اخبار داغ

مسئول بسیج دانش آموزی استان قزوین اعلام کرد:

شرکت ۲۲۰۰ دانش‌آموز در طرح شهید "بهنام محمدی"

شرکت ۲۲۰۰ دانش‌آموز در طرح شهید "بهنام محمدی"
مسئول بسیج دانش آموزی استان قزوین گفت: در اردوی تابستانی طرح شهید بهنام محمدی ۵۵مدرسه متوسطه اول دختران و پسران و به تعداد ۲هزار و ۲۰۰نفر و از هر مدرسه ۴۰نفر در حال اجرا است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ رضا ابراهیمی امروز(پنجشنبه) در محل طرح اردویی شهید بهنام محمدی که در یانس آباد برگزار می‌شود در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرح شهید بهنام محمدی اساسی‌ترین طرح اعتلای بسیج و مربی محور است، در این راستا برای هر مدرسه سه مربی معرفی شده که از آبان ماه گذشته در مدارس حضور پیدا کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,
 
,
وی ادامه داد: مسجدمحوری ویژگی دیگر این طرح است، درواقع این طرح از مسجد آغاز شده و به مسجد ختم می‌شود و در 55مدرسه متوسطه اول دختران و پسران و به تعداد 2هزار و 200نفر و از هر مدرسه 40نفر در حال اجرا است.
,
 
,
رئیس سازمان بسیج دانش آموزی استان قزوین ابراز کرد: این طرح راهبرد و برنامه بلند مدت بین آموزش و پرورش و بسیج مستضعفین است و مجری کار نیز سازمان بسیج دانش آموزی است.
,
 
,
وی افزود: نزدیک کردن سه نهاد خانواده، مسجد و مدرسه در این طرح مدنظر است و در همین راستا جلسات مختلفی برای خانواده‌ها نیز برگزار شده است.
,
 
,
این مسئول عنوان کرد: این طرح برای پایه‌های هفتم به مدت شش سال و برای تمام دانش آموزان تا پایه دوازدهم ادامه دارد و بر اساس تربیت جوانان و بویژه دانش آموزان و تربیت 8تا 10میلیون دانش آموز مومن و انقلابی پای کار اجرا می‌شود.
,
 
,
وی ادامه داد: طرح در جهت اجرایی شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است و راهکاری تعمیق و تقویت مبانی اعتقادی دانش آموزان، انس هرچه بیشتر دانش آموزان و خانواده‌هایشان با مساجد است.
,
 
,
ابراهیمی اظهار کرد: اکنون بیشتر نمازگزاران مساجد افراد مسن هستند و قرار است در طی این طرح نوجوانان نیز به طور چشمگیر در مساجد حضور داشته باشند و توجه به نماز به عنوان ستون دین مورد توجه قرار گرفته است.
,
 
,
 
,
وی ادامه داد: این  اردوی تفریحی-مهارتی دارای اهدافی است و با اجرای بازی‌ها و مسابقات استعدادها شکوفا شده و دانش آموزان به خودباوری می‌رسند و مربی نیز ویژگی‌ها و روحیات دانش آموز را شناسایی می‌کند.
,
 
,
رئیس سازمان بسیج دانش آموزی استان قزوین گفت: تیراندازی، مچ اندازی، طناب زنی، طناب کشی ‌مسابقات چند گانه نقشه گنج، فوتبال، والیبال، ضرب ذهنی، هوش و ریاضی، شعر، روپایی، اجرای پانتومیم، آشپزی، چالش تعادل و حافظه سپاری حدیث، از جمله برنامه‌های طرح هستند.
,
 
,
وی ادامه داد: تقویت مسئولیت پذیری، ارتقای تعامل اجتماعی، الگوگیری از الگوهای ارزشی، صمیمیت میان دانش آموز و مربیان، مقابله با جنگ نرم دشمن از طریق الگو دهی و معرفی جلوه‌های عینی ایثار و مقاومت نیز ویژگی‌ها و اهداف این طرح را تشکیل می‌دهند و استعدادها شناسایی خواهد شد.
,
 
,
این مسئول عنوان کرد: با توجه به محوریت مساجد، ابتدا مسجد و مربی انتخاب شده و پس از آن مدارسی که در نزدیکی مساجد بودند برای شرکت در طرح درنظر گرفته شدند.
,
 
,
وی افزود: اکنون مدارس انتخابی در نقاط شهری هستند که شامل 13مدرسه در قزوین، 10مدرسه در تاکستان، 8مدرسه در بوئین زهرا، 8مدرسه در البرز، 4مدرسه در آوج و 4مدرسه در آبیک هستند که  25مورد آن‌ها دخترانه و 30مورد پسرانه هستند.
,
 
,
ابراهیمی اظهار کرد: برگزاری مسابقات علمی، طرح کتابخوانی، اردوهای یک روزه، استقرار روحانی در مدارس، گروه سرود با محوریت سرودهای انقلابی، مذهبی و بصیرتی، دسته عزاداری از مدرسه به مسجد، ساعات مطالعه درسی در مساجد، هیئت عزاداری، دسته شادی از مدرسه به مسجد از جمله برنامه‌های این طرح طی سال تحصیلی است.
,
 
,
وی تاکید کرد: اگر پس از شش سال 20درصد دانش آموزان جذب مسجد شود به هدف مورد نظر دست پیدا کرده‌ایم. 165مربی طرح در یکم مرداد ماه برای توانمندسازی و قدردانی به مشهد مقدس اعزام خواهند شد.
,
 
,
 
,
مونا مرادی نیز در این جلسه ابراز کرد: این طرح با هدف ایجاد ویژگی‌های فردی و اجتماعی و تربیت نسل نوجوان هماهنگ با تمدن اسلامی را دارد.
,
 
,
وی ادامه داد: در مرحله اول دانش آموزان باید عالم و اهل فکر می‌شدند که این روند در مدرسه با برگزاری دوره‌های علمی انجام شده است، کارآمدی و توانمندی نیز هدف دوم این برنامه است و با این مبنا چالش‌هایی طراحی شده است.
,
 
,
مسئول اجرایی اردو اظهار کرد: در راستای کار تیمی دانش آموزان به تیم‌های مختلف تقسیم بندی شده و تحت نظر مربی چالش‌هایی را انجام می‌دهند که طبخ غذا از جمله آن‌ها است.
,
 
,
وی ادامه داد: همچنین چالشی چند مرحله‌ای با بخش‌های هیجانی و علمی طراحی شده که در هر مرحله دانش آموزان امتیاز کسل می‌کنند و در پایان گنجی در اردوگاه پنهان شده که با توجه به امتیازهای کسب شده و بصورت تیمی و با راهنما به آن که با محوریت حدیث و عفاف و حجاب است دست می‌یابند.
,
 
,
این مسئول عنوان کرد: درنهایت به دلیل دغدغه‌های ایجاد شده و بدون دخالت مربی خود دانش آموزان درباره عفاف و حجاب بحث می‌کنند.
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه