اخبار داغ

رئیس جمهور در افتتاحیه بیست‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی الکامپ:

فضای مجازی روزانه به مسئولین و اقداماتشان نمره می‌دهد/ دولت بر مبنای قول خود، برای باز بودن فضای مجازی ایستادگی خواهد کرد

فضای مجازی روزانه به مسئولین و اقداماتشان نمره می‌دهد/ دولت بر مبنای قول خود، برای باز بودن فضای مجازی ایستادگی خواهد کرد
رئیس جمهور گفت: فضای مجازی روزانه به مسئولین نمره می‌دهد و اعلام می‌کند اقدامات آنها تا چه حد مورد رضایت و مقبولیت و حتی مشروعیت است لذا این فضا برای تحولات اجتماعی ما و جامعه ما یک فرصت مناسب به وجود آورده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور عصر امروز در نشست «ایران هوشمند» و افتتاحیه بیست‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی الکامپ، گفت: بسیار خوشحالم در میان این جمع از شرکت های نوپایی که فرصت‌هایی را برای کشور ایجاد کردند تشکر کنم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی ادامه داد: دنیای امروز دنیایی است که ما با یک انقلاب بزرگ دیجیتالی یا فضای مجازی مواجه هستیم. این یک واقعیت است چه بخواهیم و چه نخواهیم؛ اما همه ما باید توجه داشته باشیم که این فضای جدید می‌تواند برای نسل ما، کشور ما، منطقه ما و جهان یک فرصت باشد و نه تهدید.

,

وی ادامه داد: در هر دنیایی و در هر فضایی عده‌ای هستند که می‌خواهند از آن فضا به نفع شخصی یا جمعی خود سوء استفاده کنند اما هیچ وقت نمی‌شود یک حرکت بزرگ و جهانی را به خاطر عده‌ای که سوء استفاده ممکن است کنند تعطیل کرد.

,

رئیس جمهور گفت: به همین دلیل دولت یازدهم و دوازدهم یکی از افتخاراتش تسهیلات لازم برای نسل جوان و کشورمان در زمینه استفاده از اقتصاد و تحولات اجتماعی فضای مجازی بوده است.

,

روحانی تصریح کرد: امروز همه شهرهای کشور ما و در ۷۸ درصد روستاهای کشور قادر هستند از موبایل نسل ۳ و ۴ بهره‌مند باشند و این یکی از افتخارات این دولت در زمینه ایجاد فضای جدید برای کسب و کار و برای تحولات اجتماعی و سیاسی است.

,

رئیس قوه مجریه خاطر نشان کرد: امروز آنچه که ما به عنوان فضای مجازی می‌نامیم و یا در مسیر ایران هوشمند حرکت می‌کنیم تنها بحث اقتصاد و اشتغال نیست. حتی از لحاظ اجتماعی، فرهنگی و سیاسی این فضای مجازی است که مشارکت مردم را در همه امور و اداره کشور آسانتر کرده است.

,

روحانی با تاکید بر اینکه این فضای مجازی است که روزانه به مشروعیت حاکمان نمره می‌دهد و می‌گوید که این حاکمیت و مسئولین تا چه حد مورد رضایت و مقبولیت و حتی مشروعیت هستند اظهار داشت: این فضای مجازی است که برای تحولات اجتماعی ما و جامعه ما یک فرصت مناسب را به وجود آورده است.

,

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: من قبل از حضور در این جلسه در خدمت عزیزانی بودم که فضای جدید کسب و کارهای نوپا را در این کشور به وجود آوردند. استارت آپ‌هایی که تحول بزرگی را در کشور از لحاظ اقتصاد محیط زیست و رشد اقتصادی و از لحاظ ارتباطات اجتماعی و سیاسی به وجود آوردند. امروز می‌بینیم اشتغال عظیمی در یک استارت آپ ایجاد می‌شود و هزاران شغل مستقیم و بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار شغل غیرمستقیم بوجود می‌‌آید یک تحول بسیار عظیم کشور ما است.

,

رئیس جمهور تصریح کرد: امروز سریعتر از این طریق می توانیم اشتغالی که برای جامعه مفید و ارزان‌تر است را در خدمت مردم باشیم. اینکه یک استارتاپ بتواند یک میلیون و ششصد هزار شغل در عرض چند سال ایجاد کنداین افتخار بزرگ برای نسل جوان ما و نسل تحصیلکرده  و همچنین برای رفاه اجتماعی مردم است.

,

وی ادامه داد: شما امروز فرزندتان ، مادرتان و پدر بزرگ تان را از طریق این استارتاپ به درون سفر درون شهری می فرستید و مقصد و راننده او را می شناسید و حرکت این ماشین در مسیر را تایید می‌کنید این امنیت را این فضا به وجود آورده است. این امنیت و رفاه از این استارتاپ‌ها به وجود آمده است.

,

روحانی افزود: این که امروز یک روستایی در خانه خودش قادر است شغلی و صنعتی را ایجاد کند و صنایع دستی را ایجاد کند و از همانجا مستقیم می‌تواند محصول و دستاورد خود را عرضه کند و همانجا می تواند مشتری خود را پیدا کند این کار؛ کار بسیار عظیم و بزرگی است که امروز دانش فناوری اطلاعات و ارتباطات برای ما به وجود آورده است.

,

رئیس جمهور ادامه داد: این کشاورز ما خودش می‌تواند محصول خودش را برای مشتری خودش ارسال کند و به معنای بریده شدن دست واسطه‌گران است. البته همانطور که وزیر محترم اشاره کردند امروز به این واقعیت در فضای مجازی وجود داردکه شرایط مدرن با شرایط سنتی دیروز فاصله‌ دارد و ما باید این فاصله را کم کنیم و از بین ببریم البته این کار ساده و آسان نیست.

,

رئیس قوه مجریه تصریح کرد: الان که شرح مختصری از استارتاپ ها را در سالن مجاور استماع کردم به این نتیجه رسیدم که اگر این جمع؛ جوان نبودند و اراده قدرتمند جوانی آنها نبود عقب‌نشینی می‌کردند. فشارهایی که روی آن‌ها وجود دارد؛ مجوزهایی که به عنوان موانع پیش روی آن ها وجود دارد و مقرراتی که مربوط به گذشته است و به درد دنیای امروز نمی خورد.

,

روحانی تصریح کرد: اینکه مقررات چند سال پیش را بخواهیم برای خودرو و هواپیما اعمال کنیم شدنی نیست؛ پس امروز یک بار مسئولیت سنگینی بر روی دوش دولت است تا بتواند موانع و مشکلات آنها را حل کند.

,

وی اضافه کرد: یک نگرانی هم ممکن است در ذهن مردم باشد که همه باید آن نگرانی را رفع کنیم. دنیای جدید علیرغم فرصتی که برای ما ایجاد کرده ممکن است کاربرانی هم داشته باشد که از این فضا نسبت به حیثیت، آبروی مردم و امنیت آنها سوء استفاده کنند.

,

روحانی با تاکید بر اینکه باید جلوی سوء استفاده ها در فضای مجازی گرفته شود، گفت: ما یک فضای مجازی  آسان و ارزان را نیاز داریم. با مقررات که مردم بتوانند به راحتی از این فضا استفاده کنند و سواد دیجیتالی که نسل جوان ما و جامعه ما با این شرایط کاملا خودش را منطبق کند و بتواند از این فضا حداکثر استفاده را ببریم.

,

رئیس جمهور اضافه کرد: امروز راهی جز همکاری همه قوا (نداریم)؛ دولت، مجلس و قوه قضاییه که نمایندگان آنها در شورای عالی فضای مجازی کشور حضور دارند بدون همکاری امکان پذیر نیست.

,

وی خاطر نشان کرد: امروز در شرایطی هستیم که علی‌رغم تحریم‌های یک جانبه و تسلط هایی که قدرت های بزرگ از طریق فضای مجازی می‌خواهند بر کشورها داشته باشند راهی جز پیشرفت علمی، خود اتکایی و همکاری با کشورهای دوست نداریم تا قدرت فناوری خود را افزایش دهیم و جلوی یک‌جانبه‌گرایی قدرت‌ها را بگیریم.

,

روحانی تاکید کرد: برای حل مسأله محیط زیست، کنترل آب و تولید راهی جز استفاده از فضای مجازی و علم ارتباطات و فناوری اطلاعات نداریم. دولت بر مبنای قول خود، برای باز بودن فضای مجازی ایستادگی خواهد کرد و از لحاظ تسهیل‌گری مقررات، هر اقدامی را که لازم باشد، انجام می دهد.

,

رئیس جمهور افزود: ما بایستی قدرت فناوری را در فضای مجازی را بالا برده و جلوی سوءاستفاده قدرت‌هایی که به دنبال یکجانبه گرایی هستند، ایستادگی کنیم و بتوانیم در مسیر پیشرفت جامعه حرکت کنیم.

,

وی خاطر نشان کرد: بی‌تردید امروز برای انجام تمام امور جامعه و کشور همچون مسائل فرهنگی، بهداشتی، علمی، و همچنین مسائل فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی راهی جز اینکه از این فضا استفاده و بهره برداری کنیم، وجود ندارد.

,

روحانی خاطرنشان کرد: برای اینکه بتوانیم بازارمان را با تولیدگر کشورمان، و علم خود را با فناوری جدید آشتی دهیم، راهی جز این نداریم که از این علم و دانش و دنیای دیجیتال به خوبی استفاده و بهره برداری کنیم.

,

رئیس جمهور تاکید کرد: قول می‌دهم دولت بر مبنای اصولی که از روز اول به مردم قول داده برای باز بودن این فضا ایستادگی خواهد کرد و از همه توان خودش استفاده خواهد کرد و از لحاظ مقررات و از لحاظ تسهیل‌گری مقررات، هر اقدامی که در امکان دولت باشد در اختیار همه جوانان عزیزمان در این کسب و کار نوپا انجام خواهیم داد.

,

منبع: فارس

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه