اخبار داغ

آیت الله دری نجف آبادی:

نباید فریب اروپاییان را بخوریم/ نماز جمعه سرمایه بزرگ اجتماعی و سیاسی است/ سگ گردانی در خیابان ها نتیجه تهاجم فرهنگی است

نباید فریب اروپاییان را بخوریم/ نماز جمعه سرمایه بزرگ اجتماعی و سیاسی است/ سگ گردانی در خیابان ها نتیجه تهاجم فرهنگی است
آیت الله دری نجف آبادی گفت: برخی تلاش های اروپاییان بازی است و این بار نباید فریب بخوریم و باید حکیمانه و عزت مندانه با آنها برخورد کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیارآفتاب آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در خطبه های این هفته نماز جمعه گفت: بنا بر فرموده امیرالمونین(ع) در قلبی که خضوع و خشوع نداشته باشد و چشمی که برای خدا اشک نریزد و علمی که نافع نباشد خیری نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

دری نجف آبادی افزود: امروز می بینیم که آمریکایی ها هم دارای علمند اما علمی که نافع نیست و این علم، علم جنایت و شیطنت است نه علم تربیت و آدم سازی. علم نافع، علمی است که به عنوان چراغ برای روشن ساختن راه استفاده میشود و سود را هم به خود فرد و هم به جامعه می رساند.
وی با اشاره به ۵ مرداد سالروز تاسیس نماز جمعه عنوان کرد: نماز جمعه حج فقراست. مایه عزت و شرف نظام اسلامی و عامل اقتدار آن است.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه نماز جمعه سرمایه بزرگ اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و ... است اظهار کرد: نماز جمعه سند عزت و افتخار و کلاس بیعت با امام زمان (عج) است. آنقدر اهمیت دارد که امام صادق (ع) و امام باقر(ع) تاکید دارند که این نماز را پشت سر خلفا هم بخوانید.
وی ادامه داد: توقع می رود در استان مرکزی که استان شخصیت های بزرگ و استان ۶۲۰۰ شهید است در هر شرایطی با حضور مردم و بالاخص جوانان به آن توجه شود و نماز جمعه اراک به عنوان نماز جمعه شاخص و تراز مطرح گردد و در ترویج این مهم آموزش و پرورش، دانشگاه ها و خانواده ها باید کوشا باشند.
دری نجف آبادی به سگ بازی و سگ گردانی در خیابانها به عنوان یکی از معضلات اجتماعی اشاره کرد و افزود: برخی سگی را در خیابان به راه انداخته اند و افساری را در دست گرفته اند، این فرهنگ غربی است. در صورتی که فرهنگ ما فرهنگ زینبی و فاطمی است و اینها الگوی ما هستند‌.
وی با تاکید بر اینکه دنیای غرب یعنی همین بی بند و باری ها تصریح کرد: از سگ بازی کسی به جایی نمی رسد و باید گفت که تهاجم فرهنگی همین است. تاکید بر آبادی قرارگاه های فرهنگی برای حفظ و دفاع از غیرت و عزت دینی در مقابل این مهاجمان است.
امام جمعه اراک به تماس تلفنی مکرون با رئیس جمهور کشورمان پرداخت و عنوان کرد: عجیب است که رئیس جمهور فرانسه با توجه به عملکردش سعی دارد که نقش واسط را بازی کند. این ها بازی است و این بار نباید فریب بخوریم و باید حکیمانه و عزت مندانه با آنها برخورد کنیم.
وی بیان کرد: اروپاییان ۱۱ تعهد در حوزه های مختلف بانکی و نفتی و ... داشتند اما به هیچ کدام عمل نکردند. یک دلار هم آزاد نمی کنند و سر نفت هم بازی در می آورند. این بار نباید با ملایمت با آنها برخورد کرد و باید شجاعانه در مقابلشان ایستاد چرا که ما امین مردم و شهدا هستیم و باید با قدرت از عزت، امنیت و منافع ملی حمایت کنیم.
دری نجف آبادی در بخش دیگری از صحبت های خود به مدارس حوزوی و پیش حوزوی فعال در اراک پرداخت و عنوان کرد: ۳۴ مدرسه طلبگی خواهران و برادران در سطح استان ایجاد شده و به جای خوبی رسیده است و در حال حاضر می توانیم بگوییم ۲ هزار خواهر فارغ التحصیل و ۲ هزار هم در حال تحصیل در این مدارس هستند.
وی در خصوص برخی از شایعات پیرامون مدارس پیش حوزوی امام مهدی (عج) گفت: مدارس پیش حوزوی امام مهدی (عج) شخصی نیست. در راستای ایجادشان تلاش کردیم اما وقفی است. برخی نمی خواهند این را بفهمند و به جای سنگ اندازی کمک کنند.
انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه