اخبار داغ

معاون بهزیستی مازندران مطرح کرد؛

برنامه‌ریزی برای توانمندسازی معلولان و آسیب‌دیدگان اجتماعی در مازندران

برنامه‌ریزی برای توانمندسازی معلولان و آسیب‌دیدگان اجتماعی در مازندران
معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی مازندران گفت: نیاز به شرکای اجتماعی بیشتری داریم و هر کدام از ما رسالتی در این راه داریم که باید انجام دهیم و در راه توانمندسازی هم برای معلولین و هم آسیب‌دیدگان اجتماعی به خصوص اعتیاد برنامه داریم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، فاطمه پورفاطمی صبح امروز در مراسم افتتاح مرکز درمان اعتیاد در میاندورود با اشاره به شعار هفته بهزیستی " بهزیستن در گام دوم، شفافیت، توانمندسازی و ارتقا سلامت اجتماعی" که یکی از رسالت‌های سازمان بهزیستی است، اظهار کرد: بهزیستی با این شعار به سمت اینکه تمام فعالیت و برنامه‌های خود را بروزرسانی کند گام برمی‌دارد و بهزیستی را از یک بهزیستی دولتی به بهزیستی تخصصی و فعالیت‌های جامعه و اجتماع محور تبدیل کند.

وی بیان کرد: به‌دنبال آن هستیم که بتوانیم در قبال پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و معلولیت‌ها غیر از بهزیستی، دستگاه‌های دیگر را درگیر مسائل بهزیستن و رفاه اجتماعی مردم هستند درگیر کنیم.

معاون امور توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی مازندران با بیان اینکه بهزیستی بیش از 100 نوع فعالیت در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و رسیدگی به امور معلولین، مددجویان و معلولیت‌ها برمی‌دارد، خاطرنشان کرد: یعنی فعالیت‌های بهزیستی در سطح اولیه، ثانویه و هم ثابتیه در حال انجام است و در این راستا پیشگیری همیشه مقدم‌تر از درمان است چون کم هزینه‌تر است و هم راحت‌تر می‌توان انجام داد و تاثیرگذاری بیتشری نسبت به درمان دارد.

پورفاطمی تصریح کرد: در این راستا نیاز به شرکای اجتماعی بیشتری داریم و هر کدام از ما رسالتی در این راه داریم که باید انجام دهیم و در راه توانمندسازی هم برای معلولان و هم آسیب‌دیدگان اجتماعی به خصوص اعتیاد برنامه داریم.

وی با تاکید بر اینکه اعتیاد یک آسیب خانمان سوز است، افزود: ما هر آسیبی را نگاه می‌کنیم ریشه در اعتیاد دارد به همین دلیل اعتیاد یک مقوله مهمی است که هم در راه پیشگیری و هم توانمندسازی کسانی که به این تباهی افتادن و هم خانواده هاشان قدم برداریم.

پورفاطمی با اشاره به ایجاد کمپ‌های ترک اعتیاد برای کمک به این افراد برای رهایی از دام اعتیاد، گفت: بعضی از کمپ‌های ما نتوانستند با استانداردهای ما هماهنگ باشند و بسیاری از کمپ‌های ما فعالیت آنها دور از فعالیت‌هایی است که برای یک معتاد که یک بیمار است را انجام می‌دهند و با بسیاری از این کمپ‌ها برخورد شد و کمپ‌های جدیدی هم که تاسیس می‌کنیم و مجوز می‌دهیم تمام اتمام حجت‌ها را با آنها انجام می‌دهیم و فقط کمپ درمانی را توجه نداریم.

معاون امور توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی مازندران در پایان بیان کرد: با همکاری کمپ‌ها به‌دنبال آن هستیم که بهزیستن را برای این افراد و خانواده‌های آنها داشته باشیم.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه