اخبار داغ

رئیس اتحادیه صنف مرغ و ماهی استان کرمان:

جلوگیری از صادرات مرغ استان کرمان در پی افزایش قیمت دنباله دار/ کمبود امکانات برخی مرغداری ها علت اصلی کاهش تولید در استان

جلوگیری از صادرات مرغ استان کرمان در پی افزایش قیمت دنباله دار/ کمبود امکانات برخی مرغداری ها علت اصلی کاهش تولید در استان
رئیس اتحادیه صنف مرغ و ماهی استان کرمان گفت: برخی مرغداری ها از امکانات پایینی برخوردار هستند لذا گرمای هوا خساراتی را به آن ها وارد کرده است علاوه بر این کمبود امکانات برای افزایش میزان تولید سبب این افزایش قیمت شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ این روزها بازار کرمان بار دیگر شاهد افزایش روزانه قیمت مرغ است به طوری که قیمت مرغ با افزایش صعودی به ازای هر کیلو ۱۴ هزار و ۷۰۰ تومان رسیده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

در حالی که در استان های همجوار کرمان قیمت مرغ حدود ۱۰ هزار تومان می باشد و اختلافی فاحش با قیمت مرغ در استان کرمان دارد.

,

چندی پیش سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمان نسبت به افزایش قیمت مرغ هشدار داد و گفت: ظرف دو سه روز آینده باید قیمت مرغ در استان را به قیمت استان های مجاور برسانید.

,

وی افزود: در غیر این صورت از راهکارهای دیگر همچون جلوگیری از صادرات مرغ استفاده خواهیم کرد.

,

با گذشت چند روز اما همچنان قیمت مرغ در استان کرمان بالاست و کاهشی در نرخ آن ایجاد نشده است، به دنبال پیگیری موضوع خبرنگار راه آرمان به سراغ حسن سیستانی رئیس اتحادیه صنف مرغ و ماهی استان کرمان رفت تا از جزئیات ماجرا با خبر شود.

, راه آرمان,

سیستانی رئیس اتحادیه صنف مرغ و ماهی استان کرمان در این خصوص اظهار داشت: قیمت مرغ در استان کرمان نسبت به استان همجوار یزد بالا تر و علت آن تولید کمتر در شهر کرمان است.

,

وی عنوان کرد: بنابراین کمبود تولید و نیاز استان را باید از استان های همجوار مثل یزد فراهم کنیم که هزینه بر است ضمن این که هوای گرم سبب بروز تلفات شده است.

,

رئیس اتحادیه صنف مرغ و ماهی استان کرمان افزود: برخی مرغداری ها از امکانات پایینی برخوردار هستند لذا گرمای هوا خساراتی را به آن ها وارد کرده است علاوه بر این کمبود امکانات برای افزایش میزان تولید سبب این افزایش قیمت شده است.

,

سیستانی تصریح کرد: امیدواریم با تمهیدات اندیشه شده ظرف ۴ روز آینده مشکلات برطرف شده و قیمت مرغ کاهش یابد و متناسب با نرخ آن در کل کشور شود.

,

وی ادامه داد: امروز قیمت مرغ برای مصرف کننده به ازای هر کیلو ۱۴ هزار و ۷۰۰ تومان است و متاسفانه در یک هفته آینده مقدار مرغ در بازار کمتر خواهد شد و این امر به علت ورود مرغ های تولید شده به بازار است.

,

رئیس اتحادیه صنف مرغ و ماهی استان کرمان تاکید کرد: در تولید مرغ بعد از گذشته ۱۰ روز مرغ ها آماده ذبح و استفاده هستند به همین جهت در هفته آینده با کمبود مرغ در بازار مواجه خواهیم بود.

,

سیستانی در خاتمه گفت: باید توجه داشت هزینه موادی که برای تولید مرغ مورد استفاده قرار می گیرد به صورت روزانه بالا می رود که دلیلی اساسی کمبود مرغ در بازار را توجیح می کند.

,

امیدواریم مسئولین هرچه سریع تر به موضوع رسیدگی کنند و با به کارگیری شیوه های مختلف قیمت مرغ در استان را کاهش دهند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه