اخبار داغ

انتقاد عضو شورای شهر از عدم توجه به میراث نیشابور؛

اجرای طرح‌های شهرداری در باغ ملی نیشابور مصوب شورای شهر نیست

اجرای طرح‌های شهرداری در باغ ملی نیشابور مصوب شورای شهر نیست
احمد همت آبادی گفت: اعتقاد دارم عین بی توجهی به همایش بازآفرینی شهری که برگزار کردیم، علاوه بر آنچه در شورای شهر مصوب کردیم که طرح و نقشه تغییرات به شورا بیاید، متاسفانه در کمال بی انصافی بدون توجه به این مصوبه مجدد، همکاران عمران شهرداری مشغول به کار در این باغ شده‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس، احمد همت آبادی با اشاره به اشتباهات انجام شده در معماری شهر نیشابور گفت: باز آفرینی یه معنای برگشت اصالت ها و هویت های شهری است که باید به آن توجه کنیم و به صورت کلی به معنای عدم دخل و تصرف در کالبد و عناصر شهری و حفظ و احیاء بافت های تاریخی شهر است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی تصریح کرد: حفظ و احیاء کوچه باغ ها و باغ های ایرانی بارها مورد تاکید شورای اسلامی شهر نیشابور قرار گرفته است که نشان از اهمیت موضوع دارد و با توجه به این اهمیت در شورای شهر و مرکز پژوهش ها کارگروه کوچه باغ ها و باغ های قدیمی را ایجاد کردیم تا اندک باغ های باقی مانده را احیا کنیم.

,

عضو شورای شهر نیشابور خاطر نشان کرد: ارزش این باغ ها، ثبت نیشابور به عنوان شهر پایدار در سازمان های جهانی و جنبه اقتصادی و جلب گردشگر سه علت اصلی این حمایت است تا بتوانین ثروتی را برای نیشابور به ارمغان بیاوریم.

,

رئیس کمیسیون خدمات شهری، حمل و نقل و محیط زیست شورای اسلامی شهر نیشابور تصریح کرد: باغ ملی نیشابور اثری ملی و فاخر است که ستون های آن توسط استاد اخویان در ورودی این باغ ساخته شده است ولی درست در زمانی که همایش بازآفرینی شهری نیشابور را برگزار کردیم شاهد هستیم متاسفانه در باغ ملی نیشابور، اقدام به اجرای طرح های سلیقه ای و بدون ارتباط با باغ ایرانی کرده اند و جدول و کانیروهایی که در خیابان ها استفاده می شود، در این باغ مورد بهره برداری قرار گرفته است.

,

همت آبادی ادامه داد: اعتقاد دارم عین بی توجهی به همایش بازآفرینی شهری است که ما برگزار کردیم، علاوه بر آن در شورای شهر مصوب کردیم که طرح و نقشه این تغییرات به شورا بیاید ولی متاسفانه در کمال بی انصافی بدون توجه به این مصوبه مجدد همکاران عمران شهرداری مشغول به کار در این باغ شده اند.

,

منشی شورای اسلامی شهر نیشابور ادامه داد: به شهردار محترم توصیه می کنم در اسرع وقت با استفاده از ظرفیت کارشناسی متناسب با باغ های ایرانی این طرح کارشناسی مجدد شود.

,

وی افزود: در باغ های سطح شهر علی رغم مصوبه شورای شهر شاهد هستیم در مناطق دوگانه نیشابور، در هنگام صدور پروانه دقت های لازم نمی شود، استعلام از کمیسیون ماده هفت اخذ نمی شود  و شاهد هستیم بعضی از باغ ها و خانه های قدیمی مورد تخریب قرار می گیرد که انصافا با توجه به حذف تعداد زیادی باغ در نیشابور تاکنون، دیگر وقتی برای تخریب باغ های بیشتر نداریم.

,

رئیس کمیسیون خدمات شهری، حمل و نقل و محیط زیست شورای اسلامی شهر نیشابور با اشاره به گوشه ای از این تخریب ها خاطر نشان کرد: باغی به مساحت پنج هزار متر در ابتدای بلوار جانبازان به صورت کامل طی چند سال اخیر حذف شده است و امروز آماده ساخت و ساز است و این نشان از عدم توجه ما است.

انتهای پیام/

,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه