اخبار داغ

مؤسس خانه فرهنگ و هنر ریشا:

می‌خواهیم سنت‌های قدیمی بوشهر را احیا کنیم

می‌خواهیم سنت‌های قدیمی بوشهر را احیا کنیم
موسس خانه فرهنگ و هنر ریشا گفت: تفاوت خانه فرهنگ و هنر ریشا با دیگر خانه های فرهنگ در بوشهر این است که ما می‌خواهیم سنت‌های قدیمی بوشهر را که از یادها رفته است در بین مردم احیا کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مرجان راود شیری مؤسس خانه فرهنگ و هنر ریشا در گفتگو با سپاس گفت: ریشا ازجمله اسم‌های قدیمی بوشهر است که اولین بار آقای یاراحمدی پژوهش‌گر و تاریخ‌دان بوشهری ریشا را یکی از نام‌های قدیمی بوشهر در کتاب‌های خود نام‌برده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس , سپاس ,
 
,
وی اظهار کرد: این خانه فرهنگ زیر نظر سازمان فرهنگی هنری و ورزشی شهرداری است و تا کنون کمک های زیادی  به مجموع ما کرده اند.
,
 
,
مؤسس خانه فرهنگ و هنر ریشا بابیان اینکه این موسسه صرفاً برای تشکیل کلاس‌های آموزشی ایجاد نشده است اظهار کرد: تفاوت این آموزشگاه با آموزشگاه‌های دیگر این است که ما می‌خواهیم سنت‌های قدیمی بوشهر را که از یادها رفته است در بین مردم احیا کنیم.
,
 
,
مرجان راود شیری در خصوص برنامه‌های خود در خانه فرهنگ و هنر ریشا اشاره کرد: ما در این خانه فرهنگ از بزرگان ادبی دعوت کنیم و افراد را شناسایی کنیم که در این مجموع با ما همکاری کنند.
,
 
,
وی در خصوص مراسمات سنتی بوشهر گفت: مراسم قاشق زنی، مراسم سنتی چهارشنبه‌سوری و مراسمات سنتی دیگه ای که در بوشهر برگزار می‌شود است و اکنون قطع‌شده ما می‌خواهیم احیا کنیم.
,
 
,
 
,
مؤسس خانه فرهنگ و هنر ریشا اظهار کرد: ما می‌خواهیم در این خانه فرهنگ سنت‌های قدیمی را به کودکان و نوجوانان آشنا کنیم و وقتی‌که این اتفاق افتاد به‌صورت خودکار انگیزه‌ای می‌شود برای این افراد تا هرکدام در منطقه‌ای که زندگی می‌کنند این سنت را احیا کنند.
,
 
,
مرجان راود شیری از کیفیت آموزشی در این خانه فرهنگ اشاره کرد و گفت: در این مجموع کیفیت و سطح آموزش بسیار برای ما با اهمیت است و ما اگر چهل نفر را با سطح آموزش و یادگیری بالا از آموزشگاه بروند خیلی برایمان با ارزش‌تر از آن است که ۱۰۰ نفر را با بی‌کیفیت‌ترین آموزش ازاینجا بروند.
,
 
,
وی در خصوص فعالیت‌های خانه فرهنگ هنر ریشا افزود: ما در همه حوزه‌های هشت‌گانه هنر ازجمله هنرهای نمایشی، هنرهای تجسمی، هنرهای سینمایی، هنرهای موسیقی، هنرهای سنتی، هنرهای صنایع‌دستی، فعالیت‌های چندرسانه‌ای و معماری و شهرسازی فعالیت می‌کنیم.
,
 
,
راود شیری از برگزاری تورهای بوم گردی خبر داد و گفت: ما برای آشنا کردن بیشتر مردم باسنت های بوشهر در نظر داریم تورهای بوم گردی و بازدید از مکان‌های تاریخی را برگزار کنیم.
,
 
,
 
,
وی خاطرنشان کرد: ۵ کلاس رایگان برای همه رده سنی در این آموزشگاه در نظر گرفته است.
,
 
,
مرجان راود شیری اظهار داشت: ما یک مجموعه‌ای از خانه بازی، پیش‌دبستانی، فرهنگ‌سرا و خانه طبیعت است.
,
 
,
مؤسس خانه فرهنگ و هنر ریشا بابیان اینکه ما از افراد بی‌بضاعت و کم‌بضاعت هم حمایت می‌کنیم تصریح کرد: هیچ‌کس به خاطر شرایط مالی از هنر فاصله نگیرد و هر کس که شرایط مالی مساعدی هم ندارد ما از آن‌ها حمایت می‌کنیم.
,
 
,
وی اضافه کرد: یکی از ویژگی‌های خواص این مجموع صرفاً کسب درآمد مالی نبوده بلکه برای فرهنگ‌سازی ایجادشده است.
,
 
,
مرجان راود شیری گفت: من در یک خانواده کاملاً فرهنگی هستم و به هم دلیل علاقه زیادی به کارهای فرهنگی و هنری دارم و دوست دارم برای شهر زیبایم بوشهر کارکنم.
,
 
,
مؤسس خانه فرهنگ و هنر ریشا اشاره کرد: ما در این خانه فرهنگ هیچ‌گونه کار حزبی انجام نخواهیم داد و هیچ علاقه‌ای هم برای حضور در مسائل سیاسی ندارم.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه