اخبار داغ

مردم سروستان؛

مدیر کل راه و شهرسازی فارس، لطفاً جاده مرگ را مسدود کنید!

مدیر کل راه و شهرسازی فارس، لطفاً جاده مرگ را مسدود کنید!
اگر بجای این سواری پراید که شب گذشته با تانکر حامل نفت کوره تصادف کرد، یک دستگاه اتوبوس با بیش از چهل مسافر برخورد می کرد، چه کسی توان پاسخگویی و توضیح این فاجعه بزرگ انسانی را داشت؟
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از شیرازه، شب گذشته و برای یازدهمین بار متوالی طی دو سال گذشته شاهد حادثه وحشتناک و تلخ تصادف در محور ترانزیت سروستان-بندرعباس بودیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شیرازه,
ورود ناگهانی یک دستگاه تریلر نفت کش از جاده فرعی جدید خرامه به محور ترانزیت سروستان-بندر عباس-شیراز(تقاطع مومن آباد) و برخورد با یک دستگاه خودرو سواری پراید و پرپر شدن یک خانواده ۴ نفره که از شهرستان فسا عازم شیراز بودند، شب تلخی را برای مردم سروستان و همه کسانی که در حال عبور از این محور بودند، رقم زد.
 
,
,
شاید این نخستین بار بود که یک خودرو باری سنگین پس از ورود غیر منتظره از یک جاده فرعی غیر فنی به این بزرگراه پر تردد با یک خودرو در حال حرکت، برخورد کرده و پس از عبور از عرض جاده و تخریب حفاظ بتنی دو لاین مخالف رفت و برگشت، هر دو خودرو به آنطرف این بزرگراه پرت شده اند.
,
احداث جاده فرعی جدید سروستان-خرامه-ارسنجان با آن هزینه سنگین آن هم در شرایطی که طی چند سال اخیر، دولت در بحرانی ترین وضعیت مالی بسر می برد، بیانگر چیزی جز داشتن نگاه منطقه ای و قومی و قبیله ای و همچنین تمام خواهی نمایندگانی که بجای قانون گذاری در مجلس شورای اسلامی مدام در حال دخالت در امور اجرایی کشور هستند، نمی باشد.
 
,
,
به راستی نظارت بر عملکرد قانون گذاران و مسئولان اجرایی کشور برعهده کیست؟
,
نکته دیگر اینکه؛ مدیران ارشد اجرایی بر اساس چه قانونی به کسانی که وظیفه آنها قانون گذاری است اجازه دخالت در امور اجرایی خویش که بعضا با جان و مال مردم سرکار دارد، می دهند؟
 
,
,
محور ترانزیتی سروستان به عنوان محور مواصلاتی مهم شمال به جنوب و شرق به غرب کشور بوده و چهار استان فارس-هرمزگان-کرمان و بوشهر را به یکدیگر متصل کرده است.
 
,
,
این مسیر به دلیل عبور روزانه 100 هزار خودرو سبک و سنگین، فوق العاده پر ترافیک، مهم و حیاتی و در عین حال پر خطر می باشد و اتصال جاده های فرعی غیر استاندارد و غیر فنی طی دوسال گذشته آن را به قتلگاه دائمی استفاده کنندگان از این محور تبدیل نموده که اتفاق فوق العاده تلخ شب گذشته و سایر حوادث مشابه چند ماهه اخیر، موید عرایض فوق می باشد.
 
,
,
زمانی در شهریور ماه سال 96 وقتی برای دومین بار جاده فرعی جدید سروستان-خرامه-ارسنجان با حضور مسئولین ارشد شهرستانی، استانی و کشوری افتتاح شد، همزمان کلنگ احداث تقاطع غیر همسطح درمحل تلاقی این جاده به بزرگراه سروستان-بندرعباس-لار-شیراز با پوشش خبری وسیع و استقرار ماشین الات راه سازی به زمین زده شد اما طولی نکشید که تجهیزات جمع آوری و بنا بر شنیده ها به جاده در حال احداث خرامه-نیریز منتقل و به تبع آن این تقاطع به قتلگاه مردم بی گناه تبدیل شده است.
 
,
,
حال سوال اینجاست؛ اگر بجای این سواری پراید که شب گذشته با تانکر حامل نفت کوره تصادف کرد، یک دستگاه اتوبوس با بیش از چهل مسافر برخورد می کرد، چه کسی توان پاسخگویی و توضیح این فاجعه بزرگ انسانی را داشت؟
 
,
,
به هر حال با توجه به شرایط این تقاطع غیر استاندارد و خطرناک پیشنهاد می شود در وهله اول و هر چه سریعتر این جاده فرعی مسدود و تا فراهم شدن شرایط ایمن؛ یعنی احداث تقاطع غیر همسطح دراین نقطه، عبور و مرور در این مسیر فوق العاده خطرناک، ممنوع گردد.
 
,
,
امید آنکه با اجرایی شدن این پیشنهاد و اتخاذ تدابیر سازنده و عملیاتی توسط مسئولین اجرایی شهرستانی، استانی و کشوری ضمن جلوگیری از ادامه سریال تلخ تصادفات در این محور، مقصران اصلی این حوادث در اسرع وقت معرفی و از طریق مراجع قانونی با آنان برخورد جدی شود. ان شاء الله
انتهای پیام/
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه