اخبار داغ

با حضور 14 استان در یاسوج؛

بازی‎های بومی و محلی بسیجیان کشور برگزار شد+تصاویر

بازی‎های بومی و محلی بسیجیان کشور برگزار شد+تصاویر
معاون تربیت بدنی سپاه فتح در خصوص برگزاری بازی های بومی و محی به میزبانی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: مسابقات بومی و محلی بسج کشور در قالب 195 ورزشکار از 15 استان مختلف کشور به میزبانی کهگیلویه و بویراحمددر شهر یاسوج به مدت 3 روزبرگزار میشود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از صبح زاگرس؛ معاون تربیت بدنی سپاه فتح در خصوص برگزاری بازی های بومی و محی  به میزبانی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: مسابقات بومی و محلی بسیجیان کشور در قالب 195 ورزشکار از 15 استان مختلف کشور به میزبانی کهگیلویه و بویراحمد در شهر یاسوج به مدت 3 روز برگزار می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

سرهنگ سیدهادی سیدی گفت: مراسم از روز 26 تیرماه آغاز و تا ظهر جمعه ادامه داشته و در این روز اختتامیه خواهد بود، این مسابقات  در 4 رشته اصلی شامل دان پلان( کلکله برد به زبان محلی)، هفت سنگ، کشتی محلی، طناب کشی خواهد بود و همچنین شامل 4  رشته فرعی شامل چوب کشی، پرش طول، الختر، لیلی است.

,

وی افزود: این مسابقات با حضور 14 استان شامل کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، زنجان، قزوین، فارس، هرمزگان، لرستان، کرمان، اصفهان، خوزستان، مازندران، کرمانشاه، مرکزی و همدان برگزار می شود.

,

معاون تربیت بدنی سپاه فتح گفت: هدف از برگزاری این مسابقات تقویت فرهنگ های بومی و محلی و انتقال آداب و رسوم فرهنگ عشایری کهگیلویه و بویراحمد است و از طرفی سبب تبادلات فرهنگی بین استان کهگیلویه و بویراحمد با دیگر استان ها خواهد شد.

,

تصاویر تکمیلی در زیر آمده است:

, تصاویر تکمیلی در زیر آمده است:, تصاویر تکمیلی در زیر آمده است:,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه