اخبار داغ

رئیس شبکه دامپزشکی سبزوار اعلام کرد

هشدار جدی برای مراقبت از انتقال بیماری تب کنگو

هشدار جدی برای مراقبت از انتقال بیماری تب کنگو
رئیس شبکه دامپزشکی سبزوار در خصوص انتقال و سرایت بیماری تب کنگو به ذابحین و قصابان هشدار داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ولی اله جغتایی در گفت و گو با صبح توس، با بیان اینکه با گرم شدن هوا زمینه تکثیر و رشد این بیماری در دام ها افزایش پیدا می کند اظهارداشت: ذابحین در کشتارگاه ها و قصابان عامل فروش گوشت اولین حلقه از افراد هستند که در معرض این بیماری قرار دارند و باید در این خصوص مراقبت بیشتری داشته باشند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

 

,

وی با اشاره به اینکه بیماری تب خون ریزی دهنده کنگو بیماری مشترک بین انسان و دام است تصریح کرد: این بیماری در حیوانات علائم خاصی نداده و در صورت انتقال به انسان است که با تب و لرز و خون ریزی موجب مرگ انسان ها می شود.

,

 

,

جغتایی در ادامه به راههای انتقال این بیماری از حیوانات به انسان اشاره کرد و افزود: گزیده شدن توسط کنه ناقل تماس مستقیم با ترشحات و خون دام های ذبح شده و یا لاشه حیوان ناقل سبب خواهد شد که این بیماری به سرعت به انسان منتقل شده و مرگ وی را منجر شود.

,

 

,

رئیس شبکه دامپزشکی سبزوار همچنین با بیان اینکه شهروندان برای تهیه گوشت به مراکز معتبر و دارای مجوز مراجعه کنند تاکید کرد: شهروندان به هیچ عنوان گوشت هایی را که مهر بهداشتی سازمان دامپزشکی روی آن درج نشده است خریداری نکنند.

,

 

,

جغتایی تنها راه از بین بردن بیماری و ویروس را در لاشه های ذبح شده قرار گرفتن گوشت به مدت 24 ساعت در دمای منفی چهار درجه سانتیگراد دانست و افزود: خوشبختانه سالن پیش سرد در کشتارگاه سبزوار تمامی دام های ذبح شده را در این سالن و در دمای مورد نیز به مدت 24 ساعت نگهداری کرده و پس از آن برای عرضه به قصابی ها و دیگر مراکز ارسال می کند.

,

 

,

رئیس شبکه دامپزشکی سبزوار همچنین در پایان یادآور شد ار ابتدای امسال تا کنون موردی از این بیماری در سبزوار ثبت نشده است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه