اخبار داغ

در گفتگو با کارشناس رسانه ای سیستان وبلوچستان مطرح شد؛

دخالت دولت در بودجه رسانه ملی صحیح نیست/ ضرورت تغییر نگاه به تلویزیون از سیاسی به فرهنگی

دخالت دولت در بودجه رسانه ملی صحیح نیست/ ضرورت تغییر نگاه به تلویزیون از سیاسی به فرهنگی
تعدادی از کارشناسان رسانه ای استان سیستان وبلوچستان بر ضرورت استقلال صداوسیما و عدم دخالت دولت در بودجه ریزی رسانه ملی تاکید کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  تهیه کننده سریال پرطرفدار شمبل و شاهی در سیستان وبلوچستان در گفتگو با عصرهامون گفت: سازمان صداوسیما یک ارگان کاملاً تخصصی و حرفه ای است و طبیعتاً افرادی که در آن تصمیم گیری می کنند نیز باید تخصص و ویژگی های لازم را داشته باشند که درباره مسائل پیش آمده میان دولت و رسانه ملی، بهتر است که کار به کاردان سپرده شود.
 
محمد دین دشتی افزود: به دلیل مباحث فنی، زیرساختی و تخصصی که در رسانه ملی وجود دارد بهتر است که بودجه های این سازمان نیز به طور مستقل اختصاص یابد و دخالت دولت در این زمینه صحیح نیست چرا که معتقدم برخی از افراد دولتی دخیل در تعیین و تائید بودجه رسانه ملی درک صحیح و کاملی از این سازمان ندارند.
 
وی تصریح کرد: علاوه بر بودجه های ملی و سازمانی که به صداوسیما تعلق می گیرد ضرورت دارد که دولت نیز از طریق استانداری ها این سازمان را مورد حمایت مالی و معنوی خود قرار دهند و شرط گذاری برای تصویب بودجه به هیچ وجه به صلاح نیست.
 
وی خاطرنشان کرد: این اقدام دولت ضربه سختی به تهیه کنندگان و تولید کنندگان برنامه های تلویزیونی به ویژه در استان هایی مانند سیستان و بلوچستان می زند چرا که آنها مستقیم با رسانه ملی ارتباط دارند و بودجه مورد نیاز را از صداوسیما اخذ می کنند که حذف یا کاهش بودجه بر کیفیت آثار تولیدی در صداوسیما نیز تاثیر منفی می گذارد.
 
تهیه کننده سریال شمبل و شاهی در ادامه داد: اگر بودجه رسانه ملی مستقل شود و دیگر دولت در تایید آن دخالتی نداشته باشد قطعاً روند برنامه سازی و ارائه خدمات نیز مطلوب تر شده و رشد چشمگیری پیدا می کند چرا که با تحقق این امر تمامی برنامه ها با تایید مستقیم افراد کارشناس، خبره و آگاه به امور جلو می رود.
 
وی تاکید کرد: به نظر من بهتر است نگاه ها به رسانه ملی تغییر پیدا کند  و سمت و سوی آن از سیاسی به جنبه های فرهنگی سوق داده شود و با همدلی و تعامل دو طرفه دولت و رسانه ملی شاهد رسانه ای پویاتر و فعال تر از گذشته باشیم.
 
خودتحریمی نیاز نیست
مدیرکل صداوسیما سیستان وبلوچستان هم به خبرنگار ما گفت: یکی از سریال های بسیار ارزشمند و حرفه ای که توانست مخاطبان زیادی را به خود جلب کند سریال گاندو است که بر اساس یک سری مستندات ساخته شده و کار هنر هم همین است که براساس مستندات فیلم بسازد.

محمود دولت کردستانی افزود: بحث تحریم صدا و سیما از طرف دولت وجود ندارد اما ممکن است گلایه مندی و اختلاف نظر باشد دولت هم طرح تحریم صدا و سیما را ندارد و امکان تحریم صدا و سیما هم وجود ندارد.

وی تصریح کرد: با توجه به نگاهی که دولت به نقد و نقادی دارد قطعا توجه ویژه ای به رسانه، صداو سیما دارد به رسانه کمک خواهد کرد و رسانه هم در خدمت دولت خواهد بود.

کردستانی با اشاره به سوء استفاده دشمن از پیش آمدن اختلاف در کشور گفت: ما با دولت برادریم در زیر چتر نظام جمهوری اسلامی ایران هستیم و هرگز اختلاف در کشور پیش نخواهد آمد و رسانه، صدا و سیما نگران تحریم نیستند.

مدیرکل صدا و سیما با اشاره به سخن مقام معظم رهبری در زمینه خدمت به مردم خاطرنشان کرد: مردم در کنار مسئولین و مسئولین در خدمت مردم باید پاسخ گوی دغدغه ها و مشکلاتشان باشند.

وی در پایان گفت: از سوی دشمنان خصوصا آمریکا مورد تحریم قرار گرفتیم و در کشور نیاز به خود تحریمی نیست و خود تحریمی هم شکل نخواهد گرفت و با نگاه ارزشمند دولتمردان این مشکلات حل می شود و فرجام خوشی خواهد داشت.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, خودتحریمی نیاز نیست,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه