اخبار داغ

استاندار کرمانشاه:

مقاومت مدیران در مقابل اجرای سند «رونق تولید» شکسته می‌شود

مقاومت مدیران در مقابل اجرای سند «رونق تولید» شکسته می‌شود
استاندار کرمانشاه با بیان اینکه مدیران باید طبق مصوبات سند «رونق تولید» عمل کنند، گفت: مقاومت در مقابل اجرای این سند شکسته می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، هوشنگ بازوند ظهر امروز پنج شنبه در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمانشاه اظهار داشت: بالا بودن نرخ بیکاری در استان امتیاز بالایی نیست بلکه یک نقطه ضعف است چرا که یک سرمایه گذار برای سرمایه گذاری به نرخ بیکاری توجه بسیار دارد و اگر این نرخ بالا باشد سرمایه گذاری برای او توجیه اقتصادی ندارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,

وی افزود: اگر نرخ بیکاری پایین می‌آید به جای اینکه خبر مثبت را اعلام کنیم و مردم را امیدوار کنیم آن‌را نقد می‌کنیم، چرا زمانی که نرخ بیکاری بابای استان را اعلام کردند هیچ حرفی نداشتیم.

,

استاندار کرمانشاه بیان داشت: در استان کرمانشاه اگر نرخ بیکاری کاهش پیدا کرده توسط همان مرجعی که یک زمان نرخ بیکاری استان ۲۱ درصد اعلام شد، بیان شده است.

,

این مسئول عنوان کرد: کاهش نرخ بیکاری در فصل بهار طبیعی است چرا که مردم در حال جنب و جوش در سال جدید هستند و این کاهش نرخ بیکاری در همه استان‌ها طبیعی است.

,

بازوند عنوان کرد: ملموس نبودن کاهش نرخ بیکاری بخاطر این است که کاهش این میزان از حجم بالایی بیکاری که در استان وجود دارد خیلی به چشم نمی‌آید ما بعد از انقلاب با رشد صعودی نرخ بیکاری مواجه بودیم و الان این مقدار کاهش شاید خیلی ملموس نباشد.

,

وی ادامه داد: برای کاهش یک درصد نرخ بیکاری باید ۸۰۰۰ شغل خالص و ۱۵ هزار شغل ناخالص ایجاد کنیم.

,

استاندار کرمانشاه گفت: مگر می‌شود یک بازار ۵ هزار میلیاردی پس از زلزله در ستان ایجاد شود بعد کسب بگوید روی نرخ بیکاری تأثیری نداشته است.

,

این مسئول خاطر نشان کرد: در سال ۹۶ و ۹۷ قراردادهایی که با بخش خصوصی داشتیم ۱۶۰ درصد رشد داشته است همچنین با افزایش مشارکت اقتصادی و بهبود فضای کسب و کار مواجه بودیم که همه اینها گواه بر پایین آمده نرخ بیکاری هستند.

,

وی اذعان داشت: یکی از سیاست‌های مجموعه مدیریتی استان ایجاد فرصت در استان است و باید بتوانیم فرصت‌هایی را در راستای توسعه استان ایجاد کنیم حال مدیران و مردم تا چه اندازه می‌توانند از آن فرصت‌ها استفاده کنند بستگی به تلاش آنها و راهبری ما دارد.

,

بازوند افزود: در نوروز امسال پایتخت نوروزی را در استان برپا کردیم که اثرات آن را در عید فطر شاهد بودیم که جای خالی برای گردشگران نداشتیم و همه اینها بخاطر ایجاد فرصتی است که مهیا کردیم.

,

این مسئول بیان داشت: اگر بخواهیم رونق مسکن را در این کرمانشاه ایجاد کنیم بدون شک کلان شهر شدن این کرمانشاه در آن بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

,

وی همچنین به برپایی جشنواره پویا نمایی در استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: در این جشنواده فرصتی دست داد که استان ما ۱۰ روز بر روی آنتن کشور و حتی جهان باشد و مدیران به نحوی استان کرمانشاه را معرفی کردند.

,

بازوند ابراز داشت: رویداد ۲۰۲۰ نیز برای معرفی ظرفیت‌های استان فرصت بسیار مغتنمی است و به دنبال این هستیم که کرمانشاهیان مقیم خارج از کشور را به این برنانه دعوت کنیم و فرش قرمزی برای آنها پهن کنیم تا سرمایه گذاری در استان ایجاد شود.

,

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه با اعتبارات دولتی نمی‌توان در استان توسعه ایجاد کرد، گفت: اما می‌توان با برداشتن موانع سر راه سرمایه گذاران رسیدن به توسعه اقتصادی را محقق کنیم.

,

بازوند یادآور شد: مدیران باید طبق مصوبات سند رونق تولید عمل کنند و هر مدیری در مقابل سند رونق تولید مقاومت ایجاد کند قطع به یقین این مقاومت شکسته خواهد شد.

,

وی افزود: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری رونق تولید یعنی تسهیل گری مدیران، که باید نسبت به آن اهتمام ویژه داشته باشیم.

,

این مسئول گفت: ️کشور با یک حجم عظیم نقدینگی در بخش خصوصی مواجه است و با تسهیلگری می‌توان از این منابع برای توسعه استان بهره گرفت.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه