اخبار داغ

استاد دانشگاه و فعال فضای مجازی:

خودکامگی سیاسی دولت در محدودیت های بودجه ای صدا و سیما/ مجلس به این بداخلاقی سیاسی دولت واکنش نشان دهد

خودکامگی سیاسی دولت در محدودیت های بودجه ای صدا و سیما/ مجلس به این بداخلاقی سیاسی دولت واکنش نشان دهد
استاد دانشگاه و فعال فضای مجازی گفت: اقدام اخیر هیات دولت در محدودیت های بودجه ای صدا و سیما نوعی خودکامگی سیاسی و تخلف از قانون اساسی محسوب می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهران فاطمی استاد دانشگاه و فعال فضای مجازی یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، در واکنش به قطع بودجه صدا وسیما از سوی دولت به خاطر سریال گاندو گفت: اقدام اخیر هیات دولت در محدودیت های بودجه ای صدا و سیما و الزام سازمان برنامه ریزی کشور به عدم تخصیص اعتبارات این سازمان ، نوعی خودکامگی سیاسی و تخلف از قانون اساسی محسوب می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی افزود: بر اساس اصل ۱۷۸ قانون اساسی شورای نظارت متشکل از نمایندگان مجلس، قوه قضاییه و مجریه(هر کدام دو نماینده) می باشد و دولتی ها حداکثر یک سوم رای هیات نظارت را دارا می باشند لذا چنین الزامی کاملا خلاف قانون می باشد.

,

فعال فضای مجازی یزد با اشاره به اینکه  155 نفر از نمایندگان مجلس طی بیانیه ای از پخش سریال گاندو حمایت کردند، اظهار داشت: انتظار است مجلس سریعا نسبت به این بداخلاقی سیاسی دولت واکنش نشان داده و تذکرات لازم را بدهد!

,

وی در ادامه اذعان داشت: جالب اینجاست که بر اساس آماری مستند طی کمتر از یکسال گذشته ۱۱۰۰۰ساعت آنتن صدا و سیما در اختیار برنامه های مختلف دولت بوده ولی از یکطرف به طعنه می گویند رسانه میلی و از سوی دیگر وقتی یک فیلم با مستندات دقیق امنیتی در رابطه با پروژه نفوذ ، جاسوسی و فساد اقتصادی ساخته می شود عنان صبر از کف داده و بر خلاف جمله معروف " پناه می برم به خدا از بستن دهان منتقدین" این چنین اعلام جنگ نموده  و اقدامات غیر معقولی را انجام می دهند!

,

فاطمی در خصوص اثر گذاری سریال گاندو در جامعه ابراز داشت: واقعیت غیر قابل انکار این است که گاندو فصل جدیدی در ارائه برخی واقعیات امنیتی کشور در قالب تاثیر گذار هنری و فیلم بود و از قضا با استقبال گسترده مردمی روبرو شد لذا اقدام اخیر دولت از زاویه دیگر  مصداق ضرب المثل " سنگ‌بزرگ نشانه نزدن است" می باشد تا رسانه ملی را از ساختن گاندوهای ۲ و ۳ و ... ترسانیده و تهدید نماید بهتر این است مدعیانی که می گفتند مخالف سانسور و سیاست حذفیم اجازه دهند به جای تحت فشار قرار دادن صدا و سیما ، خود مردم تصمیم بگیرند و اگر بنا بر حذف است مردم و مخاطبین خودشان حذف نمایند نه اینکه با فشارهای بودجه ای در صدد کتمان برخی واقعیتهای موجود کشور باشند!

,

وی در پایان بیان داشت: در یک نگاه کلی باید گفت رفتار اخیر دولت یکی از غیر اخلاقی ترین و غیراعتدالی ترین رفتارهای دولتی در چهل ساله اخیر و موجبات خشنودی دشمنان قسم خورده داخلی و خارجی ایران زمین بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه