اخبار داغ

آیت‌الله امامی کاشانی در نماز جمعه تهران:

آمریکا هیچ زمانی این‌قدر ذلیل نبوده است/ باید از انگلیس شکایت کنیم

آمریکا هیچ زمانی این‌قدر ذلیل نبوده است/ باید از انگلیس شکایت کنیم
امام جمعه موقت تهران بابیان اینکه آمریکا با عهدشکنی در برجام موجب خجالت و ذلت ملت آمریکا شد، گفت: هیچ زمانی آمریکا تا این حد ذلیل و شکست خورده نبوده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آیت‌الله امامی کاشانی در نماز جمعه این هفته تهران که در مصلای امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار کرد: افراد جامعه باید در حق یکدیگر ایثار کنند و خدمت نمایند بخصوص در شرایط موجود که دشمن از نظر اقتصادی و سیاسی به مردم فشار می آورد. همه مکلف به کمک به یکدیگر هستیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی تصریح کرد: مسئولان تکلیف دارند که میز اداره خود را به امام زمان عرضه کنند، اتاق کارشان را به امام زمان عرضه کنند، کالا، وقت و زمان خود را به آن حضرت عرضه کنند و ببینند آیا امام عصر راضی هستند این میز و صندلی باشد اما در راه کمک به خلق خدا به کار نرود.

,

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: آیا امام زمان راضی است که فردی مسئول باشد اما نسبت به مسئولیت خود سستی و سهل انگاری کند و به مشکلات مردم توجه نکرده و به دنبال راهکارهای حل مشکلات مردم نباشد.

,

امامی کاشانی با اشاره به نقض تعهدات اروپا در برجام گفت: اروپا به هیچ‌یک از تعهدات خود در قبال برجام عمل نکرده است. آمریکا هم که با عهد شکنی موجب خجالت و ذلت ملت آمریکا شد. هیچ زمانی آمریکا تا این حد ذلیل و شکست خورده نبوده است.

,

امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: دولت جمهوری اسلامی ایران در پی عدم اجرای برجام از سوی اروپا و آمریکا اعلام کرد که تعهدات ایران در برجام کاهش می یابد و در این راستا ۶۰ روز به اروپا و آمریکا مهلت دادیم.

,

وی ادامه داد: تعهدات ایران در برجام بر پایه تعهدات اروپا و آمریکا بود، این سقف باید روی دیوار و ستونی بنا شود که تعهدات آمریکا و اروپا است. آمریکا و اروپا به تعهدات خود عمل نکردند و جمهوری اسلامی حرکتی قانون انجام داد که دنیا آن را قبول دارد.

,

آیت الله امامی کاشانی با اشاره به توقیف نفتکش جمهوری اسلامی ایران توسط دولت انگلیس در جبل الطارق گفت: توقیف نفتکش ایرانی بر خلاف تمامی قوانین بین المللی بوده است. جمهوری اسلامی باید به سازمان ملل متحد شکایت کند و صاحبان کشتی می‌توانند به دادگستری اروپا شکایت کنند.

,

وی ادامه داد: قیام آیت الله کاشانی علیه انگلستان در راستای ملی شدن نفت بود اما این حرکت را خاموش کردند تا به عصر امام خمینی (ره) رسید و نهضت ملت ایران آغاز شد و به نتیجه رسید. انقلاب اسلامی راهی درست و حق بود و در برابر ظلم و فساد ایستاد، امروز هم مقام معظم رهبری راه امام خمینی را با قوت هرچه بیشتر ادامه می دهند.

,

امام جمعه موقت تهران گفت: دشمن از هر طرف ما را احاطه کرده است، قرآن کریم در این شرایط به ملت ایران و ملت ها آرامش می‌دهد و می‌فرماید فالصبر انّ العاقبه للمتقین.

,

وی ادامه داد: عالم شیعه شیخ زکزاکی در زندان در وضعیت سخت و بدی به سر می برد. در نماز جمعه برای عافیت ایشان دعا می‌کنیم. خدایا ایشان را لباس عافیت عطا فرما و دشمنان اسلام، عدالت، پاکی و فضیلت را در هر کجا نابود کن.

,

بنابر گزارش مهر، امامی کاشانی ادامه داد: در ملاقاتی که ائمه جمعه با رهبر انقلاب داشتند ایشان و بر لزوم توجه به جوانان و نوجوانان تاکید کردند. توجه کردن به جوانان که آینده کشور به دست آنان است بسیار اهمیت دارد. باید تقوا در میان جوانان احیا شود. اوضاع و احوال خیابان‌ها، کوچه‌ها و دانشگاه ها باید اصلاح شود.

,

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: دختران و پسران باید ببینند اسلام چه می‌گوید. قرآن به پسران جوان می‌فرماید: «چشمان خود را پایین بیاندازید و به زنان فرماید شما هم خود را حفظ کنید.»

,

وی اظهار داشت: رهبر انقلاب تاکید دارند که دشمن همه چیز ما را هدف قرار داده است می خواهد فساد و بی بند و باری را در کشور رایج کند. اگر جوانان ما به سمت بی‌بندوباری بروند، دشمن بر ما مسلط می‌شود.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه