اخبار داغ

واکنش کارشناسان،اصحاب رسانه و بازیگران به تحریم بودجه صدا و سیما توسط دولت بعد از پخش سریال جاسوسی گاندو(1)؛

انفعال دولت، عامل هجمه به سریال گاندو است/سریال گاندو مصداق بارز میهن پرستی بود

انفعال دولت، عامل هجمه به سریال گاندو است/سریال گاندو مصداق بارز میهن پرستی بود
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به جرات می توان گفت گاندو از معدود سریال هایی است که طی سال های اخیر با رویکرد شفاف سازی و صداقت با مردم توانسته است جای خود را بین مخاطبان سیما باز کند و کاملا واقع بینانه به مسئله جاسوسی و نفوذ در قالب پرونده جیسون رضائیان بپردازد. گاندو علی رغم روزهای سختی که پشت سر گذاشت اما پخش آن متوقف نشد، اگر چه همواره آلرژی مسئولین را به دنبال داشت و چند بار به واسطه اشاره های غیر مستقیم به جرائم خواهرزاده رئیس جمهور تیغ تیز سانسور را تجربه کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

دولت با گاندو مثل گالیله برخورد کرد

, دولت با گاندو مثل گالیله برخورد کرد,

انسیه شاه‌حسینی ضمن انتقاد از برخورد دولتی ها با عوامل سریال گاندو در گفتگو با خبرنگار قم فردا، اظهار داشت: از دیدن سریال گاندو بسیار لذت بردم در این سریال حال و هوای انقلابی 57 دیده می شد و حال و هوا و عطر تازه ای بین مخاطبان و فضای تلویزیون پپچید، رسالت تلویزیون این است که حقایق انقلاب را بازگو کند.

وی بیان داشت: این آقایانی که در زمان انتخابات شعار دموکراسی  سر می دادند و بیان می کردند اگر فلان آقا رأی بیاورد آزادی و دموکراسی برقرار می شود و ما با هیچ کس سر جنگ نداریم چرا تحمل یک سریال را نداشتند این‌ها می گفتند  کاری می کنیم که پاسپورت ایرانی ارزش پیدا کند اما مشاهده می کنیم که نتیجه لبخندها جواب عکس داد تا جای که خودشان در مأموریت‌های سیاسی محدود به چند خیابان می شوند این نشان می دهد که دیپلماسی این آقایان نتیجه نداده است.

سریال گاندو مصداق بارز میهن پرستی بود

کارگردان سینما تصریح کرد: بنابراین وقتی تلویزیون سریالی مانند گاندو را با چند جوان و توسط شخصی که خودش فرزند جنگ و جانباز جنگ است می سازد که مصداق بارز میهن پرستی است باید حمایت شوند کاری که عوامل سریال گاندو کردند دقیقاً همان کاری بود که رزمندگان در جبهه ها انجام دادند.

شاه حسینی گفت: دقیقاً برخی از سکانس‌های سریال گاندو این حس را منتقل می کرد که هنوز جوانانی هستند که روی مین می روند و معبر باز می کنند اگر دولت انقلابی و دلسوز است و با توجه به شعارهایی که داده باید از تمام عوامل سریال گاندو تقدیر کند ضمن اینکه مجلس هم این مسئله را تائید کرده است وقتی مجلس که نمایندگان مردم هستند این مسئله را تائید می کنند و شورای تلویزیون که متشکل از افرادی هستند که مسائل را در نظر می گیرند دیگر این هجمه ها را لازم ندارد.

وی بیان داشت: گاندو یک کار درست  و در راستای منافع ملی و غرور برانگیز بود به جای اینکه مسئولان دولت به این مسئله افتخار کنند و به این نیروهایی که آگاهانه رسالتشان را به درستی انجام می دهند انگیزه بدهند سنگ جلوی پایشان می‌اندازند؛ باید از عوامل سریال گاندو تقدیر کنند دولتی ها چه دلیل دارد که از سریال گاندو ناراحت شوند مسئولان این مملکت باید بیشتر از یک مخاطب معمولی نگران این مسائل باشند و از روشنگری ها تقدیر کنند.

کارگردان فیلم ماندگار شب فرمانده افزود: وقتی که شنیدم دولت بودجه صدا و سیما را قطع کرده احساس کردم در برخورد دولت هیچ ردی از دموکراسی نیست و این رفتار عین دیکتاوری است یک نوع فاشیسم ضد اخلاق است برخی از برخوردهای فاشیستی در رفتارهای یک طرفه وجود دارد اما این مقدار فاشیستی رفتار کردن با یک رسانه باعث می شد انسان بیشتر شک کند که اگر این‌ها مشکلی ندارند چرا این‌گونه برخورد می کنند و چرا جبهه می گیرد به قول آن مثل معروف طلا که پاک است چه منتش به خاک است.

شاه حسینی خاطرنشان کرد: متأسفانه حمله‌کنندگان به سریال گاندو در هر زمینه‌ای شکست خوردند  و مردم و رهبر معظم انقلاب در برابرشان صبوری کردند در مقابل تمام اشتباهاتشان که مردم به خشم می آمدند رهبر معظم انقلاب سخنرانی می کردند و اعلام می کردند وحدت را حفظ کنید، چندین سال رفتند و آمدند و بودجه مملکت را در بهترین هتل ها خرج کردند و امروز و فردا کردند اما اوضاع بدتر شد  اما مردم صبوری کردند چیزی نگفتند حالا یک سری جوان عاشقانه وارد میدان شدند و دلسوزانه با یک حرکت انقلابی یک سری از مسائل را به مردم هشدار می‌دهند دولت باید از این‌ها تقدیر کند.

وی تأکید کرد: رفتار دولت با سریال گاندو عین دیکتاتوری بود و نشان دادند خودشان طاقت انجام اعمال دموکراسی را ندرند که هیچ؛ بلکه خیلی هم دیکتاتور هستند البته دیکتاتوری از نوع قرون وسطی زیرا زمان گالیکه این اتفاق رخ داد، دولت مانند دادگاه گالیله در زمان قرون وسطی با گاندو برخورد می کند و عوامل سریال گاندو را به خاطر بازگو کردند حقایق محاکمه می کند.

شاه حسینی گفت: بودجه صدا و سیما را هم قطع کنند این روشنگری ها ادامه می یابد البته من مطلع هستم مدت هاست که بودجه ها در حال قطع شدن است مردم  و بازاریان باید مانند اوایل انقلاب وارد میدان شوند و اعلام کنند بودجه این روشنگری ها را پرداخت می کنند همانطور که زمان انقلاب تمام بار انقلاب به فرمان امام خمینی(ره) روی دوش بازاری ها و مردم بود همان پیرزنی هایی که تخم مرغ می آورند برای جبهه اهدا می کردند همانها مجدد می آیند و بودجه ساخت سریال های روشنگرانه را می دهند.

, قم فردا, قم فردا,
,
,
,
, سریال گاندو مصداق بارز میهن پرستی بود, سریال گاندو مصداق بارز میهن پرستی بود,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

بودجه انقلاب سند منگوله دار برخی افراد نیست

, بودجه انقلاب سند منگوله دار برخی افراد نیست,

سعید مستغاثی کارشناس سینما و تلویزیون گفت:کاهش بودجه ی صدا و سیما سبب می شود تا این نهاد محافظه کار شود، در حالی که صدا و سیما باید مستقل باشد تا بتواند نهادهای مختلف حاکمیتی را مورد انتقاد قرار دهد اما دولت با چنین اقدامی به واقع دیکتاتوری دولتی را اعمال کرده است.

,

سعید مستغاثی کارشناس سینما و تلویزیون درگفتگو با ” راه آرمان ” با اشاره به اخبار منتشر شده در خصوص عدم تخصیص بودجه به صدا و سیما در سه ماه دوم به دلیل پخش سریال گاندو گفت:سالها این سوال مطرح است که چرا دولت باید تعیین کننده ی بودجه ی برخی سازمان های مستقل از جمله صدا و سیما باشد.

, راه آرمان,

وی ادامه داد: متاسفانه در برخی دولت های دیگر هم شاهد این بودیم که هرگاه صدا و سیما دولت را نقد می کرد بودجه اش کاهش می یافت و یا حقوق کارمندان دیر داده می شد.

,

اعمال دیکتاتوری دولتی در کاهش بودجه صدا و سیما

, اعمال دیکتاتوری دولتی در کاهش بودجه صدا و سیما, اعمال دیکتاتوری دولتی در کاهش بودجه صدا و سیما,

مستغاثی تاکید کرد: کاهش بودجه ی صدا و سیما سبب می شود تا این نهاد محافظه کار شود، در حالی که صدا و سیما باید مستقل باشد تا بتواند نهادهای مختلف حاکمیتی را مورد انتقاد قرار دهد اما دولت با چنین اقدامی به واقع دیکتاتوری دولتی را اعمال کرده است.

,

این کارشناس سینما و تلویزیون با اشاره به این که صدا و سیما به عنوان صدای مردم باید توان انتقاد داشته باشد و صدای مردم را برساند، اضافه کرد:  اگر قرار باشد هریک از نهادها به صورت دیکتاتوری عمل کنند و در صورت انتقاد، بودجه صدا و سیما کم شود به واقع به دیکتاتوری زمان طاغوت خواهیم رسید .

,

مستغاثی با اشاره به این که جدا شدن معاونت صدا و سیما از دولت در قانون اساسی یک دوراندیشی در برابر دیکتاتوری بوده است، تشریح کرد: متاسفانه قرار دادن بودجه در اختیار دولت یک معضل است  و به نظر می رسد از جمله اولین کارهایی که مجلس باید انجام دهد تجدید نظر بر این موضوع است چرا که  سازمان مستقل از دولت بودجه اش نیز باید مستقل باشد.

,

اقدام عهد قاجاری دولت امید و اعتدال

, اقدام عهد قاجاری دولت امید و اعتدال, اقدام عهد قاجاری دولت امید و اعتدال,

این کارگردان تاکید کرد: دولت کنونی  مدعی امید و اعتدال است در حالیکه دیکتاتوری دولتی انجام می دهد و اقدامش عهدقاجاری است.

,

وی با اشاره به هجمه ی عظیم تبلیغاتی رسانه های بیگانه  با میلیاردها دلار سرمایه، علیه ایران آن هم از طریق کانال ها ی ماهواره ای، شبکه های تلویزیونی،رادیویی، شبکه های اجتماعی، توضیح داد: متاسفانه بودجه هایی را که حداقل برای کنترل کردن این شرایط باید در اختیار داشته باشیم در جاهای دیگر به کار برده می شود و به دست نا اهلان می افتد.

,

مستغاثی بیان داشت: افرادی که متولی بودجه ها هستند باید بدانند که امانتی در دست دارند و اگر بودجه ها را خلاف راه انقلاب به کار گیرند به واقع خیانت در امانت کرده اند و علاوه بر این دنیا در آخرت نیز باید پاسخ گو باشند.

,

این کارشناس سینما و تلویزیون اضافه کرد: آن چیزی که مربوط به بیت المال است باید در راه انقلاب و اهداف آن صرف شود و اگر افرادی سنگ اندازی کنند یا در برابر آن بایستند خیانت در امانت است چرا که  به واقع از پشت به انقلاب صدمه می زنند.

,

بودجه انقلاب سند منگوله دار برخی افراد نیست

, بودجه انقلاب سند منگوله دار برخی افراد نیست, بودجه انقلاب سند منگوله دار برخی افراد نیست,

وی تاکید کرد: بودجه انقلاب سند منگوله دار برای برخی نیست بلکه امانتی است که باید حفظ شود و شرم آور است که چنین اقداماتی علیه صدا و سیما صورت می گیرد.

,

مستغاثی توضیح داد: برافروخته شدن برای پخش سریالی که ذره ای به مسائل جاسوسی در کشور پرداخته، به واقع نشان از عدم تحمل یک حرف ساده است حال چگونه این افراد مدعی هستند که منتقدان را احترام می گذارند.

,

این کارگردان تلویزیون افزود: شش سال است ملت حیران موضوعی به نام برجام هستند حال این که مسئولین دولتی انتقاد را بر نمی تابند و از طریق فشار اقتصادی بر صدا و سیما اقدام می کنند به واقع این نوعی تحریم است و فرقی با تحریم های غربی ندارد.

,

وی افزود: اقدام دولت  نشان از این دارد که هم دست غربی ها است همانطور اگر بر خلاف منافع غرب اقدامی شود، تحریم را پیش می گیرند دولت نیز چنین اقدامی را پیش گرفته و  تحریم مضاعفی بر افراد مظلوم اعمال کرده است.

,

 

,

"گاندو" مورد توجه و استقبال مردم قرار گرفت

, "گاندو" مورد توجه و استقبال مردم قرار گرفت,

پروانه معصومی بازیگر سینما و تلویزیون در واکنش به این تصمیم عجیب دولت در گفت و گو با خبرنگار 8دی، اظهار کرد: یعنی اگر صداو سیما کاری مطابق میل دولت انجام دهد و به میل دولت سریال بسازد بودجه اش را افزایش می دهند؟!

,

وی ادامه داد: خیلی متأسفم که سریال گاندو را ندیدم اما می دانم که مورد استقبال همه مردم قرار گرفته است.

,

معصومی گفت: با کسانی ارتباط داشتم که اصلا تلویزیون نمی دیدند یعنی اصلا نشنیده ام که بگویند فلان سریال را دیده اند، حتی سریال "شرایط خاص" که خودم هم در آن بازی کردم و می گفتم که ببینید ندیده بودند ولی همان ها می گفتند سریال خیلی خوبی تلویزیون پخش می کند به نام "گاندو" و همه شان مشتاقانه این سریال را تماشا کردند.

,

بازیگر سینما و تلویزیون با اشاره به اینکه متأسفانه سریال گاندو را ندیدم، گفت: قصه گاندو هر چه بوده مورد نظر مردم بوده است و مردم خیلی خیلی استقبال کردند شاید به همین دلیل است که دولت بودجه صدا و سیما را قطع کرده است.

,

 

,

انفعال دولت، عامل هجمه آقایان به سریال گاندو است

, انفعال دولت، عامل هجمه آقایان به سریال گاندو است,

هامین تورانی آقا زاده این سریال در پاسخ به نقدهای دولت به خبرنگار تیتریک گفت: "چرا آمریکا یک میلیارد و هفتصد میلیارد دلار پول داد؟ چرا وزیر امور خارجه ای آمریکا بایت تحویل جیسون رضاییان تشکر کرد؟ زمانیکه پاسخ این دو سوال را کنار یکدیگر قرار دهیم متوجه می شویم اتفاقی که در این سریال به نمایش درآمد کاملا حقیقت داشت.

, تیتریک,
در حال حاضر دولت کمی با انفعال مواجه است و دید آنها به گاندو این است که برخی افراد و جناح ها درصدد تخریب دولت هستند اما نگاه من اینگونه نیست، اگر کمی واضح تر و دقیق تر به سریال نگاه کنیم در بسیاری از موارد دولت در موضع قدرت مطرح شده است و در برخی موارد نیز چالش وجود داشت اما در نهایت نظام و کشور برای ما اهمیت دارد." 
,
 
,
نمایش آقازادگی، مفاسد اقتصادی، سیاسی و جاسوسی در گاندو
, نمایش آقازادگی، مفاسد اقتصادی، سیاسی و جاسوسی در گاندو ,
 
,
مهدیه سادات نقیبی که منتقد سینما و تلویزیون است نیز در گفتگو با خبرنگار تیتریک اعلام کرد: "گاندو یک فیلم امنیتی- جاسوسی است که با بازی بازیگران ماهر در قسمت های سوم به بعد مخاطب خود را پیدا کرده و میخکوب تلویزیون می کند زیرا طی سال های اخیر به نفوذ در مسائل امنیتی در تلویزیون کمتر اشاره شده و در حال حاضر پخش این گونه سریال ها و نشان دادن مسائلی که دور از واقعیت نیست می تواند نشان از رویکرد بازتابی را بدهد که هم اکنون در قلب یک مملکت وجود دارد.
, تیتریک,
 
,
بحث اصلی سریال پرداختن به مفاسد اقتصادی، سیاسی و جاسوسی است و اشاره ای ظریف اما محکم به آقا زاده هایی دارد که در این نظام غیر شرعی و غیر قانونی پادشاهی می کنند.
,
 
,

این فیلم نشان دهنده ی ظلمی است که از سمت ایالات متحده آمریکا به سوی مردم ایران تحمیل می شود و عده ای هنوز با حماقت کامل از این ملیت، اصول و ساختاری که برای حکومت ایرانی ترتیب داده اند دفاع و جاسوسانه با آن ها فعالیت می کنند اما گاندو نشان می دهد که  ایرانیان در پی حفظ حریم ملی خود هستند."

,

بیان واقعیت‌ها در سریال «گاندو» به مذاق عوامل نفوذ خوش نیامد

, بیان واقعیت‌ها در سریال «گاندو» به مذاق عوامل نفوذ خوش نیامد ,

مرتضی امیری نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی شاخص، با اشاره به محدودیت بودجه صداوسیما از سوی دولت، اظهار کرد: این مسئله به موضوع پروژه نفوذ و واکنش دولت نسبت به روشنگری‌هایی که در سریال گاندو درباره جاسوسی‌ها صورت گرفت، اتفاق افتاد.

, شاخص،,

وی افزود: متاسفانه برخی از مسئولین دست در پروژه نفوذ دارند و جزو افرادی هستند که در بحث تحریم‌ها و مسائل اقتصادی به دشمن گرا می‌دهند.

,

کارشناس مسائل سیاسی گفت: عوامل داخلی و خارجی نفوذ با یکدیگر چفت هستند به گونه‌ای که وقتی تحریم‌های مرحله دوم آغاز می‌شود نیز یکدفعه می‌بینیم که در داخل شوکی در بحث گران شدن بنزین اتفاق می‌افتد.

,

امیری نژادادامه داد: اگر پروژه نفوذ در برخی عوامل دولت وجود نداشت بدون شک با دست پرتری وارد می‌شدند و در روشنگری کوتاهی نمی‌کردند اما می‌بنیم که روشنگری‌ها که در یک سریال اتفاق می‌افتد را برنمی‌تابند.

,

یکی از ضعف‌ها نیز دولتی بودن بودجه صداوسیما است

, یکی از ضعف‌ها نیز دولتی بودن بودجه صداوسیما است, یکی از ضعف‌ها نیز دولتی بودن بودجه صداوسیما است,

وی ابراز کرد: بسیاری از بخش‌های سریال گاندو باتوجه به فشارهایی که بود، سانسور شد که واکنش‌‎هایی را در پی داشت؛ یکی از ضعف‌ها نیز دولتی بودن بودجه صداوسیما است.

,

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه بیان واقعیت‌ها در سریال “گاندو” به مذاق عوامل نفوذ خوش نیامد، اضافه کرد: اگر بودجه صدا و سیما دولتی نباشد بدون شک می‌تواند مستقل‌تر عمل کند چراکه شفاف سازی رسالت اصلی صداوسیما و رسانه ملی است.

,

امیری نژاد تصریح کرد: رسالت صداوسیما بیان واقعیت‌های موجود است نه اینکه بخواهند با پرداخت بودجه، آن را محدود کرده و مانع از پخش برنامه‌های روشنگری شوند.

,

وی افزود: اگر بودجه صداوسیما مستقل شود نیز بهتر و با دست بازتر می‌تواند به رسالت خود که بیان و تبیین واقعیت‌ها است عمل کند.

,

اکثریت مردم سریال گاندو را پسندیده‌اند
 

, اکثریت مردم سریال گاندو را پسندیده‌اند ,
,

احمد پهلوانیان در گفتگو با خبرنگار یزدرسا در واکنش به قطع بودجه صدا وسیما از سوی دولت به خاطر سریال گاندو گفت: دیدم که تعدادی از نمایندگان مجلس در این باره اظهارنظر کرده بودند هرچند من ندیدم که رسما این موضوع اعلام شده باشد.

, یزدرسا ,

وی افزود: قابل قبول نیست که بودجه یک سازمانی که تنها نهاد رسانه‌ای ملی و بین‌المللی نظام است به برخی ملاحظات سیاسی گره زده شود.

,

مدیرکل صدا و سیمای مرکز یزد اظهار داشت: یک اشکال دیگر هم وجود دارد و اینکه بخشی از بودجه صدا وسیما به عنوان یک نهاد فرهنگی و فرهنگ‌ساز طبق مصوباتی که وجود دارد به سر زلف تبلیغات گره زده شده است.

,

پهلوانیان ادامه داد: این موضوع می‌تواند در پیام‌رسانی و مهندسی پیام در رسانه ناهنجاری‌هایی را ایجاد کند و اینکه مثلا بگویند نیمی از بودجه صدا وسیما باید از راه تبلیغات تأمین شود و این مصوبه مجلس باشد این هم به نظر من شایسته شأن یک نهاد فرهنگی و فرهنگ‌ساز نیست و این دو تا اشکال به نوعی در بودجه سازمان صدا و سیما وجود دارد.

,

وی عنوان کرد: اگر به سریال گاندو یا هر سریال دیگری نقدی است باید مطرح شود، این در حالی است که شورای نظارت بر سازمان صدا وسیما وجود دارد که از قوای سه‌گانه هم نماینده در این شورا هستند و اگر هم قرار است واکنشی نشان داده شود طبیعتا بایستی از طریق همین شورا باشد که به نوعی نمایندگان قوا هستند و به عنوان شورایی که هم نظارتش قانونی و فراقوه‌ای است، یعنی نظارت مربوط به کلیت نظام و حاکمیت می‌شود.

,

مدیرکل صدا و سیمای مرکز یزد با بیان اینکه بحث اینکه یک قوه‌ یا بخشی از یک قوه‌ از یک برنامه سازمان ناراحت شوند، همیشه بوده است، یادآور شد: یکی از رسالت‌های سازمان صدا وسیما به عنوان رسانه ملی نقد و به پیش رو گذاشتن چالش‌ها و نقایص‌ است و این طبیعت کار رسانه است و نمی‌شود این را از رسانه گرفت.

,

پهلوانیان با تأکید بر اینکه اگر انتقادی هم هست طبیعتا باید از شورای نظارت تذکر داده و گفتگو شود، خاطرنشان کرد: من فکر می‌کنم این مسائل با گفتگو قابل حل است و مدیران رسانه باید در تعامل با بخش‌های مختلف حاکمیت مثل قوه مجریه، مقننه و قضائیه باشند و مسئولین هم باید در مقابل نقد سعه‌ی صدر بیشتری نشان دهند و مردم هم انتظارشان همین است.

,

وی تصریح کرد: نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد سریال گاندو مورد استقبال مردم بوده است و مردم تحلیل کلی که در سریال بوده را پسندیده‌اند، البته ممکن است برخی از بخش‌های این سریال هم قابل نقد باشد و بحثی نیست ولی پیام کلی کار را اکثریت مردم پسنیده‌اند.

,

مدیرکل صدا و سیمای مرکز یزد افزود: اگر بخواهیم بحث اصلاح سیستم بودجه سازمان صدا و سیما را در دستور کار قرار دهیم، فکر می‌کنم عملا عملیاتی نشود و البته در مورد برخی نهادهای دیگر هم همین بحث وجود دارد و به هر جهت دولت به عنوان مدیر اجرایی کشور همه بخش‌ها را باید مدیریت کند و بخشی از مدیریت هم مدیریت دخل و خرج و بودجه و هزینه کشور است.

,

پهلوانیان گفت: من فکر می‌کنم همه بخش‌های مختلف حاکمیت، قوای سه‌گانه و دیگران و سازمان صدا وسیما باید جایگاه‌های حقوقی که وجود دارد را محترم بشماریم و اگر هم مسئله‌ای است از همان جایگاه‌های حقوقی که قانون مشخص کرده ورود کنیم.

,

وی اظهار داشت: به هر جهت برای نظارت بر صدا وسیما شورایی است که همانطور که گفتم نمایندگان همه قوا در آن شورا حضور دارند و طبیعتا حرف‌هایی که خارج از آن شورا زده شود باید به عنوان دیدگاه‌های شخصی افراد تلقی کنیم نه جایگاه‌های حقوقی که دارند.

,

مدیرکل صدا و سیمای مرکز یزد اضافه کرد: ممکن است یکی شخصا موافق یک برنامه یا مخالف آن باشد و این طبیعی است و مخالفت و موافقت چیزی بدی نیست، اما اگر این موافقت یا مخالفت بخواهد روی فرایند کاری جایی مثل صدا و سیما یا هر نهاد دیگری اثر عملی داشته باشد باید از مجراهای حقوقی و قانونی که در قانون تصویب شده و محترم شمره شده دنبال شود.

,

پهلوانیان خاطرنشان کرد: تنظیم بودجه صدا وسیما مثل همه بخش‌های دیگر از سوی دولت پیشنهاد و در مجلس تصویب می‌شود و به نظر من نمی‌شود بودجه صدا وسیما را از این ساز و کار خارج کرد اگر چه به این نحوه نقد وارد است همچنان که به گره زدن بودجه سازمان به پیام‌های بازرگانی نقد وارد است و احتمالا خود شما هم به این پیام‌های بازرگانی صدا و سیما نقد دارید که در تلویزیون پخش می‌شود اما ساز و کارش در خارج از سازمان صدا و سیما تعریف می‌شود.

,

وی عنوان کرد: به هر حال در تنظیم بودجه صدا و سیما هم قوه مجریه و هم قوه مقننه نقش دارند و البته در تخصیص آن سازمان برنامه و بودجه باید به عنوان یک سازمان مستقل عمل کند و من بعید می‌دانم جز این ساز و کار دیگری باشد که عملیاتی شود مگر اینکه در بحث‌های نظارتی بعضی از قوا شأن استقلال صدا و سیما را محترم بشمارند و اگر نقدی هم دارند از طریق نمایندگان خودشان در شورای نظارت بر سازمان به صورت خلیی قانونی و بدون هیاهوی جاری سیاسی دنبال کنند.

,

رفتار دولت در قبال پخش سریال گاندو و صدا و سیما بدعتی خطرناک است

, رفتار دولت در قبال پخش سریال گاندو و صدا و سیما بدعتی خطرناک است,

عباس اسدی در گفت و گو با خبر نگار عصر همدان، با اشاره به قطع بودجه صدا و سیما توسط دولت گفت:این اولین باری نیست که دولت در خصوص رسانه ها چنین کاری را انجام میدهد .

, عصر همدان,

وی ادامه داد:موارد متعددی از چنین اقداماتی در این دولت شاهد بوده این که دولت به دنبال اعمال نظر شدید خود بر رسانه ها بخصوص صدا و سیما بوده است.

,

استاد روزنامه نگاری و ارتباطات دانشگاه افزود:اصرار بر تعیین مجری مصاحبه با رییس جمهور یکی از چنین مواردی بود که دولت بدنبال قرار دادن فردی برای انجام تأییدات برنامه های خود و نه پرسیدن سوالات و مشکلات مردم بود.

,

وی افزود:سریال گاندو بصورت مستند و درست ضعفها و نواقص را نمایان میکرد به جای اینکه مورد تقدیر قرار گیرد و دولت بابت این مشکلات از مردم عذرخواهی کند توسط دولت بشدت محکوم شده است در حالی که این همان دولتی است که با شعار پناه بردن به خداوند از بستن دهان منتقدین سخن می‌گفت.

,

این استاد رسانه با اظهار اینکه دولت با دست اندازی به بودجه صدا و سیما به دنبال ابزار قرار دادن صدا و سیما می باشد اضافه نمود:از آنجایی که متاسفانه دولت در داخل و خارج توفیقی نداشته است به دنبال بستن دهانها است تا منتقدان سخن نگویند.

,

وی  ادامه داد:البته این فقط صدا و سیما نیست که دولت بدنبال اعمال فشار بر آن است بلکه در دانشگاه ها و مراکز علمی نیز دولت حقوق منتقدین را ضایع کرده است .

,

این استاد رسانه تصریح کرد:دولت به دنبال بله قربان گو است تا فقط رفتارش را تایید کنند.

,

وی رفتار دولت در خصوص صدا و سیما و رسانه ها را بدعتی خطرناک توصیف کرد و گفت: این بدعت خطرناک قطعا در آینده برای کشور مشکل ساز خواهد شد.

,

اسدی نکته تاسف بار رفتار دولت در قبال منتقدین را ادعای آزادی بیان چنین افرادی دانست و تاکید کرد:کسانی که داعیه آزادی بیانشان عالم گیر است و در قبال هر مسئله کوچکی سر و صدای زیادی به راه می اندازند امروز در قبال این برخورد دولت با منتقدین سکوت کرده اند زیرا منافع مشترکی دارند و بخاطر منافع مشترک چشمهای خود را بر واقعیتها بسته اند .

,

این استاد روزنامه نگاری و رسانه در پایان تصریح کرد:دولت در قبال منتقدین دو شیوه بد و خطرناک در پیش گرفته است یکی قطع بودجه و تحت فشار قرار دادن از طریق اعتبارات مالی و پیگیری پرونده سازی حقوقی تا منتقدین و رسانه ها دیگر جرات انجام وظیفه و رسالت خود را نداشته باشند.

,

دولت با هجمه به سریال "گاندو" بار دیگر نقدناپذیری خود را ثابت کرد

, دولت با هجمه به سریال "گاندو" بار دیگر نقدناپذیری خود را ثابت کرد,

احمد خورگانی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ درباره تحریم بودجه ای صدا و سیما از سوی دولت اظهار کرد: از آغاز به کار دولت یازدهم و دوازدهم، رئیس جمهور محترم با عملکرد و موضع گیری‌های خود نشان داد که تحمل نقد را ندارد و بارها منتقدان خود را با الفاظ نامناسب مورد عنایت قرار داد.

, صبح قزوین؛,

وی افزود: اگر امروز می‌بینیم با پخش یک سریال دولت اقدام به تضعیف صدا و سیما می‌کند، این موضوع هم در راستای همان نقدناپذیری دولت است در صورتی که تضعیف رسانه ملی به منافع نظام و کشور ضربه خواهد زد.

,

مدیرمسئول نشریه "7دی" ابراز کرد: صدا و سیمای ایران اسلامی سال‌هاست در فضای ناجوانمردانه و نابرابر درحال مقابله با صدها رسانه غربی در دنیاست که با دلارهای مخالفان نظام درحال هجمه‌های فرهنگی و سیاسی و اجتماعی به کشور ما هستند.

,

وی تصریح کرد: امروز که رسانه ملی با انواع شبکه‌های ماهواره ای درحال رقابت است اگر به بهانه پخش یک سریال به جای تقویت به سمت تضعیف آن قدم برداریم، عمل ما یک جنایت بزرگ خواهد بود.

,

بودجه صدا و سیما هرچه سریع‌تر باید حل و فصل شود

, بودجه صدا و سیما هرچه سریع‌تر باید حل و فصل شود, بودجه صدا و سیما هرچه سریع‌تر باید حل و فصل شود, بودجه صدا و سیما هرچه سریع‌تر باید حل و فصل شود,

این فعال رسانه ای عنوان کرد: دولت در عملکرد خود همیشه با رسانه‌های منتقد برخورد کرده است، امروز هم برای مقابله با روشنگری صدا و سیما به دنبال سرکوب کردن نقد است. در صورتی که باید واقعیت‌ها به مردم گفته شود چرا باید دچار ترس و واهمه شویم؟

,

وی یادآور شد: اگر آنچه در سریال "گاندو" نشان داده شده خلاف واقع بوده و صدا و سیما در این حوزه تحریفی انجام داده است، دولت برای دفاع از خود از طریق مراجع قضایی و ارگان‌ها نظارتی این موضوع را پیگیری کند.

,

خورگامی گفت: اینکه دولت می‌خواهد با حذف بودجه صدا و سیما به اهداف خود دست پیدا کند، یعنی محتوای سریال "گاندو" واقعیت داشته و دولت نقدناپذیر است.

,

وی ابراز کرد: موضوع بودجه صدا و سیما هرچه سریع‌تر باید حل و فصل شود و مجلس و دستگاه‌های حاکیمیتی به این موضوع ورود داشته باشد تا این مصوبه لغو شود.

,

مدیرمسئول نشریه "7دی" در پایان اذعان کرد: اگر بودجه صدا و سیما حذف شود و متولیان این رسانه فقط بودجه خود را از طروق دیگر تامین کنند کیفیت برنامه‌های رسانه ملی کاهش پیدا کرده و در نتیجه مخاطبان به شبکه‌های ماهواره ای رجوع خواهند کرد که این روند در درازمدت اثرات ضدفرهنگی زیادی برای کشور خواهد داشت.

,

تحریم صداوسیما یعنی ایستادن دولت در مقابل رسالت روشنگرانه رسانه ملی

, تحریم صداوسیما یعنی ایستادن دولت در مقابل رسالت روشنگرانه رسانه ملی, تحریم صداوسیما یعنی ایستادن دولت در مقابل رسالت روشنگرانه رسانه ملی,

سجاد سلیمانی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد   در ارزیابی اقدام اخیر دولت مبنی بر محدود کردن بودجه صدا و سیما اظهار داشت: دولت تدبیر و امید به نقش اصلی خود در سال‌های اخیر بازگشته و دوباره ایفاگر نقش گردنه بگیر شده است که در جدیدترین مورد گردن بودجه صداوسیما را گرفته تا به زعم خود رمق رسانه ملی را از بیان واقعیت‌ها بگیرد.

وی افزود: دستور رئیس‌جمهور به این مثال می‌ماند که بسیاری از افراد در شرایط مختلف شعارهای زیبایی سر می‌دهند اما در جایی که عیار واقعی فرد مشخص می‌شود، تمامی این شعارهای زیبا را نه تنها فراموش کرده بلکه برخلاف آن عمل می‌کنند.

سرپرست دفتر خبرگزاری تسنیم در استان کرمانشاه یادآور شد: رئیس‌جمهور در جایی گفته بود «از بستن دهان منتقدان به خدا پناه می‌برم» اما در این سال‌ها نه تنها دهان منتقدان بلکه دست و پای هر فردی که در اردوگاه وی قرار نداشت را بست و تنها ساکنان اردوگاه و آنها که آشنا بودند از بستن دهان در امان مانده‌اند.

سلیمانی افزود: این حکایت رئیس‌جمهوری است که انتقاد پذیر بودن را یکی از اشکالات دولت خود می‌داند اما در برابر سریالی پربیننده و مبتنی بر اسناد و واقعیت قرار می‌گیرد تا برخلاف شعارها و آنچه که مذموم بیان می‌کرد عمل کند.

این فعال رسانه ای اشاره ای به سریال گاندو و ارتباطش با اقدام اخیر دولت داشت و گفت: البته موضع‌گیری دولت در برابر این سریال تلویزیونی از مدت‌ها قبل آغاز شده بود و ابتدا در فضای مجازی و به شکل انتشار توئیت‌هایی برای ممانعت از پخش این سریال یا حذف سکانس‌هایی بود که موضوع نفوذ در حاکمیت نشان می‌داد.

وی افزود: البته با مقاومت صداوسیما در برابر فشار دولتی‌ها و ادامه روند پخش سریال، اقدامات دولت خصمانه شد تا جایی که پرداخت بودجه صداوسیما در سه ماهه دوم سال در ابتدا با اما و اگر و در ادامه منوط به تأیید نمایندگان دولت در هیئت نظارت بر صداوسیما شد.

سرپرست دفتر خبرگزاری تسنیم در استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: اکنون نیز خبرهایی می رسد از اینکه تحریم صداوسیمای ملی توسط دولت هر روز گسترده‌تر می‌شود و مخالفت با بازپخش سریال گاندو، عدم پخش برنامه جهان‌آرا و محدودسازی برنامه‌های شبکه افق شرط‌های دولت برای تخصیص بودجه است.

سلیمانی افزود: با توجه به اقدامات فوق اینگونه به نظر می‌رسد که دولت دوازدهم در برابر رسالت رسانه ملی در رابطه با روشنگری قرار گرفته است و داشتن یک صداوسیمای بی‌خاصیت که در تمامی بخش‌های خبری دستاوردهای نه چندان شاخص دولت را بزرگنمایی کند، تنها مطلوب آشنایان دولت است.

,

سجاد سلیمانی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد   در ارزیابی اقدام اخیر دولت مبنی بر محدود کردن بودجه صدا و سیما اظهار داشت: دولت تدبیر و امید به نقش اصلی خود در سال‌های اخیر بازگشته و دوباره ایفاگر نقش گردنه بگیر شده است که در جدیدترین مورد گردن بودجه صداوسیما را گرفته تا به زعم خود رمق رسانه ملی را از بیان واقعیت‌ها بگیرد.

,  شبکه اطلاع رسانی مرصاد,

وی افزود: دستور رئیس‌جمهور به این مثال می‌ماند که بسیاری از افراد در شرایط مختلف شعارهای زیبایی سر می‌دهند اما در جایی که عیار واقعی فرد مشخص می‌شود، تمامی این شعارهای زیبا را نه تنها فراموش کرده بلکه برخلاف آن عمل می‌کنند.

,

سرپرست دفتر خبرگزاری تسنیم در استان کرمانشاه یادآور شد: رئیس‌جمهور در جایی گفته بود «از بستن دهان منتقدان به خدا پناه می‌برم» اما در این سال‌ها نه تنها دهان منتقدان بلکه دست و پای هر فردی که در اردوگاه وی قرار نداشت را بست و تنها ساکنان اردوگاه و آنها که آشنا بودند از بستن دهان در امان مانده‌اند.

,

سلیمانی افزود: این حکایت رئیس‌جمهوری است که انتقاد پذیر بودن را یکی از اشکالات دولت خود می‌داند اما در برابر سریالی پربیننده و مبتنی بر اسناد و واقعیت قرار می‌گیرد تا برخلاف شعارها و آنچه که مذموم بیان می‌کرد عمل کند.

,

این فعال رسانه ای اشاره ای به سریال گاندو و ارتباطش با اقدام اخیر دولت داشت و گفت: البته موضع‌گیری دولت در برابر این سریال تلویزیونی از مدت‌ها قبل آغاز شده بود و ابتدا در فضای مجازی و به شکل انتشار توئیت‌هایی برای ممانعت از پخش این سریال یا حذف سکانس‌هایی بود که موضوع نفوذ در حاکمیت نشان می‌داد.

,

وی افزود: البته با مقاومت صداوسیما در برابر فشار دولتی‌ها و ادامه روند پخش سریال، اقدامات دولت خصمانه شد تا جایی که پرداخت بودجه صداوسیما در سه ماهه دوم سال در ابتدا با اما و اگر و در ادامه منوط به تأیید نمایندگان دولت در هیئت نظارت بر صداوسیما شد.

,

سرپرست دفتر خبرگزاری تسنیم در استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: اکنون نیز خبرهایی می رسد از اینکه تحریم صداوسیمای ملی توسط دولت هر روز گسترده‌تر می‌شود و مخالفت با بازپخش سریال گاندو، عدم پخش برنامه جهان‌آرا و محدودسازی برنامه‌های شبکه افق شرط‌های دولت برای تخصیص بودجه است.

,

سلیمانی افزود: با توجه به اقدامات فوق اینگونه به نظر می‌رسد که دولت دوازدهم در برابر رسالت رسانه ملی در رابطه با روشنگری قرار گرفته است و داشتن یک صداوسیمای بی‌خاصیت که در تمامی بخش‌های خبری دستاوردهای نه چندان شاخص دولت را بزرگنمایی کند، تنها مطلوب آشنایان دولت است.

,

 

,

دولت پاسخگوی عملکرد خودش نیست

, دولت پاسخگوی عملکرد خودش نیست,

میثم محمودیان رئیس خانه مطبوعات چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با خبرنگار جهانبین‌نیوز گفت: از منظر رسانه گاندو فقط یک سریال بود، اما اگر بخواهیم به‌عنوان یک فعال سیاسی به موضوع بپردازیم این سریال مخاطب خاص خود را داشت.

رئیس خانه مطبوعات چهارمحال و بختیاری بیان کرد: به دنبال بررسی اینکه چند درصد این سریال را دیدند نیستیم این سریال و مجموعه عواملش رضایت‌مندی بالایی را در جامعه ایجاد کردند چراکه ایده اصلی ساختار این سریال یک ایده حقیقی و موجود در عرصه سیاسی جامعه بوده است.

وی افزود: می‌توان دولت فعلی را از زوایای مختلف سیاسی، سیاست داخلی، سیاست‌ خارجی، امنیت، اقتصاد، فرهنگ و اجتماع نقد کرد اما آیا پرداختن به آن در این بازه زمانی موثر است؟

محمودیان در تکمیل صحبت خود توضیح داد: به عنوان یک فعال سیاسی نگاه و پرداختن به این موضوع را قبول دارم اما مستلزم این است که واقعیت‌های جامعه را نیز درک کنیم، زمانی که یک موضوع امنیتی بزرگ در کشور ایجاد می‌شود تمامی شبکه‌های امنیتی کشور روی آن موضوع حساس و ورود پیدا می‌کنند.

رئیس خانه مطبوعات چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: اینکه در این برهه‌ی زمانی که مملکت با یک جنگ تمام‌ عیار رسانه‌ای روبه‌رو است پخش یک سریال که سیاست خارجی را ناتوان قلمداد می‌کند چه میزان مبتنی بر دور‌اندیشی است؟

وی تبیین کرد: وقتی گفته‌ می‌شود دوراندیشی یعنی اگر سیاست‌های کلی حاکم بر داخل و خارج کشور را مدنظر قرار دهیم و بحث‌های جریانی را کنار بگذاریم نباید به سمت و سویی حرکت کنیم که سرمایه اجتماعی کشور دو قطبی شود.

محمودیان خاطر نشان کرد: برخی موضع‌گیری‌هایی که در داخل کشور ایجاد می‌شود یک «هنجار» را برای جامعه تعریف می‌کند، بله شخص بنده نیز موافقم که در جریان لیبرال نفوذ وجود دارد وقتی این جریان در سطح عام جامعه شکل می‌گیرد مطمئنن در مقابل آن «ضدهنجار» ایجاد می‌شود که خروجی آن شکاف و بی‌اعتمادی سیاسی_اجتماعی و دوقطبی در جامعه است.

رئیس خانه مطبوعات چهارمحال و بختیاری تشریح کرد: این سریال برای عام جامعه مسئله‌ای بود که به آن پرداخته شد، چطور می‌شود که در دولتی مشروع چنین پروژه نفپذی رخ می‌دهد و به راحتی از کنار موضوع عبور می‌شود، اگر سیاستمداران ضعیف هستند پس از نظر دیپلماسی باید کنار گذاشته شوند.

وی عنوان کرد: موضوع نفوذ وجود دارد اما بایستی در راس کشور حل شود، نباید یک موضوع امنیتی تبدیل به موضوعی عمومی و فراگیر شود، موضوعی که در چارچوب‌های سیاسی، امنیتی و قانونی خودش حل نشود در جامعه تبدیل به تعارض و شکاف می‌شود.

محمودیان با اشاره به نقش شبکه‌های اجتماعی گفت: شبکه‌های اجتماعی همیشه به دنبال خوراک می‌گردد و همواره به دنبال فضایی است که برای خود فراهم کنم فرقی نمی‌کند خوب یا بد، همیشه شبکه‌های اجتماعی شروع به پردازش موضوع بر اساس مختصاتی که برای خود تعریف کرده می‌کند و چون به دنبال هویت‌یابی است پس چنین فضایی را از دست نمی‌دهد.

رئیس خانه مطبوعات چهارمحال و بختیاری بیان کرد: همیشه شبکه‌های اجتماعی بدون در نظر گرفتن عواقب و تبعات موضوعی در جامعه و برای جذب مخاطب خود به مسائل دامن می‌زند و فقط به دنبال تقابل مجازی است که این آسیب‌زا است، فضای مجازی برایش مهم نیست که حقیقت موضوع چیست تنها به دنبال منافع و مقاصد خودش است که به ان برسد پس در این راستا تحلیل‌هایی نیز ارائه می‌دهد که ثابت کند حرف درست را می‌زند.

 وی تاکید کرد: این دولت از روز اول روی کار آمدن نشان داد دولت پاسخگویی نیست، خوب حرف می‌زند اما بد عمل می‌کند و پاسخگوی عملکرد خودش نیست، با رسانه هم از روز اول نه‌ تنها تعامل نداشت که تقابل و تضاد نیز داشت.

محمودیان در پایان عنوان کرد: دولت ادعا دارد که فضای باز سیاسی و آزادی بیان ایجاد کرده ولی زمانی که بودجه صدا و سیما به عنوان یک رسانه محدود می‌شود که مبادا حرفی علیه دولت زده نشود این یعنی بستن دهان منتقدین و این یک اتفاق منفی است و به پروژه جامعه مدنی که دولت مدعی ان است لطمه می‌زند.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

گاندو به ذائقه دولت خوش نیامد

, گاندو به ذائقه دولت خوش نیامد,

مهدی فتاحی عضو هیئت مدیره خانه مطبوعات و خبرنگاران چهارمحال و بختیاری در گفتگو با جهانبین نیوز ؛ اظهار کرد: صدا و سیما از مسیر اصلی خود خارج شده بودند و واقعیت های جامعه را که مردم از آن اطلاع داشتند به گوش مردم نمی رساندند.

وی با اشاره به اینکه صدا و سیما مدتی بود که رسالت رسانه را زیر سوال برده بود تصریح کرد: وظیفه یک رسانه این است که واقعیت ها را بازگو کند و حرف مردم را به گوش مسئولین برساند.

فتاحی با اذعان بر اینکه  با پخش برنامه های انتقادی  خوبی مثل ثریا و سریال پر بیننده گاندو صدا و سیما  در مسیر اصلی خود قرار گرفت بیان داشت: سریال گاندو مخاطب های زیادی دارد که در هر جمعی که وارد شویم در مورد این سریال صحبت می کنند.

وی عنوان کرد: سریال گاندو واقعیت هایی را به جامعه می گوید که جای سوال دارد که چرا در دولت روحانی بیشترین جاسوس ها بوده است؟ و چرا این دولت به کوچکترین انتقاد ها واکنش نشان می دهد؟!

فتاحی ادامه داد: نه تنها این سریال بلکه دولت به کوچکترین انتقاد واکنش نشان می دهد و روز به روز ذهنیت مردم را نسبت به  خود تغییر می دهد.

وی با تاکید بر اینکه متاسفانه این سریال به ذائقه دولت خوش نیامد عنوان کرد: این سریال در دولت منتقدان زیادی چون حسام الدین آشنا را داشت که در توئیت خود سریال گاندو را مورد حمله قرار داد و در نهایت به دستور رئیس جمهور از ادامه پخش این سریال جلوگیری شد.

فتاحی با اشاره به اینکه هشت سال است که دولت روحانی با صدا و سیما مقابله میکند بیان داشت: صدا و سیما مرتکب کار غیر قانونی نشده و انتظار مردم این است که حقایق را به مردم بگویند.

وی در ادامه گفت: این سریال بر اساس واقعیت بود و گوشه ای از زحمات سربازان آقا امام زمان (عج) و رهبری مدبرانه مقام معظم رهبری را نشان می دهد که جای تقدیر و تشکر هم دارد.

فتاحی در پایان  با تاکید بر اینکه قطع  بودجه صدا و سیما توسط رئیس جمهور کاری کاملا غیر قانونی است خاطر نشان کرد: تصمیم روحانی برای قطع بودجه کار کاملا " بچه گانه است و نمایندگان مجلس ما باید ورود پیدا کرده و اجازه ندهند دولت بخواهد دست به همچین اقدامی بزند.

, جهانبین نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

خودکامگی سیاسی دولت در محدودیت های بودجه ای صدا و سیما

, خودکامگی سیاسی دولت در محدودیت های بودجه ای صدا و سیما,

مهران فاطمی استاد دانشگاه و فعال فضای مجازی یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، در واکنش به قطع بودجه صدا وسیما از سوی دولت به خاطر سریال گاندو گفت: اقدام اخیر هیات دولت در محدودیت های بودجه ای صدا و سیما و الزام سازمان برنامه ریزی کشور به عدم تخصیص اعتبارات این سازمان ، نوعی خودکامگی سیاسی و تخلف از قانون اساسی محسوب می شود.

, یزدرسا,

وی افزود: بر اساس اصل ۱۷۸ قانون اساسی شورای نظارت متشکل از نمایندگان مجلس ، قوه قضاییه و مجریه(هر کدام دو نماینده) می باشد و دولتی ها حداکثر یک سوم رای هیات نظارت را دارا می باشند لذا چنین الزامی کاملا خلاف قانون می باشد.

,

فعال فضای مجازی یزد با اشاره به اینکه  155 نفر از نمایندگان مجلس طی بیانیه ای از پخش سریال گاندو حمایت کردند، اظهار داشت: انتظار است مجلس سریعا نسبت به این بداخلاقی سیاسی دولت واکنش نشان داده و تذکرات لازم را بدهد!

,

وی در ادامه اذعان داشت: جالب اینجاست که بر اساس آماری مستند طی کمتر از یکسال گذشته ۱۱۰۰۰ساعت آنتن صدا و سیما در اختیار برنامه های مختلف دولت بوده ولی از یکطرف به طعنه می گویند رسانه میلی و از سوی دیگر وقتی یک فیلم با مستندات دقیق امنیتی در رابطه با پروژه نفوذ ، جاسوسی و فساد اقتصادی ساخته می شود عنان صبر از کف داده و بر خلاف جمله معروف " پناه می برم به خدا از بستن دهان منتقدین" این چنین اعلام جنگ نموده  و اقدامات غیر معقولی را انجام می دهند!

,

فاطمی در خصوص اثر گذاری سریال گاندو در جامعه ابراز داشت: واقعیت غیر قابل انکار این است که گاندو فصل جدیدی در ارائه برخی واقعیات امنیتی کشور در قالب تاثیر گذار هنری و فیلم بود و از قضا با استقبال گسترده مردمی روبرو شد لذا اقدام اخیر دولت از زاویه دیگر  مصداق ضرب المثل " سنگ‌بزرگ نشانه نزدن است" می باشد تا رسانه ملی را از ساختن گاندوهای ۲ و ۳ و ... ترسانیده و تهدید نماید بهتر این است مدعیانی که می گفتند مخالف سانسور و سیاست حذفیم اجازه دهند به جای تحت فشار قرار دادن صدا و سیما ، خود مردم تصمیم بگیرند و اگر بنا بر حذف است مردم و مخاطبین خودشان حذف نمایند نه اینکه با فشارهای بودجه ای در صدد کتمان برخی واقعیتهای موجود کشور باشند!

,

وی در پایان بیان داشت: در یک نگاه کلی باید گفت رفتار اخیر دولت یکی از غیر اخلاقی ترین و غیراعتدالی ترین رفتارهای دولتی در چهل ساله اخیر و موجبات خشنودی دشمنان قسم خورده داخلی و خارجی ایران زمین بود.

,

ترس دولتمردان از فتح باب گاندو برای ساخت گاندوهای بعدی

, ترس دولتمردان از فتح باب گاندو برای ساخت گاندوهای بعدی,

ابوالفضل فخر الاسلام فعال رسانه‌ای استان مرکزی و کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با دیار آفتاب، در خصوص مباحث مطرح‌شده پس از پخش سریال گاندو و محدودیت‌های اعمال‌شده از سوی دولت علیه صداوسیما، گفت: این سریال که با بن‌مایه قوی امنیتی و سیاسی یکی از پربیننده‌ترین سریال‌های سال‌های اخیر صداوسیما بود، تنها به پرونده‌ای جنجالی در رابطه با نفوذ و تهدیدات امنیتی فردی به نام جیسون رضائیان پرداخت.

, دیار آفتاب,

باید به عملکرد سربازان گمنام امام زمان(عج) مباهات کرد

, باید به عملکرد سربازان گمنام امام زمان(عج) مباهات کرد, باید به عملکرد سربازان گمنام امام زمان(عج) مباهات کرد,

وی، با اشاره به تلاش های شبانه روزی سربازان گمنام امام زمان(عج) افزود: فارغ از انتقادات و تمجیدهایی که به این سریال می شود، باید به عملکرد این سربازان گمنام در رصد شبکه پیچیده و گران قیمت جاسوسی آمریکا مباهات و افتخار کرد چرا که با عملکرد انقلابی خود تاکنون افتخارات زیادی را برای کشور در زمینه خنثی کردن توطئه های دشمنان بدست آورده اند.

,

فخرالاسلام، ساخت چنین سریال هایی که دارای جنبه های مثبت و منفی در سیستم یک حکومت است و از یک طرف برنامه ریزی های حساب شده دشمنان را در نفوذ به ارکان یک حکومت و از طرفی اشراف و توان امنیتی سربازان همان حکومت را به رخ می کشد، نشان از شکست دشمنان در این تقابل دانست و گفت: در این میان افرادی که در معرض جاسوسی قرارگرفته‌اند اجازه ندارند تا با دیدن چنین سریالی جیغشان به آسمان برخیزد.

,

ترس دولتمردان از فتح باب گاندو برای ساخت گاندوهای بعدی

, ترس دولتمردان از فتح باب گاندو برای ساخت گاندوهای بعدی, ترس دولتمردان از فتح باب گاندو برای ساخت گاندوهای بعدی,

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: علت حملات هدفمند از سوی دولتمردان لیبرال مسلک و چهره های نزدیک به دولت که در رسانه های زنجیره ای و حتی شبکه های متعلق به ضد انقلاب ابراز نگرانی می کنند، شاید ترس از این است که گاندو فتح بابی شود تا در آینده شاهد سریال های مشابه دیگر و یا گاندو های بعدی باشیم.

,

وی با بیان اینکه ملت ایران از جاسوسی برای بیگانه، کنار آمدن با دشمن، اختلاس ها و پدیده آقازاده ها ضربه های زیادی دیده و با نفرت به این مسائل نگاه می کند، افزود: به همین علت است که از عوامل ساخت سریال هایی مانند گاندو که به تبیین و روشنگری در رابطه با این موضوعات می پردازد تقدیر به عمل می آید و واکنش مثبت مردم را نیز در پی دارد.

,

ساخت سریال هایی مانند گاندو در تمام دنیا رایج است

, ساخت سریال هایی مانند گاندو در تمام دنیا رایج است, ساخت سریال هایی مانند گاندو در تمام دنیا رایج است,

فخرالاسلام، با اشاره به عصبانیت دولت از پخش چنین سریالی گفت: دولت از بیان چنین واقعیتی که جاسوسی مانند جیسون رضائیان تا دفتر رئیس جمهور نفوذ کرده است عصبانی است، در حالی که این مسئله واقعیت تلخی است که اتفاق افتاده و ساخت چنین سریال هایی در تمام دنیا رایج است.

,

دولت نباید با چنین بدعت هایی چهره خود را مخدوش کند

, دولت نباید با چنین بدعت هایی چهره خود را مخدوش کند, دولت نباید با چنین بدعت هایی چهره خود را مخدوش کند,

وی، گروکشی بودجه ای و تحریم مالی صدا و سیما که یک سازمان بزرگ حکومتی است را برخلاف گفته رئیس جمهور دانست و خاطرنشان کرد: این سازمان که پیشانی نظام محسوب می شود به خاطر پخش یک سریال مورد تحریم مالی قرار گرفته است در حالی که رئیس جمهور در سخنان خود به صراحت مخالف بستن دهان منتقدان بوده است. دولت نباید با چنین بدعت هایی چهره خود را در افکار عمومی مخدوش کند و مقبولیتش را به پایین ترین سطح ممکن برساند.

,

 

,

سریال گاندو توانمندی دستگاه امنیتی کشور را نمایش داد

, سریال گاندو توانمندی دستگاه امنیتی کشور را نمایش داد,

 

,

جابر خرم نیا در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی شاخص، درباره حواشی پیش آمده در رابطه با محدودیت بودجه صداوسیما از سوی دولت اظهار کرد: در درجه اول سریال گاندو، به همان اندازه که نسبت به خطر نفوذ در مراکز تصمیم‌گیری کشور هشدار داد و از بزرگ‌ترین پروژه نفوذ در دهۀ اخیر نیز پرده برداشت، به همان اندازه نیز هوشیاری، توانمندی و احاطۀ دستگاه امنیتی کشور را نمایش داد.

, شاخص،,

وی افزود: اینکه برخی اینگونه وانمود می‌کنند که این سریال ایجاد ناامیدی کرد به نظر من وارد نیست؛ رفتار دولت جای تعجب دارد چراکه رئیس دولت در مراسم تحلیف خود یک جملۀ مشهور دارد که گفت پناه می‌برم به خدا از بستن دهان منتقدان، متأسفانه امروز می‌بینیم که این شعار و گفتار نیز مانند دیگر وعده‌های دولت تدبیروامید در حد یک ادعای رسانه‌ای است.

,

مدیرخبرگزاری فارس قزوین گفت: با محدود کردن بودجۀ سازمان صداوسیما به تأیید دونمایندۀ دولت در شورای نظارت بر سازمان، باردیگر نشان دادند که نقد کردن دولت برای هیچ کس کم هزینه نیست.

,

رئیس خانه مطبوعات استان قزوین ابراز کرد: در واقع رفتار عجیب دولت با منتقدان خود، به پرت کردن میکروفون و توهین به خبرنگاران محدود نمی‌شود، بلکه باید گفت همواره ایجاد محدودیت‌های خاص برای منتقدان در دولت تدبیر و امید به یک عادت تبدیل شده است.

,

خرمنیا اضافه کرد: در هر حال به نظر می‌رسد دولت تمایل دارد این را برای منتقدان خود جا بیاندازد که نتیجۀ نقد عملکرد دولت و وضعیت اقتصادی موجود، جز اعمال محدودیت نیست.

,

مقام معظم رهبری بارها نسبت به خطر نفوذ در مراکز تصمیم‌گیری هشدار داده‌اند

, مقام معظم رهبری بارها نسبت به خطر نفوذ در مراکز تصمیم‌گیری هشدار داده‌اند,

وی عنوان کرد: در تاریخ انقلاب هم که مرور کنیم، حضرت امام خمینی(ره) در پیام خود به افتتاح نخستین دورۀ مجلس خبرگان رهبری، نسبت به خطر نفوذ در بیوت علما و مسئولان هشدار دادند اما خیلی‌ها این هشدار را جدی نگرفتند؛ از جمله قائم‌مقام وقت رهبری مرحوم آیت‌الله منتظری که سرنوشت ایشان هم مشخص شد.

,

مدیرخبرگزاری فارس قزوین تصریح کرد: امروزه نیز مقام معظم رهبری بارها نسبت به خطر نفوذ در مراکز تصمیم‌گیری هشدار داده‌اند اما گویا برخی نمی‌خواهند این را بشنوند.

,

خرمنیا افزود: پیش از این در مواردی مانند تیم مذاکره هسته‌ای در دولت اصلاحات نیز جاسوس و نفوذی پیدا شده بود، پرونده جیسون رضائیان که در قالب سریال گاندو به نمایش درآمد، خطر و امکان نفوذ در کشور را یادآور شد و به نمایش گذاشت.

,

رئیس خانه مطبوعات استان قزوین اظهار کرد: در هرحال باید قبول کنیم که طبقه‌ای از مسئولان دولتی خاطره خوشی از کشف پروژه‌های نفوذ ندارند، همانگونه که دوست ندارند وجود این امکان و خطر را در حالت خوش‌بینانه بپذیرند بنابراین با آگاه‌سازی مردم به هرنحوی مخالفت و حتی برخورد می‌کنند.

,

وی در پایان خاطرنشان کرد: حالا صداوسیما هم که برخلاف تمایل آقایان اقدام به تولید و پخش یک سریال از این موضوع کرده طبیعی است که مورد قهر و تحریم کسانی قرار می‌گیرد که می‌گفتند “پناه می‌برم به خدا از بستن دهان منتقدان!” .

,

دولت رویکرد غلط خود نسبت به صداوسیما را متوقف کند
 

, دولت رویکرد غلط خود نسبت به صداوسیما را متوقف کند,
,

امیرحسین حسینی در گفتگو با عصر همدان، با اشاره به تحریم مالی صداسیما از طرف دولت اظهار داشت: تحریم مالی سازمانی که در شرایط جنگ اقتصادی، سیاسی و رسانه ای به عنوان بازوان تبلیغاتی و رسانه ای انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی عمل می کند، ناشایست و غیر عقلانی است.

, امیرحسین حسینی در گفتگو با , عصر همدان,

وی عنوان کرد: تحریم مالی یک نهاد رسانه ای به خاطر پخش سریال گاندو، در خوشبینانه ترین حالت عدم درک دولت و تیم رسانه ای از شرایط پیچیده جنگ رسانه ای دشمنان و رسانه‌های غربی، عبری و عربی را نشان می دهد.

,

این فعال رسانه با بیان اینکه سازمان صداو سیما همواره از جانب همه دولت ها مورد فشار بوده و دولت ها می خواهند صدا و سیما را که رسانه حاکمیت است در خدمت خود بگیرند و بعنوان روابط عمومی آنها عمل کند. خاطر نشان کرد: طبق قانون دولت باید بودجه سازمان صداو سیما را پرداخت کند و گرو کشی کردن یا شرط و شروط گذاشتن  دولت برای این نهاد رسانه ای و عدم تخصیص بودجه به اعتبار خود دولت ضربه می زند.

,

وی تاکید کرد: دولت با پخش سریال گاندو که روایت نفوذی ها را به نمایش گذاشت صدا و سیما را مورد تحریم قرار داد و دولت کوچکترین انتقاد را نه تنها از طرف اشخاص بلکه از طرف سازمان نیز برنمی‌تابد.

,

حسینی با بیان اینکه صدا و سیما رسانه ای ضد جریان نظام سلطه محسوب می‌شود تاکید کرد: در شرایطی که این سازمان از طرف آمریکا و دیگر کشور ها تحریم  می‌شود، تحریم مجدد از طرف دولت عصبانیت دولت و حلقه های نزدیک به آن از نمایش حقیقت را نشان می دهد.

,

این فعال رسانه تصریح کرد: دولت تدبیر امید با بی‎تدبیری خود با آمریکا همگام نشود و برای تحریم صدا و سیما باید پاسخ گوی اعمال خود باشد.

,

این دانش آموخته علوم رسانه تضعیف سازمان و دانشگاه صداو سیما از جانب دولت را یک رویه غیر منطقی دانست و گفت: دولت برای احاطه بر سازمان و مدیرانش جلوی دانشگاه صدا و سیما و خود صدا و سیما سنگ اندازی می کند در واقع دولت رسانه مجیز گو می خواهد.

,

حسینی تاکید کرد: دولت با وجود اینکه بیشترین استفاده را از صدا و سیما می کند، چه در تبلیغات و چه در بیان نقطه نظرات خود، برای بی اعتبار و بی اثر کردن این نهاد آن را نیز تحریم می کند.

,

وی بیان کرد: صدا و سیما تاوان استقلال رسانه ای خود را می دهد و دولت ها باید هر چه  سریعتر این رویکرد غلط خود را متوقف کنند.

,

گاندو برای عاشقانِ خوش رقصی و مذاکره با آمریکا سم است

, گاندو برای عاشقانِ خوش رقصی و مذاکره با آمریکا سم است,


تحلیلگر رسانه و فیلمساز البرزی درباره اقدام دولت در صفر کردن بودجه صدا و سیما به جمله حسن روحانی مبنی بر اینکه "به خدا پناه می برم برای بستن دهان منتقدان"، در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: بر اساس اصل 175 قانون اساسی صدا و سیما باید تحت نظارت شورایی از نمایندگان سه قوه باشد اما اگر رئیس جمهور پرداخت بودجه به صدا و سیما را مشروط به تایید نمایندگان خودش بداند، در واقع ایشان قانون اساسی را زیر پا گذاشته است.

,
, تحلیلگر رسانه و فیلمساز البرزی درباره اقدام دولت در صفر کردن بودجه صدا و سیما به جمله حسن روحانی مبنی بر اینکه "به خدا پناه می برم برای بستن دهان منتقدان"، در گفتگو با خبرنگار ", تحلیلگر رسانه و فیلمساز البرزی درباره اقدام دولت در صفر کردن بودجه صدا و سیما به جمله حسن روحانی مبنی بر اینکه "به خدا پناه می برم برای بستن دهان منتقدان"، , در گفتگو با خبرنگار ", در گفتگو با خبرنگار ", تیتریک,

امین بسطامی افزود: گاندو پر بیننده ترین سریال شناخته شد و رغبت مردم به این سریال، یعنی به آن نیاز داشتند، بنابراین ایستادن دولت در مقابل صدا و سیما؛ ایستادن در مقابل مردم است و دولت با این کار می خواهد نیاز مردم را سرکوب کند.

, امین بسطامی افزود: گاندو پر بیننده ترین سریال شناخته شد و رغبت مردم به این سریال، یعنی به آن نیاز داشتند، بنابراین ایستادن دولت در مقابل صدا و سیما؛ ایستادن در مقابل مردم است و دولت با این کار می خواهد نیاز مردم را سرکوب کند, امین بسطامی , .,

این کارشناس رسانه اظهار داشت: سال 96 ترامپ صدا و سیما را به دلیل روشنگری در آشوب دی ماه تحریم کرد، طی روزهای اخیر حسن روحانی نیز دوباره این اتفاق را رقم زد و رییس جمهور صدا و سیما را به دلیل روشنگریِ آشوبی که مقامات درست کردند، تحریم کرد.

, این کارشناس رسانه اظهار داشت: سال 96 ترامپ صدا و سیما را به دلیل روشنگری در آشوب دی ماه تحریم کرد، طی روزهای اخیر حسن روحانی نیز دوباره این اتفاق را رقم زد و رییس جمهور صدا و سیما را به دلیل روشنگریِ آشوبی که مقامات درست کردند، تحریم کرد, .,

بسطامی با اشاره به اینکه متاسفانه در محافل سیاسی و علمی فقط بعد جاسوسی سیاسی سریال گاندو مد نظر قرار می گیرد اما این تفکر اشتباه است، تصریح کرد: گاندو یک سریال استراتژیک بوده و این کد را به ما داد که انفجار ملارد و شهادت شهید تهرانی مقدم کار موساد بود، بنابراین باید سوال کرد که آنها عواملِ چه کسانی در ایران هستند؟ و طرح همین موضوعات بود که باعث شد به صدا و سیما فشار بیاورند.

, بسطامی با اشاره به اینکه متاسفانه در محافل سیاسی و علمی فقط بعد جاسوسی سیاسی سریال گاندو مد نظر قرار می گیرد اما این تفکر اشتباه است، تصریح کرد: گاندو یک سریال استراتژیک بوده و این کد را به ما داد که انفجار ملارد و شهادت شهید تهرانی مقدم کار موساد بود، بنابراین باید سوال کرد که آنها عواملِ چه کسانی در ایران هستند؟ و طرح همین موضوعات بود که باعث شد به صدا و سیما فشار بیاورند, .,

این فیلمساز البرزی گفت: دشمن با ساخت فیلم های هالیوودی می گوید ما رییس سپاه را در دفترش دستگیر کردیم و آرزوهایش را در قالب فیلم بیان می کند و به بلوف رسانه ای می پردازد اما زمانیکه نقش محمد در فیلم اشاره می کند که در فاصله 40 سانتیمتری از رییس سیاه عکس گرفتیم قطعا بلوف رسانه ای نبوده و واقعیت خواهد بود.

, این فیلمساز البرزی گفت: دشمن با ساخت فیلم های هالیوودی می گوید ما رییس سپاه را در دفترش دستگیر کردیم و آرزوهایش را در قالب فیلم بیان می کند و به بلوف رسانه ای می پردازد اما زمانیکه نقش محمد در فیلم اشاره می کند که در فاصله 40 سانتیمتری از رییس سیاه عکس گرفتیم قطعا بلوف رسانه ای نبوده و واقعیت خواهد بود, .,

بسطامی افزود: گونن سیگو وزیر انرژی اسراییل به اتهام جاسوسی برای ایران دستگیر شد و وزیر انرژی شان حامی ما بود بنابراین اینجاست که به حرف سردار قاسم سلیمانی برمی گردیم که اعلام کردند "در آنجایی که فکر نمی کنید نزدیک شما هستیم."

, بسطامی افزود: گونن سیگو وزیر انرژی اسراییل به اتهام جاسوسی برای ایران دستگیر شد و وزیر انرژی شان حامی ما بود بنابراین اینجاست که به حرف سردار قاسم سلیمانی برمی گردیم که اعلام کردند "در آنجایی که فکر نمی کنید نزدیک شما هستیم, ." ,

وی اظهار داشت: گاندو این کد را به آمریکا داد که اگر بخواهد به کشور ما حمله کند، در قلب نیویورک کار انقلابی می کنیم، همانگونه که اقدامات انقلابی در خیابانهای نیویورک و چین برای آمریکا پیامدهایی داشت مبنی بر اینکه اگر بخواهید منافع ما را به خطر بیندازید منافع خودتان را در خاک آمریکا، نه در خاورمیانه به خطر می اندازیم و اینها ضربه هایی بود که سریال گاندو زد.

, وی اظهار داشت: گاندو این کد را به آمریکا داد که اگر بخواهد به کشور ما حمله کند، در قلب نیویورک کار انقلابی می کنیم، همانگونه که اقدامات انقلابی در خیابانهای نیویورک و چین برای آمریکا پیامدهایی داشت مبنی بر اینکه اگر بخواهید منافع ما را به خطر بیندازید منافع خودتان را در خاک آمریکا، نه در خاورمیانه به خطر می اندازیم و اینها ضربه هایی بود که سریال گاندو زد, .,

این تحلیلگر رسانه تصریح کرد: گاندو یک سریال استراتژیک بود و کسانی که عاشق مذاکره و خوش رقصی برای آمریکا هستند مباحث آن  برایشان سم است و معتقد هستند که مردم نباید به جزئیات پی ببرند و در این شرایط صدا و سیما را تحریم می کنند اما دولت با این اقدام، مردم را تحریم کرد.

, این تحلیلگر رسانه تصریح کرد: گاندو یک سریال استراتژیک بود و کسانی که عاشق مذاکره و خوش رقصی برای آمریکا هستند مباحث آن  برایشان سم است و معتقد هستند که مردم نباید به جزئیات پی ببرند و در این شرایط صدا و سیما را تحریم می کنند اما دولت با این اقدام، مردم را تحریم کرد.,

وی با اشاره به اینکه مردم باید از حق خودشان دفاع کرده و با فشار رسانه ای نگذارند صدایشان قطع شود، گفت: مردم باید یک کمپین رسانه ای در حمایت از گاندو تشکیل دهند زیرا اگر از حق خودشان کوتاه بیایند دیگر بیان حقیقت در کشور ممکن نمی شود و به واسطه طرح حقایق  همواره باید مواخذه شویم .

, وی با اشاره به اینکه مردم باید از حق خودشان دفاع کرده و با فشار رسانه ای نگذارند صدایشان قطع شود، گفت: مردم باید یک کمپین رسانه ای در حمایت از گاندو تشکیل دهند زیرا اگر از حق خودشان کوتاه بیایند دیگر بیان حقیقت در کشور ممکن نمی شود و به واسطه طرح حقایق  همواره باید مواخذه شویم, .,

بسطامی افزود: همیشه آن کسانی که برای انقلاب، آرمانهای انقلاب و خون شهدا هزینه درست می کنند، تبرئه می شوند و در چشم مردم آدم های خوب و سالمی به نظر می رسند در حالیکه که این روند برای انقلاب مضر است، ما شهید نداده ایم تا تعدادی خون شهدا را وسیله قرار دهند در نتیجه مردم باید از این سریال دفاع کنند و حق خودشان را از این کار بگیرند.

, بسطامی افزود: همیشه آن کسانی که برای انقلاب، آرمانهای انقلاب و خون شهدا هزینه درست می کنند، تبرئه می شوند و در چشم مردم آدم های خوب و سالمی به نظر می رسند در حالیکه که این روند برای انقلاب مضر است، ما شهید نداده ایم تا تعدادی خون شهدا را وسیله قرار دهند در نتیجه مردم باید از این سریال دفاع کنند و حق خودشان را از این کار بگیرند, .,

این فیلمساز در خاتمه گفت: سریال گاندو صرفا بحث جاسوسی را مطرح نکرد، کدهای دیگری به آمریکا، اسراییل و در واقع به دشمنان ایران داد که برای افراد عاشقِ ارتباط با آمریکا هستند سم است.

, این فیلمساز در خاتمه گفت: سریال گاندو صرفا بحث جاسوسی را مطرح نکرد، کدهای دیگری به آمریکا، اسراییل و در واقع به دشمنان ایران داد که برای افراد عاشقِ ارتباط با آمریکا هستند سم است. ,

 

,

گروکشی مالی صداوسیما مخالف گفته رئیس‌جمهور است

, گروکشی مالی صداوسیما مخالف گفته رئیس‌جمهور است,

ابوالفضل فخر الاسلام فعال رسانه‌ای استان مرکزی و کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با دیار آفتاب، در خصوص مباحث مطرح‌شده پس از پخش سریال گاندو و محدودیت‌های اعمال‌شده از سوی دولت علیه صداوسیما، گفت: این سریال که با بن‌مایه قوی امنیتی و سیاسی یکی از پربیننده‌ترین سریال‌های سال‌های اخیر صداوسیما بود، تنها به پرونده‌ای جنجالی در رابطه با نفوذ و تهدیدات امنیتی فردی به نام جیسون رضائیان پرداخت.

, دیار آفتاب,

باید به عملکرد سربازان گمنام امام زمان(عج) مباهات کرد

, باید به عملکرد سربازان گمنام امام زمان(عج) مباهات کرد, باید به عملکرد سربازان گمنام امام زمان(عج) مباهات کرد,

وی، با اشاره به تلاش های شبانه روزی سربازان گمنام امام زمان(عج) افزود: فارغ از انتقادات و تمجیدهایی که به این سریال می شود، باید به عملکرد این سربازان گمنام در رصد شبکه پیچیده و گران قیمت جاسوسی آمریکا مباهات و افتخار کرد چرا که با عملکرد انقلابی خود تاکنون افتخارات زیادی را برای کشور در زمینه خنثی کردن توطئه های دشمنان بدست آورده اند.

,

فخرالاسلام، ساخت چنین سریال هایی که دارای جنبه های مثبت و منفی در سیستم یک حکومت است و از یک طرف برنامه ریزی های حساب شده دشمنان را در نفوذ به ارکان یک حکومت و از طرفی اشراف و توان امنیتی سربازان همان حکومت را به رخ می کشد، نشان از شکست دشمنان در این تقابل دانست و گفت: در این میان افرادی که در معرض جاسوسی قرارگرفته‌اند اجازه ندارند تا با دیدن چنین سریالی جیغشان به آسمان برخیزد.

,

ترس دولتمردان از فتح باب گاندو برای ساخت گاندوهای بعدی

, ترس دولتمردان از فتح باب گاندو برای ساخت گاندوهای بعدی, ترس دولتمردان از فتح باب گاندو برای ساخت گاندوهای بعدی,

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: علت حملات هدفمند از سوی دولتمردان لیبرال مسلک و چهره های نزدیک به دولت که در رسانه های زنجیره ای و حتی شبکه های متعلق به ضد انقلاب ابراز نگرانی می کنند، شاید ترس از این است که گاندو فتح بابی شود تا در آینده شاهد سریال های مشابه دیگر و یا گاندو های بعدی باشیم.

,

وی با بیان اینکه ملت ایران از جاسوسی برای بیگانه، کنار آمدن با دشمن، اختلاس ها و پدیده آقازاده ها ضربه های زیادی دیده و با نفرت به این مسائل نگاه می کند، افزود: به همین علت است که از عوامل ساخت سریال هایی مانند گاندو که به تبیین و روشنگری در رابطه با این موضوعات می پردازد تقدیر به عمل می آید و واکنش مثبت مردم را نیز در پی دارد.

,

ساخت سریال هایی مانند گاندو در تمام دنیا رایج است

, ساخت سریال هایی مانند گاندو در تمام دنیا رایج است, ساخت سریال هایی مانند گاندو در تمام دنیا رایج است,

فخرالاسلام، با اشاره به عصبانیت دولت از پخش چنین سریالی گفت: دولت از بیان چنین واقعیتی که جاسوسی مانند جیسون رضائیان تا دفتر رئیس جمهور نفوذ کرده است عصبانی است، در حالی که این مسئله واقعیت تلخی است که اتفاق افتاده و ساخت چنین سریال هایی در تمام دنیا رایج است.

,

دولت نباید با چنین بدعت هایی چهره خود را مخدوش کند

, دولت نباید با چنین بدعت هایی چهره خود را مخدوش کند, دولت نباید با چنین بدعت هایی چهره خود را مخدوش کند,

وی، گروکشی بودجه ای و تحریم مالی صدا و سیما که یک سازمان بزرگ حکومتی است را برخلاف گفته رئیس جمهور دانست و خاطرنشان کرد: این سازمان که پیشانی نظام محسوب می شود به خاطر پخش یک سریال مورد تحریم مالی قرار گرفته است در حالی که رئیس جمهور در سخنان خود به صراحت مخالف بستن دهان منتقدان بوده است. دولت نباید با چنین بدعت هایی چهره خود را در افکار عمومی مخدوش کند و مقبولیتش را به پایین ترین سطح ممکن برساند.

,

نباید پخش یک سریال موجب تحریم بودجه رسانه ملی شود

, نباید پخش یک سریال موجب تحریم بودجه رسانه ملی شود,

رضا رحیم پور در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; ، اظهار داشت: بودجه کشور و دستگاه هایی همچون رسانه ملی که از بودجه عمومی استفاده می کنند، در مجلس شورای اسلامی به تصویب می رسد و تخصیص آن در دست دولت است.

, موج رسا;,

وی با بیان اینکه با لحاظ همه مصوبات دست دولت برای تخصیص بودجه رسانه ملی باز گذاشته شده است، افزود: اما این موضوع نمی تواند بهانه ای برای دولت باشد که از حق وتوی خود برای تحریم بودجه یک نهاد دولتی و حاکمیتی استفاده کند.

,

این مسئول بیان داشت: بودجه دستگاه های فرهنگی از جمله رسانه ملی که رسالت تقویت فرهنگ عمومی و هدایت افکار عمومی را دارد،در مقایسه با ردیف بودجه سایر سازمان  بسیار پایین است.

,

رئیس انجمن صنفی خبرنگاران استان زنجان خاطرنشان کرد: به دلیل مسئولیت های رسانه ملی باید بودجه مناسبی در اختیار این سازمان قرار گیرد که متاسفانه در سال های گذشته اینگونه نبوده است.

,

رحیم پور نظارت بر بودجه سازمان صدا و سیما را مقوله دیگری عنوان کرد و گفت: سازمان بازرسی و دیوان محاسبات بر صدا و سیما نظارت می کنند.

,

وی گفت: نباید به بهانه پخش یک سریال یا برنامه سیاسی از رسانه ملی بودجه رسانه ملی تحریم شود این موضوع دارای  اشکال منطقی و حقوقی است.

,

این مسئول ادامه داد: شورای نظارت بر صدا و سیما از سه قوه تشکیل شده است و قرار نیست اگر برنامه صدا و سیما به مذاق یک قوه خوش نیامد،تحریم بودجه شود.

,

رئیس انجمن صنفی خبرنگاران استان زنجان با بیان اینکه محتوای سریال گاندو برای روشنگری افکار عمومی و نشان دادن چهره نفوذی ها است،بیان داشت: قطع  بودجه این سازمان غیر منطقی و غیر اصولی است.

,

رحیم پور ادامه داد: نباید این موضوع بهانه ای باشد تا دولت های بعدی چنین اقداماتی انجام دهند اگر چه در برنامه های رسانه ملی هم گاهی مشکلاتی دیده می شود که شورای نظارت تذکرات لازم را ارائه می کند.

,

 وی گفت: نباید این اقدام دولت سنت شکنی و قانون شکنی را ترویج دهد در حالی که با توجه به وجود شبیخون فرهنگی باید دستگاه های فرهنگی تقویت شوند.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه