اخبار داغ

توضیحات کارشناس اسلحه‌ درباره سلاح نجفی

توضیحات کارشناس اسلحه‌ درباره سلاح نجفی
سرگرد علی عزتی‌راد کارشناس اسلحه‌شناسی و رئیس مرکز تشخیص هویت پلیس آگاهی تهران با حضور در جایگاه مختصات سلاح استفاده شده در صحنه قتل میترا استاد را تشریح کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دومین جلسه از رسیدگی به پرونده قتل میترا استاد از حدود ساعت 10 صبح امروز با حضور متهم، وکلای اولیای دم، وکلای متهم و مهیار صفری؛ فرزند مقتول در دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی کشکولی آغاز شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
قاضی کشکولی همچنین از نجفی خواست از میان 3 سلاح آورده شده به جلسه دادگاه‌، اسلحه متعلق به خود را شناسایی کند که نجفی این کار را انجام داد. البته در این میان قاضی کشکولی با مذاح به نجفی گفت که به سمت ما شلیک نکنی.
,
 
,
نجفی با تایید اینکه این اسلحه همان اسلحه‌ای است که از آن استفاده کرده گفت: اسلحه در سال 60 به من تحویل شد اما نمی‌دانم از کدام سازمان اسلحه را تحویل گرفتم یا از کمیته یا از سپاه پاسداران تحویل گرفتم، آن زمان تیم حفاظت من از کمیته بودند که گمان می‌کنم سلاح را از آنها گرفتم.
,
 
,
قاضی کشکولی در ادامه خطاب به نجفی گفت: سازمان حفاظت اطلاعات ارتش مجوز حمل سلاح را برای شما صادر کرده، آیا این موضوع صحت دارد که نجفی این موضوع را تایید کرد.
,
 
,
در ادامه قاضی کشکولی به ایرادات وکلای محمدعلی نجفی درباره مختصات نوع سلاح و کالیبرها اشاره کرد و گفت: طی استعلامات صورت گرفته مشخص شده که این سلاح در سال 77 توسط حراست سازمان برنامه و بودجه در اختیار محمدعلی نجفی قرار گرفته و از تاریخ 27/9/94 اعتبار آن تمدید نشده است که نجفی گفت، سلاح قبلی من از نوع کلت برتا بود و برای تمدید سلاح را ثبت کرده و عوض کردم، اما نوع سلاح در آن زمان تغییر پیدا نکرد.
,
 
,
در ادامه سرگرد علی عزتی‌راد کارشناس اسلحه‌شناسی و رئیس مرکز تشخیص هویت پلیس آگاهی تهران با حضور در جایگاه مختصات سلاح استفاده شده در صحنه قتل میترا استاد را تشریح کرد و گفت: این سلاح از نوع برتا، 9 میلیمتری و با کالیبر نوع جنگی و ساخت ایتالیا است که 13 تیر داخل خشاب آن جای می‌گیرد.
,
 
,
در این حین قاضی کشکولی از نجفی پرسید که داخل اسلحه چند گلوله قرار داشت که وی گفت: به نظرم 13 گلوله، من کنترل آنچنانی نداشتم که سلاح پر است یا خیر اما 5 گلوله شلیک شد و 8 گلوله نیز داخل خشاب بود.
,
 
,
عزتی‌راد در ادامه صحبت‌های خود نیز گفت: از صحنه جرم 5 پوکه و یک گلوله از بدن مرحوم خارج و کشف شده است. همچنین 8 تیر جنگی نیز تحویل ما شد.
,
 
,
وی افزود: در مجموع دو پوکه نزدیک دمپایی، یک پوکه روی روشویی و دو پوکه کنار حمام کشف شده است، 3 گلوله به دیوار خورده و به سقف کمانه کرده، یک گلوله به داخل کمد رفته و یک گلوله نیز پس از اصابت به دست مقتول بر روی سینه وی جا گرفته و در پهلوی راست گیر کرده است.
,
 
,
این کارشناس اسلحه افزود: زمانی که گلوله به دست بخورد و از دست خارج شود و بر روی سینه نشیند به آن برخورد غیرمستقیم می‌گوییم.
,
 
,
قاضی کشکولی در این لحظه خطاب به نجفی گفت که تیرها چگونه از اسلحه خارج شد که وی گفت: مطالب ارائه شده توسط کارشناس اسلحه تایید مطالب من است کارشناس اسلحه می‌گوید 4 گلوله از 5 گلوله به خانم استاد اصابت نکرده و یک گلوله به وی خورده.  نمی‌دانم چطور شد که گلوله نخست شلیک شد، من به سرعت دستم را بالا گرفتم و انتظار نداشتم که میترا به من چسبیده باشد، گلوله آخر نیز حدسم این است که شاید دست میترا روی لوله سلاح قرار گرفته باشد، شلیک شده باشد. اگر تیر مستقیم به قفسه سینه مقتول می‌خورد باید از پشت وی خارج می‌شد در حالی که تیر مایل رفته و از پهلو خارج شده یا گیر کرده است.
,
 
,
در این حین قاضی کشکولی از سرگرد عزتی راد خواست تا نظر قطعی خود را درباره سلاح و گلوله‌های شلیک شده اعلام کند که وی گفت: گلوله اصابت کرده به متوفی بعد از عبور از دست از پشت دست خارج شده و متوفی حالت کش و قوس یا نیم‌خیز داشته است. در مجموع 3 گلوله به دیوار یک گلوله و یک گلوله به دست و سپس به سینه مقتول اصابت کرده است.
,
 
,
منبع: تسنیم
,
 
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه