شبکه های اجتماعی
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید
سلام کانال تلگرام
اینستاگرام
گروه: استان البرز
ساعت: 12:25 منتشر شده در مورخ: 1398/04/26 شناسه خبر: 1504488
در یک گفتگوی تفصیلی مطرح شد؛
اشتغال‌زایی 60 نفره 2 کارآفرین البرزی با اپلیکیشن و بازی‎های رایانه‎ای/ دست نیاز کشورهای خارجی به سوی کرج دراز شد/ پتک تولید ملی نسل جوان بر سر تحریم
علی پور جعفر و عماد حجازیان دو جوان 25 ساله البرزی هستند که توانسته اند در حوزه برنامه نویسی، طراحی وب سایت و نرم افزار، با تولید بازی های رایانه ای، اپلیکیشن و ... قریب به 60 نفر را به اشتغالزایی برسانند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ علی پور جعفر و عماد حجازیان دو جوان 25 ساله البرزی هستند که توانسته اند در حوزه برنامه نویسی، طراحی وب سایت و نرم افزار با تولید بازی های رایانه ای و اپلیکیشن قریب به 60 نفر را به اشتغالزایی برسانند.

این دو جوان فعالیت خود را از سال 89 آغاز کرده و مهمترین دغدغه خود را تحریم ها و عدم تمایل کشورهای خارجی برای کار کردن با برنامه نویسان و متخصصان حوزه فناوری اطلاعات ایرانی ها می دانند.

آنها با تشکیل گروهی در حوزه برنامه نویسی، طراحی وب سایت و نرم افزارها کار خود را آغاز کردند اما در سال 95 با تشخیص نیازهای روز بازار فناوری اطلاعات و ارتباطات در ایران، فعالیت شان را روی تربیت و توسعه نیروی متخصص در زمینه برنامه نویسی، طراحی و تولید اپلیکیشن های موبایلی، اتوماسیون بازرگانی و پروژه های مرتبط با شهر هوشمند و اینترنت اشیاء معطوف کردند و شرکتی را را با نام ساتیا هوشمند پارسیان با شعار "شایسته پروری" به ثبت رساندند.

پورجعفر در گفتگو با خبرنگار تیتریک، درباره نقطه طلایی موفقیت و پیشرفت می گوید؛ برای ما، نقطه طلایی آنجایی است که بتوانیم در بیشتر کشور­های دنیا شعبه­ های فعالیت خودمان را گسترش دهیم تا علاوه بر حرکت بر روی لبه تکنولوژی، بتوانیم خدمات مان را در مقیاس بین­­ المللی و شبانه روزی ادامه دهیم.

استعدادهای ساتیا جذب آمازون شده اند

حجازیان وجه تمایز کارشان با سایر فعالان این حوزه را اینگونه به خبرنگار تیتریک، می گوید: ما در فعالیت هایمان نیروی متخصص استخدام نمی­ کنیم بلکه افراد دارای استعدادی که توانسته اند خلاقیت های فردی خود را شکوفا کنند جذب و آموزش می دهیم و از آنها در پروژه­ های مختلف به عنوان نیروهای متخصص استفاده می­ کنیم.

امروز استعدادهای کشف شده توسط "ساتیا" در شرکتهای بسیار خوب ایرانی و خارجی اعم از آمازون مشغول به کار هستند و از این بابت به خودمان افتخار می­ کنیم.

حجازیان گروهشان را موفق دانسته و ادامه می دهد؛ در شرایط سخت اقتصادی امروز، بدون هیچ سرمایه اولیه و حمایتی توانسته ایم چنین تیمی داشته باشیم در نتیجه اول به گروه مان و بعد به خودمان افتخار می­ کنیم اما هنوز به مقصد نرسیده ایم و رمز موفقیت را صبوری در این مسیر سخت می دانیم.

 

 

پورجعفر می گوید؛ در کوتاه مدت پرورش نیروهای بسیار حرفه­ ای برای بازار جهانی و همچنین انجام فعالیت­های بین­ المللی و کسب درآمد ارزی و در ارتباط با آینده بلند مدت، فعالیت در لبه تکنولوژی و همچنین رقابت با پیشرفته­ ترین شرکت های دنیا در تولید محصولات مفید و کاربردی از چشم اندازهای مد نظر ما در شرکت ساتیا است.

ما به تحمل سختی و حل کردن مشکلات عادت کردیم اما دغدغه فعلی ما عدم تمایل کشور­های خارجی برای کار کردن با ایرانی ها و شرکت های ایرانی به دلیل تحریم­ ها است.

حجازیان با اشاره به اینکه 25 نفر مستقیم و 32 نفر غیر مستقیم با مجموعه آنها همکاری دارند، یکی از بزرگترین شکست­ های این شرکت را عدم آگاهی گروهشان در حوزه­ های حقوقی عنوان می کند و ادامه می دهد؛ سالیانه حدود 20 تا 25 نفر توسعه­ دهنده نرم­ افزار را آموزش می دهیم و به بازار کار داخلی و خارجی تزریق می­ کنیم.

اعتقادی به وام نداریم

همچنین پورجعفر شکست در زمینه منابع مالی را قابل جبران می داند و می گوید؛ اگر تیم هماهنگ نبوده و از هم گسسته شوند شکست واقعی رقم می خورد اگر چه هر شکست مقدمه یک پیروزی در آینده است.

نباید وام و سرمایه زیاد در ابتدای کار به یک مجموعه تزریق شود و ما نیز اعتقادی به وام بانکی نداریم زیرا سرمایه زیاد همان قدر که می تواند خوب باشد در عین حال می تواند چندین برابر باعث نابودی کسب ­و کار شود به همین دلیل معتقدیم که باید از صفر شروع کرد.

ما علاوه بر حضور در رویدادهای مرتبط با حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، در طول سال سمینار و کارگاه برگزار می­ کنیم و بیشترین جذب ما از محل برگزاری این رویدادهاست.
 
 

 

حجازیان خدمات شرکت ساتیا هوشمند پارسیان را اینگونه تشریح می کند؛

- آموزش و تربیت توسعه دهندگان نرم­ افزاری متخصص و جوان جهت تزریق با بازارهای داخلی و خارجی

- طراحی و تولید اپلیکیشن های موبایلی و اتوماسیون بازرگانی

- برگزاری رویدادهای آموزشی مختلف در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات

در حال حاضر بیشترین تمرکزمان روی طراحی و تولید اپلیکیشنهای موبایلی و اتوماسیون تجاری است.

و اما بر اساس اعلام پور جعفر، علاقه­ مندان به برنامه­ نویسی پس از طی دوره آموزشی در شرکت ساتیا، به توسعه­ دهندگان متخصص تبدیل شده و مهمترین دستاورد و محصول شرکت ساتیا هوشمند پارسیان خواهند شد چرا که در طی دوره آموزشی، قسمتی از پروژه­ های نرم­ افزاری واقعی را به عنوان تکالیف دوره کارورزی انجام داده و با فرهنگ سازمانی و مسئولیت پذیری حین کار آشنا می شوند.

کارآفرینی واقعی به سبک شرکت ساتیا

پس از هر دوره آموزش، درخواستهای زیادی مبنی بر بکارگیری توسعه دهندگان آموزش دیده در شرکت ساتیا از سوی شرکتهای مختلف نرم­ افزاری و غیره مطرح می شود که در اغلب موارد منجر به عقد قرارداد و اشتغال زایی مستقیم می شود، اینجا همان نقطه­ ای است که کارآفرینی واقعی شکل می­ گیرد.

 

 

و اما در ارتباط با محصولات نرم ­افزاری، شرکت ساتیا هوشمند پارسیان به دو طریق، سهم قابل قبولی از بازار محصولات نرم ­افزاری در ایران را از آن خود کرده است.

توسعه محصولاتی که به سفارش کارفرما بوده است نظیر؛

- اول مارکت: فروشگاه محصولات اندرویدی (2014-2015)

- کارپینو: اپلیکیشن نسخه Android تاکسی آنلاین (2016-2017)

- اینپین: اپلیکین نسخه iOS & Android در حوزه املاک و مستغلات(2017-2018)

- Join Happy: : اپلیکین نسخه iOS & Android در حوزه مراقبت های قابل اطمینان و وسایل نقلیه برای کودکان در کشور استرالیا (2018)

- ALLY: اپلیکیشن نسخه iOS در حوزه سلامت و مراقبتهای بهداشتی برای کشور سوئد (2018-2019)

- GoldenFile: اپلیکیشن نسخه iOS & Android در حوزه املاک و مستغلات(2018)

- و بسیاری از محصولات دیگر

- توسعه محصولاتی که طراحی و تولید شرکت ساتیا هوشمند پارسیان است نظیر؛

- استویا(Stevia): اپلیکیشن اپلیکین نسخه iOS & Android در حوزه دیابت(2018-2019)

- اتوماسیون بازرگانی ساتیا (2018-2019)

دست نیاز کشورهای خارجی به سوی کرج دراز شد

پور جعفر ادامه می دهد تا کنون چندین محصول در حوزه اپلیکیشنهای موبایلی و اتوماسیون بانکی را بنا به سفارش مشتری خارجی و برای کشورهای مختلف، طراحی، تولید و توسعه داده ­ایم و آنچه در حال حاضر به عنوان مزیت رقابتی شرکت ما محسوب شده و مشتریان خارجی را به سمت ما هدایت می کند، دو عامل کیفیت بالای محصولات و همچنین هزینه­ های بسیار پایین تولید و پشتیبانی از محصول به نسبت سایر رقبای خارجی نظیر کشور هند است.

 

 

و اما حجازیان با طرح چالش فروش محصول در بازار داخلی می گوید؛ کمبود بازاریاب متخصص در حوزه محصولات نرم ­افزاری به ویژه اپلیکیشن های موبایلی و هزینه­ های زیاد تبلیغات محیطی است که به نسبت گذشته رشد چندین برابری داشته است 2 معضلی است که شرکت هایی مانند ساتیا با آن دست و پنجه نرم می کنند.

کلام آخرِ 2 کارآفرین البرزی ...
 
آرزوش داریم جو حاکم بر فضای اکوسیستم استارتاپی کشور به گونه ای تغییر کند که جامعه جوان و با استعدادِ کسب و کارهای نوپا، بتوانند بازارشان را توسعه دهند و کارآفرینی را به معنای واقعی محقق کنند.

 

الهه ملاحسینی

 

انتهای پیام/

http://dana.ir/1504488
ارسال نظر
نظرات