اخبار داغ

مدیر کل بهزیستی کرمان مطرح کرد؛

افزایش اعتیاد دختران جوان به ماده مخدر گل/تمایل خیرین رفسنجانی به ساماندهی امور کودکان

افزایش اعتیاد دختران جوان به ماده مخدر گل/تمایل خیرین رفسنجانی به ساماندهی امور کودکان
مدیر کل بهزیستی کرمان گفت: براساس آمار و مراکز درمانی آمار اعتیاد دختران ۱۴ تا ۲۲ ساله به ماده مخدری به نام گل رو به افزایش است، گل یک نوع ماده مخدر نشاط آور است که اثرات آن نشاط های کاذب، از خود بی خود شدن و فکرهای غیر منطقی کردن است .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از راه آرمان؛ عباس صادق زاده صبح امروز در جلسه کارگروه تخصصی اجتماعی و فرهنگی شهرستان رفسنجان که با حضور جمعی از مسئولین شهرستان در فرمانداری برگزار شد بر ضرورت فعال کردن شورای محلات برای حل مسائل اجتماعی در شهرستان تاکید کرد و اظهار داشت : مسائل اجتماعی ،مسائل طبیعی هر جامعه است و همگام با رشد جامعه ،متوجه برخی اشکالات هم خواهیم شد و برخی از مسائل اجتماعی هم می تواند ناشی از ضعف مدیریت و عدم برنامه ریزی باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی با بیان اینکه مشکلات اجتماعی حتی در کشورهای پیشرفته ای چون آمریکا هم وجود دارد  و می تواند بر توسعه  و پیشرفت ها سایه بیاندازد تصریح کرد : در مدیریت مسائل اجتماعی نباید احساساتی برخورد کرد این نوع برخورد، نوعی جفا به فرد است باید واقع بینانه برخورد کنیم اما ناامیدی ایجاد نکنیم.

,

مدیرکل بهزیستی کرمان با اشاره به اعتقادات مذهبی در حل مسائل اجتماعی بیان داشت: متولیان امر اجتماعی و کسانیکه بر افکار مردم تاثیر دارند باید در ایجاد فعالیت هایی که باعث نشاط در جامعه می شود اقدام کنند.

,

وی با اشاره به اینکه خیرین رفسنجان بیشترین گرایش به ساماندهی امور کودکان را دارند افزود: مسائل اجتماعی یک شبه متولد نشدند که بخواهیم یک شبه و با احساسات آن را جمع کنیم باید با دانش و برنامه ریزی صحیح آن را مدیریت و حل کنیم.

,

صادق زاده خاطرنشان کرد: مسائل اجتماعی با وجود پیچیده و به روز بودن قابل کنترل و مدیریت هستند در این خصوص همه آحاد جامعه از مسئولین تا بخش های غیر دولتی همگام و همزمان باشیم و بنگاه های اقتصادی پای کار باشند.

,

مدیر کل بهزیستی کرمان عنوان داشت: براساس آمار و مراکز درمانی آمار اعتیاد دختران ۱۴ تا ۲۲ ساله به ماده مخدری به نام گل رو به افزایش است، گل یک نوع ماده مخدر نشاط آور است که اثرات آن نشاط های کاذب، از خودبیخود شدن و فکرهای غیر منطقی کردن است این مسائل در حالی اتفاق می افتد که در مقابل آن نسخه به روز علمی ارائه نکرده ایم.

,

وی ادامه داد: تعدادی از دانش آموزان استان در معرض آموزشهای پیشگیرانه و درمانی اعتیاد قرار می گیرند و در این خصوص فراخوان هایی داده شده است.

,

صادق زاده با بیان اینکه همه باید مسئولیت اجتماعی داشته باشیم ابراز داشت: در مواجه با مسائل اجتماعی باید نسخه های هماهنگ داشته باشیم و موازی کاری نباشد .

,

صادق زاده با اشاره به اینکه برخی از مسائل اجتماعی بر اثر بی اطلاعی افراد است گفت: متولیان امر اجتماعی باید با برنامه ریزی گام به گام و اولویت دار ،نسبت به حل مشکلات اجتماعی گام بردارند ، برنامه ها باید بر اصول علمی و به روز و کوچک قابل اجرا و براساس ذائقه و فرهنگ هرجامعه باشد.

,

مدیر کل بهزیستی استان با بیان اینکه نباید منتظر باشیم کسی برای ما برنامه ریزی کند افزود: برنامه های اجتماعی باید محله محور و فرهنگ محور باشد مثلا برای شهرستان رفسنجان و روستاهای آن باید براساس محله هایشان برنامه اجرایی تدوین شود.

,

وی با اشاره به اینکه اشتغالات خانگی جنبه اجتماعی دارد یادآور شد: اشتغالات خانگی کم هزینه ، بازده نسبی و جنبه اجتماعی دارد بایستی بر این محور و خاصیت ها پیش ببریم و بحث پیشگیرانه هم مد نظر داشت.

,

صادق زاده بر پیشگیری بر مبنای سلامت محوری تاکید داشت و گفت: باید محور سلامت اجتماعی را در جامعه نهادینه کنیم، دانش اجتماعی و برنامه های تفکر محوری را برای دسترسی به سلامت اجتماعی بین مردم ارتقا دهیم .

,

وی افزود :برای حل مشکلات اجتماعی باید شورای اجتماعی شهرستان مصمم و منظم برگزار شود و براساس گام های زمانبندی عمل کرد و همچنین از ظرفیت مساجد و مسائل معنوی برای حل مسلئل اجتماعی استفاده کنیم و ان را به دیگران تعمیم دهیم .

,

مدیر کل بهزیستی کرمان با اشاره به اینکه برای مسائل اجتماعی همه در هر حوزه ای که فعالیت دارند باید نقش داشته باشند گفت :هر کس با توجه به مسئولیت خودش در حل مشکلات نقش داشته باشد گام و گام با اراده قوی در این راستا قدم بردارند همه مسئولین از همه مهمتر رهبر معظم انقلاب دغدغه مسائل فرهنگی و اجتماعی را دارند لذا همه باید در این زمینه ورود پیدا کنند .

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه