اخبار داغ

واکنش نمایندگان مجلس به تحریم بودجه صدا و سیما توسط دولت بعد از پخش سریال جاسوسی گاندو(2)؛

گاندو واقعیت ها را ترسیم کرده است/اقدام رییس جمهور در حذف بودجه رسانه ملی عبور از قانون است/رفتار دولت با صدا و سیما خلاف منافع ملی است

گاندو واقعیت ها را ترسیم کرده است/اقدام رییس جمهور در حذف بودجه رسانه ملی عبور از قانون است/رفتار دولت با صدا و سیما خلاف منافع ملی است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مدت زمان زیادی از اتمامِ سریال "گاندو" با موضوع چگونگی دستگیری جیسون رضاییانِ جاسوس در ایران نمی‌گذرد. سریالی که در آن به همه جوانب از جمله نفوذ این جاسوس به دولت پرداخت. ظاهرا این جنبه از سریال به مذاق دولت خوش نیامده، به طوریکه در روزهای اخیر خبر "صفر شدن بودجه صدا و سیما توسط دولت" منتشر و همچنین پرداخت بودجه این سازمان منوط به تائید دو نماینده دولت در صدا و سیما شد. این اقدام عجولانه دولت موجب شد تا نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور به آن واکنش نشان دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

دم خروس برجام و مبادله جیسون رضائیان با "گاندو" بیرون زد

, دم خروس برجام و مبادله جیسون رضائیان با "گاندو" بیرون زد,

نماینده مجلس شورای اسلامی در واکنش به تحریم صدا و سیما توسط دولت، به خبرنگار تیتریک، گفت: اگر این اتفاق منجر به این شود که تک صدایی در جامعه حکم فرما شود، خیال بدی است. 

, تیتریک,
حجت الله نصرالله پژمانفر افزود: اینکه اجازه ندهیم هیچ کسی حق داشته باشد به غیر چیزی که ما فکر می کنیم فکر کرده یا حرف بزند و با دیگران بدون صعه صدر برخورد کنیم بسیار بد است.
,
 
,
وی با اشاره به اینکه بعضا تعبیر هایی نیز مبنی بر اینکه "بروند به جهنم یا در کشور جایی ندارند" می شد، اظهار داشت: متاسفانه این ادبیات در دولت بسیار فراوان وجود دارد و منجر به این شده است که یا باید در جامعه هر کسی که حرف می زند از طریق خواسته ها و تریبون آنها حرف بزند یا اگر کسی بخواهد حرفی غیر از حرف دولت بزند حتما باید با آن برخورد شود. 
,
 
,
حجت الاسلام پژمانفر با اشاره به اینکه روند مذکور، رویه ای کاملا غلط است، تصریح کرد: برخورد های این چنینی روحیه دیکتاتوری است که در قوه مجریه ما وجود دارد زیرا پول ها و اعتبارات دست آنها است تا اگر بخواهند زبان مخالفان را ببندند. 
,
 
,
وی گفت: سریال گاندو کاملا کارشناسی بود و مورد استقبال مردم قرار گرفت، همچنین در ارزیابی های صورت گرفته بالاترین سطح بیننده را طی سال های اخیر داشته است و نمایندگان در یک روز با جمع اوری 155 امضا از این سریال تقدیر و تشکر کردند. 
,
 
, ,

تحریم صدا و سیما ثمره روحیه دیکتاتوری دولت است

, تحریم صدا و سیما ثمره روحیه دیکتاتوری دولت است, تحریم صدا و سیما ثمره روحیه دیکتاتوری دولت است,
 
,
حجت الاسلام پژمانفر با اشاره به اینکه امیدواریم سریال های این چنینی بتواند نیمه های پنهان و مسائلی که پشت صحنه ها می گذرد را به مردم نشان دهد، افزود: باید این مسئله روشن شود که عده ای یک روز به دروغ اعلام کردند پول هایی که وارد مملکت شده است بر اساس توافق برجام بود.  
,
 
,
وی اظهار داشت: امروز روشن می شود که پول مذکور بر اساس تحویل جیسون رضائیان به آمریکایی ها مبادله شده است، نمایش این مسئله در سریال گاندو دم خروس را بیرون زد، مردم ما حق دارند و باید واقعیت ها و پشت صحنه ای که عده ای تلاش دادند پنهان کنند نشان داده شود.
,
  
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: متاسفانه رویه دولت در برجام نیز همین بود، مذاکرات را پنهان می کردند و حتی نمایندگان مجلس از مذاکرات آنها مطلع نبودند و معلوم نبود پشت صحنه چه می گذرد و سریال گاندو نیز به این مسئله پرداخت.  
,
,
 
,
حجت الاسلام پژمانفر با اشاره به اینکه برخورد دولت از باب این است که جلوی این رویه را بگیرد و معمولا اگر کسی ریگی در کفشش نباشد نباید با این مسائل برخورد کند، گفت: فکر می کنم آقایان نگران موضوعات دیگری هستند که ممکن است برملا شود و بخشی از اقدامات پنهان آنها را آشکار کند. 
,
 
,
وی افزود: سریال گاندو که بالاخره پخش شد اما اگر اینها نتوانند جلوی افشاگری های این چنینی را بگیرند خیلی از مسائلی که وضعیت آنها و دروغ های گفته شده را بر ملا می کند، آشکار شده و با آن مخالفت خواهد شد. 
,
 
,

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در خاتمه خاطر نشان داشت: صدا و سیما اشکالات فراوانی دارد و ما نیز به بخش های مختلفی از آن به ویژه در حوزه سبک زندگی و تاثیرات فرهنگی عمیقی که برخی از سریال ها و برنامه های تولیدی و پخشی دارد اعتراض داریم اما در حوزه اجتماعی، سیاسی و خبر موفق عمل کرده و باید در این حوزه تقویت شود و محتواهایی که بتواند روشنگری کند در صدا و سیما داشته باشیم.

,

رفتار دولت با صدا و سیما خلاف منافع ملی است

, رفتار دولت با صدا و سیما خلاف منافع ملی است ,

بهمن طاهرخانی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی شاخص، درباره محدودیت بودجه صداوسیما توسط دولت، اظهار کرد: سریال گاندو یک روشنگری را نسبت به کسانی که در بدنه مدیریت‌های کلان کشوری اطلاعات را به کشورهای دیگر صادر می‌کردند، دارد.

, شاخص،,

وی افزود: دولت و سایر قوا باید در رابطه با آگاهی بخشی و اطلاع رسانی به مردم اقدام کنند تا جامعه از افرادی که فرصت طلبی کرده و جایگاهشان سوء استفاده می‌کنند نیز مطلع شود.

,

عضو کمیسیون قضایی مجلس ابراز کرد: فضا باید به گونه‌ای شود که افراد سودجود محدود شوند و اجازه ندهند مطالبی که به منافع ملی ما صدمه می‌زند نیز دست مایه فرصت طلبان شود.

,

این نماینده مجلس بیان کرد: دولت باید آنچه که مجلس برای بودجه صداوسیما تعیین کرده را پرداخت کند؛ اگر دولت به این شکل بخواهد عمل کند که مانع از اطلاع رسانی شبکه‌های سراسری شود نیز این کار بسیار ناپسندی است.

,

نماینده مردم تاکستان در مجلس عنوان کرد: دولت باید اجازه دهد که رسانه‌ها به رسالت خودشان با بی‌طرفی عمل کنند؛ این حرکت دولت به هیچ وجه قابل قبول نیست که بخواهد در برابر اطلاع رسانی عمومی بودجه صداوسیما را کاهش دهد.

,

وی تصریح کرد: رفتار دولت در برابر صداوسیما برخلاف قانون و منافع ملی است چراکه در صورت عدم اطلاع رسانی نیز مردم نمی‌توانند از واقعیت‌ها آگاه شوند و این ممکن است به منافع ملی ما صدمات جبران ناپذیری را بزند.

,

اقدام رییس جمهور در حذف بودجه رسانه ملی عبور از قانون است

, اقدام رییس جمهور در حذف بودجه رسانه ملی عبور از قانون است,

جبار کوچکی نژاد در گفت و گو با خبرنگار ۸دی، اظهار کرد: اقدام رییس جمهور در حذف بودجه رسانه ملی عبور از قانون است این در حالی است که رییس جمهور ادعا می کند مجری قانون اساسی است.

, ۸دی,

وی افزود: در صورتی که قانون اساسی مشخص کرده که دولت لایحه بودجه را به مجلس می دهد و نظر نهایی با مجلس است که به قانون تبدیل می کند و در آخر هم تأیید شورای نگهبان را باید داشته باشد.

,

** شاید رییس جمهور به خاطر فیلم “گاندو” خیلی نگران است

, ** شاید رییس جمهور به خاطر فیلم “گاندو” خیلی نگران است,

نماینده مردم رشت در مجلس با تأکید براینکه شاید رییس جمهور به خاطر فیلم گاندو خیلی نگران است، تصریح کرد: در برخورد بامخاطبین شاهد برخورد تندی از سوی ایشان بوده ایم مثلا جایی مخالفان را به جهنم حواله داده است.

,

وی با اشاره به اینکه رییس جمهور باید حریم خودش را حفظ کند و اگر نکند یقینا مجلس مقابله به مثل می کند، گفت: هدف ما این است که در این جنگ اقتصادی که ایجاد شده کشور به سمت اختلافات نباید برود و تمام تلاش مجلس هماهنگی با دولت است اما بخشی از نابه سامانی های بازار بخاطر عملکرد دولت است که باز مجلس سعی به تعامل دارد.

,

نماینده مردم رشت در مجلس با تأکید براینکه  طرح استیضاح رییس جمهور را از برنامه ها خارج نکردیم، اظهار کرد: اگر این نوع روش ها ادامه داشته باشد یقینا مجلس این برنامه را تعقیب خواهد کرد.

,

گاندو واقعیت ها را ترسیم کرده است

, گاندو واقعیت ها را ترسیم کرده است ,

صدیف بدری در گفتگو با خبرنگار سبلان‌ما، با بیان اینکه اقدام اخیر دولت در رابطه با حذف بودجه صدا و سیما با قانون بودجه مغایرت دارد ، اظهار داشت : بودجه هر نهاد یا تشکیلاتی توسط مجلس تصویب و به تناسب درآمدها  اختصاص می یابد و حداکثر اختلاف تخصیص نمی تواند بیش از ۱۰ درصد باشد.

, سبلان‌ما,

وی به چالش کشیده شدن صدا و سیما توسط دولت را به صلاح کشور ندانست و گفت : سازمان برنامه و بودجه مکلف است قانونی که مجلس تصویب کرده اجرا کند و کمیسیون برنامه بودجه باید در این مورد ورود کند.

,

بدری به حمایت تعدادی از نمایندگان مجلس از سریال گاندو اشاره کرد و گفت: گاندو با طی مراحل قانونی در شبکه ملی پخش شد که مورد توجه و استقبال مردم قرار گرفت و بنده نیز از حامیان این سریال هستم.

,

وی تصریح کرد: گاندو در قالب یک سریال به بیان واقعیت ها پرداخته و دولت نباید از پخش آن ناراضی شود و اگر مشکلی وجود دارد بصورت منطقی  بیان شود.

,

نماینده مردم اردبیل ، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: قوای سه گانه باید از نقدهای منطقی و منصفانه استقبال کنند و این کار دولت در شرایط حساس سیاسی و بین المللی کشور به صلاح کشور نیست و هرچه زودتر باید به این ماجرا خاتمه داد.

,

دولت به جای ایجاد محدودیت در رسانه ملی به دنبال رفع نواقص موجود باشد

, دولت به جای ایجاد محدودیت در رسانه ملی به دنبال رفع نواقص موجود باشد,

جلال محمودزاده در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز، با اشاره به اقدام دولت در صفر کردن بودجه صداوسیما در پی پخش سریال ضدجاسوسی، اظهار داشت: ما باید در صدد تقویت صدا و سیما از هر نظر باشیم چراکه مخاطبان بسیار زیادی در کشور داشته و تاثیر غیرقابل انکاری بر افکار مردم جامعه دارد.

, اروم نیوز,

وی، با تاکید بر اینکه دولت اقدام شایسته ای در صفر کردن بودجه صدا و سیما نداشته، افزود: این حرکت و دستورالعمل دولت برای تحت فشار قراردادن صداوسیما و کاهش انتقادات از دولت است؛ متاسفانه برخی از وزارتخانه های دولت عملکرد بسیار ضعیفی از خود نشان داده و صداوسیما به عنوان رسانه ای که انتقادات مردم از دولت را منعکس می کند، شناخته می شود.

,

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی، ابراز کرد: دولت بخاطر انتقادات از عملکرد برخی وزارتخانه ها در سریالی که اخیرا پخش شد سعی در تحت فشار قرار دادن این نهاد حاکمیتی داشته و این به نوعی پاک کردن صورت مسئله است.

,

وی، با تاکید بر نارضایتی مردم کشور از عملکرد دولت تاکید کرد: دولت باید در صدد رفع نواقص و کاستی های موجود در خود بوده و در این راستا قدم بردارد نه اینکه با محدود کردن صداوسیما سعی در فریب افکار عمومی داشته باشد.

,

محمودزاده، با تاکید بر اینکه اشاره غیرمستقیم یک سریال به جرایم امنیتی خواهرزاده یک مسئول و جیسون رضائیان باعث این اقدام دولت در برابر صدا و سیما شده، گفت: انتقاداتی که به دولت و وزارتخانه ها توسط مردم و نمایندگان وارد می شود همگی انتقاداتی سازنده و به جا بوده و دولت با تحت فشار قراردادن صدا و سیما کار درستی نکرده و پیگیری خواهد شد.

,

وی، با اشاره به ورود مجلس به این مسئله، اذعان کرد: بر اساس قانون و آئین نامه های موجود صدا و سیما حوزه مدیریتی مشخصی دارد و دولت باید در چارچوب قانون و مقررات خود عمل کند.

,

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: دولت نمی تواند به بودجه مصوب مجلس دخالتی کرده یا آن را دور بزند، مجلس زمانی که بودجه ای را تصویب و ردیفی را برای نهادی تعیین می کند، این ردیف توسط دولت باید اجرایی شود و اگر از چارچوب قانونی خارج شود قطعا با برخورد تند نمایندگان مجلس روبرو خواهد شد.

,

برداشت دولت نسبت به سریال گاندو صحیح نبوده است

, برداشت دولت نسبت به سریال گاندو صحیح نبوده, برداشت دولت نسبت به سریال گاندو صحیح نبوده, است,

حسن پور نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس گفت: برداشت دولت در خصوص سریال گاندو و اقدام در خصوص بودجه رسانه ملی صحیح نبوده و نیست.

,

شهباز حسن پور نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با راه آرمان؛ با اشاره به اخبار منتشر شده در خصوص عدم تخصیص بودجه به صدا و سیما در سه ماه دوم به دلیل پخش سریال گاندو گفت: ۱۵۵ نفر از نمایندگان مجلس طی بیانیه ای حمایت خود را از این سریال اعلام کرده اند.

, راه آرمان,

وی ادامه داد: با توجه به مخاطبین خوبی که این سریال در کشور جذب کرده است و بررسی های صورت گرفته در این راستا در این سریال به هیچ عنوان موضوع تضعیف دولت مد نظر نبوده است؛ بلکه در این سریال مباحث کلی و به ویژه مذاکرات مد نظر بوده است.

,

این مقام مسئول با بیان اینکه از نگاه ما برداشت دولت در خصوص سریال گاندو و اقدام در خصوص بودجه رسانه ملی صحیح نبوده و نیست، تصریح کرد: روز گذشته شخصا در رابطه با بودجه صدا و سیما پیگیری کردم و با توجه به اعلام سخنگوی دولت بودجه رسانه ملی هفته آینده مقرر خواهد شد.

,

حسن پور تأکید کرد: بیان برخی مطالب از سوی برخی از اعضای دولت به هیچ عنوان در شرایط فعلی به صلاح کشور وحدت، هماهنگی و انسجام ملت نیست و بهتر است چنانچه در بین این اعضا اختلاف نظری وجود دارد باید در جلسات کارشناسی و تخصصی مووضعات مطرح و حل و فصل شود.

,

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی افزود: اینکه این دسته مسائل را به جامعه و مردم کشیده شود به هیچ عنوان کار ارزشمندی نمی دانم و این اقدام یک کار غیر حرفه ای است که موجب اختلاف بیشتر در جامعه می شود.

,

وی تصریح کرد: اطمینان می دهم با توجه به رایزنی های صورت گرفته از سوی نمایندگان خانه ملت و به ویژه همکارانی که از سوی مجلس در صدا و سیما به عنوان ناظر انتخاب شده اند؛ بودجه رسانه ملی همانند سایر دستگاه ها ابلاغ خواهد شد و بهتر است مسئولین در این امر سعه صدر بیشتری داشته باشند.

,

حسن پور در پایان خاطر نشان کرد: هئیت دولت در جلسات خود نقطه نظر افراد را بشود و در همان جلسات مسائل را حل و فصل نماید.

,

 

,

صفر کردن بودجه صدا و سیما توسط دولت عدول از قانون است

, صفر کردن بودجه صدا و سیما توسط دولت عدول از قانون است,

حمدالله کریمی در گفتگو با خبرنگار کُردتودی، اظهار داشت: وقتی لایحه ای در مجلس به قانون تبدیل می شود ما نمی توانیم از آن سرپیچی کنیم و لازم الاجرا است.

, کُردتودی، , کُردتودی،,

وی افزود: صفر کردن بودجه سه ماهه دوم سال 98 توسط دولت بعد از پخش یک سریال تلویزیونی یک اقدام غیر قانونی و به نحوی عدول از قانون است.

,

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه شفاف سازی و دقت دو مقوله مهم در صدا و سیما بعنوان رسانه ملی است گفت: دولت نمی تواند بخاطر هر مسئله ای که پیش می آید از قانون عدول کند.

,

کریمی اذعان کرد: تولید در صدا و سیما بعنوان رسانه ملی که در دسترس تمام مردم است منوط به داشتن بودجه کافی است و این تصمیم دلت موجب به خطر افتادن منافع مردم می شود که نیازمند توجه ویژه است.

,

به گفته رئیس مجمع نمایندگان استان کردستان: این روش برخورد در شان دولت نیست و ما باید یادبگیرم اگر اعتراضی داریم از راه قانونی آن وارد بشویم نه اینکه بودجه یک سازمان را صفر کنیم.

,

صفر شدن بودجه صدا و سیما در شان دولت نیست

, صفر شدن بودجه صدا و سیما در شان دولت نیست,

سید ابوالفضل موسوی بیوکی در گفتگو با خبرنگار یزدآوا در خصوص صفر شدن تخصیص بودجه سه ماهه صداوسیما گفت: وقتی بودجه تصویب می شود یک قانون است که اگر دولت بخواهد در آن دخل یا تصرفی داشته باشد باید به صورت متمم آن را دوباره به مجلس بیاورد؛ بنابراین اگر دولت بخواهد بودجه دستگاهی را صفر کند یا تغییری در آن ایجاد کند باید مجوز قانونی داشته باشد.

, یزدآوا,

وی با بیان این که قانون به دولت اختیاراتی مانند جابه جایی برخی از بودجه ها، اولویت بندی تخصیص بودجه و ... را داده است افزود: با توجه به تحریم ها، امسال پیش بینی می شود که دولت با کسری بودجه زیادی مواجه باشد بنابراین به تمامی دستگاه های اجرای ابلاغ شده که باید در بحث هزینه ها و بودجه خود کنترل و مدیریت صحیحی داشته باشند.

,

نماینده مردم یزد در مجلس ادامه داد: کنترل و نظارت بیشتر برای تمامی دستگاه های اجرایی وجود دارد اما این موضوع برای صدا و سیما همزمان شده با جریانات و حواشی اخیر پخش سریال گاندو که بعید می دانم دولت بخواهد رفتاری متفاوتی با صدا و سیما نسبت به بقیه دستگاه های دیگر داشته باشد.

,

موسوی با تاکید بر این که دولت به تنهایی نمی تواند نسبت به بودجه یک دستگاه اجرایی اعم از صدا و سیما که یک رسانه ملی است رفتاری متفاوت داشته باشد یادآور شد: در شرایط تحریم، رسانه ملی در خط مقدم مبارزه با استکبار جهانی قرار دارد و تا کنون به وظایف خود به خوبی عمل کرده است و با توجه به این که در مقطع حساسی قرار داریم صفر شدن بودجه این نهاد استراتژیک امکان‌پذیر نخواهد بود.

,

وی با بیان این که صفر شدن بودجه صدا و سیما در شان دولت نیست خاطر نشان کرد: دولت اظهار ضعفش هست که بخواهد به خاطر پخش یک سریال ضد جاسوسی این تصمیم را بگیرد از این رو بعید می دانم دولت چنین تصمیمی گرفته باشد.

,

 

,

تحریم بودجه صدا و سیما را در مجلس پیگیری می کنیم

, تحریم بودجه صدا و سیما را در مجلس پیگیری می کنیم,

علی قربانی، نماینده مردم پنج شهرستان بجنورد، گرمه و جاجرم، مانه و سملقان و راز و جرگلان در گفتگو با خبرنگار عصراترک در رابطه با دستکاری سلیقه ای بودجه ها توسط دولت اظهار کرد: یکی از ایرادهای وارده در رابطه با تصویب و تخصیص بودجه نه تنها برای صداوسیما بلکه  برای سایر دستگاه های دولتی این است که بعد از تصویب بودجه در مجلس، دولت به هر طریقی که می خواهد بودجه را اختصاص می دهد.

, عصراترک,

وی ادامه داد: بعد از انتقادهای وارده طی دوسال گذشته در بحث تخصیص بودجه،  در سال 97 ، بندی در قانون بودجه سالیانه لحاظ شد که میانگین اختلاف تخصیص ها نباید از 10 درصد افزایش یا کاهش پیدا کند.

,

قربانی اضافه کرد: متاسفانه در کمیسیون برنامه و بودجه این انتقاد وارد شد با تفسیر کاملا متفاوتی که داشتند اصلا مورد قبول نبود.

,

وی در پاسخ به اینکه حذف بودجه سه ماهه صدا سیما و تخصیص آن منوط به تایید دو نماینده دولت در واکنش به سریال "گاندو" اتفاق افتاد، تحلیل شما در این خصوص چیست، گفت: سریال گاندو را مشاهده نکرده ام اما صرف انتقاد از فیلمی حتی اگر به فرض انتقاد نابجا، دلیلی برای حذف یا کاهش بودجه نیست.

,

این نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی افزود: در دموکراسی وظایف سه قوه از یکدیگر مستقل است، این در حالی است که می توانند بر هم نظارت داشته باشند.

,

وی خاطر نشان کرد: کاهش بودجه صداوسیما در مجلس پیگیری خواهد شد تا حدالامکان از کاهش سلیقه ای اعتبارات جلوگیری شود.
 

,
,

دولت با سلیقه شخصی نمی تواند بودجه صدا و سیما را قطع کند

, دولت با سلیقه شخصی نمی تواند بودجه صدا و سیما را قطع کند,

حسین هاشمی تختی ، عضو کمیسیون عمران مجلس در گفتگو اختصاصی با خبرنگار هرمز با بیان اینکه صدا و سیما یک شورای نظارتی متشکل از سه قوه دارد، گفت: افرادی از دستگاه قضا، مجلس شورای اسلامی و دولت هستند که بر کارهای این نهاد نظارت می کنند.

, عضو کمیسیون عمران مجلس در گفتگو اختصاصی با خبرنگار هرمز با بیان اینکه صدا و سیما یک شورای نظارتی متشکل از سه قوه دارد، گفت: افرادی از دستگاه قضا، مجلس شورای اسلامی و دولت هستند که بر کارهای این نهاد نظارت می کنند., عضو کمیسیون عمران مجلس در گفتگو اختصاصی با خبرنگار هرمز با بیان اینکه صدا و سیما یک شورای نظارتی متشکل از سه قوه دارد، گفت: افرادی از دستگاه قضا، مجلس شورای اسلامی و دولت هستند که بر کارهای این نهاد نظارت می کنند., هرمز,

نماینده مردم بندرعباس، خمیر، قشم، حاجی‌آباد و ابوموسی در مجلس شورای اسلامی با  تاکید بر اینکه بر اساس نظریات شورای سیاست گذاری برنامه های صدا و سیما تنظیم می شود، عنوان کرد: تنها با نظر و سلیقه یکی از قوه های این شورا نمی توان برای یک رسانه ملی تصمصم گیری کرد زیرا نه تنها عقلانی نیست بلکه وجه قانونی نیز ندارد.

,

هاشمی تختی با تاکید بر اینکه دولت نمی تواند بر اساس سلیقه خود مانع از اختصاص بودجه برای نهاد ملی شود، تصریح کرد: اگر دولت مانع از اختصاص بودجه به صدا و سیما شود مجلس موضع می گیرد و برخورد قاطعی را انجام می دهد.

,

وی با اشاره به اینکه فیلم گاندو بر اساس یک پرونده واقعی است، بیان کرد: پخش اینگونه سریال ها باعث شناخت مردم از خطرات جاسوسان و دشمنان نظام  در بدنه دولت می شود.

,

عضو کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر اینکه دولت باید پیشگام بر خورد با جاسوسان باشد، اظهار کرد: در هر کشوری دشمن ممکن است از طرق مختلفی نفوذ کند و دولت نباید از شناسایی آنها توسط نیروهای اطلاعاتی و نظامی که دیده بانان این مرزو بوم هستند نگران شوند بلکه باید شکر گذار این گونه افراد باشند.

, عضو کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر اینکه دولت باید پیشگام بر خورد با جاسوسان باشد، اظهار کرد: , عضو کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر اینکه دولت باید پیشگام بر خورد با جاسوسان باشد، اظهار کرد: ,

هاشمی تختی با بیان اینکه پخش فیلم گاندو حالت بازدارندگی برای دشمنان نظام جمهوری اسلامی دارد، تصریح کرد: با پخش اینگونه فیلم ها به دشمنان نشان داده می شود که ملت ایران همیشه هوشیار بوده و آنها نمی توانند آزادانه جاسوس به این سرزمین بفرستند و اطلاعات را جارو کنند و کسی متوجه نشود.

,

وی با تاکید بر اینکه ملت ایران هوشیار هستند، خاطر نشان کرد: دولتمردان، مجلس و تمامی مسئولان کشور با یکدیگر متحد و آماده هستند تا هر گونه تهدید دشمن را در نطفه خفه سازند.

,

 

,

انتقام گیری از صدا و سیما شأن و شخصیت دولت را تضعیف می کند

, انتقام گیری از صدا و سیما شأن و شخصیت دولت را تضعیف می کند,

سید احسن علوی در گفتگو با خبرنگار کُردتودی، با اشاره به قطعی بودجه صدا و سیما در سه ماهه دوم سال 98، اظهار داشت: واقعیت امر این است که افکار عمومی توقع دارند که صدا و سیما شفاف سازی کند و حقایق را بیان نماید.

, کُردتودی،, کُردتودی،,


وی افزود: این شفاف سازی است که مردم را امیدوار می کند و هر کسی جایگاه خود را خواهد فهمید.

,
,

نماینده مردم سنندج ، دیواندره و کامیاران با اشاره به پخش سریال گاندو خاطر نشان کرد: من متاسفانه فرصت نکردم سریال گاندو را ببینم اما متوجه شدم که فیلم جالب و موثری بوده است.

,

علوی با انتقاد از صفر شدن بودجه صدا و سیما افزود: انتقام گیری از صدا و سیما به این شیوه شایسته مسئولین ما نیست.

,

به گفته وی صدا و سیما وابسته به تمام ملت ایران است و انتقام گرفتن از آن سزاوار و شایسته مسؤولان نظام و دولت نیست.

,

علوی با تاکید بر اینکه باید همیشه چهارچوب ها رعایت شود، افزود: اینکه ما از درون خودمان با این شرایط بخواهیم از یکدیگر انتقام بگیریم درست نیست و در واقع با خودتحریمی به سیاست های دشمن کمک کرده ایم.

,

وی ادامه داد: اینگونه رفتارها در واقع شان و شخصیت دولت را تضعیف می کند و خویشتن داری در این زمینه موثر تر است.

,

علوی با تاکید بر اینکه دولت حق دارد اعتراض کند گفت: دولت می تواند نسبت به مسائلی که تشخیص می دهد اعتراض کند اما نه به این شکل که بودجه صدا و سیما را قطع نماید و در واقع دموکراسی نیز به همین صورت است.

,

تحریم صداوسیما، خدمت به دشمنان نظام است

, تحریم صداوسیما، خدمت به دشمنان نظام است,

محمد ابراهیم رضایی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با دیار آفتاب،  در خصوص حواشی پیش آمده پیرامون سریال ضد جاسوسی گاندو که در نهایت منجر به محدودیت هایی از سوی دولت علیه صدا و سیما شد، با بیان اینکه ناراحتی برخی سیاستمداران کشور اشتباه بود، گفت: جهت اصلی این سریال به سمت دشمنی بود که عناصر خود را به سمت سیستم های امنیتی ما نفوذ می دهد.

, دیار آفتاب,

دولتمردان به جای تقدیر از گاندو با نگاهی احمقانه عکس العمل نشان دادند

, دولتمردان به جای تقدیر از گاندو با نگاهی احمقانه عکس العمل نشان دادند, دولتمردان به جای تقدیر از گاندو با نگاهی احمقانه عکس العمل نشان دادند,

وی چنین سریالی را هشدارباشی برای دولتمردان دانست و تشریح کرد: باید این افراد با دیدن چنین سریالی نسبت به اطرافیان خود حساس شوند تا جاسوسان نتوانند در محل کار، خانه و نزدیکترین مکان زندگی آنان رخنه کند و اطلاعات جزئی درون خانوادگی را به دشمنان این ملت بدهند.

,

رضایی با بیان اینکه سیاسیون کشور به خصوص دولتی ها باید با آغوش باز و با افتخار از سازندگان این سریال تقدیر می کردند، گفت: افرادی که باعث شدند این سریال ساخته شود و ابزار جاسوسی، اطلاعاتی و سیاسی دشمن در هم شکسته شود باید مورد تقدیر قرار می گرفتند، ولی نه تنها این اتفاق نیفتاد بلکه این سیاست‌مداران با تنگ نظری و نگاهی احمقانه، عکس العمل نشان دادند.

,

گاندو پیام خود را به مردم رساندّ

, گاندو پیام خود را به مردم رساندّ, گاندو پیام خود را به مردم رساندّ,

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: سریال گاندو اثر خود را در جامعه گذاشت و به خوبی نقش خود را ایفا کرد، مردم هم پیام آن را دریافت کردند. کسانی هم از این سریال دلخور شده اند، دست و پای اضافه می زنند و خودشان را سبک می کنند.

,

وی افزود: انتقام گیری از صدا و سیما به ضرر جمهوری اسلامی ایران و به نفع دشمن است. صدا و سیما تنها ساختاری است که یک تنه در مقابل تهاجمات فرهنگی دشمنان انجام وظیفه می کند و می توان آن را قرارگاه فرهنگی نظام اسلامی دانست.

,

تحریم صداوسیما، خدمت به دشمنان نظام است

, تحریم صداوسیما، خدمت به دشمنان نظام است, تحریم صداوسیما، خدمت به دشمنان نظام است,

رضایی خاطرنشان کرد: هرگونه تحریم و فشار علیه این نهاد، خدمت به دشمنان این مملکت خصوصاً صهیونیست‌ها است. دولت باید با سعه‌صدر بیشتر، برخورد خود را تصحیح کند چرا که هیچ‌چیزی تغییر نمی‌کند و مردم پیام این سریال را دریافت کرده‌اند. دشمن نیز این مطلب را فهمیده که در ایران جای جاسوسی و نفوذ نیست چرا که چشم بیدار دستگاه اطلاعاتی ما همه‌جا هست.

,

 

,

حذف بودجه صداوسیما غیرمنطقی است

, حذف بودجه صداوسیما غیرمنطقی است,

"سلام امینی"، نماینده مردم ایلام در مجلس در گفتگو با ایلام بیدار در خصوص تحریم صداوسیما توسط دولت بخاطر سریال گاندو گفت: از وظایف صداوسیما تولید سریال و برنامه برای تفریح، سرگرمی، اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به جامعه می باشد.

, ایلام بیدار ,

وی اظهار کرد: هرچه برنامه های صداوسیما منطبق بر واقعیت باشند با استقبال بیشتری مواجه بوده و از اقبال عمومی بیشتری برخوردار است.

,

امینی افزود: صداوسیما یک ارگان و نهاد حکومتی است و ممکن است نقدهایی به این نهاد همچون سایر ادارات و سازمانها وارد باشد.

,

نماینده ایلام در مجلس با بیان اینکه اگر قرار باشد بودجه صداوسیما بخاطر یک سریال قطع شود یک امر منطقی نیست، گفت: تفاهم، تعامل و واقعیت بینی بهتر از تحریم یک ارگان حکومتی است.

,

امینی اذعان کرد: از دولت انتظار داریم که سعه صدر بیشتری به خرج دهد و موشکافی بیشتر کند، اگر انتقاد و گله مندی از صداوسیما دارد با تعامل بیشتر با مسئولان ذیربط به سرانجام برسند و کمتر به سمت تخاصم بروند.

,

نماینده ایلام در مجلس یادآور شد: در شرایط عمومی کشور با توجه به تحریم ها و فشارهایی که به مملکت وارد می شود، اختلاف بین دولت و صداوسیما کار درستی نیست.

,

وی ادامه داد: بهتر است که مسئولان صداوسیما و هیئت دولت در یک محیط دوستانه و صمیمی این موضوع را حل کنند.

,

امینی با تأکید بر اینکه نباید بخاطر مسائل شخصی، مملکت را زیر سئوال ببریم گفت: مشکلات صداوسیما و دولت با مذاکره قابل حل است و انشاالله با تفاهم حل خواهد شد.

,

وی ضمن تشکر از اقدام انقلابی سپاه پاسداران در توقیف کشتی انگلیسی گفت: وقتی که بصورت ناعادلانه به ما فشار می آورند و نمی گذارند کشتی های ما در آبهای آزاد مطابق قوانین بین الملل حرکت کنند، در تنگه هرمز کشتی هایی که مشکوک هستند از نظر ما باید توقیف و بازرسی شوند.

,

اقدام دولت علیه صداوسیما نهایت کم‌ظرفیتی است

, اقدام دولت علیه صداوسیما نهایت کم‌ظرفیتی است,

 

,

احمد علیرضا بیگی، نماینده مردم  تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با اشاره به محدودیت بودجه صدا و سیما از سوی دولت به خبرنگار آناج گفت: اقدام دولت در محدودساختن اعتبار صداوسیما به دلیل یک سریال هنری و فاخر، نهایت کم ظرفیتی است. گاندو به صورت هنرمندانه و با هدف آگاه سازی مردم، ماوقعی را که در کشور اتفاق افتاده بود به تصویر کشید.

, آناج,

وی در ادامه گفت: اگر دلیل قطع بودجه‌ی صداوسیما چیزی غیر از سریال گاندو است، دولت باید شفاف سازی کند.

,

بیگی خاطرنشان کرد: نباید رسانه ملی را به خاطر انتقادات و طرح مسائل تحت فشار قرار داد و با اقداماتی نظیر قطع بودجه، مقابل انتقاد ایستاد. رسانه ملی هم نباید تحت تاثیر اینگونه فشارها قرار گیرد و باید محکم‌تر از گذشته به مسیر خود ادامه دهد.

,

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به شعار های کذب رئیس جمهور در مورد آزادی بیان اظهار داشت: آقای روحانی در ایام انتخابات و در اکثر سخنرانی هایش دم از آزادی بیان و شفاف سازی میزد و جملاتی از قبیل  «پناه می‌برم به خدا از بستن دهان منتقدین»، «آگاهی حق مردم است» بکار میبرد. رویکرد دولت در خصوص صداوسیما، مردم را نسبت به شعارهای توخالی رئیس جمهور آگاه‌تر کرد.

,

وی افزود: کارکرد، شعار ها و وعده های دولت با یکدیگر همخوانی ندارند، دولت در تلاش است هر کسی را که از عملکردش انتقاد کند، با ترفند هایی مثل طرح شکایت از وظیفه اصلی خود دور کند، حتی از نمایندگان منتقد دولت با عناوین مختلف شکایت میکنند.

,

بیگی به اعتراض خود از درآمد فروش نفت اشاره کرد و افزود: در سخنرانی‌های خود درباره محل درآمد فروش از نفت اشاره‌ای داشتم، طبق مستندات معتقد بودم، مبلغ قابل توجهی از محل فروش نفت به صندوق خزانه واریز نشده و در تفریغ بودجه سال 97 نمایان است، ولی دولت با طرح شکایت سعی دارد نمایندگان را از وظیفه اصلی خود دور کند.

,

وی با اشاره به اینکه تامین مالی سازمان صدا و سیما از طریق خزانه داری است بیان داشت: دولت چون نمی تواند از صدا و سیما شکایت کند با ترفند هایی از قبیل قطع بودجه و حقوق کارکنان، این سازمان را متنبه کرده و با اعمال فشار تغییرات محتوایی ایجاد کند.

,

وی در بخش دیگر از سخنان خود به بیانات امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: در جمهوری اسلامی ایران چنین چیزی بی سابقه است؛ حضرت امام معتقد بود که صدا و سیما آئینه تمام نمای ملت است. دولت میخواهد، صدا و سیما را به رسانه تبلیغ دولت تبدیل کند.

,

دولت اقدام ناشایستی در حذف بودجه رسانه ملی داشت

, دولت اقدام ناشایستی در حذف بودجه رسانه ملی داشت,

فریدون احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به حذف بودجه صدا و سیما از طرف دولت اظهار کرد: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی مواضع قاطعی در مورد این اقدام ناشایست دولت داشتند و به نظرم دولت به اشتباهش در این خصوص پی برده است.

, موج رسا;,

وی با بیان اینکه این اقدامات خلاف آزادی بیان و اندیشه است، ابراز کرد: اینکه به خاطر یک سریال بودجه رسانه ملی حذف شود، پذیرفتنی نبوده و دولت باید اشتباه خود را جبران کند.

,

نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه طبق آخرین اطلاع ما رئیس جمهور دستور حل شدن این موضوع را داده‌اند، خاطرنشان کرد: نباید در کشور شاهد اینگونه رفتارهایی باشیم که به خاطر یک سریال بودجه سازمان حذف یا معلق شود.

,

وی بیان کرد: ما اعتراض‌مان را از همان اول نسبت به اقدام دولت انجام دادیم و فکر می‌کنم مشکل در حال حل شدن است با اینکه اقدامی که دولت انجام داد، ناشایست بود.

,

مجلس نمی‌گذارد حق صداوسیما و مردم ضایع شود

, مجلس نمی‌گذارد حق صداوسیما و مردم ضایع شود,

فرهاد فلاحتی نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خاورستان، در خصوص تحریم صداوسیما توسط دولت اظهار کرد: سطح انتقادپذیری دولت باید به‌گونه‌ای باشد که به منافع ملی کشور توجه داشته باشد.

, خبرنگار , خبرنگار , خاورستان،, خاورستان, خاورستان,

 

,

اهمیت توجه به منافع ملی و امنیت داخلی و خارجی کشور

, اهمیت توجه به منافع ملی و امنیت داخلی و خارجی کشور, اهمیت توجه به منافع ملی و امنیت داخلی و خارجی کشور, اهمیت توجه به منافع ملی و امنیت داخلی و خارجی کشور,

وی با بیان این‌که دولت‌ها در حال تغییر هستند، افزود: این‌که منافع ملی و امنیت داخلی و خارجی کشور مورد توجه دولت‌ها باشد بسیار مهم بوده و وظیفه اساسی دولت نیز حفاظت از این موضوع است.

, وی با بیان این‌که دولت‌ها در حال تغییر هستند، افزود: این‌که منافع ملی و امنیت داخلی و خارجی کشور مورد توجه دولت‌ها باشد بسیار مهم بوده و وظیفه اساسی دولت نیز حفاظت از این موضوع است.,

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در دور‌ه‌های متعدد دولت‌ها ظلم مضاعفی به صداوسیما می‌شود یعنی هر دولتی که می‌خواهد مسئولیت داشته باشد می‌خواهد صداوسیما مجیزگو، تعریف و تمجید از دولت داشته باشد و فقط کارهای آن‌ها را نشان دهد و هیچ نقدی نکند و ماهیت آن در اختیار دولت باشد.

, نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در دور‌ه‌های متعدد دولت‌ها ظلم مضاعفی به صداوسیما می‌شود یعنی هر دولتی که می‌خواهد مسئولیت داشته باشد می‌خواهد صداوسیما مجیزگو، تعریف و تمجید از دولت داشته باشد و فقط کارهای آن‌ها را نشان دهد و هیچ نقدی نکند و ماهیت آن در اختیار دولت باشد.,

فلاحتی تصریح کرد: دولت دوم آقای روحانی از حیطه بیشتری برخوردار شده و می‌خواهد صداوسیما را تماما قبضه کرده و در اختیار بگیرد.

, فلاحتی تصریح کرد: دولت دوم آقای روحانی از حیطه بیشتری برخوردار شده و می‌خواهد صداوسیما را تماما قبضه کرده و در اختیار بگیرد.,

وی با اشاره به این‌که طی سه سال گذشته برخی از مسئولان دولتی در صحبت‌ها و سخنرانی‌های خود از صداوسیما انتقاد داشته‌اند، عنوان کرد: این افراد معتقد بودند صداوسیما فضای خوبی را برای دولت ترسیم نمی‌کند و علت این‌که نقدی از طرف مردم نسبت به دولت وجود دارد، صدا و سیما مقصر است. زمین را به آسمان دوختند تا صدا و سیما را مقصر جلوه دهند.

, وی با اشاره به این‌که طی سه سال گذشته برخی از مسئولان دولتی در صحبت‌ها و سخنرانی‌های خود از صداوسیما انتقاد داشته‌اند، عنوان کرد: این افراد معتقد بودند صداوسیما فضای خوبی را برای دولت ترسیم نمی‌کند و علت این‌که نقدی از طرف مردم نسبت به دولت وجود دارد، صدا و سیما مقصر است. زمین را به آسمان دوختند تا صدا و سیما را مقصر جلوه دهند.,

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: واقعیت این است آن‌چه در گزارشات صدا و سیما به مجلس و فراکسیون‌های متعدد رسیده این بوده که صداوسیما مانند بقیه دولت‌هایی که از عملکرد آن‌ها تعریف یا نقد شده، مدت زمان بیشتری را در اختیار دولت‌مردان قرار داده و آن‌ها می‌توانستند از این فضا به نحو مطلوبی استفاده کرده و افکار عمومی و جامعه را اغنا کنند.

, نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: واقعیت این است آن‌چه در گزارشات صدا و سیما به مجلس و فراکسیون‌های متعدد رسیده این بوده که صداوسیما مانند بقیه دولت‌هایی که از عملکرد آن‌ها تعریف یا نقد شده، مدت زمان بیشتری را در اختیار دولت‌مردان قرار داده و آن‌ها می‌توانستند از این فضا به نحو مطلوبی استفاده کرده و افکار عمومی و جامعه را اغنا کنند.,

وی خاطرنشان کرد: وقتی مشکلات مردم عینی و ملموس بوده و مسائلی از این دست را می‌بینند، نمی‌شود افکار را اغنا کرد. مردم که سر سفره، این مسائل و یک بام و دو هوایی دولت را می‌بینند و شاهد ضعف‌های مدیریتی در حوزه اقتصاد هستند. لذا اگر ایراد و نقدی است، بحث این نیست که مقصر صداوسیما است بلکه بحث این است که شرایط قابل نقد است.

, وی خاطرنشان کرد: وقتی مشکلات مردم عینی و ملموس بوده و مسائلی از این دست را می‌بینند، نمی‌شود افکار را اغنا کرد. مردم که سر سفره، این مسائل و یک بام و دو هوایی دولت را می‌بینند و شاهد ضعف‌های مدیریتی در حوزه اقتصاد هستند. لذا اگر ایراد و نقدی است، بحث این نیست که مقصر صداوسیما است بلکه بحث این است که شرایط قابل نقد است.,

 

,

دولت قدرت تحمل پخش یک سریال را ندارد

, دولت قدرت تحمل پخش یک سریال را ندارد, دولت قدرت تحمل پخش یک سریال را ندارد, دولت قدرت تحمل پخش یک سریال را ندارد,

فلاحتی با بیان این‌که دولت در فضایی وارد شده که یک سریال را نمی‌تواند تحمل کند، گفت: دلیلش پشت صحنه‌هایی است که سریال گاندو به نمایش می‌گذارد.

, فلاحتی با بیان این‌که دولت در فضایی وارد شده که یک سریال را نمی‌تواند تحمل کند، گفت: دلیلش پشت صحنه‌هایی است که سریال گاندو به نمایش می‌گذارد.,

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بعد از فتنه سال 1388 فیلم قلاده‌های طلا ساخته شد و به شدت مورد هجوم عده‌ای که آن زمان در جناح اصلاحات و حامیان فعلی دولت بودند، قرار گرفت و تا مرز تحریم پیش رفت.

, نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بعد از فتنه سال 1388 فیلم قلاده‌های طلا ساخته شد و به شدت مورد هجوم عده‌ای که آن زمان در جناح اصلاحات و حامیان فعلی دولت بودند، قرار گرفت و تا مرز تحریم پیش رفت.,

فلاحتی با بیان این‌که مگر قلاده‌های طلا چه چیزی به مخاطب خود ارائه می‌کرد؟ افزود: فیلم قلاده‌های طلا صحنه‌های مستندی بود که فتنه 88 را تحلیل کرده و به مخاطب می‌گفت فتنه چگونه اتفاق افتاده است.

, فلاحتی با بیان این‌که مگر قلاده‌های طلا چه چیزی به مخاطب خود ارائه می‌کرد؟ افزود: فیلم قلاده‌های طلا صحنه‌های مستندی بود که فتنه 88 را تحلیل کرده و به مخاطب می‌گفت فتنه چگونه اتفاق افتاده است.,

وی ادامه داد: آن زمان گذشت و حکومت به دست دولت‌مردان فعلی رسید که تفکرات خاص خود را دارند یعنی اصلاح‌طلبی جزو مرام آ‌ن‌ها است و جالب است که شعار انتقادپذیری، حقوق شهروندی و پذیرش نظر مخالف را می‌دهند اما تا به این حد نسبت به یک سریال چند قسمتی تحملشان پایین است که رئیس‌جمهور خطاب به رئیس سازمان برنامه و بودجه نامه می‌نویسد که پروژه‌های مربوط به حوزه صداوسیما حتما باید با نظر نمایندگان دولت ساخته شود و مرحله به مرحله اعتبار برای آن‌ها تخصیص داده شود.

, وی ادامه داد: آن زمان گذشت و حکومت به دست دولت‌مردان فعلی رسید که تفکرات خاص خود را دارند یعنی اصلاح‌طلبی جزو مرام آ‌ن‌ها است و جالب است که شعار انتقادپذیری، حقوق شهروندی و پذیرش نظر مخالف را می‌دهند اما تا به این حد نسبت به یک سریال چند قسمتی تحملشان پایین است که رئیس‌جمهور خطاب به رئیس سازمان برنامه و بودجه نامه می‌نویسد که پروژه‌های مربوط به حوزه صداوسیما حتما باید با نظر نمایندگان دولت ساخته شود و مرحله به مرحله اعتبار برای آن‌ها تخصیص داده شود.,

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: سازمان صدا و سیما یک سازمان کاملا قانونی بوده و شیوه عملکردش و نظارت بر آن کاملا روشن است.

, نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: سازمان صدا و سیما یک سازمان کاملا قانونی بوده و شیوه عملکردش و نظارت بر آن کاملا روشن است.,

فلاحتی بیان کرد: شورای نظارت بر صداوسیما داریم که اعم از دولت و مجلس بوده و تک به تک پروژه‌ها و فیلم‌ها مسیر خاص خود را طی کرده و شرایط خاص خود را دارد.

, فلاحتی بیان کرد: شورای نظارت بر صداوسیما داریم که اعم از دولت و مجلس بوده و تک به تک پروژه‌ها و فیلم‌ها مسیر خاص خود را طی کرده و شرایط خاص خود را دارد.,

وی با بیان این‌که مگر استناداتی که تهیه‌کننده و کارگردان سریال گاندو از آن حرف می‌زنند خارج از استناداتی بوده که شورای عالی امنیت ملی داده است؟ گفت: رئیس شورای عالی امنیت ملی رئیس‌جمهور است. وزیر اطلاعات که خودش جزو کابینه رئیس جمهور است. لذا اگر اشتباهی مرتکب شده‌اند و خلاف واقعیت بوده به مردم بگویید. کجای این سریال مشکل داشته و منافع ملی را به خطر انداخته یا تخیلی بوده است؟

, وی با بیان این‌که مگر استناداتی که تهیه‌کننده و کارگردان سریال گاندو از آن حرف می‌زنند خارج از استناداتی بوده که شورای عالی امنیت ملی داده است؟,  ,

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وقتی که اشتباهی مرتکب نشده و مردم نیز رقبتی به دانستن واقعیت‌های پشت صحنه دارند و رسانه نیز از ابزار هنری خود استفاده می‌کند حق نداریم صداوسیما را تحریم مالی و تدارکاتی کنیم.

, نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وقتی که اشتباهی مرتکب نشده و مردم نیز رقبتی به دانستن واقعیت‌های پشت صحنه دارند و رسانه نیز از ابزار هنری خود استفاده می‌کند حق نداریم صداوسیما را تحریم مالی و تدارکاتی کنیم.,

وی تأکید کرد: صداوسیما در شرایط سختی که دشمن ایجاد کرده، کار می‌کند. در شرایطی که صدها ماهواره، ده‌ها کانال ویدیویی، صدها کانال رادیویی، فضای مجازی و سایبری بسیار قوی علیه نظام ما کار می‌کند و واقعیت‌ها را وارونه نشان می‌دهد تا نظام را ناکارآمد جلوه دهد و حاکمیت اسلام را در کشور یک حاکمیت اشتباه ترسیم کند، صداوسیما نباید مورد تحریم قرار گیرد.

, وی تأکید کرد: صداوسیما در شرایط سختی که دشمن ایجاد کرده، کار می‌کند. در شرایطی که صدها ماهواره، ده‌ها کانال ویدیویی، صدها کانال رادیویی، فضای مجازی و سایبری بسیار قوی علیه نظام ما کار می‌کند و واقعیت‌ها را وارونه نشان می‌دهد تا نظام را ناکارآمد جلوه دهد و حاکمیت اسلام را در کشور یک حاکمیت اشتباه ترسیم کند، صداوسیما نباید مورد تحریم قرار گیرد.,

فلاحتی اظهار کرد: حال که جوان‌های صاحب ذوقی پیدا شده و واقعیت‌های بروز را به مردم گفته‌اند چه ایرادی دارد؟ مگر همیشه باید فیلم‌های تاریخی را بسازیم که زمان زیادی از تاریخ گذشته است و همیشه باید در دوره‌های تاریخی سیر کنیم؟ تحریم صداوسیما حتی با مشی و روش آقایانی که شعار روشن فکری می‌دهند سازگار نیست.

, فلاحتی اظهار کرد: حال که جوان‌های صاحب ذوقی پیدا شده و واقعیت‌های بروز را به مردم گفته‌اند چه ایرادی دارد؟ مگر همیشه باید فیلم‌های تاریخی را بسازیم که زمان زیادی از تاریخ گذشته است و همیشه باید در دوره‌های تاریخی سیر کنیم؟ تحریم صداوسیما حتی با مشی و روش آقایانی که شعار روشن فکری می‌دهند سازگار نیست.,

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فیلم‌های ساخته شده در آمریکا، گفت: ده‌ها فیلم می‌سازند که دولت آن‌ها را نقد می‌کند. البته من کاری ندارم که تصور و تدبیر آن‌ها بر این است که می‌خواهند یک هجمه علیه ملت‌های دیگر ایجاد کنند و تفکر آن تفکر لیبرالیستی است. منظورم این است که دولت ما حتی سعه‌صدرش نسبت به این دولت‌ها بالا نرفته است.

, نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فیلم‌های ساخته شده در آمریکا، گفت: ده‌ها فیلم می‌سازند که دولت آن‌ها را نقد می‌کند. البته من کاری ندارم که تصور و تدبیر آن‌ها بر این است که می‌خواهند یک هجمه علیه ملت‌های دیگر ایجاد کنند و تفکر آن تفکر لیبرالیستی است. منظورم این است که دولت ما حتی سعه‌صدرش نسبت به این دولت‌ها بالا نرفته است.,

فلاحتی تصریح کرد: مجلس در این خصوص ورود خواهد کرد و نمی‌گذارد که حق صدا و سیما که حق مردم است ضایع شود.وی بیان کرد: وقتی حدود 200 نفر از نمایندگان مجلس در تایید سریال گاندو نامه نوشته و از دست‌اندکارانش تشکر کردند و این سریال بیشترین مخاطب را به اذعان مراکز نظرسنجی داشته است، هیچ‌گونه ایراد ضد امنیتی بر آن وارد نیست که خدشه‌ای وارد شود. قدرت و تمرکز نظام جمهوری اسلامی را تحت سیطره قراردادن و نشان‌دادن جاسوس‌ها در تمام منافذ نفوذ، اوج قدرت ما است و اتفاقا برای دولتی که برآمده از مردم است مفید خواهد بود.

, فلاحتی تصریح کرد: مجلس در این خصوص ورود خواهد کرد و نمی‌گذارد که حق صدا و سیما که حق مردم است ضایع شود.وی بیان کرد: وقتی حدود 200 نفر از نمایندگان مجلس در تایید سریال گاندو نامه نوشته و از دست‌اندکارانش تشکر کردند و این سریال بیشترین مخاطب را به اذعان مراکز نظرسنجی داشته است، هیچ‌گونه ایراد ضد امنیتی بر آن وارد نیست که خدشه‌ای وارد شود. قدرت و تمرکز نظام جمهوری اسلامی را تحت سیطره قراردادن و نشان‌دادن جاسوس‌ها در تمام منافذ نفوذ، اوج قدرت ما است و اتفاقا برای دولتی که برآمده از مردم است مفید خواهد بود.,

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی در خصوص سریال گاندو، اظهار کرد: این سریال چهره نیروهای اطلاعاتی ایران را بسیار قوی نشان می‌دهد.فلاحتی با بیان این‌که رهبر معظم انقلاب اسلامی سال‌ها است در خصوص نفوذ تذکر می‌دهند و مربوط به این دولت و آن دولت هم نیست، بیان کرد: نفوذ امری خظرناک است که باید به آن توجه شود. افراد نفوذی در نظام جاسوسی رده‌های متعددی هستند که جلو می‌آیند و باید خانواده و فرزندان مسئولان و دیگران نسبت به این مسئله مراقبت داشته باشند.

, نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی در خصوص سریال گاندو، اظهار کرد: این سریال چهره نیروهای اطلاعاتی ایران را بسیار قوی نشان می‌دهد., فلاحتی با بیان این‌که رهبر معظم انقلاب اسلامی سال‌ها است در خصوص نفوذ تذکر می‌دهند و مربوط به این دولت و آن دولت هم نیست، بیان کرد: نفوذ امری خظرناک است که باید به آن توجه شود. افراد نفوذی در نظام جاسوسی رده‌های متعددی هستند که جلو می‌آیند و باید خانواده و فرزندان مسئولان و دیگران نسبت به این مسئله مراقبت داشته باشند. ,

آقای رئیس‌جمهور آستانه تحملش را بالا ببرد

, آقای رئیس‌جمهور آستانه تحملش را بالا ببرد, آقای رئیس‌جمهور آستانه تحملش را بالا ببرد, آقای رئیس‌جمهور آستانه تحملش را بالا ببرد,

وی گفت: صدا و سیما مراقبت از نفوذ را در قالب یک کار هنری نشان داده است. لذا توصیه می‌کنم دولت‌مردان و به ویژه شخص آقای رئیس‌جمهور آستانه تحمل و سعه‌صدر خود را بالا ببرد و به ایجاد این فضای انسجام داخلی و رسانه ملی کمک کند.

, وی گفت: صدا و سیما مراقبت از نفوذ را در قالب یک کار هنری نشان داده است. لذا توصیه می‌کنم دولت‌مردان و به ویژه شخص آقای رئیس‌جمهور آستانه تحمل و سعه‌صدر خود را بالا ببرد و به ایجاد این فضای انسجام داخلی و رسانه ملی کمک کند. ,

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: رسانه ملی در این زمینه‌ها کم‌کار کرده و هنوز جا برای کارکردن دارد. سریال‌های فاخر و قوی می‌تواند در زمینه نفوذهای اقتصادی که چه طور دلار بالا و پایین شده، سکه های طلای کشور آب می‌شود و هزاران کار دیگر بسازد؟ اتفاقا با این کارها آبروی دولت حفظ می‌شود و قدرت دولت در این موارد تقویت می‌شود.

, نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: رسانه ملی در این زمینه‌ها کم‌کار کرده و هنوز جا برای کارکردن دارد. سریال‌های فاخر و قوی می‌تواند در زمینه نفوذهای اقتصادی که چه طور دلار بالا و پایین شده، سکه های طلای کشور آب می‌شود و هزاران کار دیگر بسازد؟ اتفاقا با این کارها آبروی دولت حفظ می‌شود و قدرت دولت در این موارد تقویت می‌شود.,

فلاحتی افزود: دولت باید به ساخت این سریال‌ها و رسانه ملی کمک کند و ان‌شاءالله ما نیز به تقویت رسانه ملی که به عنوان تنها رسانه مبارزه با استکبار جهانی ایستاده و  تنها رسانه مردمی دنیا است که می‌توان از آن اسم برد اقدام می‌کنیم.

, فلاحتی افزود: دولت باید به ساخت این سریال‌ها و رسانه ملی کمک کند و ان‌شاءالله ما نیز به تقویت رسانه ملی که به عنوان تنها رسانه مبارزه با استکبار جهانی ایستاده و  تنها رسانه مردمی دنیا است که می‌توان از آن اسم برد اقدام می‌کنیم.,

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تمام رسانه‌های جمعی دنیا پشت اربابان ثروت و قدرت و دست یهودیان و آمریکا است و صداوسیما تنها جایی است که به عنوان یک آینه شفاف کار می‌کند و وظیفه خود را در عرصه اطلاع‌رسانی دارد و نیاز است تقویت شود.

, نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تمام رسانه‌های جمعی دنیا پشت اربابان ثروت و قدرت و دست یهودیان و آمریکا است و صداوسیما تنها جایی است که به عنوان یک آینه شفاف کار می‌کند و وظیفه خود را در عرصه اطلاع‌رسانی دارد و نیاز است تقویت شود.,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه