اخبار داغ

مسئول دفتر نظارت شورای نگهبان استان کرمان

عملکرد شورای نگهبان فرا حزبی و مستقل از سایر قوا است/این شورا تحت هیچ شرایطی از امر نظارتی خود کنار نمی‌کشد

عملکرد شورای نگهبان فرا حزبی و مستقل از سایر قوا است/این شورا تحت هیچ شرایطی از امر نظارتی خود کنار نمی‌کشد
مسئول دفتر نظارت شورای نگهبان استان کرمان گفت:شورای نگهبان یک نهاد نظارتی است و بر اساس مسائل شخصی، حزبی و جناحی تصمیم نمی گیرد و مستقل از همه قوا عمل می کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رضا رضایی در گفت و گو با خبرنگار  راه آرمان گفت: شورای نگهبان یکی از مهم ترین نهادهای تاثیر گذار در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که قانون گذار دو هدف اصلی را برای این شورا در نظر گرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

مسئول دفتر نظارت شورای نگهبان استان کرمان ادامه داد: وظیفه اول شورای نگهبان شرعی بودن قوانین و مقرارتی است که مصوب می شود و وظیفه دوم صیانت و حفظ  نظام جمهوری اسلامی ایران است.

,

رضایی با اشاره به نزدیک بودن انتخابات مجلس، شرایط کاندیدهای این انتخابات را مطرح و عنوان کرد: در انتخابات علاوه بر شرایط عمومی از جمله مدرک تحصیلی، تابعیت جمهوری اسلامی و...، صلاحیت کاندیداها از نظر کیفی سنجیده می شود.

,

وی  در ادامه با تشریح برخی از ویژگی های لازم برای کاندیداهای انتخابات مجلس، بیان کرد: اعتقاد به نظام جمهوری اسلامی و ولایت فقیه از اساسی ترین شروط کاندیداتوری یک فرد برای مجلس است؛ مگر می شود فردی را به عنوان نماینده مردم به مجلس بفرستیم تا قانون گذاری کند اما نظام و ولایت فقیه را قبول نداشته باشد چرا که کشور ما بر پایه همین ولایت فقیه استوار است و نمایندگان بایستی این التزام را به صورت عملی نشان داده باشند.

,

مسئول دفتر نظارت شورای نگهبان استان کرمان تصریح کرد: مسائل و مشکلات مالی و موارد اخلاقی کاندیداها مورد بررسی و هم چنین رفت و آمد های آن ها با کسانی که با نظام عناد دارند از جمله سران فتنه و کسانی که در فتنه 88 کشور را به چالش کشیدند و علیرغم صحت انتخابات بر طبل فتنه کوبیدند و مشکلاتی را برای کشور ایجاد کردند مورد توجه قرار می گیرد.

,

رضایی خاطر نشان کرد: در یک کلام کاندیداها باید به قوانین و مقرارات جمهوری اسلامی ایران پایبند باشند و در این صورت می توانند از فیلتر شورای نگهبان رد شوند و خود را در معرض آرای مردم قرار دهند.

,

وی از اقدامات این دفتر برای انتخابات مجلس 98 گفت و افزود: در 23 شهرستان دفتر نظارت بر امر انتخابات را داریم که به طور مرتب به آن ها سر می زنیم و تا کنون همایش های بصیرتی و جلسات متعددی با ائمه جمعه، فرماندهان سپاه، نیروی انتظامی و.. برای رصد کاندیداهای احتمالی مجلس برگزار شده است.

,

مسئول دفتر نظارت شورای نگهبان استان کرمان با بیان اینکه برخی درصدد وارد کردن هجمه به شورای نگهبان هستند، عنوان کرد: هیچ گاه شورای نگهبان بر مبنای خصومت های شخصی هیچ کاندیدی را رد و یا براساس  دوستی و رفاقت آن را قبول نمی کند کند بلکه آنچه در شورای نگهبان مهم است حال فعلی و پرونده آن هاست.

,

رضایی تاکید کرد: شورای نگهبان بر اساس مسائل شخصی، حزبی و جناحی تصمیم نمی گیرد و مستقل از همه قواست و تصمیم گیری ما بر اساس استقلال شورای نگهبان است و کاندیداهایی که رد صلاحیت شدند می دانند که مشکلاتی دارند و فقط برای اینکه جو جامعه را ملتهب کنند از این حیث هجمه وارد می شود.

,

مسئول دفتر نظارت شورای نگهبان استان کرمان نقش شورای نگهبان را نظارتی خواند و گفت: ما ناظر بر امر انتخابات هستیم و این یک نظارت استصوابی است و با این مسائل و گفته ها شورای نگهبان از امر نظارتی خود کنار نخواهد کشید.

,

رضایی بیان کرد: در همه جای دنیا برای هر انتخاباتی که بر گزار می شود یک ناظر وجود دارد و در کشور ما هم اسم این ناظر شورای نگهبان است بنابراین وجود شورای نگهبان برای استمرار و حفظ نظام است و کسانی که می خواهند در قالب نظام جمهوری اسلامی که هزاران خون شهید به پای آن ریخته شده خدمت کنند بایستی به نظام و مسائل اعتقادی نظام پایبند باشد.

,

وی در پایان با بیان اینکه قضاوت در مورد کار شورای نگهبان با مردم است، اظهار کرد: اگر مسئولی در زمینه اجرایی و انجام وظایف خود خوب عمل نمی کند مقصر شورای نگهبان نیست کار ما نظارت است که آن را انجام دادیم و بقیه موارد را آن مسئول و بقیه دستگاه ها و ناظرین باید انجام دهند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه