اخبار داغ

معاون وزیر صنعت و معدن کشور در قزوین:

ایجاد فضای آرام، تامین نقدینگی و مواد اولیه از دغدغه‌های تولیدکنندگان است/ هیچ انگیزه‌ای جز حمایت از تولید نداریم

ایجاد فضای آرام، تامین نقدینگی و مواد اولیه از دغدغه‌های تولیدکنندگان است/ هیچ انگیزه‌ای جز حمایت از تولید نداریم
معاون وزیر صنعت و معدن کشور در قزوین گفت: درخواست بیشتر تولیدکنندگان بر این موضوع بود که موانع تولید برطرف شود تا بتوانند کارشان را توسعه دهند و این باتوجه به شرایط کنونی و تحریم‌ها جای خوشحالی دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  شاخص، محسن صالحی‌نیا در همایش ملی روز صنعت و معدن که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات سازمان صمت برگزار شد، اظهار کرد: این استان با توجه به شاخصه‌هایی که دارد این تعامل را بین بخش‌های مختلف صنعت به وجود آورده است و این ظرفیت را به وجود آورده که صنعت در حال توسعه است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شاخص,

وی افزود: با توجه به بازدید که امروز از چندین واحد صنعتی داشتم درخواست بیشتر تولیدکنندگان بر این موضوع بود که موانع تولید برطرف شود تا بتوانند کارشان را توسعه دهند و این باتوجه به شرایط کنونی و تحریم‌ها جای خوشحالی دارد.

,

معاون وزیر صنعت و معدن کشور بیان کرد: باتوجه به شرایط اقتصادی که وجود دارد استان وجود شاخصه‌هایی که داشته از لحاظ تولید، توسعه، نوسازی و سرمایه‌گذاری در سطح کشور جز استان‌های تراز اول است چراکه در این استان کمتر صنایعی وجود دارد که روز به روز کارآمدی بالایی نداشته باشد.

,

صالحی‌نیا ابراز کرد: باتوجه به ظرفیت‌هایی که در استان وجود دارد طی سال‌های اخیر می‌بینیم که بسیاری از  قطعات تولیدات صنایع در این استان فراهم می‌شود.

,

 

,

این مسئول تصریح کرد: امروز باتوجه به شرایطی که در کشور ایجاد شده ممکن است با توجه به آمار و ارقام در مقاطع مختلف فراز و نشیب‌هایی وجود داشته باشداما مجموع برآیند کار در نظر دارند محیطی آرام ، تامین نقدینگی مناسب و تامین مواد اولیه را در شرایط رقابتی داشته باشیم و اگر این شرایط فراهم شود این واحدها مشکل خاصی نخواهند داشت.

,

, ,

وی تشریح کرد: اگر واحدهای تولید بتوانند توانمندی‌های همدیگر ار در سطح کشور شناسایی کنند و به اشتراک بگذارند بسیاری از مشکلات تولید مرتفع خواهد شد.

,

معاون وزیر صنعت و معدن کشور گفت: در نمایشگاه بین‌المللی که در تهران برگزار می‌شود واحدهای تولیدی می‌توانند به جای عرضه کالا توان خود را برای تامین مواد اولیه صنایع دیگر و نیازها را عرضه کنند که اگر این نمایشگاه‌ها در سطح استان‌ها نیز راه‌اندازی شود موجب می‌شود که ارتباط صنایع بزرگ و کوچک در جهت ارتقای صنایع فراهم شود.

,

صالحی‌نیا ادامه داد: بسیاری از توانمندی‌هایی که در سایر کشورهای پیشرفته وجود دارد در ارتباط بین صنایع کوچک و بزرگ حاصل می‌شود.

,

این مسئول خاطرنشان کرد: صنایع بزرگ رسالت دارند که از زنجیره تامین مواد حمایت کنند و همچنین بسیاری از صنایع خرد و کوچک هم باید از طریق فراهم آوری قطعات و مواد اولیه صنایع بزرگتر از زنجیره تامین مواد حمایت کنند.

,

 

,

معاون وزیر صنعت و معدن کشور اظهار کرد: استان‌هایی که تعامل بیشتری بین مدیران اجرایی داشته‌اند در زمینه فرآیند جذب سرمایه و تسهیلات بیشتر موفق‌تر عمل کردند و به دستگاه‌های اجرایی استان هم توصیه می‌کنم که تعامل بیشتری در این زمینه داشته باشند.

,

وی ادامه داد: از رییس شهرک‌های صنعتی استان درخواست دارم که در جهت رفع موانع واحدهای کوچک و حل مشکلات آن‌ها گام بردارد چراکه می‌تواند تکمیل کننده چرخه صنایع بزرگتر باشد.

,

این مسئول افزود: اگر سهمیه اولیه برای صنایع ابلاغ شود برای استان‌هایی که بتوانند بیشترین تسهیلات و تعمیر و سرمایه در کردش و بازسازی و نوسازی را داشته باشند محدودیتی در تخصیص نوخواهیم داشت.

,

, ,

معاون وزیر صنعت و معدن کشور در پایان گفت: هیچ انگیزه‌ای جز حمایت از تولید نداریم و باید در جهت تولید با کیفیت و اشتغال پایدار گام برداریم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه