اخبار داغ

یزد بازهم گران تر از همه جا؛

قیمت نجومی خطوط هوایی یزد/ تهران-تفلیس ارزان تر از تهران-یزد

قیمت نجومی خطوط هوایی یزد/ تهران-تفلیس ارزان تر از تهران-یزد
اگر گذر شما به تهران بیفتد و بخواهید با هوایپما مسیر یزد تا تهران را طی کنید با دیدن قیمت بلیط های هوایی قطعاً از سفر هوایی منصرف و به قطار یا اتوبوس فکر می کنید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از یزدرسا، کافی است قصد کنید مسیر یزد به تهران را با هواپیما طی کنید خیلی بعید است قیمت نجومی بلیط ها شما را از سفر هوایی منصرف و راهی  راه آهن یا ترمینال مسافربری نکند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

قیمت فضایی خطوط هواپیمایی یزد باعث شده تا سفر هوایی برای یزدی ها دیگر مقرون به صرفه نباشد و عطای سفر با هواپیما را به لقای آن ببخشند.

,

تهران-تفلیس ارزان تر از تهران-یزد!

, تهران-تفلیس ارزان تر از تهران-یزد!,

گرانی عجیب  بلیط‌ خطوط هوایی در یزد و گران تر بودن بلیط این خطوط نسبت به سایر استان ها، مشکلات جدی و اعتراضات مردم را در پی داشته است چراکه قیمت‌ برخی از پروازهای کشورهای خارجی به تهران  کمتر از نرخ پروازهای بین یزد – تهران است به عنوان مثال قیمت پروازهای خارجی تهران به تفلیس از تهران به یزد کمتر است.

,

رییس جامعه هتلداران استان یزد در در این رابطه می گوید: خطوط هوایی یزد گرانترین خطوط هوایی کشور است که علت آن هم انحصار برخی از شرکت های هواپیمایی است.

,

سیدامیرناصر طباطبایی، ادامه می دهد: متاسفانه خطوط دولتی ایرلاین هم با بخش خصوصی همراهی می کند و همین امر باعث شده تا قیمت خطوط هوایی یزد، ثابت و حتی گران تر شود چراکه شرکت های دولتی به تبعیت از بخش خصوصی قیمت های خود را بالا می برند.

,

افزایش 100 درصدی قیمت بلیط هواپیما در یزد!

, افزایش 100 درصدی قیمت بلیط هواپیما در یزد!,

نایب رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات هواپیمایی و مسافرتی استان یزد نیز اظهار می دارد: قیمت بلیط هوایپما در یزد به نسبت دیگر شهر افزایش غیر منتظره و عجیبی داشت به گونه ای که بعد از ماه مبارک رمضان قیمت بلیط هواپیما تا 30 درصد افزایش داشت  اما خطوط هوایی یزد شاهد افزایش 100 درصدی قیمت برخی پروازها بوده است.

,

محمدمهدی رجایی‌فرد، اذعان داشت: در سایه عدم نظارت سازمان هواپیمایی بر شرکت های هوایی شاهد فروش بلیط هواپیما حتی 6 برابر قیمت اصلی نیز بوده ایم؛ متاسفانه اراده ای برای نظارت بر روند فروش و قیمت گذاری بلیط وجود ندارد.

,

دبیر انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان یزد در این رابطه به خبرنگار یزدرسا گفت: موضوع گرانی بلیط هواپیما و مشکلات مردم، موضوعی کلی است که مختص به استان یزد نیست و در سطح کلان نیز وجود دارد.

,

محمد حسین اللهی افزود: متاسفانه انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان نیز به این موضوع ورود نکرده است و شاهد آشفتگی در روند فروش بلیط هواپیما هستیم.

,

وی ادامه داد: عدم توجه دولت و تیم ضعیف اقتصادی باعث شده است که ما نه تنها در موضوع خاص بلیط هواپیما بلکه در نرخ گذاری و نظارت بر بیشتر کالاها دچار مشکل و آشفتگی باشیم.

,

وی در رابطه با علت گران تر بودن بلیط هواپیما در یزد نیز گفت: متاسفانه روند نظارتی در یزد به یک رها شدگی دچار شده است به همین دلیل شاهد ولنگاری قیمت و گرانی فزاینده در این استان هستیم.

,

مشکلات زیرساختی فرودگاه یزد را پیگیر می کنم

, مشکلات زیرساختی فرودگاه یزد را پیگیر می کنم,

نماینده مردم یزد و اشکذر در گفتگو با خبرنگار یزدرسا در رابطه با آشفتگی قیمت بلیط هواپیما، اذعان داشت: قیمت گذاری و فروش بلیط هواپیما زیرنظر سازمان هواپیمایی کشوری است و این سازمان وظیفه نظارت و سازماندهی خطوط هواپیمایی را برعهده دارد.

,

سیدابوالفضل موسوی ادامه داد: بلیط همه خطوط ایرلاین ها توسط بخش خصوصی به فروش می رسد به جز ایران ایر و هواپیمایی آسمان که متاسفانه شاهد هستیم قیمت بلیط این خطوط هم به دنبال سایر خطوط بخش خصوصی گران شده است.

,

وی افزود: یکی از دلایل گرانی بلیط هواپیما وابستگی تعمیر و نگهداری آن به ارز است به گفته خود ایرلاین ها 60 درصد هزینه های هواپیما وابسته به ارز است و افزایش 60 درصدی قیمت ها پس از افزایش قیمت ارز طبیعی است.

,

عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: تحریم های جدید باعث شده است تا خطوط هواپیمایی بین المللی نتواند از کشور ما پروازی داشته باشند به همین دلیل تمام ظرفیت هواپیمایی کشور در ایامی مانند حج به این مسیر اختصاص دارد که باعث می شود تا ما در برخی از خطوط هوایی داخل با محدودیت هایی مواجه باشیم.

,

وی اذعان داشت: یکی از اقداماتی که شرکت هواپیمایی برای جلوگیری از افزایش افسار گسیخته قیمت بلیط هواپیما انجام داد، جلوگیری از تبدیل هوایپما و فروش بلیط آن ها به بلیط چارتری بود؛ قبلاً که هواپیما چارتری بود قیمت توسط خود شرکت تعیین و همین موضوع باعث گرانی فزاینده قیمت ها می شد.

,

نماینده مردم یزد در رابطه با علت گران تر بلیط هواپیما در یزد، گفت: شرایط آب و هوایی یزد باعث شده تا همه هواپیماها نتوانند به سمت یزد پرواز کنند به همین دلیل محدودیت هایی در تعداد پرواز ایرلاین ها به یزد وجود دارد.

,

وی تصریح کرد: یزد یک استان صنعتی و گردشگری محسوب می شود و بخش اعظمی از پرواز ها به این دو حوزه اختصاص دارد عرضه و تقاضا در تعداد پروازها و فروش بلیط هوایی یزد تناسب ندارد به گونه ای که اکثر پرواز های خطوط هواپیمایی یزد با ظرفیت کامل انجام می شود.

,

موسوی در پایان گفت: ممکن است فرودگاه یزد مشکلات زیر ساختی مانند اینکه امکان پرواز همزمان دو خط هوایی برای یزد وجود ندارد داشته باشد که این موضوع را پیگیری و اگر مشکل زیرساختی در این حوزه وجود داشت، آن را پیگیری خواهم کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه