اخبار داغ

عضو هیئت‌علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی:

دولت فعلی توانایی حل مشکلات اقتصادی را ندارد/اقتصاد شبهه مدرن بزرگ‌ترین ضربه را به اقتصاد کشور زد

دولت فعلی توانایی حل مشکلات اقتصادی را ندارد/اقتصاد شبهه مدرن بزرگ‌ترین ضربه را به اقتصاد کشور زد
عضو هیئت‌علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی بابیان این‌که دولت فعلی توانایی حل مشکلات اقتصادی را ندارد، گفت: اقتصاد شبهه مدرن بزرگ‌ترین ضربه را به اقتصاد کشور زد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قم فردا، شهریار زرشناس صبح امروز در همایش تبیین بیانیه گام دوم انقلاب که در موسسه امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار داشت: بیانیه دوم انقلاب در برخی موارد مورد کم‌لطفی قرار گرفت البته این خصوصیت‌های متون عمیق و انسانی است و معمولاً زمان انتشار این آثار از آن غفلت می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  قم فردا، ,  قم فردا,  قم فردا, ،,

وی ادامه داد: دشمن به دنبال القای ناامیدی در کشور است و در این زمینه از روش‌های مختلف برای این کار استفاده می‌کند.

باید در مسیر انقلاب به‌تمامی شبهه‌ها پاسخ دهیم

زرشناس بابیان این‌که در بیانیه به تمدن سازی اشاره مستقیم شده است، ابراز داشت: باید در مسیر انقلاب به‌تمامی شبهه‌ها پاسخ دهیم و اجازه ندهیم این شبهه اهداف بیانیه گام دوم انقلاب را تحت شعاع قرار دهد.
وی به مشکلات اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: مشکلات اصلی کشور در اقتصاد در ساخت اقتصادی است که متأسفانه از زمان پهلوی در کشور ایجادشده است و همین موضوع منجر به مشکلات کنونی کشور شده است.
عضو هیئت‌علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی بیان داشت: در مقابل کشورهای غربی بعد از رنسانس به دنبال ایجاد سلطه بر کشورهای دیگر هستند که تقریباً در سازمان G8 جمع شده‌اند.
وی ادامه داد: بر اساس نظریه این کشورها باید کشورهای دیگر باید بازار کار و انتقال سرمایه به این کشورها باشند و همواره مورد غارت قرار بگیرند.
زرشناس تصریح کرد: این کشورها برای همه کشورهای دنیا نقش و سهم تعیین کرده‌اند و باید همه کشورها استعمار و برده این جریان باشند.
وی ادامه داد: به‌طور مثال شرکت نایک وارد اندونزی شده است و کارگران این کشور روزانه تنها 80 سنت از این شرکت حقوق می‌گیرند این‌یک استعمار است درواقع کارگران این کشور را استعمار کرده است و روزانه کمتر از یک دلار حقوق می‌دهد.
عضو هیئت‌علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی تصریح کرد: در قران 19 این کشورها وارد ایران شدند تا ایران را نیز به‌مانند کشورهای دیگر وارد هژمونی خودشان کنند و کشور را به استعمار بگیرند.
وی افزود: اولین میوه جدی خودشان را در کودتای 28 مرداد می‌گیرند هرچند که قبل از آن نیز به چپاول سرمایه‌های کشور می‌پرداختند.
زرشناس ادامه داد: میدان‌دار اصلی این جریان‌ها کشور انگلستان بود اما تمامی کشورهای سلطه در این اقدامات نقش داشتند و سهم خودشان نیز بردند.
وی بابیان این‌که از بین بردن تمامی ساخت‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در دستور کار قرار داشت، گفت: ساخت سیاسی این جریان رژیم پهلوی بود که بر مسند قدرت قرار داست.
عضو هیئت‌علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی تصریح کرد: این کشورها ساخت اقتصاد شبهه مدرن را در کشور برپا کردند که بر پایه عدم توازن ساختاری استوار بود به‌طوری‌که نیروی مولد ضعیف را در این ساخت در نظر گرفتند.
وی ادامه داد: در این عدم توازن چون تولید سود زا نیست، سرمایه‌های کشور به سمت کشورهای استعمارگر روانه می‌شود و در عوض رانت‌خواری و فساد را گسترش می‌دهد.
زرشناس ابراز داشت: اقتصادی که این کشورها برای ایران درست کردند همیشه گرفتار بیکاری است و علاوه بر این تورم هم در این سیستم وجود دارد که برخی از زمان‌ها بیش‌ازحد بالا می‌رود.

در دوران پهلوی شاهد تورم 50 درصدی بودیم
وی با رد این شبهه افکنی که در زمان پهلوی اقتصاد کشور بهتر بود، بیان داشت: در آن زمان نیز شاهد تورم 50 درصدی بودیم به‌طوری‌که وضعیت اقتصاد بهتر از این نبود.
عضو هیئت‌علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی تصریح کرد: برای اثبات این مهم باید به منابع علمی و ادبی که در آن دوره نشر داده‌شده است را بررسی کنیم که به‌خوبی زیست مردم و وضعیت مالی آن‌ها را نشان می‌دهد.
وی افزود: در آثار داستانی و علمی آن دوره بارها از گرانی و افزایش قیمت‌ها صحبت به میان آمده است که نشان‌دهنده وضعیت واقعی آن دوره است.

اقتصاد شبهه مدرن بعد از انقلاب باقی ماند

زرشناس ابراز داشت: سیستم و ساخت اقتصادی در کشور بعد از انقلاب نیز به همان شکل باقی می‌ماند و اقتصاد شبهه مدرن باقی می‌ماند.
وی ادامه داد: تکنوکرات ها در دهه‌ای اول انقلاب اجازه ندادند این ساخت از بین برود و ساخت اقتصاد انقلابی جای آن را بگیرد.
عضو هیئت‌علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی بیان داشت: در دهه‌ای 70 نسخه‌ای نئولیبرالی درزمینهٔ اقتصاد وارد کشور شد که درواقع بزرگ‌ترین ضربه را به کشور زد.
وی ابراز داشت: دولت فعلی توانایی اجرای همین نسخه‌های غلط را هم ندارد و درواقع به حدی خسته است که نمی‌تواند هیچ قدمی را برای کشور بردارد.
زرشناس بابیان این‌که اقتصاد شبهه مدرن به یک معضل تبدیل‌شده است، گفت: صنعتی شدن یک الزام برای وضعیت فعلی کشور است اما نباید اجازه داد صنعتی شدن فاصله‌های طبقاتی را زیاد کند.


انتهای پیام/

,
,
, باید در مسیر انقلاب به‌تمامی شبهه‌ها پاسخ دهیم,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, در دوران پهلوی شاهد تورم 50 درصدی بودیم,
,
,
,
,
, اقتصاد شبهه مدرن بعد از انقلاب باقی ماند,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه