اخبار داغ

عرضه انواع آبزیان حرام گوشت در بندرعباس/ حلقه مشکلات بازار ماهی فروشان هر روز تنگ تر می شود

عرضه انواع آبزیان حرام گوشت در بندرعباس/ حلقه مشکلات بازار ماهی فروشان هر روز تنگ تر می شود
بندرعباس یکی از مهمترین قطب های تولید ماهی کشور به شمار می رود که در بزرگترین بازار ماهی فروشان آن انواع و اقسام ماهی های مختلف را می توان یافت، به طوری که در سایه بی نظارتی مسئولان استان علاوه بر ماهی های حلال گوشت، انواع آبزیان حرام گوشت نیز قابل مشاهده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ استان هرمزگان با برخورداری از دو دریای بزرگ خلیج فارس و عمان یکی از ساحلی ترین استان های کشور به شمار می رود که همگان آن را به دریا و شرجی اش می شناسند و مردم این منطقه از قدیم الایام روزی خود را از دیای بیکران به دست می آورند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

مردمان ساحل نشین هرمزگانی صبح ها با توکل به خدا و به وسیله تجهیزات صیادی دل به دریا می زنند و روزی حلال خود را از آن به دست می آورند؛ صیادی که شغل آبا و اجدادی مردمان این خطه از جنوب است در تار و پود وجود آنها تنیده شده و جز لاینفکی از فرهنگ مردمان دریا دل هرمزگانی است.

,

در گذشته های دور که تجهیزات ماهیگیری پیشرفت چندانی نداشت هرمزگانی ها با استفاده از روش های مختلف سنتی مانند مشتا، گرگور، تور و..... به وسیله قایق های کوچک صیادی به دریا می رفتند؛ اما در حال حاضر  با استفاده از روش های پیشرفته صیادی با لنج ها و کشتی های بزرگ دل به دریا می زنند و  هر گونه از ماهی را در تور صیادی خود قرار می دهند و این امر دسترسی به ماهی و صادرات آن را افزایش داده است.

,

غذاهای دریایی که همواره سرشار از پروتئین و اُمگا 3 بوده باعث درمان بسیاری از بیماری های مزمن، سرطان و بیماری قند بوده و از پیشرفت آلزایمر جلوگیری می کند و کارشناسان همواره انسان ها را به خوردن ماهی یک یا دو بار در هفته توصیه می کنند.

,

دین مبین اسلام خوردن بعضی از غذاها را که بی شک برای سلامتی انسان ها زیان دارد را حرام دانسته و از طریق های مختلف آگاهی های لازم را داده به طوری که با مراجعه به احادیث و کتاب های معتبر مسلمانان این موارد را می توان به راحتی استخراج کرد.

,

در بساط دست فروشان انواع ماهی آبزیان حرام گوشت را  می توان یافت

, در بساط دست فروشان انواع ماهی آبزیان حرام گوشت را  می توان یافت,

بندرعباس یکی از مهمترین قطب های تولید ماهی کشور به شمار می رود که در بزرگترین بازار ماهی فروشان آن انواع و اقسام ماهی های مختلف را می توان یافت، به طوری که در سایه بی نظارتی مسئولان استان علاوه بر ماهی های حلال گوشت، انواع آبزیان حرام گوشت نیز قابل مشاهده است.

,

خرچنگ که در گویش بندری به آن سِنگوک می گویند آبزی حرامی است؛ اما در خیابان های مجاور به بازار ماهی فروشان بندرعباس به صورت آزادانه به فروش می رسد و برخی از افراد از روی ناآگاهی و دسترسی آسان به آن، خرچنگ را حلال دانسته و آن را می خورند در حالی که اگر مسئولان استانی جلوی عرضه آن را در محلی پر تردد و در کنار فروش ماهیان را بگیرند دیگر شبهه ای در این مورد برای کسی پیش نمی آید.

,

ماهی کولی، هشت پا، ماهی مرکب، خرچنگ از انواع آبزیان حرام گوشت به شمار می رود که در همجواری بازار ماهی فروشان بندرعباس به راحتی قابل دسترس بوده اند و حتی در برخی از رستوران و فست های غذاهای دریایی نیز به راحتی می توان آنها را به دست آورد.

, ماهی مرکب، خرچنگ از انواع آبزیان حرام گوشت به شمار می رود که در همجواری بازار ماهی فروشان بندرعباس به راحتی قابل دسترس بوده اند و حتی در برخی از رستوران و فست های غذاهای دریایی نیز به راحتی می توان آنها را به دست آورد.,

هر چند که سال گذشته یکی از اعضای شورای شهر بندرعباس مبنی بر حرام بودن آن به مسئولان استان تذکر داد اما همتی والا برای جمع آوری آنها صورت نگرفت و به نصب یک بنر از انواع ماهی های آبزی حرام گوشت در ورودی بازار بسنده شد.

,

نبود نظارت کافی بر بازار ماهی فروشان معضلی پایدار در بندرعباس

, نبود نظارت کافی بر بازار ماهی فروشان معضلی پایدار در بندرعباس,

بهنام حیدری، یکی از شهروندان بندرعباسی در گفتگو با خبرنگار هرمز با اشاره به عرضه آبزیان حرام گوشت در مجاورت بازار ماهی فروشان بندرعباس اظهار کرد: برای ورود به بزرگترین مرکز عرضه ماهی در بندرعباس باید از دست فروشانی عبور کرد که در بساطشان انواع و اقسام ماهی از نوع حلال و حرام گوشت مشاهده می شود.

,

این شهروند با بیان اینکه برخی از افراد از روی نا آگاهی ماهی های حرام گوشت را خریداری می کنند، تصریح کرد: فروشندگان با استفاده از بزرگنمایی در طعم ماهی های حرام گوشت و خرچنگ افرادی را که آشنایی کامل با انواع آبزیان را ندارند ترغیب به خریداری آن می کنند.

,

حیدری نبود نظارت کافی بر بازار ماهی فروشان و دست فروشان مجاور آن را معضلی پایدار در بندرعباس عنوان کرد و گفت: هنگامی که نظارت کافی و لازم بر دست فروشان اطراف این بازار وجود ندارد آنها آزادانه به عرضه آبزیان حرام گوشت در آن منطقه می پردازند.

,

حلقه مشکلات بازار ماهی فروشان هر روز تنگ تر می شود

, حلقه مشکلات بازار ماهی فروشان هر روز تنگ تر می شود,

وی با اشاره به اینکه حلقه مشکلات بازار ماهی فروشان هر روز تنگ تر می شود، بیان کرد: از یک طرف نبود نظارت بر دست فروشان مجاور بازار ماهی فروشان و از طرف دیگر فروش آبزیان حرام گوشت در آن مناطق مشکلات فراوانی بر اعتبار بزرگترین بازار ماهی فروشان بندرعباس به وجود آورده است.

,

این شهروند با بیان اینکه عرضه آبزیان حرام گوشت تنها به بازار ماهی فروشان ختم نمی شود، خاطر نشان کرد: برخی رستوران های بزرگ دریایی در هرمزگان به خصوص در شهر بندرعباس و جزایر قشم و کیش به عرضه خوراک آبزیان حرام گوشت می پردازند و مسئولان نیز همچنان در خواب غفلت به سر می بردند.

,

امید است که مسئولان هرمزگان با برخورد جدی و قاطع با عرضه کنندگان آبزیان حرام گوشت در مجاورت بازار ماهی فروشان و رستوران های دریایی این لقمه های حرام را از سفره های هرمزگانی بر چینند.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه