اخبار داغ

گزارش دانا از گاف بزرگ پرزیدنت ترامپ در ماجرای اسقاط یک پهپاد در خلیج فارس؛

رئیس جمهور آمریکا بازهم مورد تمسخر قرار گرفت/ ناتوانی آمریکا در اثبات ادعای ترامپ بازتاب بین المللی پیدا کرد

رئیس جمهور آمریکا بازهم مورد تمسخر قرار گرفت/ ناتوانی آمریکا در اثبات ادعای ترامپ بازتاب بین المللی پیدا کرد
اظهارات سردار شکارچی، سخنگوی ارشد نیرو‌های مسلح مبنی‌بر تکذیب ادعای شب گذشته ترامپ درباره سرنگونی پهپاد ایرانی در آب‌های خلیج‌فارس به شکل گسترده در رسانه‌های بین‌المللی همچون گاردین، دویچه‌وله، بی‌بی‌سی و همچنین رسانه‌های منطقه‌ای بازتاب پیدا کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رئیس جمهوری آمریکا شب گذشته مدعی شده بود که نیروهای نظامی این کشور در تنگه هرمز، یک فروند هواپیمای بدون سرنشین «ایرانی» را در فاصله حدوداً یک کیلومتری یک ناو آمریکایی هدف قرار داده‌اند.

محمد جواد ظریف نیز در واکنش به سخنان ترامپ با اعلام اینکه ادعای سقوط پهپاد ایرانی در تنگه هرمز، در حال بررسی است، گفت: هنوز ما هیچ اطلاعی نداریم که پهپادی از دست داده باشیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,

 

,

در این بین با گذشت یک روز از این حادثه و اظهارات مقامات عالی رتبه کشوری و لشکری جمهوری اسلامی ایران، مشخص شد که هیچ پهپادی از ایران در خلیج فارس دچار مشکل یا اسقاط نشده و همه پهپادهای ایران به سلامت به آشیانه خود بازگشته اند.

,

 

,

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح ادعای ترامپ درباره سرنگونی پهپاد ایرانی را تکذیب کرد

بلافاصله پس از طرح این ادعا از سوی رئیس جمهوری آمریکا سرتیپ پاسدار شکارچی سخنگوی ارشد نیروهای مسلح اعلام کرد: بر خلاف ادعای واهی و برخاسته از توهم ترامپ، تمامی پهپادهای متعلق به جمهوری اسلامی ایران در منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز از جمله پهپاد مورد نظر رئیس جمهور آمریکا پس از انجام ماموریت شناسایی و کنترل برنامه ریزی شده به سلامت به پایگاههای خود بازگشته‌اند

, سخنگوی ارشد نیروهای مسلح ادعای ترامپ درباره سرنگونی پهپاد ایرانی را تکذیب کرد,
,
, سخنگوی ارشد نیروهای مسلح اعلام کرد, سخنگوی ارشد نیروهای مسلح اعلام کرد,

 

,

ترامپ بازهم به تمسخر گرفته شد

, ترامپ بازهم به تمسخر گرفته شد,

از سوی دیگر پس از ادعای اخیر رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر انهدام یک پهپاد ایرانی توسط ناو آمریکایی در خلیج فارس و تکذیب این ادعا از سوی سخنگوی نیروهای مسلح ایران، بخشی از اظهارات جالب سردار حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه در یک برنامه تلویزیونی که سال گذشته منتشر شده بود، مورد توجه کاربران شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته و بصورت گسترده در این شبکه ها دست‌به‌دست می شود. سردار حاجی‌زاده در بخشی از این برنامه گفته بود: آمریکایی ها در خلیج‌فارس از ترسشان گاهی توهم می‌زنند که هواپیمای ایرانی بالای سرشان است!

,

 

,

کنایه سنگین عراقچی

, کنایه سنگین عراقچی,

معاون وزیر امور خارجه در واکنش به ادعای ترامپ مبنی بر ساقط شدن پهپاد ایرانی گفت: ما هیچ پهپادی را نه در تنگه هرمز و نه در هیچ جای دیگر از دست نداده‌ایم.

معاون وزیر امور خارجه در صفحه شخصی خود در توییتر در واکنش به ادعای ترامپ نوشت:

«ما هیچ پهپادی را نه در تنگه هرمز و نه هیچ جای دیگر از دست نداده ایم، نگرانم که ناو یو اس اس باکسر اشتباهی یکی از پهپادهای خودشان را هدف قرار داده باشد!.»

,
,
,
,
,

 

,

بازتاب بین‌المللی تکذیب ادعای ترامپ درباره سرنگونی پهپاد ایرانی

اظهارات سردار شکارچی، سخنگوی ارشد نیرو‌های مسلح مبنی‌بر تکذیب ادعای شب گذشته ترامپ درباره سرنگونی پهپاد ایرانی در آب‌های خلیج‌فارس به شکل گسترده در رسانه‌های بین‌المللی همچون گاردین، دویچه‌وله، بی‌بی‌سی و همچنین رسانه‌های منطقه‌ای بازتاب پیدا کرده است. واکنش سریع ایران در تکذیب ادعای آمریکایی‌‌ها، سرعت نشر خبر جعلى سرنگونی پهپاد ایرانی را در رسانه‌های بین‌المللی گرفت و ناتوانى آمریکا در اثبات ادعاى رئیس‌جمهور این کشور را به جهان نشان داد.

, بازتاب بین‌المللی تکذیب ادعای ترامپ درباره سرنگونی پهپاد ایرانی,
,
,


واکنش سپاه به ادعای ترامپ

,
, واکنش سپاه به ادعای ترامپ,

روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پی ادعای واهی و دروغین شب گذشته ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا مبنی بر سرنگون ساختن یک پهپاد ایرانی توسط ناوچه تهاجمی آبی-خاکی «یو اس اس باکسر» این کشور در تنگه هرمز و تکذیب آن توسط ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، در بیانیه ای اعلام کرد: به زودی تصاویر پهپادهای سپاه از ناوچه "یو اس اس باکسر" آمریکایی که مدعی سرنگون ساختن یک پهپاد ایرانی در روز گذشته (پنجشنبه) بر فراز تنگه هرمز شده است را منتشر خواهیم کرد تا دروغ و بی پایه و اساس بودن این ادعا در معرض افکار عمومی جهانیان قرار گیرد.

,

 

,

با شرایط به وجود آمده به نظر می رسد یکبار دیگر آمریکا و ترامپ رئیس جمهور این کشور در ادامه ادعاهای واهی خود، گافی به مراتب بزرگ تر از گذشته از خود بروز داده اند که می تواند بیش از پیش موجبات تضییع چهره رئیس جمهور آمریکا را در رسانه های جهان فراهم سازد. این اشتباه بزرگ نه تنها نشان از ضعف آمریکایی ها در منطقه دارد، بلکه حتی این گاف جهانی ممکن است دامن گیر ترامپ در انتخابات 2020 نیز باشد.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه