اخبار داغ

امام جمعه قم:

مسئولان با دیپلماسی مقاومت جواب راهزنی انگلستان را بدهند

مسئولان با دیپلماسی مقاومت جواب راهزنی انگلستان را بدهند
امام جمعه قم بر ضرورت پاسخگویی به راهزنی انگلستان خبیث تاکید کرد و گفت: مسئولان با دیپلماسی مقاومت جواب راهزنی انگلستان را بدهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  قم فردا، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، اظهار داشت: هفته گذشته شاهد برگزاری تجمع بزرگ عفاف و حجاب در 400 شهر کشور بودیم که مردم با شعار «حجاب حافظ حریم خانواده» در این راهپیمایی شرکت کردند.

وی این حضور مردم را حاوی پیام‌های زیادی دانست و ابراز داشت: مردم با این حضور خود نشان دادند که حجاب و عفاف را به‌عنوان یک واجب دینی قبول دارند و خواستار رفتار عفیفانه در جامعه هستند.

سعیدی تصریح کرد: مردم این پیام را نیز به مسئولان دادند که باید زمینه‌های لازم در مسیر تعمیق فرهنگ عفاف و حجاب در ادارات و سطح جامعه را فراهم کنند و بیش از این اجازه ناهنجاری را ندهند.

وی به دیدار اخیر مقام معظم رهبری با ائمه جمعه سراسر کشور را موردتوجه قرارداد و گفت: بیانات ایشان در این دیدار نشان داد که دیپلماسی مقاومت اثرگذاری خودش را در منطقه داشته و درواقع سخنان ایشان تابلوی اقتدار و پیشرفت نظام بود.

امام‌جمعه قم خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب بر حضور فعال جوانان مؤمن و انقلابی درصحنه‌های مدیریتی تأکیددارند و راه‌حل پیشرفت و توسعه کشور را اتکای به ظرفیت داخلی عنوان می‌کنند.

وی ادامه داد: بر همگان روشن است که حرکت در مسیر رشد و پیشرفت درگرو اجرایی شدن گفتمان رهبری در بین مسئولان و تبدیل این گفتمان به فرهنگ عمومی است.

سعیدی بر ضرورت پاسخگویی به راهزنی انگلستان خبیث تأکید کرد و گفت: برای پاسخ دادن به این راهزنی باید از دیپلماسی مقاومت استفاده شود چراکه دیپلماسی مقاومت پیشرفت همه‌جانبه کشور را به دنبال دارد و این دیپلماسی نوآور، برخوردار از خلاقیت و روحیه انقلابی است.

وی ادامه داد: هیچ‌کدام از مسئولان دل‌بسته بیگانگان نیستند و این مهم بارها ثابت‌شده است و باید در مقطع کنونی نیز انقلابی بودن خود را نشان دهند.

امام‌جمعه قم مقابله با توطئه دشمن را از دیگر شاخصه‌های دیپلماسی مقاومت دانست و افزود: دیپلماسی مقاومت، دیپلماسی عزت، حکمت، مصلحت و تحقق منافع ملی است و در این دیپلماسی اقتدار و بازدارندگی موردتوجه قرار دارد.

وی یادآور شد: دیپلماسی مقاومت آثار مختلفی بر جای دارد که ازجمله آن‌ها این است که نه جنگ رخ می‌دهد و نه ملت تن به ذلت می‌دهد و دست بیگانگان از منافع ملت قطع می‌شود.

سعیدی بسترسازی برای پیشرفت با اتکا به توانمندی داخلی را از دیگر ویژگی‌های دیپلماسی مقاومت دانست و گفت: در این دیپلماسی اقتدار ملت بر دشمنان ملموس می‌شود؛ تجربه نشان داده است که سیاست تهدید و فشار در ملت ایران اثر معکوس دارد.

وی بابیان اینکه مواجهه رهبری در خصوص تعرض به نفت‌کش ایرانی می‌تواند الگویی برای دیپلماسی مقاومت است تأکید کرد: امیدواریم که دستگاه دیپلماسی با تداوم کاهش تدریجی تعهدات و کوتاه کردن دست دشمنان از تعرض به منافع ملی، موضع مقتدرانه رهبری و ملت ایران را به رخ اروپایی‌ها بکشند.

امام‌جمعه قم در بخش پایانی سخنان خود انتصاب آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه به عضویت شورای نگهبان را تبریک گفت و برای ایشان آرزوی توفیق کرد.

سعیدی همچنین درگذشت آیت‌الله حائری رئیس موسسه دارالمعارف فقه اسلامی را تسلیت گفت و افزود: خدمات علمی و تبلیغی این عالم ربانی ذخیره‌ای برای آخرت خواهد بود.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه