اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی مطرح کرد

آمادگی ایران برای اجرای گام سوم کاهش تعهدات برجامی

آمادگی ایران برای اجرای گام سوم کاهش تعهدات برجامی
کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه در فاز سوم آمادگی برای انجام کاهش تعهدات در مقابل اروپا وجود دارد، گفت: سو استفاده قرار نگرفتن صدر راهبردی ایران از اهدف کاهش تعهدات می باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیدرضا صدرالحسینی کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار مرآت، در خصوص سخنان دیروز مقام معظم رهبری درباره سرپیچی اروپایی ها از تعهدات خود در برجام، گفت: با شروع  کاهش تعهدات از سوی کشور ایران و با نگاهی به روندهای پیش آمده در پرونده های هسته ای جمهوری اسلامی مشاهده می کنیم که از حدود 14ماه گذشته تا کنون به دلیل بدعهدی و خروج آمریکایی ها از برجام فضای جدیدی به نام برجام اروپایی پدید آمده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

 کارشناس مسائل سیاسی  با اشاره به اینکه پس از گذشت یک سال از بدعهدی ها، پیمان شکنی ها و قول های غیر واقعی 3 کشور اروپایی جمهوری اسلامی ایران به یک نتیجه جامع رسید، مطرح کرد: با توجه به بهره مندی از ظرفیت برجام و بر اساس مواد 26 و 36 آن کاهش تعهدات در حوزه توافق نامه برجامی انجام شد.

,

صدرالحسینی در ادامه افزود: با توجه به اقدامات مفصل و دقیق که در سازمان های مربوطه به عمل آمده است، در نهایت شورای عالی امنیت ملی تصمیم گرفت که در گام های دو ماهه، تعهدهای فرا برجامی به صورت پلکانی توسط جمهوری اسلامی به عقب بر گردد.

,

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر جمهوری اسلامی ایران در دومین گام کاهش به تعهدات قرار دارد، عنوان کرد: در موعد معین اقدامات کاهش تعهدات انجام شده و به نظر می رسد با توجه به تصمیماتی که کلیه دستگاه های مربوطه نسبت به این قضیه گرفتند این اقدام هم اکنون در حال انجام می باشد.

,

کارشناس مسائل سیاسی با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری به مسئله بهره مندی از توانمندی ها و ظرفیت های داخلی، بیان کرد: سازمان انرژی هسته ای در جمهوری اسلامی این اقدامات را به موقع انجام داده و با اطلاع رسانی به هنگام به مردم و افکار عمومی اقدامات دیگری برای کاهش تعهدات صورت می گیرد.

,

صدرالحسینی در ادامه اذعان کرد: کارها بسیار خوب و با مدیریت قوی درحال انجام است و دو دستگاه وزارت خارجه و سازمان انرژی هسته ای موظف به اجرای این اقدامات در دو حوزه دیپلماسی و حوزه فنی هستند و آمادگی برای انجام کاهش تعهدات در فاز سوم وجود دارد که بازرسان سازمان انرژی اتمی به این مسئله واقف هستند.

,

وی با اشاره به اینکه توانمندی بالایی برای کاهش تعهدات به طور کامل وجود دارد و علی رغم آن فشار اروپایی ها برای باقی ماندن ایران در برجام ادامه دارد، تصریح کرد:  انجام کاهش تعهدات برای سو استفاده قرار نگرفتن از صدر راهبردی جمهوری اسلامی در طول یک سال گذشته قطعا انجام می شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه