اخبار داغ

مدیر جهاد کشاورزی رشتخوار خبر داد

سفارش 30 هزار قطعه ماهی برای پرورش در استخرهای ذخیره آب رشتخوار

سفارش 30 هزار قطعه ماهی برای پرورش در استخرهای ذخیره آب رشتخوار
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رشتخوار گفت: جمعا تاکنون تعداد 22 هزار قطعه از اسفندماه 97 تاکنون در استخرهای ذخیره آب کشاورزی شهرستان رشتخوار آزادسازی و تعداد بالغ بر 30 هزار قطعه در نوبت خرید و حمل به این شهرستان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمیدرضا رضایی، مدیر جهاد کشاوزی رشتخوار صبح امروز در گفت و گو با خبرنگار صبح توس؛ با تاکید بر اینکه کار پرورش ماهی در سطح این شهرستان با استقبال خوب کشاوزان همراه شده است، گفت: تعداد بالای استخرهای ذخیره آب کشاورزی در سطح شهرستان رشتخوار و دمای آب منابع آبی پتانسیل بالایی برای پرورش ماهیان گرمابی ایجاد کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی در ادامه تصریح کرد: کشاورزان در طی سالهای اخیر به اثرات آب خروجی استخرهای پرورش ماهی در باروری خاک کشاورزی پی برده اند و از طرفی افزایش تقاضای بازار و به طبع آن افزایش قیمت در ماه‌های اخیر استقبال گسترده ای از رهاسازی بچه ماهی گرمابی شده است.

,

وی با اشاره به اینکه از اسفند ماه سال۹۷ ثبت نام از متقاضیان بچه ماهی گرمابی در این شهرستان آغاز و بازدید اولیه از استخرها به عمل آمده است، یادآور شد: باتوجه به اینکه حداکثر رشد ماهیان گرمابی فقط در فصول گرم سال بوده، بهترین زمان رهاسازی بچه ماهی گرمابی در شهرستان رشتخوار اواخر بهمن ماه است، اما با توجه به سیلاب فروردین ماه سال جاری در مراکز تکثیر شمال کشور، امسال توزیع با تاخیر همراه خواهد بود.

,

رضایی در ادامه، افزود: در اسفند ماه 97 تعداد 4 هزار قطعه بچه ماهی در یکی از استخرهای شهرستان رهاسازی گردید تا در قالب طرحهای ترویجی بصورت متراکم پرورش داده شود و تعداد 13000 قطعه بچه ماهی بین سایر متقاضیان توزیع و توصیه های فنی لازم جهت نحوه رهاسازی و شروع تغذیه به دریافت کنندگان بچه ماهی ارائه گردید.

,

مدیر جهاد کشاورزی رشتخوار همچنین از رهاسازی تعداد 5 هزار قطعه بچه ماهی با وزن بالای 50 گرم با مشارکت بخش خصوصی در بند روستای نوق این شهرستان خبر داد و تصریح کرد: جمعا تاکنون تعداد 22 هزار قطعه از اسفندماه 97 تاکنون در استخرهای ذخیره آب کشاورزی شهرستان رشتخوار آزادسازی و تعداد بالغ بر 30 هزار قطعه در نوبت خرید و حمل به این شهرستان است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه