اخبار داغ

رئیسی: برای ساماندهی مراکز حمایتی غیرمجاز ضرب‌الاجل تعیین شود

رئیسی: برای ساماندهی مراکز حمایتی غیرمجاز ضرب‌الاجل تعیین شود
رئیس قوه‌ قضائیه با تأکید بر ضرورت ساماندهی «مراکز حمایتی غیرمجاز»، کودکان کار و کودکان خیابانی را جلوه‌ای از بی‌نظمی و ناسلامتی اجتماعی دانست و از متولیان امر خواست که در این زمینه اقدامات جدی صورت دهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آیت الله سید ابراهیم رئیسی در دیدار رئیس و مدیران سازمان بهزیستی کشور، از تلاش‌های این نهاد حمایتی قدردانی کرد و گفت: اقدامات سازمان بهزیستی در مددرسانی به آسیب دیدگان اجتماعی، کودکان، زنان بی سرپرست و معلولان بسیار خداپسندانه است، زیرا یکی از وظایف جدی حکومت اسلامی، کمک به افرادی است که به دلیل وضعیت جسمی یا اجتماعی خاص، امکان ادامه زندگی بدون حمایت را ندارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

رئیس قوه قضائیه ادامه داد: وقتی مشکلات اقتصادی هجوم می‌آورد، نقش سازمان‌های حمایتی از قبیل کمیته امداد و بهزیستی برجسته‌تر می‌شود؛ امروز درخواست‌ها برای قرار گرفتن تحت پوشش سازمان‌های حمایتی افزایش یافته و این امر مسؤولیت این سازمان‌ها را سنگین‌تر کرده است.

,

آیت الله رئیسی بر لزوم اقدامات فعال پیشگیرانه از سوی سازمان بهزیستی در زمینه پیشگیری از معلولیت‌های ناشی از تصادفات رانندگی، اعتیاد، طلاق و ... تأکید کرد و افزود: این اقدامات پیشگیرانه باید شکل فعال داشته باشد، نه منفعل؛ بر همین اساس نیاز به قانونگذاری، پیش‌بینی ضمانت اجرا، سیاستگذاری و تصویب برخی دستورالعمل‌ها و مقررات است که سازمان بهزیستی باید فارغ از اقدامات توصیه‌ای، این امر را به صورت جدی دنبال کند زیرا محصول این آسیب‌ها پیش روی این سازمان قرار دارد.

,

رئیس قوه قضائیه در ادامه با طرح این پرسش که «متولی کودکان کار و خیابان، چه کسی است؟»، این موضوع را یکی از معضلات امروز کلانشهر‌ها دانست و اظهار کرد: کودکان خیابانی، جلو‌هایی از بی‌نظمی و ناسلامتی اجتماعی هستند و متولیان امر باید در این زمینه اقدامات جدی صورت دهند. بسیاری از این کودکان توسط برخی سوداگران به کار گرفته می‌شوند و پولی هم که درمی‌آورند خرج خودشان نمی‌شود. ضمن اینکه در مراکز بسیار نامناسب نگهداری می‌شوند و روابط نامناسبی بین آنها شکل می‌گیرد که همه این موارد آسیب‌های سنگینی را به دنبال دارد.

,

آیت الله رئیسی در ادامه بر ضرورت توانمندسازی فقرا و معتادان تأکید کرد و افزود: مساعدت و کمک به افراد نیازمند و درمان معتادان یک امر ابتدایی و لازم است، اما آنچه باید مورد توجه جدی قرار گیرد و البته نیازمند بودجه و امکانات است، توانمندسازی است که باید در اولویت باشد.

,

رئیس قوه قضائیه با اشاره به فعالیت مراکز حمایتی غیرمجاز نیز تاکید کرد: قطعا این مراکز باید با تعیین یک ضرب الاجل مناسب، از ناحیه دولت و سازمان بهزیستی ساماندهی شوند، زیرا امر حمایت و تربیت افراد مسأله بسیار مهمی است که نمی‌توان بدون توجه به استاندارد‌های لازم در این عرصه فعالیت داشت.

,

آیت الله رئیسی همچنین با تأکید بر لزوم توجه هر چه بیشتر به قانون حمایت از حقوق کودکان، به حمایت‌های مورد نیاز از سازمان‌های حمایتی اشاره کرد و گفت: سازمان‌هایی نظیر بهزیستی و کمیته امداد نیازمند حمایت‌های حقوقی و قانونی، مالی، قضایی و اجتماعی هستند که حمایت اجتماعی و مردمی از سایر ابعاد حمایت، کارسازتر به نظر می‌رسد، زیرا هر کجا مسائلی به خوبی برای مردم تبیین شده و به آنان میدان داده شده است، بهترین نتایج را گرفته‌اند و امور به خوبی پیش رفته است.

,

رئیس قوه قضائیه با تأکید بر حمایت قاطع دستگاه قضایی از سازمان‌های حمایتی، بار دیگر از تلاش‌هایمددکاران اجتماعی و همه مسؤولان سازمان بهزیستی قدردانی و بر لزوم توجه هر چه بیشتر دستگاه‌های متولی به تامین بودجه و امکانات سازمان‌های حمایتی تأکید کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه