اخبار داغ

رئیس کل دادگستری استان اردبیل:

دانشجویان پشتیبان قوه قضائیه در مبارزه با فساد هستند/ تبیین و مطالبه گری، رسالت جنبش دانشجویی

دانشجویان پشتیبان قوه قضائیه در مبارزه با فساد هستند/ تبیین و مطالبه گری، رسالت جنبش دانشجویی
رئیس کل دادگستری استان اردبیل با بیان اینکه جنبش دانشجویی رسالت آگاه سازی مردم را برعهده دارد، خواستار تقویت روحیه انقلابی و جهادی دانشجویان در مطالبه گری شد و گفت: دانشجویان آگاه و بصیر بازوان قوه قضائیه در احقاق حق مردم هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  سبلان‌ما، پیش از ظهر امروز جمعی از اعضای جنبش دانشجویی استان اردبیل با حضور در دفتر رئیس کل دادگستری استان ضمن پیگری نامه سرگشاده خود به رئیس دادگستری استان در خصوص مطالبات دانشجویی، خواستار تسریع در مبارزه با مفاسد اقتصادی در سطح استان شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما,

مبارزه با مفاسد اقتصادی، اولویت اول قوه قضائیه

, مبارزه با مفاسد اقتصادی، اولویت اول قوه قضائیه, مبارزه با مفاسد اقتصادی، اولویت اول قوه قضائیه,

ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری استان اردبیل در این دیدار به تبیین رسالت های دانشجویی پرداخت و گفت: ذات دوران دانشجویی، صَرف نظر از کار تشکیلاتی، مطالبه گری، حساسیت زایی و حرکت رو به جلو است.

,

وی با بیان اینکه دانشجو سرشار از حساسیت است، گفت: مطالبه گری هرچقدر از سمت نیروهای ارزشی انجام شود، مفیدتر است است، گفت: نیروهای ارزشی به دلیل اینکه از اول با قرارگرفتن در مسیر انقلاب، خود را در راستای خدمت به مردم پرورش داده اند بهتر می توانند با درک موقعیت های مردم، به احقاق حق انها کمک کنند.

,

رئیس کل دادگستری استان در ادامه سخنان خود با اشاره به سخنان اعضای جنبش دانشجویی در خصوص مبارزه با فساد، گفت: هرجا با روحیه انقلابی و جهادی وارد عرصه های مختلف شدیم، موفق عمل کرده ایم، چراکه روحیه انقلابی و جهادی منجر به ایجاد دغدغه می شود که این خود عامل محرک  جهت حرکت به سمت اقدامات ارزشی و عام المنفعه است.

,

 وی در ادامه سخنان خود به خاطرات دوران دانشجویی خود اشاره کرد و گفت: دوران دانشجویی بهترین فرصت برای خودسازی است، چراکه دانشجویان با قرار گرفتن در موقعیت های متفاوت، فارغ از مسائل می توانند با کسب مهارت و تجربه های لازم، آینده جامعه و خود را سر و سامان دهند.

,

عتباتی با بیان اینکه دانشجوی ترم اولی باید درست در مسیر زندگی دانشجویی هدایت شود، از جنبش دانشجویی خواست با فراهم کردن زمینه های جذب دانشجویان در تشکل های ارزشی باعث رشد همه جانبه جوانان در دوران دانشجویی را فراهم کنند.

,

وی با بیان اینکه دانشگاه محیط علم اندوزی است، از جنبش دانشجویی خواست با تقویت روحیه انقلابی و مطالبه گری از مسولین دانشگاه، فضای دانشگاه را از حالت فعلی خارج و به سمت و سوی  تولید علم و دانش رهنمون کنند.

,

عتباتی خواستار اصلاح پوشش دانشجویان در محیط دانشگاه شد و از جنبش دانشجویی خواست با احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در محیط های علمی، اخلاقیات اسلامی و انقلابی را در دانشگاه ها ترویج دهند.

,

وی در پاسخ به سوال دانشجویان در خصوص مطالبه گری از مسئولین نیز گفت: پشت میز نشینی  و قبول مسئولیت مستلزم  هزینه کرد است بنابراین جنبش دانشجویی در راستای انجام رسالت سنگین خود می تواند به مطالبه از مسئولین بپردازد و مسئولین نیز موظف به پاسخگویی هستند.

,

رئیس کل دادگستری استان با بیان اینکه روحیه جوانی، حساسیت زایی و مطالبه گری ذات دوران دانشجویی است، گفت: ما هم از فعالیت های ارزشی جنبش دانشجویی حمایت می کنیم.

,

وی در پایان سخنان خود به انتخابات پیش رو نیز اشاره کرد و با بیان اینکه جنبش دانشجویی نباید اهرم نامزدهای انتخاباتی شود به تبیین وظایف جنبش دانشجویی در زمان انتخابات پرداخت و گفت: تبیین اهمیت حضور مردم در پای صندوق های رأی، تبیین وظایف واقعی نمایندگان مجلس به مردم، تبیین نقش نمایندگان در تدوین قانون و اهتمام به اجرای قانون اساسی از جمله وظایف و رسالت های دانشجویان در انتخابات است.

,

عتباتی تصریح کرد: وظیفه جنبش دانشجویی آگاه سازی مردم  نسبت به انجام تکالیف اسلامی و اجتماعی است

,

وی با بیان اینکه جنبش دانشجویی می تواند با اجرای نقش رصد و مطالبه گری از نمایندگان، آنها را در انجام رسالت واقعی خودشان کمک کند، گفت: دانشجویان باید مراقبت کنند تا نمایندگان در راستای  اهداف بلند مدت و عام المنفعه حرکت کنند.

,

رئیس کل دادگستری استان با بیان اینکه حق، حق است و کم و زیاد ندارد، از جنبش دانشجویی خواست در صورت مواجه با بی عدالتی به منظور احقاق حق مظلوم با ارائه سند و مدرک، قوه قضائیه را در اجرای رسالت خود یاری کنند.

,

وی در پایان سخنان خود از راه اندازی سامانه ثبت خود اظهاری اموال مسئولین در اینده نزدیک خبرداد و گفت: این کار در راستای اجرای قانون شفاف سازی اموال مسئولین انجام می شود.

,

عتباتی با بیان اینکه قوه قضائیه در خط مقدم مبارزه با فساد است، گفت: دانشجویان عقبه و پشتیبان  قوه قضائیه در مبارزه با فساد هستند چرا که با تبیین، روشنگری و دفاع می توانند این قوه را در انجام رسالت های خود یاری کنند.

,

بیانات رهبر معظم انقلاب، خط مشی جنبش دانشجویی اردبیل

, بیانات رهبر معظم انقلاب، خط مشی جنبش دانشجویی اردبیل, بیانات رهبر معظم انقلاب، خط مشی جنبش دانشجویی اردبیل,

میلاد بیغاله عضو جنبش دانشجویی اردبیل ضمن قدردانی از اقدامات خوب و تأثیرگذار عتباتی رئیس کل دادگستری استان اردبیل در زمان تصدی مسئولیت دادستانی اردبیل گفت: خط مشی جنبش دانشجویی اردبیل بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی است از این رو جنبش دانشجویی آماده همکاری با قوه قضاییه در راه مبارزه با مفاسد در سطح استان است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه