اخبار داغ

رئیس هیأت نظارت و بازرسی شورای نگهبان استان همدان:

مشارکت حداکثری مردم در انتخابات‌ها نشانه رضایتمندی از شورای نگهبان است

مشارکت حداکثری مردم در انتخابات‌ها نشانه رضایتمندی از شورای نگهبان است
رئیس هیأت نظارت و بازرسی شورای نگهبان استان همدان حضور و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات ها نشانه میزان رضایتمندی مردم از شورای نگهبان دانست و گفت: اگر در انتخاباتی ۴۰ میلیون و یا ۷۰ یا ۸۰ درصد مشارکت واجدین شرایط را داریم، قبل از انکه به چه جریانی و جناحی رأی بدهند، اینان اعتماد به ناظران انتخابات دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام جلال مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار عصر همدان، با اشاره به نقش شورای نگهبان در کشور، اظهار کرد: همه محصول انقلاب اسلامی به نظام جمهوری اسلامی تبدیل می‌شود که بنابر فرمایش رهبر انقلاب گام اول انقلاب اسلامی، گام دوم تثبیت نظام جمهوری اسلامی و گام سوم دولت اسلامی است که البته هنوز به دولت اسلامی به معنای عام نه فقط قوه مجریه که مدنظر آرمان انقلاب بوده، دست نیافته ایم و گام های دیگر جامعه اسلامی و تمدن نوین اسلامی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

وی با بیان اینکه در گام دوم انقلاب اسلامی از دو چیز صحبت می کنیم، یکی اسلام و دیگری نظامی که می‌خواهد اسلام را اجرا کند، گفت: در بحث اسلام رسالت بر عهده شورای نگهبان است، هرکسی که کمترین اشنایی با قانون هم داشته باشد، به وضوح احساس می کند که این نظام اسلامی بوده و هدفش پیدا کردن تک تک احکام اسلامی است و در تمام بخشنامه ها دستورالعملها، قرارداد های بین المللی برعهده این شوراست.

,

تصویب بخشنامه ها، دستورالعملها، قراداد های بین المللی برعهده شورای نگهبان است

, تصویب بخشنامه ها، دستورالعملها، قراداد های بین المللی برعهده شورای نگهبان است, تصویب بخشنامه ها، دستورالعملها، قراداد های بین المللی برعهده شورای نگهبان است,

رئیس هیأت نظارت و بازرسی شورای نگهبان استان همدان گفت: در شورای نگهبان شش فقیه منصوب ولی فقیه هست تا عدم مغایرت قوانین با شرع اسلام  را ابلاغ و اعلام کند و هر قانونی که مصوب شود و عدم مغایرتش توسط فقهای شورا ابلاغ نشود، نمی‌توانیم بگوییم قانون اسلامی است بلکه باید حتما مهر تایید عدم مغایرت با شرع اسلام داشته باشد.

,

وی افزود: اگر هرفردی نسبت به اسلامیت این نظام شک و یا سؤال داشته باشد، می‌تواند با شکایت به دیوان عالی عدالت عدم مغایرتش با قانون اسلام توسط این شورا اعلام شود.

,

نظام ما براساس قانون اساسی از اصول تغییر ناپذیر است

, نظام ما براساس قانون اساسی از اصول تغییر ناپذیر است, نظام ما براساس قانون اساسی از اصول تغییر ناپذیر است,

مرادی با بیان اینکه نظام ما براساس قانون اساسی از اصول تغییر ناپذیر است که یکی مذهب تشیع جعفری و دیگری اداره جامعه براساس جمهوریت است، گفت: تظمین جمهوریت نظام با شورای نگهبان است که طبق اصل ۹۹ قانون اساسی نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان رهبری و رفراندوم‌ها به صورت استصوابی یعنی کارامدی و تأثیر گذار بر عهده این شورا است.

,

وی با اشاره به برگزاری ۴۰ انتخابات در ایران اسلامی، گفت: رهبر انقلاب  فرمودند که حقیقتا وجود و عدم جمهوری اسلامی وابسته به وجود و عدم شورای نگهبان است و این شورا نبض نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

,

شورای نگهبان نبض نظام اسلامی است

, شورای نگهبان نبض نظام اسلامی است, شورای نگهبان نبض نظام اسلامی است,

رئیس هیأت نظارت و بازرسی شورای نگهبان استان همدان در خصوص نقش شورای نگهبان در انتخابات گفت: هر نعمت و عنایتی که خداوند بر کسی داشته باشد، دشمنانی نیز دارد و قطعا اگر ما به جایی رسیدیم که نظام اسلامی را تأسیس کردیم و این نظام ارزوی همه اولیا الهی بوده و امید همه عالم است، قطعا دشمنان قسم خورده ای خواهد داشت.

,

وی با اشاره به اینکه دشمنان نظام اسلامی در دفاع مقدس، تحریم‌ها شکست خورده اند و نتوانستند کاری از پیش ببرند؛ خاطرنشان کرد: بنایراین کم هزینه ترین راه دشمنی دشمن این است در تصمیم تصمیم گیران دخالت کنند و از راه نفوذ استفاده کنند.

,

شورای نگهبان بر سلامت انتخابات نظارت کامل دارد

, شورای نگهبان بر سلامت انتخابات نظارت کامل دارد, شورای نگهبان بر سلامت انتخابات نظارت کامل دارد,

مرادی در ادامه داد: دشمنان می‌خواهند مانع ورود افراد انقلابی، دلسوز و کارآمد در مجامع تصمیم ساز و سرنوشت مانند مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری شوند که در این جا نقش شورای نگهبان مطرح است و در زمان برگزاری انتخابات که مجریان سرگرم اجرای انتخابات هستند، بالاتر از اجرا ناظر بر سلامت انتخابات باشد و این نظارت از زمان ثبت نام شروع و تا احراز صلاحیت، برگزاری انتخابات ، انتخابات مجریان و نتایج آن خواهد بود.

,

وی اذعان داشت: درطول ۴۰ سال انقلاب این اطمینان وجود دارد که انتخابات در ایران در سلامت کامل و با آرامش توسط شورای نگهبان برگزار شده است.

,

شبکه نظارت شورای نگهبان تشکیل شده از خود مردم است

, شبکه نظارت شورای نگهبان تشکیل شده از خود مردم است, شبکه نظارت شورای نگهبان تشکیل شده از خود مردم است,

رئیس هیأت نظارت و بازرسی شورای نگهبان استان همدان در زمینه میزان رضایتمندی مردم از شورای نگهبان نیز گفت: شاید تاکنون در این خصوص از۸۰ میلیون نفر جمعیت ایران نظرسنجی انجام نداده ایم اما عملکرد این شورا را میتوان با حضور مردم در پای صندوق آرا به وضوح دید.

,

وی گفت: اگر در انتخابات ۴۰ میلیون و یا ۷۰ یا ۸۰ درصد مشارکت واجدین شرایط  شرکت می کنند، قبل از انکه به چه جریانی وجناحی رای بدهند، اینان اعتماد به ناظران انتخابات دارند لذا وقتی جمعیت ۸۰ درصدی پای صندوق رای حاضر می‌شوند، مطمئن هستند که رأی شان حفاظت می‌شود و همان رای که در صندوق ریخته شده، همان خوانده ، شمارش و قرائت می‌شود و در آن دخالت نمی‌شود؛ این همان تایید و رضایت مندی مردم از شورای نگهبان است.

,

با کاندیدای که تبلیغات زودهنگام دارد ، برخورد می شود

, با کاندیدای که تبلیغات زودهنگام دارد ، برخورد می شود, با کاندیدای که تبلیغات زودهنگام دارد ، برخورد می شود,

مرادی یادآور شد: شبکه نظارت شورای نگهبان را اقشار مختلف جامعه شکل می‌دهند و درواقع به نوعی خود مردم بر انتخابات خودشان نظارت دارند.

,

وی در خصوص تبلیغات زودهنگام انتخاباتی برخی از کاندیداهای احتمالی مجلس، گفت: زمان ثبت نام در انتخابات، تبلیغات کاندیدا و برگزاری آن مشخص است و اگر کسی قبل از قانون انتخابات تبلیغات مشخص در قانون را شروع کند، با او برخورد می‌شود.

,

مردم بصیر، انقلابی و تیزبین حضور افرادی که می‌خواهند برای انتخابات شرکت کنند را رصد می کنند

, مردم بصیر، انقلابی و تیزبین حضور افرادی که می‌خواهند برای انتخابات شرکت کنند را رصد می کنند, مردم بصیر، انقلابی و تیزبین حضور افرادی که می‌خواهند برای انتخابات شرکت کنند را رصد می کنند,

رئیس هیأت نظارت و بازرسی شورای نگهبان استان همدان اذعان داشت: مواردی هست به فرض مثال فردی که مطرح کرده می‌خواهد کاندیدای مجلس شود و در مراسماتی حضور پیدا می کند، از نگاه مردم بصیر، انقلابی و تیزبین آن را تبلیغات زودهنگام می‌دانند و البته این دغدغه مردم انقلابی و دلسوز نظام مورد تحسین است و انتظار هم همین است که افرادی که می‌خواهند کاندیدا شوند، به این موارد توجه کنند و بدانند مردم تمام رفتارهای قبل از کاندیداتوری را مدنظر دارند و قطعا” رأی شان به کسانی است که پایبند به قوانین این نظام باشد و به همین خاطر رفتارهای آنها رصد می‌کنند.

,

رأی مردم به کسی است که پایبند به قانون باشد

, رأی مردم به کسی است که پایبند به قانون باشد, رأی مردم به کسی است که پایبند به قانون باشد,

وی افزود: براساس قانون انتخابات مجلس التزام عملی کاندیداها به قانون اساسی جز صلاحیت های آنان است، و اگر کسی در رفتارهایش براساس انچه که نهاد چهارگانه اعلام می‌کنند، نباشد و قانون را رعایت نکنند و عدم التزام به قانون اساسی محرزباشد، نمی‌تواند باتوجه به همان قانون تایید صلاحیت بگیرد.

,

لزوم توجه دولت و مجلس به لایحه ابلاغی سیاستهای کلی انتخابات 

, لزوم توجه دولت و مجلس به لایحه ابلاغی سیاستهای کلی انتخابات , لزوم توجه دولت و مجلس به لایحه ابلاغی سیاستهای کلی انتخابات ,

مرادی با اشاره به اینکه سیاستهای کلی انتخابات از سوی رهبر انقلاب در مهرماه ۹۵ ابلاغ شد و متاسفانه در مجلس و دولت این لایحه در زمان خودش بررسی نشده است، گفت: عدالت انتخاباتی مد نظر رهبر انقلاب که در سیاستهای ابلاغی ایشان آمده است، قانونش نوشته نشده که تصویب و اجرا شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه