اخبار داغ

با حضور معاون سازمان بهزیستی صورت گرفت؛

افتتاح دو هزارمین واحد مسکونی روستایی مددجویان زلزله زده بهزیستی

افتتاح دو هزارمین واحد مسکونی روستایی مددجویان زلزله زده بهزیستی
دو هزارمین واحد مسکونی روستایی مددجویان زلزله زده بهزیستی استان کرمانشاه با حضور معاون سازمان بهزیستی و جمعی از مسئولان استانی افتتاح شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد، دو هزارمین واحد مسکونی روستایی مددجویان زلزله زده بهزیستی استان کرمانشاه با حضور معاون سازمان بهزیستی و جمعی از مسئولان استانی صبح امروز شنبه در روستای میان‌میر سرپل ذهاب برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,

فاطمه رضوان مدنی در این آئین با اشاره به زلزله بزرگ آبان ماه سال ۹۶ استان کرمانشاه اظهار داشت: بیشترین آسیب را در این زلزله شهرستان‌های سرپل ذهاب و ثلاث باباجانی دیدند و خانه‌های زیادی تخریب شد.

,

وی افزود: ۲۵۹۰ خانه از بین خانه‌های تصویب شده مربوط به مددجویان بهزیستی بود و تخریب این خانه‌ها مسئولیت ما را بسیار سنگین کرد.

,

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه ادامه داد: این اتفاق موجب شد تا با حمایت و تدبیر استاندار کرمانشاه و همت همه مسئولین تلاش کنیم و مسکن این افراد را بسازیم.

,

وی خاطرنشان کرد: از ۲۵۹۰ واحد تخریب شده ۲۰۶۶ مورد مربوط به روستاییان در مناطق زلزله زده و تخریب شده ۵۲۴ مورد نیز مربوط به مناطق شهری بود.

,

رضوان مدنی از بازسازی و تکمیل ۲۰۱۸ مورد از مساکن زلزله‌زده مذکور تاکنون خبر داد و بیان داشت: امروز جشن دو هزار مین مسکن را که تحویل به روستاییان است، برگزار می‌شود.

,

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه عنوان کرد: بیش از ۴۰۰ مورد مسکن مهر شهری نیز تکمیل شده و طبق تعهدی که صورت گرفته تلاش می‌شود تا پایان شهریورماه تمام مساکن مددجویان زلزله‌زده را تکمیل کرده و به آنها تحویل دهیم.

,

وی اشاره‌ای به سالگرد تأسیس بهزیستی و خدمات آن به جامعه هدف داشت و گفت: یکی از اقدامات سازمان بهزیستی ساخت مسکن برای محرومان، نیازمندان، معلولان و هم این عزیزان زلزله زده‌ای است که در آبان‌ماه سال ۹۶ مساکن خود را از دست دادند.

,

این مسئول تصریح کرد: از ابتدای نهضت مسکن از سال ۸۹ بیش از ۶۶۰۰ مورد مسکن ساخته شده است که ۲۵۹۰ واحد آن مربوط به همین زلزله زدگان است.

,

وی بیشتر این واحدهای تخریب شده مددجویان را مربوط به روستای میانمیل سرپلذهاب دانست و تصریح کرد: با کمک‌های صورت گرفته موفق شدیم ۲۵۹ میلیارد ریال به این افراد کمک کنیم که هر خانواده‌ای ۱۰ میلیون تومان کمک شده است.

,

رضوان مدنی از تمام دستگاه‌ها و کسانی که در این زمینه سازمان بهزیستی را کمک کرده‌اند، تقدیر کرد و گفت: اگر کمک و تلاش این دوستان نبود قطعاً این اقدام امکانپذیر نبود.

,

وی از واریز یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان به حساب مددجویانی که پدر و مادر خود را در زلزله از دست داده بودند خبر داد و گفت: اینها ۱۴ نفر بودند و نفری ۱۰۰ میلیون تومان به حساب آنها واریز شد.

,

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه از واریز مستمری برای تمام خانواده مددجویانی که سرپرست خانواده معلول بود و پیش از این تنها سرپرست مستمری می‌گرفت، در سراسر کشور خبر داد و گفت: با تلاش وزیر رفاه، رئیس سازمان بهزیستی کشور ۱۷۸ هزار خانوار مذکور در کل کشور که سرپرست خانواده معلول بود، تحت پوشش قرار می‌گیرند و از این پس کل خانواده مستمری می‌گیرند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه