اخبار داغ

مدیر جهاد کشاورزی گالیکش:

برداشت عسل ارگانیک درخت نمدال در گالیکش آغاز شد

برداشت عسل ارگانیک درخت نمدال در گالیکش آغاز شد
مدیر جهاد کشاورزی گالیکش گفت: به‌منظور افزایش تولید عسل، امسال ۱۷هزار کندو در یک‌صد و ۳۰ نقطه از جنگل‌های نمدار شهرستان گالیکش ساماندهی شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نیلکوه؛ سید حمزه موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار این پایگاه خبری اظهار کرد: حدود 6 هزار هکتار درخت نم‎دار در گالیکش وجود دارد که علاوه بر زنبورداران شهرستان، از زنبورداران شهرستان‎های مجاور و استان‎های خراسان‌شمالی و خراسان‌رضوی برای گرفتن عسل به این منطقه مهاجرت می‎کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نیلکوه,

وی افزود: درمجموع 150 سانتی متر تا 160 سانتی متر عسل از هر درخت نم‎دار استحصال می‎شود.

,

مدیر جهاد کشاورزی گالیکش با اشاره به زمان گل‎دهی درخت نم‎دار گفت: گل درخت نم‎دار از اوایل خرداد شروع به باز شدن می‎کند و تا اواخر طول ماه نیز طول می‎کشد.

,

موسوی خاطرنشان کرد: زنبورداران آموزش‌دیده محصول دیگری به نام «گرده گل» از کلونی‎ها زنبور تولید می‎کنند، 110 کیلوگرم «گرده گل» از کلونی‎های زنبور در سال جاری تولید شد.

,

وی با اشاره به اهمیت مدیریت استقرار کندوها در تولید عسل تصریج کرد: تلاش کردیم با همکاری اداره منابع طبیعی استقرار کندوها در منطقه را ساماندهی کنیم همچنین تعاونی زنبورداران در دست تأسیس است و طی چهار ماه آینده شاهد تأسیس تعاونی زنبورداران در گالیکش خواهیم بود.

,

مدیر جهاد کشاورزی گالیکش گفت: 130 مجوز اسکان در مناطق جنگلی صادر شد و 77 هزار کلونی زنبورعسل در منطقه وجود دارد.

,

موسوی، وجود جنگل‎های نم‎دار، گل و گیاهان دارویی در سطح گالیکش را زمینه‌ساز توسعه و رشد زنبورداری در این شهرستان عنوان کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه