اخبار داغ

در خطبه‎های این هفته نماز جمعه استان همدان مطرح شد؛

حج یک عبادت اجتماعی است

حج یک عبادت اجتماعی است
ائمه جمعه استان همدان با توجه به قرارگیری در ماه ذی القعده به اهمیت فریضه حج پرداختند و به همگان تاکید کردند که خانه خدا را خالی نگذارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهمدان, ائمه جمعه استان همدان در خطبه های این هفته نماز جمعه به تشریح اهمیت حج پرداختند و از همگان خواستند که فریضه مهم الهی را ترک نکنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهمدان,

امام جمعه موفت همدان: حج یک عبادت اجتماعی است
حجت الاسلام سیدهاشم موسوی, امام جمعه موقت همدان در خطبه های این هفته نماز جمعه همدان ضمن دعوت همگان به تقوی الهی به بحث عبودیت در دیدگاه امام صادق (ع) پرداخت و گفت:عبودیت دارای سه رکن است هر کس از زنان و مردان این سه رکن را داشته باشد به مقام عبودیت و بندگی حقیقی راه پیدا کرده است.

, امام جمعه موفت همدان: حج یک عبادت اجتماعی است, امام جمعه موفت همدان: حج یک عبادت اجتماعی است,
,

وی ادامه داد: رکن اول بندگی این است که بنده ملکیت برای خودش قائل نشود و نباید بنده ملک و مالی داشته باشد.

,

امام جمعه موقت همدان افزود: رکن دوم این است که بنده برای خودش تقدیر نکند چون مدبر همه چیز خداست و رکن سوم این است که تمام مشمولیت و همت بنده به امر نهی خدا باشد.

,

وی با اشاره به احادیثی از امام علی (ع) تاکید بر استفاده صحیح از عمر کرد و گفت: امام علی (ع) در بیانی فرمودند که تمام نفس های بنده جز عمرش است پس این اجزای عمرت را در غیر خدا صرف نکن زیرا فردای قیامت برای تو غم و غصه خواهد شد.

,

حجت الاسلام موسوی اظهار کرد: تقوی همچون پله های نردبان دارای درجات هست راه باز است بروید به ان درجه نهایی برسید.

,

وی در خطبه های دوم این هفته نماز جمعه همدان به تشریح مناسبت های هفته جاری پرداخت و گفت:
سالروز ارتحال موسس حوزه علمیه قم حاج شیخ عبدالکریم حائری است که از عمرش کوتاهش سود و منفعت فراوانی کسب کرد و دیگری هم  روز بزرگداشت حضرت آیت الله کاشانی است که بنابر گفته مقام معظم رهبری اگر ایشان نبودند مساله ملی شدن نفت در کشور ما پا نمیگرفت.

,
,

امام جمعه موقت همدان به اهمیت ماه ذی القعده پرداخت و گفت:این ماه, ماه حج و ایام مشرف شدن زنان و مردان با ایمان به سفر حج و مملکت وحی الهی است و تمام عبادات حج راز و رمزی دارد که پی بردن به آن راز و رمز بسیار سخت است.

,

وی اظهار کرد: امام علی (ع)  در کتاب شریف نهج البلاغه  در خطبه اول  در خصوص مساله حج صحبت کرده و فرموده اگر کسی عمدا به حج نرود خداوند لقب یهودی به او میدهد.

,

امام جمعه موقت همدان اظهار کرد: حج یک عبادت اجتماعی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

,

وی با بیان اینکه ترک حج عواقب سنگینی دارد گفت: اگر شما کوتاهی و این خانه از وجود شما خالی شود این را بدانید خداوند به شما عذاب میفرستد.

,

حجت الاسلام موسوی در ادامه با اشاره به بدعهدی غربی ها در بحث برجام گفت: اروپایی ها ۱۱ تعهد دادند و هنوز هیچ کدام از تعهداتشان را عمل نکردند این را ما همه میدانیم و مسولین محترم همه تجربه کردید.

,

وی ادامه داد:  اینها اینطور نیستند که آنچه که شما میگویید بپذیرند, اینها هیچی از دستورات شما را نمیفهمند و قبل ار ابنکه دشمن با شما بجنگد شما با دشمن بجنگید.

,

امام جمعه موقت همدان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص برجام گفت: پیاده شدن برجام لارمه اش این است که تمام تحریم ها برداشته شود و اینها همه چیز راتحریم کردند اما این ملت علوی در تمام سختی ها و تحریم ها صبر کردند.

,

وی در پایان با بیان اینکه تا مردم در صحنه هستند از هیچ تهدیدی نباید بترسید گفت: باید به معیشت این مردم مقاوم رسیدگی کنید زیرا این گرانی و وضع ناهنجار معیشتی مردم همه خدمات را تحت شعاع قرار میدهد.

,

امام جمعه ملایر: هر کسی قصد جاسوسی به حریم ایران را داشته باشد با پاسخ قاطع مواجه می شود.

, امام جمعه ملایر: هر کسی قصد جاسوسی به حریم ایران را داشته باشد با پاسخ قاطع مواجه می شود., امام جمعه ملایر: هر کسی قصد جاسوسی به حریم ایران را داشته باشد با پاسخ قاطع مواجه می شود.,

حجت الاسلام و المسلمین محمد باقر برقراری در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه ملایر به اهمیت حج در دین اسلام و آیات و روایات اظهار داشت: حج از اعمال بسیار سفارش شده در دین ما است و کسی که مستطیع شده است باید به حج مشرف شود.
وی به حجاج امسال عدم خرید در عربستان را توصیه کرد و گفت:  مکه و مدینه دست وهابیان بوده و حجاج عزیز با پول هایشان را خرج اقتصاد آنان نکنند.
امام جمعه ملایر تاکید کرد: از نظر اقتصادی نباید آب به آسیاب دشمن بریزیم.
وی با اشاره به دیدار ائمه جمعه سراسر کشور با رهبر انقلاب اظهار داشت: رهنمودهای رهبری در این دیدار از لحاظ محتوا، زمان خطبه و توجه به نیروهای بسیار مورد توجه بود.
وی گفت: نیروهای انقلاب اهل ایثار و از خودگذشتگی بوده و رهبری در این دیدار وظیفه نماز جمعه و تریبون را حفظ و تقویت نیروهای انقلابی دانستند.
حجت الاسلام برقراری به توقیف نفت ایران توسط انگلیس بیان کرد: این اقدام دزدی آشکار دریایی است و همانگونه که رهبری تاکید کردند این اقدام قطعا بی جواب نمانده و ایران پاسخ آن را خواهد داد.
وی  توقیف نفتکش حامل نفت قاچاق توسط سپاه را یکی از پاسخ های ایران دانست: این امر وجهه قانونی داشته چرا که  نفت ایران در حال قاچاق شدن بوده و از مجرای قانونی مجوزهای لازم گرفته شده بود و این نفتکش با یک میلیون لیتر سوخت توقیف شد.
امام جمعه ملایر به سرنگونی پهپادهای دشمن و آمریکایی توسط ایران اشاره و بیان کرد:  هر کسی قصد جاسوسی و تجاوز به حریم ایران را داشته باشد قطعا با پاسخ قاطع ایران مواجه می شود.
وی به تبلیغات رسانه ای آمریکا و ترامپ درباره سرنگون کردن پهپاد ایرانی تصریح کرد: این مسئله دروغی دیگر از ترامپ است. و خود آمریکایی ها هم به این امر واقفند و وزارت خارجه و سپاه اعلام کردند که هیچ پهپادی از ایران سرنگون نشده است و حتی پهپادی که ترامپ اعلام کرده به سلامت ماموریتش را انجام داده و بازگشته است.
حجت الاسلام برقراری ثبات قیمت دلار و توجه به کالاهای اساسی را امیدی در کار مسئولین کشور دانست و بیان کرد: نمایشگاه الکامپ نشان می دهد به برکت مهندسین در اوج تحریم ما هر روز قوی تر شده و وارداتمان کمتر شده است.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

امام جمعه اسدآباد: هنوز دولت اسلامی مدنظر امام(ره) شکل نگرفته است

, امام جمعه اسدآباد: هنوز دولت اسلامی مدنظر امام(ره) شکل نگرفته است, امام جمعه اسدآباد: هنوز دولت اسلامی مدنظر امام(ره) شکل نگرفته است,

حجت‌الاسلام سیدموسی حسینی در خطبه های نماز جمعه شهر اسدآباد باتأکید بر رعایت تقوای الهی و دوری از گناهان، اظهار کرد: مصداق خاصیت بندگی خداوند که انسان را دارای قدرت می کند ، تسلط بر هواهای نفسانی است.

,

وی بااشاره به نهج البلاغه، گفت: همنشین و همراه اثر بخش است و باید با آدم هوسران ننشست بلکه با کسانی بنشینیم که پرهیزگار هستند و مارا به خدا نزدیک می‌کنند.

,

وی بااشاره به تأسیس تشکیل شورای نگهبان و عظمت آن، گفت: اسلامیت قوانین و جمهوریت ما با وجود این شورا بر پاست‌ .

,

امام جمعه اسدآباد با بیان اینکه شورای نگهبان زخم زبان های زیادی در طول انقلاب به خود دیده و مورد هجمه نااهلان قرار گرفته است، افزود: در استانه انتخابات ۹۸ ممکن است این توهین و تهمت ها به این شورا بیشتر باشد و ابهت و جایگاه آن باید همیشه ماندگار باشد‌.

,

وی تصریح کرد: هرکسی نباید به خانه ملت راه بیابد، باید انقلابی ها و انانی که می توانند انقلاب را حافظ باشند، وارد مجلس شود.

,

حسینی مجد تأکید کرد: نباید شورای نگهبان تحت تأثیر احزاب قرار بگیرد و در برابر توهین و تهمت ها مغلوب شود.

,

رئیس نظارت و بازرسی شورای نگهبان استان همدان در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه اسدآباد، بااشاره سی و نهمین سالروز تشکیل شورای نگهبان، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ثمره خون صدها هزار شهید از صدر اسلام تاکنون است که این انقلاب هدف نیست بلکه آنچه باید به آن برسیم، انقلاب و حکومت مهدوی است.

,

حجت‌الاسلام جلال مرادی با بیان اینکه نمونه حکومت و نظام اسلامی ایران در تاریخ وجود نداشته است، گفت: دشمنان توطئه های زیادی بر علیه این نظام داشتند اما تاکنون موفق نبوده اند البته هنوز دشمن از دشمنی خود دست بر نداشته است.

,

وی با بیان اینکه نگهبانان و ناظرانی باید باشند که نظام اسلامی را دفاع و مراقبت کنند،  افزود: ما بعداز ۴۰ سال از عمر انقلاب اسلامی، هنوز  دولت اسلامی مدنظر امام ره را وجود ندارد،  البته دولت اسلامی به معنای عام آن نه فقط قوه مجریه؛

,

رئیس نظارت و بازرسی شورای نگهبان استان همدان بااشاره به وضعیت امروز جامعه و مشکلات اقتصادی، تصریح کرد: نسل امروزی ما قبل از انقلاب را ندیده اند و دشمن می‌خواهد قبل از انقلاب اسلامی را گل و بلبل نشان دهد و این انقلاب را هدف قرار داده است.

,

وی اشاره به پیشرفت علمی و دفاعی نظام اسلامی، گفت: دشمن هدفش این است که همه واقعیت های نظام را وارونه نشان دهد و با دروغ پردازی در پیام رسانی های خارجی هدفشان را دنبال می کنند.

,

مرادی تصریح کرد: با وجود شورای نگهبان هیچ قانونی نمی‌تواند غیر اسلامی باشد ، و باید آن را قانون اساسی برای ما مشخص کرده است.

,

وی بااشاره به اینکه شورای نگهبان با تأیید صلاحیت افراد ، از ورود ناخالصی‌ها و نامحرومان به مجلس جلوگیری می کند،  اذعان داشت: متأسفانه مجلس و دولت ما می‌توانست سیاست‌های کلی انتخابات که از سوی رهبر در مهرماه ۹۵ ابلاغ شد را زودتر به نتیجه برساند که به انتخابات امسال نرسید بنابراین صلاحیتها براساس سیاستهای قبلی است.

,

مرادی بااشاره به اینکه باید براساس فرمایشات رهبر انقلاب افراد انقلابی دارای جایگاه شوند، افزود: باید در انتخابات امسال به افراد حزب اللهی و انقلابی نگاه کنیم و انتخاب خود را داشته باشیم.

,

امام جمعه گل تپه: آمریکا به زودی با دستان ترامپ دچار فروپاشی خواهد شد

, امام جمعه گل تپه: آمریکا به زودی با دستان ترامپ دچار فروپاشی خواهد شد, امام جمعه گل تپه: آمریکا به زودی با دستان ترامپ دچار فروپاشی خواهد شد,

حجت الاسلام ابراهیم موسوی امام جمعه بخش گل تپه در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن سفارش  همگان به رعایت  تقوای الهی اظهار داشت:باید مواظب باشیم، تقوا مهم است، هم برای دنیا وهم برای آخرت ما، جوانان ماباید درفضای مجازی تقوا داشته باشند.

,

وی با اشاره به جایگاه نماز جمعه در جامعه اسلامی افزود: اجتماع مومنان در نماز جمعه زمینه ساز همدلی وتطهیرقلوب ونزدیکی مردم به همدیگر است.

,

امام جمعه گل تپه در ادامه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص تریبون های نماز جمعه گفت :نماز جمعه یادگار امام وشهداست باید قدر این نماز را دانست و جایگاه و اهمیت نماز جمعه حضور حداکثری مردم را می طلبد.

,

خطیب نماز جمعه گل تپه ضمن اشاره به بیست و چهارمین جلسه ائمه جمعه در تهران بیان کرد:کشور رو به عزت است  ودشمنان هیچ آسیبی به این انقلاب نمی تواند بزنندایران بخاطر توقیف کشتی نفتکش  تلافی سختی خواهد کرد‌ و وعده ما به شما نابودی و فروپاشی آمریکا به دستان ترامپ خواهد بود.

,

موسوی با اشاره به  دستاوردهای برجام اضافه کرد:چندین ماه از برجام گذشته اما طرف مقابل هیچ گونه عملی نسبت به تعهداتش  نداشته و این  پرویی  محض آن هاست که به ایران می گویند که باید به تعهداتش عمل کند.

,

موسوی در پایان با اشاره به اقدام نابخردانه انگلیس خاطر نشان کرد:با توجه به تاریخ میبینیم که انگلیس با ایران چه کرده  واین لقب روباه پیر که به آن داده اند در چهره آن نمایان است.

,

امام جمعه شیرین سو: در مبارزه با فساد قوه قضاییه باید اقدام جهادی داشته باشد

, امام جمعه شیرین سو: در مبارزه با فساد قوه قضاییه باید اقدام جهادی داشته باشد, امام جمعه شیرین سو: در مبارزه با فساد قوه قضاییه باید اقدام جهادی داشته باشد,

حجت الاسلام علی اکبر منصوری خطیب نمازجمعه بخش شیرین سودرخطبه دوم نمازجمعه این بخش اظهارکرد:یکی ازبخشهای مهم تقواپرداخت زکات است و تقوای مالی یعنی مواظب باشیم به اموالمان حرام ورود نکند و یکی از جاهایی که باید تقوای مالی را رعایت کنیم در بحث پرداخت زکات است.

,

وی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب با ائمه جمعه سراسر کشور افزود: اولین پیام و جواب ایران در مقابل دزدان دریایی توقیف کشتی قاچاق حامل سوخت خارجی بود و از این پس هیچ کشتی حق ورود و خروج بدون اجازه ایران را ندارد.

,

منصوری همچنین ضمن تشریح جلسه مشترک ائمه جمعه با ریس قوه قضاییه گفت: ایشان بیان داشتند که در بحث مبارزه با فساد اقتصادی ،منافذ قانونی در فساد اقتصادی باید از بین برود که قوه مقننه باید قانونگذاری درست داشته باشد و اصلاح بسترهای فساد را نیز قوه مجریه از بین ببرد و در مبارزه با فساد نیز قوه قضاییه باید اقدام جهادی داشته باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه