اخبار داغ

مدیر بهزیستی شهرستان کرمان:

اورژانس اجتماعی پرونده‌های قضایی را کاهش می‌دهد

اورژانس اجتماعی پرونده‌های قضایی را کاهش می‌دهد
مدیر بهزیستی شهرستان کرمان گفت : اورژانس اجتماعی پرونده‌های قضایی را کاهش می‌دهد و کمک می‌کند هر کسی به هر دلیلی که دچار اشتباه شده برچسب مجرم نخورد؛ که این بر چسب در خیلی از جاها به عنوان مانع و سدی برای فرد خاطی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ اورژانس اجتماعی پلیس نیست. گشت و ارشاد هم نیست، اورژانس یک منبع اجتماعی است برای کمک به کسانی که به هر دلیلی در معرض آسیب هستند و یا دچار آسیب اجتماعی شده‌اند؛ اورژانس کمک می‌کند که آن پیشگیری از وقوع جرم هم انجام شود حتی پیشگیری مجدد هم از وقوع جرم انجام شود؛ قوه قضاییه اگر می‌خواهد قضا زدایی انجام دهد؛ یکی از مهم‌ترین منبعی که می‌تواند در این بخش کمک کننده باشد همین اورژانس اجتماعی است؛ باید کمک کرد تا اورژانس فراگیر شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

علی اکبر مختاری مدیر بهزیستی شهرستان کرمان با تشریخ خدمات اورژانس اجتماعی در استان کرمان به خبرنگار ما گفت : اورژانس اجتماعی درسال 78 با هدف به حداقل رساندن و کاهش میزان آسیب‌های اجتماعی وارده به افراد، در سازمان بهزیستی تشکیل شد.

,

وی افزود: خط 123 اورژانس اجتماعی یکی از برنامه هایی است که زیر نظر سازمان بهزیستی برای حل مشکلات مردم در حال اجرا می باشد .

,

مدیر بهزیستی شهرستان کرمان ادامه داد: اورژانس اجتماعی در سراسر کشور و درمراکز شهرستان ها وجود دارد و دارای ماشین گشت در مکان‌های عمومی است.

,

مختاری با بیان اینکه وظیفه اورژانس اجتماعی مداخله در بحران هایی مانند کودک آزاری؛ همسر آزاری؛ خشونت است ادامه داد: کنترل وکاهش بحرانهای فردی , خانوادگی واجتماعی , جایگزینی مداخلات روانی واجتماعی به جای مداخلات انتظامی وقضایی, پیشگیری از وقوع جرم , ارتقای توانمندی افراد در معرض آسیبب از اهداف این برنامه است .

,

مدیر بهزیستی شهرستان کرمان با بیان اینکه اورژانس اجتماعی کمک می‌کند فرد وارد پیچ و خم قضا نشود، عنوان کرد: اورژانس پرونده‌های قضایی را کاهش می‌دهد و کمک می‌کند هر کسی به هر دلیلی که دچار اشتباه شده برچسب مجرم نخورد؛ که این بر چسب در خیلی از جاها به عنوان مانع و سدی برای فرد خاطی است.

,

وی با بیان اینکه تمام خدمات اورژانس اجتماعی در کشور رایگان است، اذعان داشت: شماره 123 جهت تماس با کارشناسان سیار اورژانس اجتماعی در نظر گرفته شده است.

,

مدیر بهزیستی شهرستان کرمان در انتها یادآور شد : بسیار خرسندیم که این مرکز توانسته با چهار پایگاه در مناطق سرآسیاب فرسنگی , شرف آباد, شهرک رضوان والله آباد در شهر کرمان در کاهش آسیب های اجتماعی موثر باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه