اخبار داغ

معاون وزیر جهاد کشاورزی:

ضرورت کشت گیاهان دارویی کم آب در کشور/ دنبال ریشه کن کردن کشت چغندرقند در حوزه آبریز دریاچه ارومیه نیستیم

ضرورت کشت گیاهان دارویی کم آب در کشور/ دنبال ریشه کن کردن کشت چغندرقند در حوزه آبریز دریاچه ارومیه نیستیم
معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی گفت: نمی خواهیم کشت چغندرقند را در اراضی حوزه آب ریز دریاچه ارومیه ریشه کن کنیم بلکه برنامه هایی در جهت کاهش آب مصرفی در این زمینه داریم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از زرین خبر، عباس زراعت صبح امروز در جمع خبرنگاران در میاندوآب با اشاره به موضوع کم آبی، اظهار کرد: توسعه و ترویج کشت محصولات کم آب بر مانند زعفران و گل محمدی، نباتات علوفه ای کم آب بر نظیر تیریتیکاله و کشت مخلوط آن با جو و ماشک، توصیه می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زرین خبر,

معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی افزود: از سوی دیگر کشت گیاهان دارویی می تواند در زمینه اشتغال و درآمدزایی نیز تاثیرگذار و از اهمیت بسزایی برخوردار باشد.

,

وی گفت: با توجه به اقلیم خشک، کم آبی، بهتر است به جای کشت محصولات پرآب مانند یونجه، ذرت، جو و… گیاهان دارویی بکاریم و کشاورزان نیز به آن توجه داشته باشند.

,

زراعت تصریح کرد: مسئولان و محققان به موضوع کم آبی در کشور باید توجه داشته باشند تا ما بتوانیم در زمینه تولید گیاهان دارویی و کم آب بر، پیشتاز باشیم و بدین وسیله به اشتغال زایی و خودکفایی نیز برسیم.

,

همچنین معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی که امروز به منظور بازدید از واحد های فرآوری و بوجاری بذر در شهر میاندوآب و چهاربرج حاضر شده بود، در بازدیدهایی که داشت، با اشاره به اهمیت احیاء دریاچه ارومیه گفت: خشک شدن دریاچه ارومیه و انتشار ریز گردها، تهدیدی بسیار جدی برای کشاورزی آذربایجان غربی است، از اینرو جلب مشارکت و همکاری جوامع محلی بویژه کشاورزان در این خصوص از ارکان اصلی اجرای برنامه های ستاد احیاء دریاچه ارومیه است.

,

زراعت اظهار کرد: ما نمی‌خواهیم کشت چغندرقند را در اراضی حوزه آب ریز دریاچه ارومیه ریشه کن کنیم بلکه توسعه کشت نشائی چغندرقند و تغییر آرایش کشت که در حد قابل توجهی مصرف آب را در این محصول کاهش می دهد، از برنامه های اولویت دار وزارت جهاد کشاورزی در این زمینه است.

,

وی بالا بردن ضریب بهره وری مصرف آب در بخش کشاورزی و حفظ و افزایش عملکرد محصولات کشاورزی را دو هدف اصلی وزارت جهاد کشاورزی در راستای احیاء دریاچه ارومیه عنوان کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه