اخبار داغ

وزیر خارجه انگلیس:

به دنبال راهی دیپلماتیک برای آزادی نفتکش خود هستیم

به دنبال راهی دیپلماتیک برای آزادی نفتکش خود هستیم
وزیر خارجه انگلیس می‌گوید گزینه لندن برای آزادی نفتکش توقیف‌شده این کشور نظامی نیست و اولویت با دیپلماسی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از رویترز، «جرمی هانت» وزیر خارجه انگلیس مدعی است لندن به شیوه‌ای محاسبه‌شده و درعین‌حال قدرتمند به اقدام ایران مبنی بر توقیف یک فروند نفتکش انگلیسی پاسخ خواهد داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی همچنین مدعی شد تهران بزرگترین بازنده اعمال محدودیت بر حق آزادی کشتیرانی خواهد بود.

,

به گفته هانت، وی با «مایک پمپئو» همتای آمریکایی نیز برای بحث پیرامون حادثه اخیر صحبت کرده و انتظار می‌رود با محمد جواد ظریف همتای ایرانی نیز گفتگویی داشته باشد.

,

وزیر خارجه انگلیس در ادامه ادعاهای خود افزود: این مسئله به هیچ وجه قابل پذیرش نیست. به دنبال گزینه‌های نظامی نیستیم. دنبال شیوه‌ای دیپلماتیک برای حل مسئله هستیم اما واضح می‌گوییم که این مسئله باید حل شود.

,

وی در نهایت مدعی شد به نفع ایران است که این وضع را حتی‌الامکان سریع حل و فصل کند.

,

گفتنی است عصر دیروز (جمعه ۲۸ تیر)، یک فروند نفتکش انگلیسی با نام «استنا ایمپرو» (stena impero) هنگام عبور از تنگه هرمز به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین المللی دریایی و بنا به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی توقیف شد.

,

به گفته یک منبع نظامی آگاه، این نفتکش قصد عبور از مسیر خلاف کشتیرانی در تنگه هرمز را داشته است.

,

ظاهراً نفتکش دستگاه‌های ردیاب خود را خاموش کرده بود و به هشدارهای جمهوری اسلامی ایران توجهی نداشت از این رو بر اساس قوانین بین المللی کشتیرانی توقیف شد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه