به عنوان علّت­ های این استعفا عنوان شده است.

,

رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان در مصاحبه با یکی از رسانه ­های محلی درباره علت استعفای شکیب آزاد، گفت: دلیل اصلی استعفای شکیب آزاد را باید از خود ایشان پرسید ولی تا آن جا که من می ­توانم توضیح دهم ایشان پزشک اطفال بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر نیز هستند به همین علّت برای مدیریت بیمارستان شهید گنجی برازجان مشکلاتی از قبیل رفت و ‌آمدهای مکرر به برازجان به دلیل غیر بومی بودن داشتند که بهترین راه حل را استعفای خود بیان کردند و از این رو ما نیز با استعفای ایشان موافقت کردیم.

,

ماریا خویش دوست برازجانی همچنین در مورد عدم ثبات مدیریتی در این بیمارستان طی یک سال گذشته اظهار کرد: در نظر داریم با هماهنگی با ریاست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و فرمانداری دشتستان در کوتاه­ ترین زمان ممکن یک فرد بومی و دلسوز از شهرستان دشتستان را که بتواند به صورت ۲۴ ساعته و‌ تمام وقت در خدمت مردم و مراجعان به این بیمارستان باشد به عنوان ریاست جدید این بیمارستان معرفی نمائیم تا بتواند با توانایی ­ها و ‌‌پتانسیل ­های فردی و ‌مدیریتی خود باری از دوش تنها بیمارستان شهرستان بردارد.

,

, ,

 

,

‌وی افزود: بیمارستان شهید صادق گنجی برازجان علاوه بر خدمات ­دهی به مردم دشتستان، ‌جمعیت زیادی از شهرستان­های اطراف خود را نیز پوشش می­ دهد که تلاش داریم مشکلات به وجود آمده در حوزه درمانی این شهرستان را با شبانه روزی کردن درمانگاه ۱۷ شهریور برازجان برطرف کنیم تا از این طریق گامی بزرگ و ‌مؤثر در جهت خدمت به مردم شهرستان برداریم.

,

رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان درباره خبرهای منتشر شده درباره دخالت ­های نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی در امورات اجرایی و‌ مدیریتی بیمارستان شهید گنجی و ‌تأثیر آن بر استعفای ریاست این بیمارستان اذعان کرد: به عنوان ریاست شبکه بهداشت و درمان دشتستان نمی ­توانم درخواست ­ها و تذکرات نماینده محترم مردم در مجلس را در بحث اجرایی و مدیریت درمانی شهرستان رد کنم ولی این که نماینده مجلس تأثیر مستقیمی در استعفای نادر شکیب آزاد به عنوان ریاست بیمارستان شهید گنجی برازجان داشته است را تکذیب می ­کنم.

,

خویش دوست برازجانی ضمن رد اختلاف رئیس بیمارستان شهید گنجی با مسئول حراست این بیمارستان به عنوان دلیل دیگر استعفای دکتر شکیب آزاد خاطرنشان کرد: این که در یک محیط کاری اختلاف نظر وجود داشته باشد و اختلافاتی از نظر شرایط کاری به وجود بیاید قابل کتمان نیست ولی این که بگوئیم حراست بیمارستان در کناره گیری ریاست آن نقش داشته و‌ عامل اصلی استعفای وی بوده است حقیقت ندارد چرا که شکیب آزاد از حیث برقراری رابطه خوب کاری و داشتن تعامل با افراد زیر مجموعه خود انصافاً خوب عمل می ­کرد و در این باره ‌جای هیچ شک و شبهه ­ای نیست.

,

بررسی­ های میدانی و گفت و گو با کارکنان این بیمارستان نشان می ­دهد مهم ­ترین دلیل استعفای دکتر شکیب آزاد عدم وجود تفاهم با کشمیری ریاست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر برای جذب و بکارگیری نیروهای متخصص در بیمارستان شهید صادق گنجی برازجان بوده است تا جایی که بهترین راه حل را در این برهه زمانی، استعفا از جایگاه مسئولیتی خود دانسته است.

,

در یک سال اخیر با احتساب ریاست نادر شکیب آزاد به طور متوسط هر سه ماه یک بار جایگاه ریاست این بیمارستان دستخوش تغییرات بوده است.

,

جدای از این مسئله، بیمارستان شهید صادق گنجی برازجان به گفته برخی از مردم و بیمارانی که به این مرکز درمانی مراجعه می کنند با مشکلاتی از قبیل رفت و آمد سخت مراجعه­ کنندگان و وسایل نقلیه به این مرکز درمانی، نبود امکانات اقامتی مناسب برای همراهان بیماران، کمبود پزشک در بعضی شیفت ­های شب، کمبود نیروی انسانی اورژانس برای رسیدگی به بیماران و‌ مراجعه کنندگان و انحصاری بودن تعمیرات دستگاه ­های تخصصی بیمارستان روبرو است که برای حل این مشکلات در مرحله اول نیاز به یک مدیریت قوی و با ثبات در این بیمارستان است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه