اخبار داغ

یک پل و هزاران ماجرا؛

بررسی چالش‎های پیش روی تکمیل پل چهارم بشار/از حسرت چهار ساله برای افتتاح تا تمدید تاریخ انقضای وعده های شهرداری+تصاویر

بررسی چالش‎های پیش روی تکمیل پل چهارم بشار/از حسرت چهار ساله برای افتتاح تا تمدید تاریخ انقضای وعده های شهرداری+تصاویر
پل چهارم بشار، شاید این پروژه را بتوان دنباله روی پروژه های فسیل شده مرکز استان دانست که کار اتمام و بهره برداری از آن به دلایل گوناگونی امروز در حاشیه ها مانده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از صبح زاگرس، پل چهارم بشار، پروژه ای که شاید یادآور نوستالژی پل سوم بشار در سرمین زیبای پایتخت طبیعت ایران یا همان یاسوج باشد.این پل که در زمان شهردار پیشین شهر یاسوج و با حضور محمد باقر نوبخت بر روی رودخانه بشار برای تسریع در روند ترافیک و اتصال بلوار بزرگ رجاء شهر یاسوج به منطقه بیمارستان امام سجاد و اتصال آن به سروک و جاده شیراز کلنگ زنی شد، امروز در هاله ای از ابهام برای اتمام قرار دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس, ، ,

نوستالژی پل سوم بشار در انتظار پل چهارم

, نوستالژی پل سوم بشار در انتظار پل چهارم, نوستالژی پل سوم بشار در انتظار پل چهارم,

شهر یاسوج که همانند یک جزیره زیبا در میان کوه های مملو از درختان بلوط زاگرس جنوبی و در همسایگی دنای سرافراز قرار دارد بواسطه وجود رودخانه وحشی و خروشان بشار به یک جزیره زیبا تبدل شده که برای اتصال جنوب به شمال آن نیازمند پل های قوی است که این موضوع همچنان به یک پاشنه آشیل برای این شهر تبدیل شده است.

,

یاسوج درحال حاضر در ورودی سرزمین خودش در منطقه جنوبی زاگرس دارای سه پل بوده که هرکدام به دلایلی از امنیت بالا برخوردار نیستند و حتی برخی از کارشناسان عمر دو پل شماره یک و دو آنرا که عمری بالغ بر 20سال دارد را منقضی دانسته و خواهان تسریع در عملیات پل سازی های جدید بر روی این رودخانه هستند.

,

 

,

, ,

 

,

در انتظار 6هزار روز

, در انتظار 6هزار روز, در انتظار 6هزار روز,

در همین زمینه اگر جستاری در عملیات های عمرانی این رودخانه داشته باشیم خواهید دید که یکی از مهمترین پروژه های پایتخت طبیعت ایران که 6هزار روز برای اتمام آن وقت گذاشته شد و به قولی نصفه و نیمه نیز به بهره برداری رسید، پل سوم  بشار بود.

,

پلی که بسیاری از مردم وعده های انتخاباتی را یکی از دلایل  بهره برداری این پل می دانند که هنوز استاندارد لازم را برای عبور و مرور ندارد.

,

پل سوم بشار که نمونه ای از پروژه های بی کیفیت در استان است ،امروز نیز در حاشیه های زیادی به سر می برد و برخی نگران این هستند که پروژه پل چهار بشار که مسئولان وعده 3ساله برای اتمام آن با بودجه امانی شهرداری یاسوج را ته ریزی کرده بودند؛ همانند پل سوم بشار این پروسهچندین ساله را طی کند.

,

در حال حاضر پل چهارم بشار که بعد از رفتن شهردار پیشین با روند کُندی روبه رو شده و امروز نیز همچنان دربی مهری قرار دارد و با عملیات های کُند  عمرانی پیش می رود، همچنان معلق در میان زمین و اسمان است.

,

پیشرفت 90درصدی؟!!

, پیشرفت 90درصدی؟!!, پیشرفت 90درصدی؟!!,

هرچند شهردار یاسوج در جدیدترین اظهار نظرهای خود خبر از پیشرفت 90درصدی عمرانی این پل داده است ، اما شواهد حاکی از آن است که این پیشرفت فیزیکی در حد 60درصد بوده و بسیاری از عملیات های عمرانی و اتمام این پروژه مهم همچنان نیازمند نگاههای کلی دیگری است.

,

 

,
, ,

 

,

اما جای سئوال در چند جمله شاید خلاصه نشود و نبود پیوست های مهم در اجرای این پل و نبود یک ساختار کلی  امروز به حاشیه های تمام نشدنی این پروژه تبدیل شده به گونه ای که هرروز خبرهای خوبی از این پروژه به گوش نمی رسد و شاید افتتاح آن به دولت های آینده برسد.

,

موضوعی که امروز باید به صراحت به اتمام این پروژه اشاره کرد، در وهله اول شاید نبود اعتبار و تزریق نشدن اعتبار کافی و هزینه های سر سام آور امروزی برای اتمام این پل باشد.

,

غربت یک پروژه مهم در مرکز استان

, غربت یک پروژه مهم در مرکز استان, غربت یک پروژه مهم در مرکز استان,

از سویی دیگر واگذاری این پل به شهرداری یاسوج که خودش امروز در مسائل مهمی از جمله نبود اعتبار گیر افتاده خود مزیدی بر این علت باشد که این پروژه راه زیادی را برای بهره برداری باید طی کند.

,

 

,

موضوع مهم در عدم بهره برداری از این پل و به درازا کشیدن اتمام این پروژه نبود نگاه مهم استانی برای افتتاح این پل بوده که امروز می تواند گره های زیادی از ترافیک را مرتفع کند، اما نبود یک ساختار هدفمند برای اتمام این پروژه باعث شده که این راه مهم اتصالی در منطقه سوق الجیشی شهر یاسوج به یک معضل مهم برای مسئولان تبدیل شود.

,

شاید 4سال دیگر افتتاح شود؟!

, شاید 4سال دیگر افتتاح شود؟!, شاید 4سال دیگر افتتاح شود؟!,

موضوعی که در شش سال اخیر دولت فعلی به عینه دیده شده و حتی پروژه هایی با پیشرفت 90 درصدی به جا مانده از دولت قبل در این دولت حتی هنوز به بهره برداری نرسیده اند.

,

با گذشت زمان و به تعویق افتادن مراحل بهره برداری از پل چهارم بشار، این موضوع به ذهن می رسد که آیا برای بار دیگر وعده ها عملی نخواهد شد و پل چهار بشار به بهره برداری نخواهد رسید، و اگر چنین مسئله ای وجود ندارد، چرا  عملیات تکمیل این پروژه به اتمام نمی رسد؟ یا باید گفت مشکل عدم پیگری اتمام مراحل ساخت تا چه زمانی قرار است به طول بینجامد؟

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه