اخبار داغ

دغدغه ۱۰ساله اهالی جعفرآباد میناب بر سر آب آشامیدنی!

دغدغه ۱۰ساله اهالی جعفرآباد میناب بر سر آب آشامیدنی!
اهالی روستای جعفرآباد میناب بیش از ۱۰ سال است از نبود و کمبود آب آشامیدنی رنج می برند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ معضل بی‌آبی و عدم تحقق وعده‌های مسئولان برای آب‌رسانی و لوله‌کشی مناسب آب برای شهروندان بخش توکهور و هشتبندی شهرستان میناب و برخی روستاهای این منطقه از جمله روستای کولغ‌کاشی و بخش بندزرک علی‌رغم پیگیری‌های متعدد همچنان پابرجاست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

مردم روستای جعفرآباد شهرستان میناب مدت 10سال است که از آب آشامیدنی ناسالم منطقه رنج می‌برند و چون کسی پاسخگوی مشکل آنها نبود از خبرنگاران خواستند برای انعکاس این مشکل به منطقه آنها بروند، شاید کمکی باشد.

,

پیرزنی با داشتن بیش از 60سال گفت: به داد ما برسید من پیر هستم و نمی‌توانم برای برداشتن آب از خانه‌ام مسافت چند کیلومتری را پیاده طی کنم.

,

صف‌های طولانی که زنان و مردان آبادی برای برداشت آب از یک شیر که از کیلومترها دورتر آب آشامیدنی را به این روستا انتقال داده بود، نیز جای درنگ داشت.

,

مردم می‌گفتند، این آبی که با تانکر برای ما می آورند جوابگوی اهالی روستا نیست و ما مجبور هستیم از آبادی‌های دیگر که آب بهتری دارند با بطری و ... آب بیاوریم که باز هم مردم روستاهایی که از آنجا آب می‌آوریم به ما می‌گویند ما راضی نیستیم از روستای ما آب ببرید، حق هم دارند چون خودشان هم با کم‌آبی و مشکل آب مواجه هستند.

,

مردم از چاه‌های کشاورزی برای تهیه آب آشامیدنی استفاده می‌کنند

, مردم از چاه‌های کشاورزی برای تهیه آب آشامیدنی استفاده می‌کنند,

در ابتدا با مهدی دهقانی بخشدار توکهور و هشتبندی پیرامون این مشکل به گفتگو نشستیم، وی در این باره گفت: برای تامین آب مورد نیاز این روستا یک تانکر آبرسان دو روز در هفته در نظر گرفته شده که جوابگوی تامین آب مردم این روستا نیست و مردم از چاه‌های کشاورزی برای تهیه آب آشامیدنی استفاده می‌کنند.

,

دهقانی افزود: این روستا نیاز به شبکه آبرسانی دارد که از طریق فرمانداری ویژه شهرستان میناب و شرکت آب و فاضلاب روستایی استان در حال پیگیری هستیم.

,

وی گفت: همه روستاهای دهستان چراغ آباد مشکل کم آبی، بی آبی وافت فشار آب دارند.

,

ساخت ۳۰ مجتمع‌ آبرسانی برای تامین منابع آب پایدار

, ساخت ۳۰ مجتمع‌ آبرسانی برای تامین منابع آب پایدار,

شاکری، معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان در بازدید از این روستا و دهستان چراغ آباد هم گفت:در بیشتر روستا‌های شرق و غرب استان بعلت همجواری با دریا، وجود گنبد‌های نمکی و همچنین جاری بودن رودخانه‌های شور، منابع آب شیرین پایداری وجود ندارد.

,

شاکری افزود: ساخت ۳۰ مجتمع‌ آبرسانی برای تامین منابع آب پایدار روستا‌های هرمزگان در حال اجرا است.

,

وی گفت:تا پایان امسال شبکه آب رسانی روستای جعفر آباد و شهرک المهدی چراغ آباد به بهره برداری می‌رسد.

,

بنابراین گزارش، آیا مسئولان با گذشت 10 سال از نبود و کمبود آب آشامیدنی بهداشتی در روستای جعفر آباد بخش توکهور و هشتبندی مرحمی بر دستان پینه بسته اهالی این روستا خواهند بود.
گفتنی است روستای جعفرآباد در ۱۵ کیلومتری مرکز بخش توکهور قرار دارد.

,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه