اخبار داغ

ویدئوکلیپ هایی که کودکان را هدف گرفتند/ تیری زهرآلود بر پیکره فرهنگ اصیل قوم لر+تصاویر

ویدئوکلیپ هایی که کودکان را هدف گرفتند/ تیری زهرآلود بر پیکره فرهنگ اصیل قوم لر+تصاویر
در این ویدئو کلیپ ها دختر و پسر 8 و 9 ساله را به نمایش می گذارند و آهنگی با محتوای نا متناسب با فرهنگ لری را با آن هماهنگ می کنند که این مسلما در رشد این کودکان تأثیر دارد کودکانی که آینده درخشانی دارند و با تربیت نیکو باید این را یادآور شد، در حالی که برخی آمده اند تا به بهانه شادی تیری زهرآلود را بر پیکره فرهنگ اصیل و غیرت قوم لر بزنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از صبح زاگرس فضای مجازی  که از ان به شمشیری دو لبه یاد می شود فضایی که هم فرصت است و هم تهدید اما سوال اینجاست که چرا مردم استان کهگیلویه و بویراحمد فرصت های فضای مجازی را کمتر می بینند و بیشتر این فضا به یک تهدید برای استان تبدیل شده است

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس, , فضای مجازی  که از ان به شمشیری دو لبه یاد می شود فضایی که هم فرصت است و هم تهدید اما سوال اینجاست که چرا مردم استان کهگیلویه و بویراحمد فرصت های فضای مجازی را کمتر می بینند و بیشتر این فضا به یک تهدید برای استان تبدیل شده است,

زمانی می گویند تهدید است که به واسطه آن مشکلی در زندگی عادی مردم ایجاد شود و می توان گفت که فضای مجازی به ویژه اینستاگرام برای کهگیلویه و بویراحمد برای سنت و آداب و رسوم این استان یک تهدید است تهدید بزرگی که اگر کنترل نشود فاجعه به بار می آورد.

,

 

,

, ,

تا چندی پیش در فضای اینستاگرامی شاهد زیر سوال رفتن غیرت قوم لر و اصالت زنان لر و به نمایش گذاشتن آن ها  در ویدئو کلیپ های لری با مضامین نا مناسبی بوده ایم مضامینی که هویت زن لر را نشانه گرفته است و می خواهد هویت اصیل او را دگرگون سازد.

,

 

,

 
,
, ,
,
 
,

اما در روزهای اخیر شاهد گونه ای دیگر از هدف گرفتن فرهنگ قوم لر بوده ایم، و آن هم این است که دختران و پسران را با لباس محلی و بومی استان پوشانده و با حالت های خاص در این ویدئو کلیپ های لری به نمایش می گذارند و این واقعه تلخ را فرهنگ اصیل قوم لر بر نمی تاباند.

,

 

,

, ,
 
,

در این ویدئو کلیپ ها دختر و پسر 8 و 9 ساله را به نمایش می گذارند و آهنگی با محتوای نا متناسب با فرهنگ لری را با آن هماهنگ می کنند که این مسلما در رشد این کودکان تأثیر دارد کودکانی که  آینده درخشانی دارند و با تربیت نیکو باید این را یادآور شد، در حالی که برخی آمده اند تا به  بهانه شادی  تیری زهرآلود را بر پیکره فرهنگ اصیل و غیرت قوم لر بزنند.

,

 

,

, ,
 
,

در این جا این سوال پیش می آید که مسئولین دغدغه مندی که متولی فرهنگ هستند کجا هستند و برای ترویج فرهنگ بومی و اصیل لر چه اقدامی کرده اند؟

,

مسلما با خواب عمیق مسئولین حوزه  فرهنگ باید شاهد تزلزل فرهنگ و اصالت در میان اقوام لر باشیم در ابتدا زن که قلب کانون خانواده بود را مورد هدف قرار دادند و هم اکنون هم که شاهد کودکان هستیم .

,

, ,

 

,

دختر و پسر 9 ساله ای که به دنبال بازی های کودکانه خود باید باشند در ویدئو کلیپ های لری نقش های دلبرانه برای هم بازی می کنند و این نشان می دهد که متولیان فرهنگ نه  اقدامی در راستای فرهنگ جامعه ما دارند و نه این که برای آن برنامه ای دارند.

,

 

,
, ,

لذا لازم به ذکر است که مسئولین فرهنگی برای ارتقای فرهنگ اصیل قوم لر تلاش کنند تا برخی به بهانه شادی و سرگرمی فرهنگ اصیل و غیرت قوم لر را نشانه نگیرد و به بانوان و کودکان لر هویت اصیل آن ها را یادآور شوند و  با به نمایش گذاشتن این ویدئو کلیپ های لری فرهنگ اصیل قوم لر را زیر سوال نبرند و با نظارت بر فرهنگ جامعه از این تزلزل فرهنگی جلوگیری کنند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه