اخبار داغ

امام جمعه کرج در خطبه های نماز جمعه؛

حشر و نشر با صاحبان قدرت، زبان انتقاد را لال می‎کند/ انگلیس از ترس عکس‎العمل ایران جرات عبور از تنگه هرمز را ندارد/ امارات با دم شیر بازی نکند

حشر و نشر با صاحبان قدرت، زبان انتقاد را لال می‎کند/ انگلیس از ترس عکس‎العمل ایران جرات عبور از تنگه هرمز را ندارد/ امارات با دم شیر بازی نکند
آیت الله حسینی همدانی گفت: اگر نشستن با صاحبان ثروت برای ما عادی شد زبانمان نسبت به عملکرد آنها بسته می شود، لکنت زبان خواهیم گرفت و در بزنگاه ها کوتاه خواهیم آمد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، امام جمعه کرج ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه با اشاره به دیدار ائمه جمعه سراسر کشور با رهبر معظم انقلاب، گفت: متاسفانه نماز جمعه یک امر فراموش شده بود اما به برکت انقلاب اسلامی احیا و به یک قائده تبدیل شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک, تیتریک,
آیت الله حسینی همدانی افزود: نماز جمعه در اغلب از کشورهای اسلامی تشریفاتی، بی روح و دستوری بوده و توجیه قدرت حاکمان و مستبدین است اما در ایران این شبکه منسجم به عنوان واسطه بین مردم و حاکمیت به سوال از مسئولین می پردازند. 
,
 
,
وی با اشاره به لزوم گرایش عملی و مردمی بودن ائمه جمعه از نگاه رهبر معظم انقلاب، اظهار داشت: اینکه شخصی دغدغه مردم را داشته باشد، به دنبال افزایش رفاه مردم و رفع گره امور باشد و بی تکلف بین ملت حاضر شود مصدق کامل مردمی بودن است. 
,
 
,
آیت الله حسینی همدانی به تاکید رهبر معظم انقلاب به این مسئله که "چرب زبانی یک آفت است و نباید سمت این افراد رفت"، تصریح کرد: جایگاه چنین افرادی، سکوی پرش عده ای به سمت خلاف خواهد بود و نشستن با صاحبان قدرت به معنای دست برداشتن از اهداف و انحراف از مسیر انقلاب است. 
,
 
,
وی گفت: اگر عده ای در تاریخ انقلاب برای خود و افراد اطرافشان حریم قرار داده بودند امروز شاهد اختلاف طبقاتی، دزدی های کلان از بیت المال و حقوق های نجومی نبودیم، کسانی که اهل رانت، ثروت اندوزی و ویژه خواری هستند نیز از ارتباطات نابجا استفاده می کنند. 
,
 
,
امام جمعه کرج افزود: آفت صاحبان ثروت که از دوران سازندگی در کشور کلید خورد همانند بیماری "رفاه زدگی" را به دیگران منتقل کرده است در نتیجه اگر نشستن با صاحبان ثروت برای ما عادی شد زبانمان نسبت به عملکرد آنها بسته می شود، لکنت زبان خواهیم گرفت و در بزنگاه ها کوتاه خواهیم آمد. 
,
 
,
آیت الله حسینی همدانی با اشاره به اینکه بعضا مشاهده می کنیم افرادی که باید به موقع حرف بزنند لال می شوند زیرا در جای دیگری وام دار هستند، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب فرمودند منسب های دینی نباید با صاحبان قدرت حشر و نشر داشته باشند. 
,
 
,
رئیس شورای فرهنگ عمومی البرز به فرموده رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه عمده ترین هدف نماز جمعه "تبیین" است اشاره و تصریح کرد: در نماز جمعه باید حقایق بیان شود زیرا آن چیزی که باعث می شود افراد گمراه شوند این است که حقیقت را نمی شناسند. 
,
 
,
آیت الله حسینی همدانی با اشاره به اینکه تبیین و روشن کردن برخی مسائل برای عده ای برخورنده است، گفت: گاهی تبیین در قالب سوال و در برخی مواقع در قالب انتقاد مطرح می شود و انتقاد برای حل مشکلات است و یه دنبال تفرقه افکنی و ایجاد شکاف نخواهد بود.
,
 
,
امام جمعه کرج با تاکید بر اینکه انتقاد عملکرد، انتقاد از شخص نیست، افزود: تخریب شخصیت مسئول نباید صورت گیرد اما می توان از عملکردها انتقاد کرد و در عین حال وحدت آرا را زیر سوال نبرد. 
,
 
,
نماینده ولی فقیه در استان البرز اظهار داشت: عده ای به نام حفظ رهبر و عناوین دیگر درصدد بستن دهان ها هستند و باید تاسف خورد که برخی از دستگاه ها به جای همراهی و حمایت، مقابل دستگاه دیگری قرار می گیرند و با مسائل فرهنگی سیاسی برخورد می کنند. 
,
 
,
آیت الله حسینی همدانی تصریح کرد: اگر آقایان از قانون گذاری دم می زنند باید بدانند که وظیفه را برای صدا و سیما قانون مشخص کرده است و فشار بر روی یک دستگاه توسط دستگاهی دیگر غیر قانونی است. 
,
 
,
وی با اشاره به اینکه باید شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما در مقابل این اقدام بایستد، گفت: همه مجموعه ها باید به جای حفظ منافع حزب سیاسی خود، حافظ منافع ملی باشند، اگر اینگونه عمل کردیم تقوا را پیشه کرده ایم و کارآمدی نظام را جریان سازی کرده ایم. 
,
 
,
آیت الله حسینی همدانی به لزوم حمایت از جریان انقلابی و تشکل های جوانِ برنامه محور، افزود: به فرموده رهبری کشور با روحیه و حرکت انقلابی پیشرفت کرده و به اوج کمال می رسد در نتیجه هر گونه کوتاه آمدن از این مسیر به ضرر انقلاب، ملت و آینده ایران است. 
,
 
,
امام جمعه کرج با اشاره به اینکه اقدام ایران در کم کردن تعهدات، چهره واقعی اروپا را به دنیا نشان داد، اظهار داشت: اروپا در راستای کمک به شیطان وقت کشی می کند اما ضرر خواهد کرد، بجای اعزام فرستاده به امریکا، نمایندگان خود را به ایران می فرستند و به نفع خودشان اتش بس یک طرفه می دهند. 
,
 
,
آیت الله حسینی همدانی به راهزنی انگلیس اشاره و تصریح کرد: آنقدر ترسو هستند که در این مدتی که نفتکش ایران را دزیده اند، نفتکش های تجاری انگلیس از ترس اینکه نکند ایران مقابله به مثل کند جرات عبور از تنگه هرمز را ندارند. 
,
 
,
امام جمعه کرج گفت: ترس انگلیس آنقدر بالا رفته است که برای روحیه دادن به سربازانشان از طریق ترامپ اقدام به دروغگویی کرده و می گوید پهباد ایران را در تنگه هرمز سرنگون کرده است در حالی که این موضوع صحت نداشته و تکذیب شد. 
,
 
,
وی با اشاره به اینکه آمریکا به مدد الهی به زودی در برابر ایران زانوی ذلت بر زمین خواهد گذاشت، افزود: روحیه انقلابی راه نجات کشور در عرصه های مختلف خواهد بود اما از انجایی که عده ای خود را انقلابی و دیگران را غیر انقلابی می دانند، داشتن 5 شاخصه پایبندی به ارزش های اساسی انقلاب، هدف مندی در راستای آرمان های انقلاب و ارائه برنامه برای رسیدن به آن، پایبندی به استقلال همه جانبه کشور،  حساسیت در برابر نقشه دشمن و عدم تبعیت از آن و تقوای دینی و سیاسی از ویژگی های یک فرد انقلابی است. 
,
 
,
آیت الله حسینی همدانی اظهار داشت: گروه های تروریستی ضد انقلاب مدتی است در بخش های شمال غربی کشور تحرکاتی دارند اما چهارشنبهِ گذشته سپاه مقرهای انها را در اقلیم کردستان در مقام دفاع و غیر تهاجمی مورد حمله پهبادی و موشکی قرار داد تا به دنیا نشان دهد برای حفظ امنیت ایران اسلامی اجازه تعرض به احدی را نخواهد داد. 
,
 
,
امام جمعه کرج تصریح کرد: امارات در نظام بین الملل اعتباری ندارد و به توفیق آمریکا زنده است اما اخیرا به ایران توصیه کرده است که پای میز مذاکره موشکی بنشیند در نتیجه باید در پاسخ به این کشور گفت بچه جان با دم شیر بازی نکن. 
,
 
,
آیت الله حسینی همدانی با اشاره به اینکه سید حسن نصرالله اعلام کرده است اگر فتوا داده شود امارات را با خاک یکسان می کنیم، خاطر نشان داشت: درباره انتخابات باید بگویم که تا وقتی امانتی به شما داده نشده است، مسئولیتی درباره آن ندارید اما پس از پذیرفتن، باید از تمام توان خود استفاده کنید. امروز امت اسلام و انقلاب امانت در دست ماست و نباید بگذاریم آفتی به آن برسد و الا خیانت در امانت کرده ایم.  
,
 
,
امام جمعه کرج گفت: یکی از راه های حفظ انقلاب انتخاب درست است و باید توجه داشت که مجلس انقلابی با رای مردم شکل می گیرد در نتیجه باید انتخابی دقیق داشته باشیم تا نزد خداوند تعالی سرافکنده نباشیم. 
,
 
,
همچنین لزوم نظارت بر ساخت و ساز غیر مجاز و توجه به مشکلات زیست محیطی البرز اعم از بازیافت، پسماند و ...2 توصیه مهمی بود که آیت الله حسینی همدانی به آنها اشاره کرد.  
 
انتهای پیام/
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه