اخبار داغ

اولین واکنش آمریکا به توقیف یک نفتکش در خلیج فارس؛

از توقیف کشتی در خلیج فارس مطلع هستیم!/ گزارش‌ها به دستمان رسیده است

از توقیف کشتی در خلیج فارس مطلع هستیم!/ گزارش‌ها به دستمان رسیده است
ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا که در بحرین مستقر است، اعلام کرد از گزارش‌های منتشر شده مبنی بر توقیف یک نفتکش در خلیج فارس، مطلع است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با گذشت تنها دقایقی از بیانیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مبنی بر توقیف یک فروند کشتی خارجی حامل سوخت قاچاق، این مسئله به تیتر نخست رسانه‌های مهم جهان تبدیل شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

شبکه «ان‌بی‌سی» یکی از این رسانه‌هاست که ضمن پوشش این خبر، با مقام‌های نظامی آمریکا نیز تماس گرفته و واکنش واشنگتن را در این ارتباط جویا شده است.

,

بر اساس این گزارش، ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا که در بحرین مستقر است، اعلام کرده که از گزارش‌های منتشر شده در رابطه با توقیف یک کشتی در خلیج فارس مطلع است. این ناوگان البته از اظهار نظر بیشتر در این رابطه خودداری کرده است.

,

پیش از این هم انگلیس به این خبر واکنش نشان داده و اعلام کرده بود که در تلاش است تا اطلاعات بیشتری در ارتباط با نفتکش توقیف‌شده، به دست آورد.

,

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز اعلام کرد روز یکشنبه یک کشتی خارجی که در حال قاچاق سوخت از ایران بوده، در جنوب جزیره لارک توقیف شده است. 

,

در هفته‌های اخیر اقدامات آمریکا از جمله اعزام ناو هواپیمابر و بمب‌افکن به منطقه و از سوی دیگر توقیف یک کشتی حامل نفت ایران توسط ارتش انگلیس، تنش‌ها در خلیج فارس را افزایش داده است. مقام‌های غربی ابراز نگرانی کرده‌اند که ممکن است ایران اقدام لندن را تلافی کند.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه