اخبار داغ

عضو هیئت مدیره خانه مطبوعات خراسان رضوی:

قطع بودجه صدا و سیما تأثیر منفی بر روند تولیدات دارد

قطع بودجه صدا و سیما تأثیر منفی بر روند تولیدات دارد
مجتبی نوریان گفت: صدا وسیما رسانه خاصی است و خدمات آن برای استفاده عموم مردم است و لذا کاهش بودجه‌ها نیز در روند فعالیت آن مؤثر است و تأثیر منفی برتولیدات می‌گذارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مجتبی نوریان، عضو هیئت مدیره خانه مطبوعات خراسان رضوی در گفت‎وگو با صبح توس، پیرامون موضوع کاهش بودجه صدا وسیما اظهار کرد: بودجه در کیفیت آثار تأثیر دارد و به عنوان مثال سریالی که درآمدزایی خاصی ندارد هزینه‌بر است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی افزود: کار فرهنگی مانند نشریات، رسانه‌ها و رسانه ملی بصورت کلی هزینه‌بر است و بایستی یارانه لازم را دیافت کند.

,

عضو هیئت مدیره خانه مطبوعات خراسان رضوی گفت: صدا وسیما رسانه خاصی است و خدمات آن برای استفاده عموم مردم است و لذا کاهش بودجه‌ها نیز در روند فعالیت آن مؤثر است و تأثیر منفی برتولیدات می‌گذارد.

,

وی در مورد امکان نقد دولت در موضوعات مختلف افزود: اگر استقلال نباشد کسی نمی‌تواند به نقد بپردازد و عدم وابستگی شرط اساسی در این زمینه است.

,

نوریان تصریح کرد: اگر رسانه ها و نشریات به سمتی برود که از محل خاصی حمایت شود نقد کاربرد ندارد و آن رسانه به سمت تشکیلات نگاه مثبت خواهد داشت.

,

وی افزود: اگر رسانه‌ها استقلال مالی داشته باشند نقد منصفانه را در دستور کار قرار می‌دهند لذا نقد باید آزاد و منصفانه باشد تا بتواند کارایی داشته باشد.

,

عضو هیئت مدیره خانه مطبوعات خراسان رضوی خاطرنشان کرد: اگر به برنامه‌ای نقد دارند نباید کل مجموعه را تحت تأثیر قرار دهند و منطقی نخواهد بود.

,

وی افزود: صدا و سیما به عنوان رسانه ملی برای بخش عظیمی از جامعه برنامه‌های فرهنگی تولید می‌کند و لذا قطع بودجه این سازمان کار غلط و ناپسندی است.

,

قابل ذکر است برای اولین‌بار، بودجه یک مجموعه‌ای همچون صدا وسیما  که طبق قانون اساسی و مصوبه مجلس است اینگونه کاهش یابد.

,

متأسفانه این روش جدیدی برای کنترل محتوای برنامه‌های تلویزیون توسط دولتی ها است. اگر قرار باشد این تصمیم اجرایی شود نمایندگان دولت ابتدا باید طرح‌های موردنظر صداوسیما برای ساخت را ارزیابی کنند.

,

ترفند صفر شن تخصیص صداوسیما در راستای اعمال فشار بیشتر برای پذیرفتن شرایط به صداوسیما است در حالیکه کار آن‌ها صرفاً نظارت است و در یک فرآیند قانونی باید پیگیری کنند نه این طور بودجه صداوسیما را محدود کنند.

,

البته این اقدام واکنش عضو شورای نظارت بر صدا وسیما را در پی داشت و اظهارکرد: معتقد هستیم هیچ جریان و حزبی نمی‌تواند بایکوت کننده کار فرهنگی و تلویزیونی باشد و اگر بایکوتی قرار است صورت بگیرد باید از سمت مخاطبین باشد.

,

احسان قاضی‌زاده هاشمی گفت: اقداماتی همانند تحریم صدا و سیما از سوی دولت واکنشی کودکانه محسوب می‌شود که هیچ نتیجه‌ای نیز در پی نخواهد داشت.

,

وی افزود: مسئولان صدا و سیما باید برای مستقل شدن بودجه قدم بردارند، ما در شورای نظارت بر صدا و سیما نیازمند سازمان و مکانیسم اجرایی از سوی خود صدا و سیما هستیم.

,

قاضی‌زاده هاشمی ضمن تأکید بر ضرورت پیگیری سازمان صدا وسیما در  استقلال بودجه‌ای اظهار کرد: صدا و سیما پیشنهاد خودشان را به مجلس ارسال کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه