اخبار داغ

سفر درمانی شیخ زکزاکی به هند در دادگاه نیجریه بررسی می‌شود

سفر درمانی شیخ زکزاکی به هند در دادگاه نیجریه بررسی می‌شود
دادگاه عالی نیجریه قرار است به درخواست شیخ زکزاکی برای سفر درمانی و پزشکی رسیدگی کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هوسا تی وی، درخواست شیخ زکزاکی، رهبر زندانی شیعیان نیجریه و همسرش برای انجام یک سفر درمانی و پزشکی در دادگاه عالی نیجریه مطرح شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

گفته شده سفر درمانی مورد نظر شیخ زکزاکی به هند خواهد بود.

,

به گفته منابع محلی روز پنج‌شنبه دادگاه عالی ایالت کادونا در نیجریه برای رسیدگی به پرونده شیخ «ابراهیم زکزاکی» رهبر نهضت اسلامی این کشور تشکیل شد و وکلای پرونده به قاضی دادگاه اعلام کردند با توجه به بیماری و ناتوانی شیخ زکزاکی در پیمودن پله‌های دادگاه وی در بیرون دادگاه حضور دارد.

,

در این دادگاه درخواست شیخ زکزاکی برای سفر درمانی به هند اعلام شد که بنا بر اعلام منابع مطلع، دادگاه صدور حکم را به جلسه بعدی در روز دوشنبه (۷ مرداد) موکول کرد.

,

سال ۲۰۱۵ نیروهای امنیتی و ارتش نیجریه با حمایت رژیم آل‌سعود با یورش به حسینیه شیعیان در شهر «زاریا» بیش از هزار نفر را کشتند که برخی منابع شمار شهدا را تا ۲ هزار نفر هم نوشته‌اند.

,

در آن حمله شیخ زکزاکی به شدت زخمی شد و ۴ فرزندش نیز به شهادت رسیدند از آن زمان تا کنون زکزاکی و همسرش همچنان در زندان به سر می‌برند و علی‌رغم حکم دادگاه عالی نیجریه برای آزادی وی، دولت نیجریه او را آزاد نکرده است.

,

طی چند روز گذشته، گزارش‌های متعددی از وخامت حال شیخ زکزاکی منتشر شده است. بر اساس گزارش‌ها و به گفته تیم پزشکی معالج شیخ زکزاکی در زندان عمداً دچار مسمومیت شده است.

,

شواهد حاکی از آن است که وضعیت جسمانی شیخ زکزاکی به دلیل وجود سرب بالا در خون و عدم مداوا و مشکلات پزشکی دیگر ناشی از شکنجه، در وضع اورژانسی و بسیار وخیم قرار دارد.

,

هفته گذشته فرزند شیخ زکزاکی نیز با انتشار نامه‌ای برای چندمین بار از توطئه رژیم وابسته نیجریه برای به شهادت رساندن پدرش خبر داده و نوشته «تقریباً همه گزینه‌ها برای نجات جان پدرم از دست رفته است.»

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه