اخبار داغ

غول آهنی شهر یاسوج در خواب عمیق/خاموش شدن نور امید در دل هنرمندان کهگیلویه و بویراحمدی+تصاویر

غول آهنی شهر یاسوج در خواب عمیق/خاموش شدن نور امید در دل هنرمندان کهگیلویه و بویراحمدی+تصاویر
قریب به 10 سال از کلنگ زنی این پروژه می گذرد و مسئولان ارشاد کمبود اعتبار را مهمترین دلیل وقفه در ساخت این پروژه بزرگ می دانند و از طرفی شهر یاسوج تنها مرکز استانی است که سینما ندارد که ساخت این تالار می توانست سینما را نیز پوشش دهد که متاسفانه همچنان بر زمین مانده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از صبح زاگرس، تالار فرهنگ و هنر شهر یاسوج در ماه  سال 87 کلنگ زنی شد تالاری که قرار بود سه ساله افتتاح شود اما اکنون بیش از 10 سال از کلنگ زنی این پروژه می گذرد و بعد از نصب چند  آهن و ساخت اسکلت آهنی آن به حال خود رها شده است و سال هاست  این آهن ها خاک می خورند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

این تالار قرار بود دارای بخش های مختلفی از جمله سالن موسیقی با ظرفیت 550 نفر، سالن رسیتال با ظرفیت 170 نفر، دارای چندین سالن نمایشی، کتابخانه، کلاس های  آموزشی، رستوران، پارکینگ سر پوشیده و فضای اداری باشد و زیر  بنایی که برای آن در نظر گرفته شده 17 هزار متر مربع است.

,

اما اکنون از این همه امکانات و تجهیزاتی که در سایت وزارت  ارشاد برای این تالار درج شده است فقط  نگاه به سازه فلزی  آن نصیب مردم شهر یاسوج و استان کهگیلویه و بویراحمد شده است و نه سینمایی می بینیم و نه کلاس موسیقی فقط و فقط چند تیکه آهن می بینیم که شبیه یک غول آهنی است.

,

اگر نگاهی به سایت وزارت ارشاد کنیم می بینیم که وقتی روی گزینه آخرین وضعیت سازه کلیک می کنیم تنها چیزی که نمایش داده می شود یک صفحه خالی است گویا وزارت ارشاد نیز مانده است این تالار را چگونه به سرانجام برساند.

,

قریب به 10 سال از کلنگ زنی این پروژه می گذرد و مسئولان ارشاد کمبود اعتبار را مهمترین دلیل وقفه در ساخت این پروژه بزرگ می دانند و از طرفی شهر یاسوج تنها مرکز  استانی است که سینما ندارد  که ساخت این تالار می توانست سینما را نیز پوشش دهد که متاسفانه همچنان بر زمین مانده است.

,

بعد از مشکلاتی که در بحث کمبود اعتبار به وجود آمد اداره کل فرهنگ و ارشاد استان از واگذاری این پروژه به بخش خصوصی خبر داد که بعد از گذشت یک سال از این موضوع هنوز هم این پروژه خاموش است اینکه چرا هنوز این واگذاری انجام نشده است نیز جای سوال دارد.

,

وعده افتتاح مجتمع تالار شهر یاسوج سال 97 بود اما این سال نیز تمام شد و مجتمع تالار شهر یاسوج  هنوز در همان پیشرفت 50 درصدی مانده است و با سازه ای فلزی در ورودی شهر یاسوج خود نمایی می کند

,

هنرمندان کهگیلویه و بویراحمدی شکمشان را بعد از کلنگ زنی این تالار صابون زده بودند که شاید با افتتاح تالار مرکزی شهر یاسوج بتوانند خودشان را بیشتر معرفی کنند و ظرفیت های استان بیشتر معرفی شود اما کمبود اعتبار نقشه هنرمندان را بر باد داد و باید با حسرت از کنار این مجتمع رد شوند.

,

برای پیگیری این موضوع قصد داشتیم با سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد استان گفتگو داشته باشیم که پاسخگوی تماس این پایگاه خبری نبودند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه