اخبار داغ

معاون توانبخشی بهزیستی استان کرمان:

دوره نوجوانی و جوانی را برای داشتن سالمندی سالم مدیریت کنیم

دوره نوجوانی و جوانی را برای داشتن سالمندی سالم مدیریت کنیم
معاون توانبخشی بهزیستی استان کرمان با اشاره به اینکه دوره نوجوانی و جوانی را برای داشتن سالمندی سالم مدیریت کنیم ، بیان کرد: با رعایت تغذیه سالم در دوره های قبل از رسیدن به سالمندی می تواند زمینه داشتن سالمندی سالم را فراهم نماید .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از راه آرمان؛ طبق آخرین آمار سال ۹۷ جمعیت سالمندی کشور ۷ میلیون و ۹۴۰ هزار نفر اعلام شده که می توان گفت ۱۰ درصد جمعیت ایران را سالمندان تشکیل می دهند و اگر این طور پیش رود ایران طی سه‌دهه آینده پا به روزگار سالمندی‌اش می‌گذارد؛ مطالعات نشان می‌دهد که اتخاذ سبک زندگی سالم حتی در سال‌های آخر عمر می‌تواند امید به زندگی را افزایش و بیماری، معلولیت و هزینه‌های مراقبت را کاهش دهد؛ به‌گونه‌ای که اصلاح سبک زندگی، ارتقای سلامت را به‌دنبال داشته و در نتیجه تعداد کمتری از سالمندان به مراقبت‌های پزشکی و خدمات هزینه‌بر نیاز خواهند داشت. درواقع سالمندانی که در دوران جوانی و میانسالی به ورزش، رژیم غذایی سالم، استراحت کافی و مراقبت‌های پیشگیرانه پزشکی توجه کافی نشان داده‌اند حالت به‌هنجار سلامت جسمی، روانی و اجتماعی را در دوره سالمندی  بیشتر تجربه می‌کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

, ,

علیرضا اسدی معاون توانبخشی بهزیستی استان کرمان در این رابطه به خبرنگار ما می گوید: رشد جمعیت در کشور ۱/۲ درصد است و این در حالیست که رشد جمعیت سالمندی برابر با ۹/۳ درصد است و در استان کرمان خوشبختانه این آمار کمتر است تقریبا ۸/۸ درصد که کمتر از نرم کشوری می باشد.

,

وی افزود: در واقع اگر چه ۱/۲ جمعیت رشد پیدا می کند ولی ۶ برابر از رشد جمعیت پیر می شوند و زمانی نخواهد گذشت جمعیت ایران از گذر میانسالی به جامعه کهنسالی خواهد رسید.

,

اسدی عنوان کرد: اگر روزی برسد جمعیت بالای ۱۲ درصد جمعیت سالمندی شود تبعات اقتصادی اجتماعی و امنیت را در بر خواهد داشت.

,

معاون توانبخشی بهزیستی استان کرمان اذعان داشت: به خاطر اینکه از این مشکلات پیشگیری کنیم طبق فرمایش مقام معظم رهبری باید نرخ رشد جمعیتی را افزایش دهیم.

,

وی با اشاره به اینکه دوره نوجوانی و جوانی را برای داشتن سالمندی سالم مدیریت کنیم ، بیان کرد: اگر در دوران جوانی و میانسالی رفتارهای پرخطری در بر نداشته باشیم و استفاده از مواد مخدر، سیگار و کم تحرکی را کنار بگذاریم و غذای سالم استفاده کنیم سالم پیر خواهیم شد و بار اقتصادی و اجتماعی بر خانواده نخواهیم داشت و این نیاز به آموزش در سطح کشور است.

,

, ,

اسدی با تاکید بر برگزاری دوره های آموزشی دوره سالمندی خاطرنشان کرد : باید برای بهبود شیوه زندگی سالم در دوره سالمندی علاوه بر ارائه خدمات مراقبتی ، برگزاری دوره های آموزشی و خودمراقبتی می تواند به ارتقاء آگاهی خانواده ها و افراد جامعه در برخورد با موضوعات سالمندی کمک کند .

,

معاون توانبخشی بهزیستی استان کرمان با تاکید بر اینکه باید بستری آماده کنیم تا سالمندان بتوانند از پتانسیل موجود در سطح کشور استفاده نمایند، تصریح کرد: باید از پتانسیل سالمندی استفاده کنیم همانطور که پیامبر اکرم (ص) فرمودند: "سالمندان در بین خانواده همانند انبیاء در بین امت هستند" سالمندان هم با تجاربی که در اختیار دارند می توانند چراغ راه خانواده باشند و آنان را حمایت معنوی وفکری نمایند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه