اخبار داغ

در خطبه‎های نمازجمعه آذربایحان غربی مطرح شد؛

لزوم دغدغه‌مندی مدیران نسبت به نمازجمعه/ بهبود شرایط فرهنگی و حجاب در مناطق گردشگری مورد توجه متولیان باشد

لزوم دغدغه‌مندی مدیران نسبت به نمازجمعه/ بهبود شرایط فرهنگی و حجاب در مناطق گردشگری مورد توجه متولیان باشد
آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در شهرستانهای آذربایجان غربی برگزار و مطالبی درباره مباحث روز مطرح شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در سراسر شهرستانها و بخشهای آذربایجان غربی برگزار و ائمه جمعه مطالبی را درباره مباحث روز مطرح کردند که به شرح ذیل است:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

لزوم دغدغه‌مندی مدیران نسبت به نماز جمعه/ بهبود شرایط فرهنگی و حجاب در مناطق گردشگری مورد توجه متولیان باشد

, لزوم دغدغه‌مندی مدیران نسبت به نماز جمعه/ بهبود شرایط فرهنگی و حجاب در مناطق گردشگری مورد توجه متولیان باشد, لزوم دغدغه‌مندی مدیران نسبت به نماز جمعه/ بهبود شرایط فرهنگی و حجاب در مناطق گردشگری مورد توجه متولیان باشد,

حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ارومیه، با اشاره به سالروز تشکیل شورای نگهبان، حراست از قوانین جمهوری اسلامی ایران را وظیفه اصلی این شورا دانست و اظهار داشت: این نعمت عظیم را شاکریم و اهمیت شورای نگهبان بر همه مشخص است.

,

وی، در خصوص بیانات رهبر انقلاب در جمع ائمه جمعه سراسر کشور، عنوان کرد: هم ائمه جمعه و هم مسئولان و مردم باید به این بیامات دقت و عمل کنند.

,

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی، عنوان کرد: تعابیر استفاده شده در خصوص نماز جمعه در قرآن کریم و روایات اسلامی نشانه جایگاه والای این فریضه الهی است.

,

وی، ادامه داد: حرام بودن خرید و فروش به هنگام نماز جمعه، ممنوعیت سفر و لزوم همراهی زندانیان برای شرکت در نماز جمعه به هنگام حضور معصوم(ع) به عنوان امام جمعه بیانگر جایگاه و اهمیت این فریضه است.

,

حجت‌الاسلام قریشی، ۵ مردادماه به عنوان سالروز اقامه نخستین نماز جمعه در کشور به امامت آیت‌الله طالقانی را گرامی داشته و گفت: باید به بیانات رهبر انقلاب در خطبه معروف و در جریان فتنه ۸۸ توجه کنیم که نشان دهنده جایگاه والای نماز جمعه و خطبه‌های این فریضه بوده است.

,

وی، تاکید کرد: مجلس، دولت، شهرداران و شوراهای اسلامی شهر و دیگر دستگاه‌ها چه برنامه و قانونی برای نماز جمعه دارند؟ متاسفانه خدمات مسئولان برای نماز جمعه تاکنون چیزی نشان نمی‌دهد.

,

امام جمعه ارومیه، در بیان جایگاه نماز جمعه در جامعه امروز نیز بیان داشت: پس از یک هفته فعالیت روزانه مردم، تنها مکان برای بیان الزامات دینی و ارائه مباحث روز است. حتی بزرگان مسیحی گفته‌اند که اگر فرصتی همانند نماز جمعه داشتیم تمام جهان را تحت تاثیر قرار می‌دادیم.

,

وی، خاطرنشان کرد: مسئولان باید به موضوع نماز جمعه توجه کنند و در خصوص حضور در نماز جمعه ریا کنند تا همه تشویق شوند.

,

حجت‌الاسلام قریشی، ابراز داشت: چرا توجهی به امکانات اندک و ناچیز مصلای نماز جمعه نشده است؟ باید مدیران این رسیدگی را به اولویت تبدیل کنند.

,

وی، پرداخت زکات را جزو الزامات دینی بیان کرد و ابراز داشت: با توجه به بارندگی‌های مناسب طی سال جاری باید توجه بیشتری به پرداخت زکات شود تا شاهد نزول رحمت الهی باشیم.

,

نماینده ولی،فقیه در آذربایجان‌غربی، در بخش پایانی سخنان خود، به وضعیت دریاچه ارومیه و لزوم رعایت حجاب و عفاف در این محدوده نیز اشاره و عنوان کرد: مسئولان مربوطه نسبت به رسیدگی به وضعیت گردشگران و نیز تفکیک شناگران در دریاچه توجه جدی داشته و از رخ دادن برخی موارد غیرشرعی و غیرقانونی جلوگیری کنند.

,

وی، ضمن انتقاد از متولیان رسیدگی به محدوده‌های گردشگری، بر لزوم رسیدگی بیشتر به این اوضاع تاکید کرد.

,

بیان نکاتی در خصوص جایگاه معاد و خداشناسی از دیگر محورهای خطبه‌های امروز نماز جمعه ارومیه بود.

,

حمله پهبادی و موشکی به مقر گروهکهای تروریستی نشان از قاطعیت برخورد و قدرت سپاه بود

, حمله پهبادی و موشکی به مقر گروهکهای تروریستی نشان از قاطعیت برخورد و قدرت سپاه بود, حمله پهبادی و موشکی به مقر گروهکهای تروریستی نشان از قاطعیت برخورد و قدرت سپاه بود,

حجت الاسلام حسین فصیح نیا امام جمعه شاهین دژ در خطبه های امروز نماز جمعه ضمن دعوت نمازگزاران به تقوی الهی در ادامه مباحث معاد از هفته های گذشته به میوه های بهشتی اشاره کرد و گفت : در جواب این موضوع که چرا خداوند در آیات قرآن قبل از گوشت پرنده به میوه های بهشتی اشاره کرده بایست نگاهی اجمالی به مباحث علمی و پزشکی داشت و میبینیم که قبل از صرف غذا اگر میوه مصرف شود برای انسان دارای فواید زیادی است و انار،سیب،بِه،انگور و خرما جزء بهترین میوه هایی است که در قرآن به آن اشاره شده و بهشتیان از این نعمات بهره مند میشوند.

,

وی به دوم مرداد سالروز برگزاری دومین انتخابات ریاست جمهوری و انتخاب شدن شهید رجایی بعنوان رئیس جمهور اشاره کرد و گفت : وی مدت کوتاهی در این مسند توانست خدمتگزاری کند که از بارزترین خصوصیات وی مقلد امام بودن و ولایت مداری است و مسئولین ما بایست از این خصوصیت ولایت مداری الگو بگیرند.

,

خطیب نماز جمعه شاهین دژ به دیدار اخیر رهبر معظم انقلاب با ائمه جمعه سراسر کشور اشاره کرد و گفت: ایشان در این دیدار به چندین اصل مهم در خصوص ائمه جمعه اشاره فرمودند : اولین جمله رهبر عزیزمان مردمی بودن ائمه جمعه نه بصورت تصنعی و غیر واقعی بود و بایست در این زمینه امام جمعه با محبت و با اخلاص در بین مردم باشد،دومین مسئله پرهیز از حضور بر سفره و دنباله روی ثروتمندان و افرادی که بفکر منافع شخصی هستند بود،سومین مسئله استفاده و بکارگیری جوانان بافکر و مستعد در ستاد نماز جمعه و حمایت از جهت گیری و جریانهای انقلابی و توصیه به تقوی در فضای مجازی از چهارمین و پنجمین سفارشاتی بود که امام خامنه ای به آنها اشاره داشتند.

,

وی به تحرکات ضد امنیتی گروهک های تروریستی که مورد حمله موشکهای سپاه واقع شدند اشاره کرد و ابراز داشت : این حمله دارای نکاتی مهم بود و این نشان از موضع گیری قاطع نظام بود که هیچوقت آغازگر جنگ نبوده و اگر کسی قصد تعرض به خاک این کشور را داشته باشد ،محکم و قاطع برخورد خواهد کرد

,

حجت الاسلام فصیح نیا دومین خصوصیت این حمله را پاسخ قاطع سپاه به دشمنان که نشان از دقت و قدرت بالا بود عنوان کرد و سومین خصوصیت را استفاده از گلوله بصیر که عملکردی لیزری داشت مطرح کرد و مهمتر از همه استفاده از پهباد های پیشرفته بود و افزود انشاءالله خداوند سایه سپاه پاسداران را از سر این کشور و مردم کم نکند.

,

روحیه و مدیریت انقلابی، رمز ماندگاری انقلاب و پیشرفت کشور است/ دشمن با مقاومت، عقب رانده شده است

, روحیه و مدیریت انقلابی، رمز ماندگاری انقلاب و پیشرفت کشور است/ دشمن با مقاومت، عقب رانده شده است, روحیه و مدیریت انقلابی، رمز ماندگاری انقلاب و پیشرفت کشور است/ دشمن با مقاومت، عقب رانده شده است,

حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته میاندوآب اظهار کرد: یکی از محورهای مهم در رهنمودهای مقام معظم رهبری خطاب به ائمه جمعه کشور، تاکید بر روحیه انقلابی بود.

,

امام جمعه میاندوآب افزود: کشور با روحیه انقلابی رو به پیشرفت می رود و با حرکت انقلابی به اوج تکامل می رسد.

,

وی با بیان اینکه روحیه انقلابی نتایج مثبتی را به دنبال دارد، گفت: ماندگاری انقلاب اسلامی تنها با روحیه انقلابی ممکن است و لازم است همه مسئولان با روحیه انقلابی برای خدمت به مردم تلاش کنند.

,

حسن زاده با اشاره به اینکه هرکسی در هر جایگاهی باشد باید به مردم خدمت کند، تصریح کرد: متاسفانه شنیده شده که در یکی از شهرها، مسئولی گفته ما مسئولان ولی نعمت مردم هستیم که این نشان دهنده کج فهمی آن فرد است چرا که مردم ولی نعمت ما هستند.

,

امام جمعه میاندوآب اظهار کرد: مسئول اگر به مردم خدمت کند، مردم او را گرامی می دارند ولی اگر مثلا روزی گوشی خود را به روی مردم بست و یا در خدمت مردم نباشد، در این کشور و در بین مردم جایگاهی ندارد.

,

وی با اشاره به اینکه مسئول با روحیه انقلابی و مدیریت انقلابی سبب افزایش کارآمدی نظام اسلامی می شود، افزود: در مدیریت انقلابی برای مسئول ساعت کاری معنا ندارد و این روحیه باید در بین همه مسئولان باشد و مسئول باید با روحیه انقلابی تلاش کند و به گونه ای نباشد که دشمن احساس کند از داخل کسی به آنها چراغ سبز نشان می دهد.

,

حسن زاده تصریح کرد: به حول قوه الهی و با تکیه بر ایستادگی و مقاومت، دشمنان و در راس آنها آمریکا روز به روز عقب نشینی می کند و ان شالله با حمایت مردمی و رهبری های داهیانه مقام معظم رهبری، کشتی انقلاب به سر منزل مقصود می رسد.

,

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه روحیه انقلابی سبب شتاب گرفتن در روند پیشرفت کشور و رسیدن به اهداف می شود، گفت: روحیه و مدیریت انقلابی سبب بسترسازی برای تحقق تمدن نوین اسلامی و تاثیرگذاری در پیشبرد اهداف منطقه ای و جهانی انقلاب می شود.

,

وی هم چنین به سخنان سردار سلامی فرمانده کل سپاه در جمع ائمه جمعه کشور اظهار کرد و افزود: آمریکا هفت تریلیارد دلار هزینه کرد و ۱۵۰ هزار کماندوی آموزش دیده وارد سوریه کرد ولی سربازان این نظام و انقلاب با حداقل امکانات، بر دشمن پیروز شده و حتی خود رئیس جمهور نادان و احمق آمریکا نیز به صرف هزینه های میلیاردی و شکست آنها در عراق و سوریه اعتراف کرد.

,

حسن زاده با اشاره به اینکه مردم در طول تاریخ انقلاب اسلامی نقش تعیین کننده و محوری داشته اند، گفت: در طول ۴۰ سال گذشته هر سال تقریبا یک انتخابات داشته و مردم افراد مد نظر خود را انتخاب کرده اند و مردم بوده اند که تعیین کرده اند چه کسانی در راس کار باشند.

,

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه در این کشور همه مسئولان با واسطه و یا بی واسطه توسط مردم انتخاب می شوند، تصریح کرد: اگر مسئولی برای مردم تلاش کرده و خوب بوده، مردم در آن نقش داشته اند و اگر هم مردم از کسی یا کسانی ناراضی  بوده اند، باز هم مردم نقش داشته اند، چرا که هر دو را خود مردم انتخاب کرده اند و اگر ناراضی یا خشنود باشیم باید از خودمان نیز ناراضی و خشنود باشیم.

,

وی با اشاره به مراحل تقوا و با بیان اینکه انسان با تقوا به خود و جامعه آسیب نمی رساند، اظهار کرد: تقوا در گفتار، سیاست، خانواده و مسائل اجتماعی از جمله مراحل تقوا هستند که باید به آنها توجه داشت.

,

حسن زاده با بیان اینکه تقوا در گفتار یعنی انسان بی سند حرف نزده و به ناحق گواهی ندهد، و تقوا در سیاست یعنی اینکه دنباله رو هر کسی نبوده و برای هرکسی تبلیغ نکنی، افزود: یکی از دلایل وجود پرونده های خانوادگی در دادگاه ها، بی تقوایی است و لذا باید به تقوا اهمیت بسزایی داد.

,

امنیت، خط قرمز جمهوری اسلامی ایران است

, امنیت، خط قرمز جمهوری اسلامی ایران است, امنیت، خط قرمز جمهوری اسلامی ایران است,

حجت الاسلام هاشمی امام جمعه شهرستان ماکو در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه با عنوان اینکه رعایت اخلاق عامل بقای خانواده می باشد گفت:دین مبین اسلام برای حسن رابطه بین زن و شوهر، بقاء و استحکام بنیان خانواده و برای پیشگیری از اختلافات خانوادگی و وقوع طلاق نیز بهترین وسیله را، رعایت ارزش های اخلاقی می‌داند و در این خصوص توصیه‌های فراوانی دارد.

,

وی افزود : اسلام پدیه‌ی ازدواج را پیمانی مقدس می‌داند که در بین یک زن و مرد، بسته می‌شود؛ و مهمترین هدفش تأمین نیازهای انسانی و رسیدن به آرامش و سکون زن و مرد در کنار یکدیگر است.

,

هاشمی گفت:و از نشانه های خداست که برای شما از جنس خودتان همسرانی بیافرید تا در کنار آنان آرامش بیابید، و در میان شما محبت و دلسوزی قرار داد.در آیه مذکور رسیدن به آرامش خانوادگی به عنوان ثمره ازدواج معرفی شده است و این موضوع حتی برتر از امکان اشباع مشروع غریزه جنسی است.

,

وی تصریح داشت : پیمان زناشویی، زن و مرد با تمام وجود به سوی همدیگر جذب شده، متحد و یک دل می‌گردند و در تمام ابعاد زندگی در خدمت یکدیگر قرار می‌گیرند و مأنوس و هم فکر و هم راز و یک هدف می‌شوند.

,

امام جمعه ماکو گفت: یکی از پایه‌های ازدواج مودت و علاقه زن و شوهر نسبت به یکدیگر است، یعنی خوبیها و نقاط مثبت یکدیگر را می‌بینند و از صمیم قلب همدیگر را دوست می‌دارند. اما پایه‌ی دوم ازدواج که در آیه‌ی شریفه بدان اشاره شده، رحمت یعنی مهربانی و دلسوزی است. هرگاه یکی از زوجین با نقصان و ضعف و نیازی در همسرش مواجه شد، با دیده‌ی ترحم و دلسوزی به آن می‌نگرد و فکر می‌کند که او یک انسان است و انسان بی نقص نیست، همان طوری که خودش نیز بی عیب نیست. لذا دلش به حال او می سوزد و سعی می‌کند در صورت امکان با نرمی و مدارا و از روی مهربانی و دلسوزی نقص او را برطرف سازد، و در غیر این صورت او را با همان حال می‌پذیرد و نقصانش را نادیده می‌گیرد و به زندگی ادامه می‌دهد.

,

حجت الاسلام هاشمی تاکید داشت: لازمه رحمت و دلسوزی این است که همچنانکه زن و شوهر خیر و صلاح خود را می‌خواهد، در همه حال خواستها و تمایلات همسرش را نیز منظور بدارد و هرچه را برای خود می‌خواهد، برای او نیز بخواهد و همواره به فکر تأمین سعادت، آسایش و آرامش او نیز باشد لذا قرآن در این خصوص تعبیر بسیار زیبایی دارد و زن و شوهر را چنین توصیف می کند: ﴿هُنَّ لِباسٌ لَکُمْ وَ أنْتُمْ لِباسٌ لَهُنَّ﴾ ؛ «زنان برای شما لباس هستند و شما نیز برای آنان لباس هستید.»

,

امام جمعه ماکو خاطر نشان ساخت: لباس مجموع بدن انسان را با همه کمالات و نواقص، خوبی ها و بدی ها و زیبایی ها و زشتی ها در بر می‌گیرد. بدن انسان را از سرما و گرما و خطرها حفظ می‌کند، بر زیبایی هایش می‌افزاید و عیوبش را می‌پوشاند. زن و شوهر نیز نسبت به یکدیگر باید همانند لباس باشند و همدیگر را با همه نواقص و کمالات بپذیرند، حافظ و نگهبان و آرامش بخش یکدیگر باشند، بر زیبایی های هم بیافزایند، عیوب هم را بپوشانند و نسبت به یکدیگر راز نگهدار و محرم اسرار هستند و تشکیل چنین خانواده‌هایی در خور انسان است و سعادت جسمانی و نفسانی، دنیوی و اخروی او را تأمین می‌کند. اگر بنیان خانواده‌ها بر اساس پایه‌های ایمان و محبت و دلسوزی استوار گشت، کانون خانواده را گرم و با صفا می‌سازد و از کشمکش ها و اختلافات و طلاق و فروپاشی جلوگیری می‌کند.

,

وی گفت : مقام معظم رهبری امسال را به نام سال رونق تولید نامگذاری کردند. از جمله‌ی مراکزی که می‌‌تواند در تحقق شعار سال، نقش ایفاء کند، مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای است لذا اداره‌ی آموزش فنی و حرفه‌ای باید در کنار آموزش یک مهارت، اخلاق تولید را نیز به هنرجو یاد بدهد تا وقتی که وارد بازار کار شد کالای با کیفیت تولید نماید. در این صورت است که ما شاهد رونق تولید خواهیم بود.

,

امام جمعه ماکو تاکید داشت :امنیت، خط قرمز جمهوری اسلامی ایران میباشد و همانطوری که مستحظرید اخیرا گروهک های تروریستی ضد انقلاب در منطقه و شمال غرب کشور، تحرکات ضد امنیتی داشتند، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران اجازه ندادند خون پاک شهداء در زمین بماند، لذا در هفته‌ی گذشته یک پاسخ دندان‌شکنی به آنها دادند.

,

هاشمی ادامه داد: سپاه، در پاسخ به تحرکات ضد امنیتی این گروهک‌ها، در چهارشنبه گذشته، محلِ استقرارِ مقرّهای عملیاتی و آموزشی این گروهک‌ها در اقلیم کردستان را مورد حمله‌ی موشکی، پهبادی و توپخانه‌ای خود قرار دادند تا بار دیگر به همه دشمنان جمهوری اسلامی نشان دهند که امنیت، برای حافظان امنیت ایران خط قرمز بوده و هیچ‌گونه اجازه‌ی تعرضی را به هیچ کس نخواهند داد.

,

امام جمعه ماکو گفت : این را هم باید بدانیم که عملیات ما، در مقابل دشمن همچنان تدافعی و غیرتهاجمی است، بدین معنا که ایران اسلامی هیچ گاه شلیک کننده‌ی تیر اول نخواهد بود، اما اگر بخواهد پاسخ دهد، قاطعانه جواب خواهد داد.

,

وی با اشاه به سیاست جمهوری اسلامی در برابر اروپا گفت : اروپا بعد از گذشت بیش از ۱۴ ماه که آمریکا از برجام خارج شده، گستاخانه از ایران می‌خواهد که همچنان تمام و کمال به تعهدات خود عمل کند. این درخواست ناشی از روحیه تکبر و خود بزرگ بینی آنهاست و چاره آن نیز عبارت است از اینکه ما نباید از اروپا ترسی داشته باشیم و از منافع کشور نیز باید بطور محکم و قوی دفاع نمائیم.

,

وی افزود :جمهوری اسلامی ایران با کاهش تعهدات خود، به آنها خواهد فهماند که قرار نیست این روند یک طرفه همچنان ادامه داشته باشد. آنان اگر واقعاً می‌خواهند برجام را حفظ کنند، باید به جای پیشنهادات توخالی و اتلاف وقت، به تعهدات خود عمل کنند. تعهداتِ ۱۱ گانه‌ای که تاکنون حتی به یک مورد آن نیز عمل نکرده‌اند.

,

امنیت ،خط قرمز جمهوری اسلامی ایران است/ روند کاهش اجرای تعهدات ایران قطعاً ادامه می یابد

, امنیت ،خط قرمز جمهوری اسلامی ایران است/ روند کاهش اجرای تعهدات ایران قطعاً ادامه می یابد, امنیت ،خط قرمز جمهوری اسلامی ایران است/ روند کاهش اجرای تعهدات ایران قطعاً ادامه می یابد,

 حجت الاسلام والمسلمین میرزا قربان بابایی با اشاره به چهلمین سالگرد احیاء نماز جمعه در ایران اسلامی گفت: نماز جمعه امری بسیار مهم، «تأمین‌کننده‌ی نیاز جامعه به ذکر و اجتماع و همدلی» و «زمینه‌ساز استقرار گفتمان های عالی و بصیرت‌بخش» است.
وی تصریح کرد: انتقاد کردن با هدف اصلاح امور، نباید منجر به تفرقه افکنی و اختلاف در بخش های مختلف حاکمیت شده و به تشویش ذهنی مردم منجر شود.
وی اظهار کرد: کشور با روحیه‌ی انقلابی قابل پیشرفت کردن است و با حرکت انقلابی به اوج تکامل میرسد، هرگونه کوتاه آمدن از این مواضع، نه‌فقط به ضرر انقلاب ، بلکه به ضرر ملت، کشور و آینده‌ی ایران خواهد بود.
امام جمعه موقت پلدشت با انتقاد شدید از رفتار طلبکارانه‌ی اروپایی‌ها و عمل نکردن آنها به ۱۱ تعهد برجامی‌شان افزود: روند کاهش اجرای تعهدات ایران قطعاً ادامه می یابد و توفیقات ملت و نظام جمهوری اسلامی در مقابل چشمان حسرت‌زده‌ی غربی‌ها روزبه‌روز بیشتر می شود.
به گفته وی یکی از نیازهای امروز جامعه‌ی ما تقوا است که زمینه‌ساز حل مشکلات مادی و معنوی جامعه خواهد شد، اما این تقوا باید به‌صورت مصداقی و عینی در خطبه‌های نماز جمعه تبیین شود و نه به‌صورت توصیه‌ی کلی و بدون بیان مصادیق.
بابایی گفت: یکی از گرفتاری‌های امروز ما، رواج دروغ، تهمت، شایعه و مسائلی از این قبیل در فضای مجازی است که باید در خطبه‌های نماز جمعه، لزوم رعایت تقوا در فضای مجازی تبیین شود..
وی با تاکید بر اینکه یکی از مصادیق رعایت تقوا «اجتناب از ناامید کردن جوانان» است، تصریح کرد: برخی‌ها در مدارس، دانشگاه‌ها و حتی در محیط‌های کسب‌وکار، به‌گونه‌ای صحبت می کنند که جوان از آینده ناامید می شود، ناامید کردن جوان یعنی گرفتن فرصت و قدرت عنصر جوان از کشور و جامعه‌ی اسلامی و این خود یک منکر است.
وی با اشاره به پیامدهای مثبت حمایت از جریان انقلابی اظهار کرد: ماندگاری انقلاب اسلامی، افزایش کارآمدی نظام اسلامی ، جلوگیری از مخاطرات ناشی از کاهش روحیه انقلابی در کشور، شتاب در روند پیشرفت کشور و فاصله گرفتن از سستی و بی عملی ، رشد فرهنگ خدمت بدون منت در همه بخش های نظام، بستر سازی برای تحقق تمدن نوین اسلامی با ساری و جاری شدن فرهنگ انقلابی در کشور و تاثیر گذاری جریان انقلابی در پیشبرد اهداف منطقه ای و جهانی انقلاب از پیامد های مثبت حمایت از جریان های انقلابی است.
خطیب موقت نماز جمعه پلدشت با اشاره به راهکارهای عملی حمایت از جریان انقلابی افزود: اتخاذ مواضع انقلابی در نماز جمعه، تبیین ضرورت تقویت تفکر انقلابی در کشور، تقویت گفتمانی انقلاب اسلامی و روحیه انقلابی، حمایت از مدیران انقلابی و تجلیل و تقدیر از آنها، انجام اقدامات فرهنگی در راستای ترویج فرهنگ انقلاب اسلامی و میدان دادن به جوانان مومن انقلابی راهکارهای عملی حمایت از جریان انقلابی است.
بابایی با تاکید بر اینکه امنیت ، خط قرمز جمهوری اسلامی ایران است، گفت: در پی تحرکات ضدامنیتی گروهک های تروریستی ضدانقلاب در شمال غرب کشور، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در چهارشنبه گذشته(۱۹ تیرماه ۹۸) محل استقرار، مقرهای عملیاتی و آموزشی این گروهک ها در اقلیم کردستان را مورد حمله موشکی، پهبادی و توپخانه ای خود قرار دادند تا بار دیگر به همه دشمنان جمهوری اسلامی نشان دهند که امنیت برای حافظان امنیت ایران خط قرمز بوده و اجازه هیچ گونه تعرضی را به هیچ کس نمی دهند.
وی با اشاره به اینکه این عملیات شجاعانه، کوبنده و دقیق مدافعان حریم امنیتی ایران اسلامی ، دارای مختصات منحصر به فردی بود، تصریح کرد: عملیات های ما در مقابل دشمن همچنان تدافعی و غیرتهاجمی است بدین مفهوم که ایران اسلامی و هیچ گاه شلیک کننده تیراول نخواهیم بود اما در پاسخ ،با قاطعیت جواب خواهد داد، پاسخ توپخانه‌ای سپاه به اقدامات ضدامنیتی گروهک‌های تروریستی مستقر در اقلیم کردستان با دقت بسیار بالا و کمترین خطا صورت گرفته که حیرت و تحسین کارشناسان نظامی را در پی داشته است و در این عملیات از سلاح های بسیار پیشرفته ای استفاده شده که بخشی از توانایی نظام را به نمایش گذاشت که یکی از آنها استفاده از گلوله های لیزری هدایت شونده به نام «بصیر» بود.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

امام جمعه موقت پلدشت با اشاره به سیاست جمهوری اسلامی در برابر اروپای متکبّر افزود: اروپا پس از گذشت بیش از ۱۴ ماه از خروج آمریکا از برجام، گستاخانه از ایران می خواهد که همچنان تمام و کمال به تعهدات خود عمل کند، این درخواست ناشی از روحیه تکبر و خود بزرگ بینی آنهاست و چاره آن نیز نهراسیدن، دفاع محکم و قوی از منافع کشور است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه